World of Tanks – Progetto 46 ­čç«­čç╣

W najbli┼╝szym czasie w sklepie premium pojawi si─Ö zupe┼énie nowy pojazd premium –┬á­čç«­čç╣ Progetto 46. W dzisiejszym artykule postanowi┼éem przybli┼╝y─ç wam odrobin─Ö ten pojazd, szczeg├│lnie ┼╝e pierwsze zetkni─Öcie z w┼éosk─ů lini─ů czo┼ég├│w mo┼╝e nie nale┼╝e─ç do naj┼éatwiejszych.


RYS HISTORYCZNY

Konkretyzacja szkicu rozwijanego na zam├│wienie genera┼éa Francesco Rossi, kt├│ry wierzy┼é, ┼╝e w nowej wojnie sprawdzaj─ů si─Ö tylko lekkie pojazdy wa┼╝─ůce do 35 ton. Nie zatwierdzono tego innowacyjnego projektu: rozw├│j zarzucono, kiedy W┼éochy przyst─ůpi┼éy do projektu Czo┼égu Standardowego.


SK─äD WZI─ä─ć TEN CZO┼üG?
Prawdopodobnie b─Ödzie on dost─Öpny w sklepie premium.


MODEL CZOŁGU

Modele kolizyjne s─ů niestety niedost─Öpne.


PARAMETRY

Progetto 46 to pierwszy w┼éoski czo┼ég w grze, a co za tym idzie charakteryzuje si─Ö unikalnym systemem ┼éadowania, kt├│ry ci─Ö┼╝ko dzi┼Ť por├│wna─ç do jakiegokolwiek innego pojazdu, dlatego postanowi┼éem po prostu przedstawi─ç wam jego statystyki i w punktach przedstawi─ç czym ten pojazd si─Ö charakteryzuje.

Co rzuca si─Ö w oczy?

+ Nowy system ładowania pozwala dostosować się temu pojazdowi do sytuacji na polu bitwy;
+ Bardzo dobra penetracja jak na czo┼ég ┼Ťredni 8 tieru(212mm starcza na wszystko do VIII tieru w┼é─ůcznie, przy IX i X mo┼╝na wspiera─ç si─Ö goldem);
+ Bardzo fajna celno┼Ť─ç (niestety, rozrzut 0.33);
+ ┼Üwietna mobilno┼Ť─ç;
+ Świetny do gry w plutonach;
+ Świetne opuszczenie działa;
Pancerz, kt├│ry nie istnieje;
Bardzo słabe maskowanie, porównywalne do E 75;
Mała alfa (240 dmg na strzał, 720 dmg na magazynek, podczas gry samemu może nie wystarczać)

GRYWALNO┼Ü─ć

Progetto to czo┼ég, kt├│rego najwi─Öksz─ů zalet─ů jest mo┼╝liwo┼Ť─ç dopasowania si─Ö do aktualnej sytuacji na polu bitwy. Gdy deweloperzy u┼╝yli podobnego sformu┼éowania w swoim filmie uzna┼éem to za swoist─ů propagand─Ö, jednak gdy dosta┼éem sposobno┼Ť─ç sprawdzenia tego na w┼éasn─ů r─Ök─Ö musz─Ö przyzna─ç – jest w tym du┼╝o prawdy. Czo┼ég ten charakteryzuje si─Ö tym, ┼╝e prawie wcale nie ┼éaduje. Na kilkana┼Ťcie bitew, kt├│re mia┼éem okazje rozegra─ç zdarzy┼éy si─Ö dwie, w kt├│rych to musia┼éem czeka─ç na prze┼éadowanie, co jest ogromn─ů zalet─ů. Dzi─Öki nowej mechanice mo┼╝emy odda─ç strza┼é wtedy kiedy chcemy, a nie wtedy kiedy mo┼╝emy. Co mam przez to na my┼Ťli? Ano na przyk┼éad sytuacje, w kt├│rych mamy za┼éadowane trzy pociski i strzelamy z tzw. woleja w czo┼ég przeciwnika. ┼╗adn─ů strat─ů nie jest to, ┼╝e pocisk nie trafi, poniewa┼╝ mamy jeszcze dwa w zapasie, a trzeci za┼éaduje nam si─Ö sam za oko┼éo 6 sekund. Ponadto mo┼╝liwo┼Ť─ç wystrzelenia dw├│ch pocisk├│w w czo┼ég, kt├│ry prze┼éadowuje i zostawienie sobie jednego asekuracyjnego tak┼╝e jest bardzo przydatna. Sam czo┼ég jest bardzo przyjemny w grze je┼Ťli kto┼Ť lubi mobilne pojazdy. Jest to bodaj┼╝e najszybszy czo┼ég ┼Ťredni 8 tieru, zar├│wno je┼Ťli chodzi o rozp─Ödzanie si─Ö jak i utrzymywanie swojej pr─Ödko┼Ťci. Jego najwi─Öksz─ů wad─ů jest pancerz, a konkretnie jego brak. Ten czo┼ég jest dziurawiony zar├│wno przez 10, 8 jak i 6 tiery. W ci─ůgu bitew, kt├│re rozegra┼éem Progetto odbi┼éo mi jeden pocisk. Og├│lnie rzecz ujmuj─ůc granie tym pojazdem sprawi┼éo mi ogromn─ů frajd─Ö, szczeg├│lnie podczas gry w plutonie, gdy dwa takie pojazdy wprost idealnie si─Ö uzupe┼éniaj─ů, a gdy dodamy do tego mo┼╝liwo┼Ť─ç wsp├│lnego zburstowania przeciwnika jeste┼Ťmy zagro┼╝eniem dla ka┼╝dego pojazdu w grze.


