Aktualizacja 1.77 „Advancing Storm”

Kolejna aktualizacja, tym razem oznaczona numerem 1.77, jest częścią cyklu kontynuowanego przez  Gaijin Entertainment od pamiętnego Prima Aprilis, kwietnia 2017.

Look At Me, I’m The Captain Now

Wtedy to, gracze po raz pierwszy mieli okazje poprowadzić T-90 oraz Leopardem 2A5. Nie była to jednak przypadkowa, losowo rzucona atrakcja. To część testu mającego sprawdzić jak nowoczesne pojazdy będą zachowywać się na polu bitwy, jak trzeba zmodyfikować silnik gry oraz jaki będzie „feedback” z strony graczy. A ten, okazał się miażdżący. Ciepło przyjęliśmy nowe maszyny na spółkę z helikopterami (które mają powrócić. Osobiście widział bym je jako coś na wskroś nagrody za „killstreak” w multiplayerze Call of Duty. Za wykonanie danego zadania możemy wybrać, zamiast samolotu, helikopter, tylko raz na grę). Deweloperzy od tego momentu kontynuują wprowadzanie coraz to nowocześniejszych maszyn. No dobra, ale co ciekawego w burzy piszczy?

I. Zmiany graficzne

..znacznie ulepszyliśmy grafikę! Obraz stał się głębszy i zyskał na teksturze, cienie wyglądają bardziej realistycznie, a deszcz wypełnia kałuże. Krajobrazy zyskały na szczegółach dzięki nowym algorytmom i cieniom kontaktowym: budynki, trawa, roślinność i inne detale wyglądają jak prawdziwe. Upewnijcie się, że przykładacie wagę do dźwięku. Każdy strzał składa się teraz z wielu warstw, dzięki temu zyskał na głębi.

No dobra, co jak co, gra zyskała o wiele głębszy wygląd. Teraz na grafice maksymalnej/filmowej kolory są o wiele  bardziej żywe. Nowa mgła robi robotę. Nic nie daje takiej przyjemności jak walka 1vs1 nad koreańską ziemią, gdy każda głębsza dolina pokryta jest poranną mgłą. Co ciekawe, dopiero teraz zaimplementowane zostało przesuwanie chmur względem gruntu. Stoicie w miejscu, w jasnym, ogrzanym słońcem polu aż tu nagle wszystko pokrywa się ogromną narzutą cienia, tylko wioska w oddali, ta na Kursku, złowrogo powita jest w blasku promieni które odbijają się od pancerzy wrogów. Efekt jest wręcz piorunujący.

[Pomoc techniczna]

Jako że do gry wprowadzono nowe opcje wygładzania krawędzi część graczy którzy ustawione mieli wysoką jakość grafiki, odczuli kolosalną utratę FPS. Śpieszę wyjaśnić. Do silnika graficznego dodano możliwość włączenia wygladzania krawędzi SSAAx4.  Jest to nic innego jak Super Sampling Antialiasing – to opcja, po włączeniu której gra działająca płynnie może zamienić się w pokaz slajdów. Nie da się ukryć, że jest ona bardzo skuteczna, ale sposób jej działania, czyli generowanie obrazu w wyższej rozdzielczości, a następnie przeskalowanie jej do rozmiarów ekranu, wyciska z naszego układu graficznego siódme poty. W moim przypadku gra staje się mało płynna, okolice 50 FPS. Jednak różnica w generowanym obrazie jest bardzo, ale to bardzo widoczna. Chodzi to głównie o wyostrzone krawędzie modeli oraz tekstur.

II. Nowe dźwięki

Wcześniej gdy chcieliśmy usłyszeć coś nowego niż płytkie ćwieki wystrzałów, ambient otoczenia czy inne tego typu rzeczy, potrzebowaliśmy modów dźwiękowych. Prym tutaj wiodły dwa: Epic Thunder oraz Boris Sound Mod. Każde z nich miały inne pomysły na siebie w danym momencie wyprzedzały konkurenta (do okolic początku 2016,  kiedy Boris przestał być aktualizowany). Czy to lepsze pozycjonowanie przestrzenne, czy efekt dochodzenia dźwięku do nas (np. po wybuchu, pierw zobaczymy błysk a później dojdzie do nas dźwięk) zgodnie z prędkością rozchodzenia fal akustycznych w powietrzu. Jednak od teraz zostało to zunifikowane w całość i zaimplementowane tak, jak to powinno wyglądać być słychać. Oto jakie zmiany dokonano, a na pewno nie są one ostatnie:

nowy modułowy system udźwiękowienia uzbrojenia pojazdów (KM-ów, działek, wieloprowadnicowych wyrzutni i PPK)
nowe dźwięki wszystkich KM-ów pojazdów.
nowe dźwięki wszystkich działek pojazdów.
nowe dźwięki wszystkich armat pojazdów.
nowe dźwięki wszystkich wieloprowadnicowych wyrzutni (zwłaszcza BM-13 Katiusza).
nowe dźwięki PPK pojazdów.
nowe odgłosy pogłosu, ciągnące się po strzelaniu (dotyczy KM-ów, działek, wieloprowadnicowych wyrzutni i PPK) i pozwalające na ocenę kalibru. Dotyczy sojuszników, wrogów i uzbrojenia gracza.
dodano wpływ otoczenia na natężenie dźwięku strzelania. Im bliższe i gęściejsze otoczenie budynków, tym mocniejsze echo i głośniejszy dźwięk wystrzału.
dodano wpływ tłumienia zewnętrznych dźwięków przez pancerz dla obserwatora wewnątrz pojazdu.
odgłosy są wyraźnie inne z perspektywy strzelca w pojeździe i dowódcy na wieży.
pod uwagę brane są pozycje obserwatora, odgłosy zależą od tego, czy kierowca jest w kadłubie, celowniczy w wieży, a dowódca w otwartym przedziale.
zmieniono zależność odległości od samolotu na natężenie jego odgłosów.
dodano warstwy bardzo niskich częstotliwości dla eksplozji, wystrzałów z dział, walenia się budynków i odgłosów zawieszenia.
dodano nowe ścieżki dźwiękowe dla każdej nacji.

III. Nowe jednostki naziemne

Opis z każdej wymienionej tu maszyny pojawi się w cyklu „Profil maszyny”, czołgów oraz samolotów. Z jednostkami nawodnymi jest problem natury otwartej bety łódek, kutrów, okrętów etc. Ogranie każdego z pojazdów tak by ogarnąć wszystkie ich wady i zalety wymaga trochę czasu. Jednak już teraz mogę Wam zdradzić, że nowa VI era jest warta swojego wybadania.

  • M1 Abrams

  • Leopard 2K

  • T-64B

  • Challenger

  • AMX-30B2 Brenus

  • Maybach Magach 3

IV. Nowe samoloty

  • Martin-Baker M.B.5

  • He 177 Greif

  • Ła-200

  • Ki-108

  • F-84G-21-RE

  • M.D.452 Mystere IIC

V. Marynarka wojenna

USA:

  • PT-6 – MTB
  • PT-20 – MTB
  • PT-71 – MTB
  • PT-103 – MTB
  • PTF-7 – MGB
  • SC-497 – Kuter ZOP
  • LCS(L)(3) – Wsparcie desantu
  • PC-451 – Kuter ZOPr
  • PT-314 – MTB
  • PT-625 – MTB
  • PT-565 – MTB
  • PT-810 – MTB
  • PT-59 – MGB
  • Asheville – Szybka kanonierka
  • Fletcher – Niszczyciel
  • Cowell – Niszczyciel

NIemcy:

  • LS – MTB
  • S-38 – MTB
  • S-38b – MTB
  • R-41 – Trałowiec
  • R-130 – Trałowiec
  • R-301 – Trałowiecr
  • SF 40 Leichte – Platforma Flak (lekka)
  • SF 40 Schwere – Platforma Flak (ciężka)
  • AF D1 – Kanonierka
  • AF D3 – Kanonierka
  • MZ1 – Kanonierka
  • S-100 (1945) – MTB
  • S-100 (1944) – MTB
  • VS-10 – Torpedowiec-wodolot
  • Jaguar – MTB
  • VS-8 – Torpedowiec-wodolot
  • Albatros – Szybka kanonierka
  • Zerstörer 1936 (1941) – Niszczyciel
  • Z-20 Karl Galster – Niszczyciel

Pełną listę zmian znajdziecie pod tym linkiem.

 


Lancetti

Gracz War Thunder od fazy beta - 2012 roku. Tester jednostek naziemnych i okrętów. Wiedzę zdobytą w grze, staram się przekazać w jak najlepszy sposób początkującym oraz weteranom.

2 komentarze

  1. Anonim napisał(a):

    „Wtedy to, gracze po raz pierwszy mieli okazje poprowadzić T-90 oraz Leopardem 2K.”
    Nie leopardem 2K, tylko Leopardem 2A5, te pojazdy niczym nie są do siebie podobne. Może poza działem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.