Supertest: zrzucanie plandek. Nowe sowieckie czołgi X poziomu: K-91 i Ob. 277

Supertest: zrzucanie plandek
Nowe sowieckie czołgi X poziomu: K-91 i Ob. 277

Wielu czołgistów chciało rzucić okiem na dwa nowe radzieckie czołgi X tieru, które aktualnie w drzewku pozostają przykryte plandekami. Wszyscy zastanawiali się, czym są i kiedy pojawią się w grze. Nie trzeba już czekać i/lub próbować wyłuskiwać strzępków danych: te pojazdy to K-91 i Objekt 277. Oba dziś wchodzą na supertest i powinny być dostępne wkrótce – ale jeszcze nie w najbliższej aktualizacji, ponieważ trzeba je jeszcze doszlifować.

  K-91

Ten czołg będzie zwieńczeniem drzewka czołgów średnich z wieżą z tyłu. K-91 jest szybki i ma świetne parametry celowania (włącznie z czasem celowania 1,9s). Precyzja umożliwia mu snajpienie. Rekordowo szybkie pociski (1700m/s) i penetracja (276mm na pociskach APCR) tym bardziej zwiększają efektywność K-91 na dużym dystansie. Wśród innych osobliwości tego czołgi można znaleźć słaby pancerz, ograniczoną depresję działa (-5 stopni) spowodowaną umiejscowieniem wieży oraz ograniczony kąt obrotu wieży (tylko ze względu na balans, ta cecha może zostać usunięta, zależnie od wyników supertestu).

Charakterystyki K-91 są imponujące, ale jak się nim gra? To głównie czołg do tworzenia zasadzek, wspierający drużynę z daleka. K-91 nie jest zdolny do walki oko w oko. Jego zasięg widzenia (410m) pozwala mu pierwszemu wykryć przeciwnika a kamuflaż jest tylko odrobinę gorszy niż na ob. 430U. Mobilność okazuje się porównywalna do innych czołgów średnich tej nacji, ale cienki pancerz sprawia, że trudno przetrwać pod wrogim ostrzałem. Dodatkową przeszkodą w wymianie batów na bliski dystans jest ograniczenie wychyłu działa na boki to 180 stopni (90 stopni w każdą stronę). Walka na średni dystans – oparta o mobilność i stabilizację działa – to wyzwanie dla najlepszych oraz najbardziej uzależnionych od adrenaliny czołgistów. Podczas pierwszego etapu supertestu tylko wieża zapewni sensowną ochronę.

Tak więc podczas gry K-91 powinno się opierać głównie na kamuflażu i ostrzeliwać wroga z daleka. Jeśli jednak czujesz potrzebę poczucia adrenaliny podjedź do drugiej linii!

Pamiętajcie, że charakterystyka tego pojazdu jest w tej chwili testowana i każdy z niżej wymienionych parametrów może ulec zmianie.

K-91 (MT-10, ZSRR, standardowy). Wstępne parametry:

Tier: MT-10, ZSRR, standardowy
Wytrzymałość: 1 800
Maksymalna prędkość / Prędkość cofania: 55 / -20 km / h
Prędkość obrotu: 50 °/s
Prędkość obrotu wieży: 45 °/s
Zasięg widzenia: 410 m

Pancerz kadłuba: 140 / 60 / 45
Pancerz wieży: 220 / 140 / 60

Uszkodzenia: 320 / 320 / 420
Penetracja: 276 / 330 / 50
Czas przeładowania: 7,68 s
Rozrzut na 100 m: 0,33
Czas celowania: 1,9 s

Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.

  Object 277

To czołg szturmowy X tieru, łączący mobilność i pancerz. Jako prawdziwy następca lubianego przez wszystkich T-10, Ob. 277 opiera się o jego mocne strony, oferując lepsze parametry celowania, obrażeń na minutę i penetracji. Większe obrażenia na strzał i pula punktów życia sprawiają, że nowy czołg może robić wszystko, co robił T-10, ale lepiej (jeśli nie wierzysz, odnieś się do charakterystyk poniżej)

Pancerz będzie niezły: 140/112/50mm na kadłubie i 290/224/80mm na wieży. Warto mieć na uwadze fakt, że górna płyta ma 60-70 stopni nachylenia, a dolna (o grubości 138-170mm) pod kątem 45-55 stopni.

Podobnie jak T-10, ob. 277 jest hybrydą czołgu ciężkiego i średniego, dostosowanego do kontrowania wrogich zagrań na pierwszej linii przez przejmowanie kluczowych pozycji. Dobrze uzbrojony i zwinny, pozwala zarówno na agresywną grę w ataku i wymanewrowanie przeciwnika w obronie, oraz dowolne przemieszczanie się między flankami. X tier zachowa jednak również najbardziej negatywną z cech poprzednika: depresję działa 5,5 stopnia, która uniemożliwi efektywne granie z wykorzystaniem terenu.

Pamiętajcie, że charakterystyka tego pojazdu jest w tej chwili testowana i każdy z niżej wymienionych parametrów może ulec zmianie.

Object 277 (HT-10, ZSRR, standardowy). Wstępne parametry:

Tier: HT-10, ZSRR, standardowy
Wytrzymałość: 2 200
Maksymalna prędkość / Prędkość cofania: 55 / -15 km / h
Prędkość obrotu: 32 °/s
Prędkość obrotu wieży: 26 °/s
Zasięg widzenia: 400 m

Pancerz kadłuba: 140 / 112 / 50
Pancerz wieży: 290 / 224 / 80

Uszkodzenia: 490 / 490 / 640
Penetracja: 265 / 350 / 65
Czas przeładowania: 11,5 s
Rozrzut na 100 m: 0,35
Czas celowania: 2,5 s

Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.

Podsumowanie

Czołg wsparcia i szturmowy czołg ciężki będą świetnymi dodatkami do radzieckiego drzewka. Ich taktyczne role i parametry techniczne mogą jeszcze ulec zmianie podczas testów. Zastanawiamy się też nad rebalansem całego drzewka medów z wieżami z tyłu tak, aby bardziej przypominały nowy top tier. Kolejne kroki będą ściśle związane z wynikami supertestu; na pewno będziemy dzielić się z Wami wszystkimi ważnymi informacjami.
Powodzenia w bitwach!


Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

26 komentarzy

  1. CZołgista PL napisał(a):

    no cóż fajnie lecz penntracja ob.277 to bardzo dobra pentracja której brakuje napewno IS-7 🙂

  2. zaciekawiony napisał(a):

    ja nie cieszyłbym się ,po pewnym czasie ludzie zaczną narzekać tak jak na obj 268 v 4 że op i będzie nerf dla obj 277 🙂 haha

  3. kudlaty napisał(a):

    Jak narazie K-91 taki otyły T-62A „T” ma 100 mm U-8TS w stosunki do „K” ma słabsze ładowanie 9.09 celność 0.34
    i skupianie 2sek.(wiec K będzie miał 100, 122 mm działo) Wieże ma za to „T” stosunkowo grubsza przód o 20mm, boki 21mm.Jest zwrotniejszy o 5’/s i nie znacznie obróci wieże 3’/s niestety słabiej widzi o 10m i jest wolniejszy o 5km.
    W informacji brak jest mowy o radiu wiec zakładam ze otrzyma standard radio z 720 zasięgu z CB radiem.
    Na koniec „T” ma mniej o 250 HP, bo nie zjadł OB na śniadanie.
    Jedynym konkurentem jak chodzi o typ czołgu (wieża z tyłu) jest dotąd VK 72.01i FV 215b i zakładam –ze coś podobnego wprowadza.
    po testach.