WALKA Z Progetto 46

Kr├│tko i zwi─Ö┼║le – ten pojazd jest przede wszystkim czo┼égiem, kt├│ry powinien znale┼║─ç si─Ö w drugiej linii i s┼éu┼╝y─ç jako wsparcie pozosta┼éym atakuj─ůcym. Pancerz jak ju┼╝ wspomina┼éem nie istnieje – 60mm m├│wi samo za siebie, a czo┼ég przebijany jest przez wszystko co napotka. Du┼╝ym zagro┼╝eniem w walce z nim jest zdecydowanie nowy system ┼éadowania. Jako przeciwnik nigdy nie wiesz ile Progetto ma pocisk├│w w magazynku, a co gorsze w ka┼╝dej chwili mo┼╝e do┼éadowa─ç sobie kolejny. Na ten pojazd najlepiej uderzy─ç w grupie lub w sytuacji, w kt├│rej macie pewno┼Ť─ç, ┼╝e jeste┼Ťcie w stanie odbi─ç jego pociski lub nie s─ů w stanie wam zrobi─ç wielkiej krzywdy.


PODSUMOWANIE

Progetto to czo┼ég zdecydowanie godny polecenia. Graj─ůc nim bawi┼éem si─Ö ┼Ťwietnie, szczeg├│lnie w plutonie. Pojazd ten potrafi naprawd─Ö osi─ůga─ç bardzo dobre wyniki, a poza tym zarabia kredyty. Ka┼╝dy kto go dostanie w swoje r─Öce powinien by─ç zadowolony. Mimo wszystko je┼Ťli nie czekacie jako┼Ť specjalnie na w┼éoskie pojazdy to mo┼╝na powstrzyma─ç si─Ö z zakupem. Decyzja zdecydowanie nale┼╝y do was, ja prawdopodobnie umieszcz─Ö go w swoim gara┼╝u.

Po klikni─Öciu w zdj─Öcie wyskakuje okienko z fotkami w du┼╝ym rozmiarze.


17 komentarzy

  1. Tomek pisze:

    Progetto 46 wygl─ůda ciekawie jak na w┼éoski czo┼ég. Jestem ciekawy czy zago┼Ťci na sta┼ée czy b─Ödzie dost─Öpny tylko czasami?

  2. czaniec13 pisze:

    Ten system ┼éadowania wyst─Öpuje w Armored Warfare pod nazw─ů Reach Racj─Ö.Wi─Öc jak kto┼Ť jest ciekawy jak to dzia┼éa w praktyce…

  3. Anonim pisze:

    kiedy ma by─ç w sklepie ?

  4. Slabo pisze:

    Nale┼╝y podkre┼Ťli─ç penetracj─Ö, niby jest dobra na 8 tier, ale chyba z wady zrobili zalet─Ö, przecie┼╝ wiadomo, ┼╝e 90% bitew rzuci Ci─Ö z 10 tierami, i tu zonk b─Ödziesz wali┼é z magazynka i o ile nie trafisz w garnek to wszystko b─Ödzie dinga─ç.

  5. Riddick pisze:

    To mi się bardzo podoba piękna recenzja czołgu więcej takich dziękuję i pozdrawiam

  6. Anonim pisze:

    nast─Öpny premium „ch┼éopiec do bicia” ja ju┼╝ wol─Ö „g├│wno miotacze” z nimi MM mam gdzie┼Ť, gra nimi przynajmniej nie wkurza bo ci─ůgle l─ůdujesz na dychach

  7. Płaczek pisze:

    Ogl─ůda┼éem wczoraj QB i widz─Ö w tym poje┼║dzie ogromny potencja┼é. Nie jest to w ┼╝adnym wypadku yolowagen, ale przy zachowawczej grze mo┼╝na ca┼ékiem sporo nastuka─ç i tym samym przechyli─ç szal─Ö zwyci─Östwa. Z reszt─ů od samego pocz─ůtku, jak w przypadku ka┼╝dego magazynka, widzia┼éem w nim potencja┼é.

  8. uhbokm pisze:

    Czołg będzie na stałe w sklepie czy tylko okazjonalnie?

  9. Ksawy2009 pisze:

    Sam nie wiem czy warto bra─ç ten czo┼ég? Zanim si─Ö prze┼éaduje to z Somua SM ┼Ťci─ůgnie go na ca┼éy magazynek.

    • q pisze:

      sluszna uwaga, ale pamietajmy ze wytrzelala somua nie kasi przez nastepne 37 sekund, a ten moze juz po 12. Nadal nie jest to czolg w ktorym dpm odgrywa role, raczej czolg ktory musi wykorzytywac okazje na serie pociskow. ciekawa alternatywa nontheless

      • Tomek.Z pisze:

        Eeee czo┼égista 12sec to on ┼éaduje trzeci pocisk w magazynku, a przedtem pierwszy 8sec, drugi 9sec, czyli ca┼éy magazynek ┼éaduje 8+9+12=? no dobra nie b─Öd─Ö taki, pe┼ény magazynek za┼éaduje po 29sec, r├│┼╝nica mi─Ödzy ,,starymi” magazynkami jest taka, ┼╝e W┼éoch nie musi ┼éadowa─ç ca┼éego magazynka ┼╝eby strzeli─ç. Trzeba podchodzi─ç do tego na zimno. Strzelam co 8sec. Je┼╝eli mam czas na prze┼éadowanie pe┼énego magazynka 29sec to wystrzel─Ö trzy i kolejny pojedynczy strza┼é mog─Ö odda─ç po 8sec. My┼Ťl─Ö, ┼╝e to ma potencja┼é, ale za 170pln…hm, nie wiem. Pozdro ­čÖé

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany.