Lotniskowce: co dalej?
Ze strony głównej, ale wydaje mi się że to już kiedyś umieszczaliśmy ;).
Dziś porozmawiamy o usprawnieniach w rozgrywce lotniskowcami. Jak już zaznaczyliśmy, tak duże zmiany w grze wymagały wprowadzenia kilku poprawek w ramach ostatnich aktualizacji, a dziś podzielimy się naszymi planami na najbliższą przyszłość, tzn. aż do wersji 0.8.4.
Pamiętajcie, że plany ulegają czasem zmianie – poniższe informacje traktujcie jako wstępne. Zmianie mogą ulec także ramy czasowe, a ponadto możemy również dodać później kilka punktów w oparciu o Wasze komentarze i sugestie.
- Zrównoważenie rozgrywki, od ogółu do szczegółu. Jesteśmy teraz na etapie dostosowywania balansu między klasami z naciskiem na rozwiązanie konkretnych kwestii (np. zmiana torpedy X Hakuryudo wersji z 0.8.0.1). Dokładne dostrajanie charakterystyk poszczególnych okrętów nie wchodzi na razie w grę. Najpierw musimy na przykład znaleźć równowagę między obroną przeciwlotniczą a stratami lotniczymi na każdym poziomie, a jeśli okaże się, że poszczególne lotniskowce tracą zbyt wiele samolotów, możemy zwiększyć ich przeżywalność (w przypadku zbyt słabej obrony przeciwlotniczej konkretnych okrętów, możemy ją wzmocnić). Ponadto powinniście zrozumieć, że rozgrywka bardzo się zmieniła, a gracze wciąż się uczą i dostosowują. Statystyki skuteczności bojowej lotniskowców i innych okrętów jeśli chodzi o obronę przeciwlotniczą zmieniają się dosłownie codziennie, a do ich stabilizacji potrzeba trochę czasu. Dlatego po każdej zmianie zrównoważenia konieczne będzie odczekanie przynajmniej kilku dni przed wyciąganiem wstępnych wniosków.
- Niektóre ze zmian obejmą mechanikę ciągłych uszkodzeń zadawanych przez obronę przeciwlotniczą. Jak już wspominaliśmy, ilość eksplozji pojawiających się na drodze eskadry jest ograniczona, co z jednej strony pozwala zachować efektywność serii z okrętowej artylerii przeciwlotniczej, a z drugiej umożliwia samolotom przetrwanie zamiast trafiania na ścianę czarnego nieba (więcej informacji, w języku angielskim, tutaj). Ciągłe uszkodzenia z kilku okrętów są po prostu sumowane, co skutkuje zbyt dużą skutecznością ich grup (z uwagi na to, że artyleria przeciwlotnicza ma teraz większe przerwy w ostrzale). W celu rozwiązania tego problemu wprowadziliśmy nieliniowe sumowanie uszkodzeń ciągłych. Nachodzące na siebie strefy obrony przeciwlotniczej wciąż będą efektywne, ale eskadry będą miały większe szanse na przetrwanie samolotów. Jeżeli eskadra trafi w pole rażenia dwóch grup takich samych działek, zadających ciągłe 600 punktów uszkodzeń, ich łączna wartość będzie wynosić 960 zamiast 1200. Dla trzech grup będzie to 1260 zamiast 1800.
- Aby rozwiązać problem „spamowania F” (oznacza to nadużywanie odwoływania wydanego rozkazu ataku eskadrze, która trafi pod ciężki ogień przeciwlotniczy), znacząco zwiększyliśmy okres wrażliwości samolotów (wznoszenie) podczas powrotu. Od teraz rozkaz powrotu samolotów na lotniskowiec powinien zostać wydany tylko wtedy, gdy opuszczą one strefę obrony przeciwlotniczej, w przeciwnym razie straty będą nieuniknione. Ta sama mechanika dotyczy obecnie samolotów, która właśnie dokonały ataku – muszą one nabrać takiej samej wysokości, zanim staną się niewrażliwe na ostrzał. Problem „spamowania F” został więc rozwiązany, choć jak wielu z Was słusznie zauważyło, straty w samolotach po ataku wzrosły. W celu zminimalizowania tego efektu zmniejszymy „sufit” niewrażliwości dla samolotów, które przeprowadziły już atak, ale eskadra przywołana z powrotem za pomocą klawisza F będzie ciągle wracać na większej wysokości. Złagodzi to konsekwencje opuszczenia bitwy przez samoloty, jednocześnie nie dopuszczając do powrotu nadużycia w postaci „spamowania F”. Biorąc pod uwagę nową mechanikę obliczania uszkodzeń w nachodzących na siebie polach obrony przeciwlotniczej, znaczące zmiany w tym zakresie mogą się już nie pojawić, jeśli pozostałe zmiany dostatecznie dobrze wpływają na przeżywalność samolotów.
