Mechanika gry [cz.4]: Uzbrojenie podwieszane

Witajcie w szkółce gracza War Thunder.

Oto zawitał do nas kolejny artykuł z cyklu „Mechanika gry„!

Dzisiaj, postaram się omówić aspekty uzbrojenia podwieszanego wszelkiej maści – od małych rakiet, aż po kolosy pokroju Tiny Tim. Let’s begin :good:!

1. Czy załoga jest ważna?

Jeszcze jak o_o. Jak sami wiecie, maszyna jest przypisana do konkretnej załogi na slocie. Tutaj skupimy się na najważniejszej zakładce dla nas, czyli „Obsługa naziemna”. Definiuje ona z jaką szybkością samolot zostanie naprawiony,  erę maszyny jaką mechanik może naprawić, zarówno w hangarze jak i na pasie startowym lotniska. Jednak my skupmy się na dwóch umiejętnościach.

2. Konserwacja uzbrojenia

Jest to, jak sama gra nam podaje, umiejętność rusznikarza. Zwiększa ona efektywność uzbrojenia. W naszym przypadku jest to bardzo ważna umiejętności ponieważ zmniejsza ona rozrzut przy strzelaniu z uzbrojenia ofensywnego, szanse na przegrzanie i zacięcie broni oraz rozrzut bomb i rakiet. Jak możecie zobaczyć na poniższym zdjęciu, wartość bazowa skupienia bomb na 1000 m wynosić 35 metrów. Z całkowicie wymaksowaną załogą jest to już 21 metrów, a na tej z wykupionym Asem tylko 17. Jednak czy to jest potrzebne?. Moim zdaniem nie, jeśli:

a) Twoje bomby są podwieszone pod kadłubem a nie na skrzydłach. Dobry pilot praktycznie zrzuca „gruz” nad celem na wysokości 150 – 50 metrów

b) Latasz samolotem z podwieszanym uzbrojeniem. Ta umiejętność może się przydać jeśli mówimy np. zrzucaniu bomb z bombowca. Wtedy każdy metr może okazać się przydatny

Teraz kwestia rakiet. Jeśli chodzi o ten aspekt, wyskilowana umiejętność ma OGROMNY (podkreślić, wziąć w potrójny nawias i wydrukować) wpływ na rozrzut. Jedna z nich poleci w prawo, druga w lewo. Jeśli chcesz zobaczyć jak to wygląda, na „zerowej” załodzę, spróbuj wziąć P-47 Thunderbolt, podwieś 10 rakiet po czym z odległości 400 metrów od celu odpal je wszystkie. Przy dobrych wiatrach 1 z 10 trafi w cel. I to jeszcze przy dużym szczęściu.

shot 2017.02.28 13.19.34

3. SZYBKOŚĆ PRZEŁADOWANIA

Ta umiejętność definiuje jak szybko na lotnisku bądź w powietrzu zostaną przeładowane działka, rakiety lub bomby. Bardzo przydatne w bitwach zręcznościowych. Ma to tez ogromne znaczenie jeśli mówimy o przeładowaniu uzbrojenia defensywnego. Czasami te 20 sekund to sprawa nadrzędna.

shot 2017.02.28 13.19.41

4. Jak zrzucać swój ładunek ?

Od aktualizacji 1.65 „Ścieżka Samuraja” celownik bombowy znany z gier w trybie arcade został usunięty. Teraz gracz musi celować ręcznie za pomocą wbudowanego urządzenia bądź na „czuja”. Kilka słów objaśnień.

  • Zrzucanie ładunku z samolotu (rakiety)
    shot 2017.02.28 14.07.38

Pierw omówmy celownik kiedy mamy podwieszone rakiety. Pojawi nam się dodatkowa drabinka, która jest bardzo orientacyjną wartością dla poprawki przy celowaniu z rakiet. Największy szczebel to 500 metrów, potem 300 metrów a na końcu 200 metrów. Jak poleci rakieta i kiedy się spotkają razem, zależy od Waszego ustawienia zbieżności działek. Jeśli 400 metrów to na 400, jak na 100 metrów to na 100 itd. Pamiętajcie że celowanie pionowe też wpływa na rozrzut ponieważ, jeśli mamy je włączone rakieta poleci lekko po paraboli od punktu wystrzelenia z samolotu, przeleci 500 metrów po czym centralnie tam gdzie jest celownik, uderzy. Przy wyłączonej opcji natychmiast po opuszczeniu prowadnicy zacznie opadać.