  4. Truth_is_God napisał(a):

    Oni mają ponad 300 tysięcy graczy na rosyjskich serwerach. Czyli największą rzeszę graczy. Sami są Rosjanami więc nie ma się co dziwić. Biało Rosjanami :). Ja także zacząłem grać ruskimi i zauważyłem że co do celności to bardzo często po pełnym skupieniu pocisk leci w samo centrum. Nie tak jak w innych nacjach, gdzie zawsze może wypaść w obrębie okręgu kartofelek. Nigdy nie przyszło wam do głowy to że np KV-2 ma tak celne strzały z haubicy? a przy okręgu ponad 0,5 celności zawsze powinny być chociaż lekkie kartofle? 🙂 Ukryta rosyjska podcelność 😉

    • Teravius napisał(a):

      Właśnie to mnie denerwuje. Gram teraz SU 100 i az mnie boli jak strzelam i wiem, ze gdyby to byl jakikolwiek inny td to by nie weszlo. A tu glup i 350+ gaska. Masakra. Jak pocisk ma wejsc, to leci jak po sznurku. Jak nie, to go poza kolko wywala 😀

    • Revanche25 napisał(a):

      Wymienimy się na KV-2, bo moja sieje kalafiory że głowa boli a od zmian w pociskach HE bardzo rzadko widzi się on shoty w papier zawsze zostanie 10-300 HP.

  5. Teravius napisał(a):

    Szkoda ze z kazdym pojazdem chinskie maszyny sa coraz bardziej spychane na bok. Dobrze by bylo gdyby taki 121 został doceniony trochę lepszym pancerzem. Ciezkie sa bardziej ok, ale tez ta bazowa pena denerwuje. Zawsze ruskie badziewie musi byc troche lepsze.

    Nawet ja sie w koncu przelamalem i zaczalem robic ruskie linie mimo ze mi zupelnie nie lezy ta celnosc, a wlasciwie to jej brak.

    STG jest fajnym wyjatkiem.

    • stud3nt napisał(a):

      Lepszy pancerz ma Ob 430U, więc powstałby klon. Zamiast tego powinni dać mu (121) lepszą stabilizację i celność armaty, a może i podbić penę na srebrze.

  6. Wz do wyjebania a do kupienia ruskie. Nic ciekawego

  7. Anonim napisał(a):

    Ma nadzieje że Obj. 277 będzie miał turbinę gazową jako alternatywny moduł.

  8. Anonim napisał(a):

    Coś ich chyba pogieło z tą peną.
    Niedługo to chyba będą wprowadzać TDki z 340pp na podstawowym…

  9. Zickq napisał(a):

    Zaraz, zaraz czegoś nie rozumiem. Zdaję się, że całkiem niedawno WG twierdziło, że te nowe czołgi nie pojawią się NA PEWNO w tym roku.

  10. grzechu napisał(a):

    Nareszcie jakieś info, T-10 jest moją pierwszą IX, którą wspominam bardzo dobrze. Spodziewałem się obj. 777 ale tak jak przedmówcy nie mogę się doczekać testowania tego cacka!

  11. Dawid napisał(a):

    Spoko …
    Liczyłem na Obj.777 ale 277 z tymi parametrami – jak to mówił jeden z moich przedmówców „będzie zaje***”
    😁😁😁

    Mam tylko dwa pytania w tej chwili :
    1.Ile dokładnie expa potzeba na tego 277
    2.Kiedy +/- ten czołg wejdzie do drzewka , bo trzeba kredki zbierać

    • Dawid napisał(a):

      Poza tym jak obejżałem screeny to na oko 277 jest w zasadzie ruskim odpowiednikiem Wz-5A …

      Lepszym rzecz jasna , ale wszystko co ruskie jest dobre

  12. Mniej klonów napisał(a):

    Jak zwykle rosyjskie czołgi dostają lepszą penetrację od niemieckich czołgów maus ma 246 na 10 tierze a te nowe ruski powyżej 250 ależ to udrzciwe

  13. wielorybwacek napisał(a):

    Ależ ten Obiekt będzie za…bisty. Już nie mogę się doczekać.

  14. _ANAKONDA napisał(a):

    kiedy prywatny serwer?

  1. 19:49, 23 Maj 2018

    […] K-91 oraz Object 277 – dwa nowe pojazdy radzieckie, które trafią do gry. Więcej informacji na ich temat znajdziecie tutaj; […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.