- Otrzymaliśmy propozycje wzięcia pod uwagę uszkodzenia zadawane samolotom w ekonomii bitwy, przez co każda forma uczestnictwa w obronie przeciwlotniczej byłaby brana pod uwagę. Planujemy dodać uszkodzenia zadane samolotom do ekranu z wynikami bitwy, a także do obliczeń związanych z nagrodami za bitwę, ale wprowadzimy te zmiany nieco później, gdy statystyki się już ustabilizują.
- Interfejs priorytetów sektora obrony przeciwlotniczej, a także informacja o gotowości samolotów na pokładzie lotniskowca zostaną przerobione tak, aby zapewnić większą wygodę i przejrzystość.
- Zgadzamy się z opinią, że lotniskowce mają zbyt duże możliwości wykrywania okrętów przeciwnika, zwłaszcza na początku bitwy. Pracujemy nad rozwiązaniem tej kwestii, a informacje na temat postępów będziemy udostępniać w kolejnych publikacjach. Ponadto działanie umiejętności „Radiolokacja” zostanie wyłączone dla lotniskowców, zgodnie z Waszymi prośbami.
- To samo tyczyć się będzie interakcji między lotniskowcami i niszczycielami – poszukiwania okazji do zapobieżenia zaistnienia niemiłego scenariusza, w którym lotniskowiec jest w stanie praktycznie zablokować niszczyciel za pomocą wyczerpujących ataków, są w toku. Testujemy zmiany w ustawieniach samolotów szturmowych i inne potencjalne ulepszenia. Możliwe, że radykalne rozwiązania nie będą konieczne, ponieważ problemy w opisanej wyżej sytuacji odgrywają poważną rolę w konfrontacji niszczycieli z lotniskowcami.
- Zebrawszy Wasze komentarze spróbujemy zmodyfikować autopilota, aby stał się bardziej przewidywalny, a także wygodniejszy i bardziej niezawodny w użyciu.
Przypominamy, że to tylko wstępna i niepełna lista, a zawarte w niej zmiany planujemy wprowadzać aż do aktualizacji 0.8.4. W dalszym ciągu będziemy informować Was o naszych planach i zmianach. Dziękujemy za grę, komentarze, sugestie oraz – przede wszystkim – Wasze zaangażowanie.
***** nie da się torpić całą eskadrą FU WG
Rozwaliła mnie nazwa tego artykułu…:) Co dalej???:) LIPA WIELKA, hajs poszedł, roboczo godziny poszły, gra spaczona, nie wiadomo w ogóle o co chodzi z tą rozgrywką, nie dopuszczalne jest to aby teraz przyznać się do błędu (drodzy gracze spieprzyliśmy sprawe), bez skrupułów odzyskałem free xp za harakuru, i golda za saipana, mało kto w ogóle ogarnia tą rozgrywkę a amerykańskie z dobrym AA trzepią punkty, w tej chwili zrobienie dobrego wyniku na CV uzależnione jest od wielu czynników, które w obecnym czasie ciężko spotkać bo każdy nastawił się na OPL(ochronę przeciw lotniczą), co daje efekt raczej marny, będą teraz ustawiać jakieś bzdurki, dyrdymałki typu ilość wybuchów w powietrzu, linie ognia a i tak samoloty będą spadać jak się spotka Des z minem oba włączą AA i dupAA i hAA hAA. może to i dobrze wszyscy skupią się na strzelance okrętowej a nie zabawą w samolociki. zawsze można spróbować sił w WoWp. I taka jest gorzka prawda
gowno w *****, cv znerfione do poziomu morskiego planktonu..