  • Zrzucanie ładunku z samolotu bez celownika (bomby)

Tutaj sprawa jest zgoła inna. Przy zrzucaniu bomb z samolotu nie wyposażonego w celownik bombowy musimy zdać się na własne umiejętności. Jednak jest pewien mały myk, dzięki któremu możemy zmaksymalizować naszą szanse na trafienie w cel. Jaki? Zrzut z kokpitu. Działa to w ten sposób, iż po wybraniu celu, wchodzimy do widoku z kokpitu i nadlatujemy nad cel. Schodzimy tak nisko jak to możliwe. Kiedy cel tylko schowa się pod pokrywą silnika, następuje zrzut. Pamiętajcie że musimy nastawić opóźnienie zapalnika by mieć w ogóle szanse na ucieczkę po zrzucie. Optymalny czas to 1,5 – 2 sekund.

Bez tytułu

Oto rezultat.

shot 2017.02.28 14.30.20

Ładunek to jedna bomba AN-M65A1 o masie 1000 lbs (454kg). Za cel wybrałem bota o nicku Seisuke. Gdy tylko znikł pod pokrywą silnika nastąpił zrzut. Tak wygląda rezultat celności. Oczywiście splash bomby zmiótł cel. Ładunek spadł jakieś 50 metrów od niego.

shot 2017.02.28 14.30.57

  • Zrzucanie bomb z samolotu wyposażonego w celownik (bomby)

Tutaj sprawa jest o tyle prosta że wystarczy nadlecieć nad cel i zrobić swoje.

Pierwsze co musisz ustawić to „Otwieranie luku bombowego” w opcjach sterowania gry. Przed łatką 1.65 naciśnięcie domyślnie spacji automatycznie zwalniało bomby. Teraz pierwsze naciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za zrzut otworzy luk, następne już dokona uwolnienia ładunku. Gdzie ustawić ten magiczny przycisk znajdziecie w tym artykule. Więc:

shot 2017.02.28 16.47.38

  1. Bomb bay door are closed– luk bombowy zamknięty.  Przed zrzutem otwieramy luk wybranym przez siebie klawiszem

2.  Krzyżyk celownika – prosta rzecz służąca dokładnemu wycelowaniu. Najlepiej aby cel znalazł się idealnie po środku

3. Wskaźnik realnego wspinania się/ opadania – żeby celownik zgrał się maksymalnie, musimy lecieć w locie poziomym. Te „kółeczko” musi znajdować się na linii 0 czyli słowem nie możemy ani się wznosić ani opadać, a gruba, pozioma kreska (nr.2) musi być wypoziomowana. Wtedy mamy pewność że celownik zgrany jest maksymalnie.

Gdy doszliśmy do tego etapu czas na otwarcie luku – nr. 1

shot 2017.02.28 16.47.49

I zrzucamy nasz ładunekshot 2017.02.28 17.11.22

5. Uzbrojenie podwieszane (dodatkowe działka)

Tutaj zdania są mocno podzielone. Jedna część graczy uważa że latanie z „podwieszkami” mija się z celem, druga natomiast że jest to niezbędne w pewnych sytuacjach. Powód to dodatkowy opór stawiany przez uzbrojenie. I tak np. na Bf-109 G2 jedno działko może w zupełności starczyć. Jeśli podwiesimy dodatkowe dwa działka nasza siła ognia zwiększa się lecz maleje manewrowość.

Jak widzimy na przykładzie samolotu Bf-109 K-4 statystyki niby nie zmieniają się znacznie jednak podczas lotu czuć te dodatkowe obciążenie skrzydeł.

XD123


Lancetti

Gracz War Thunder od fazy beta - 2012 roku. Tester jednostek naziemnych i okrętów. Wiedzę zdobytą w grze, staram się przekazać w jak najlepszy sposób początkującym oraz weteranom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.