Biuletyn deweloperów 0.8.0
Rok 2019 rozpoczniemy w World of Warships od nowego numeru — 0.8.0. Oderwijcie się na chwilę od przygotowań noworocznych i przeczytajcie biuletyn, w którym omawiamy najnowszą aktualizację. Nowe sterowanie lotniskowcami, nietypowy format bitew rankingowych, przygotowania do nowego roku zgodnie z kalendarzem księżycowym oraz inne zmiany!
WAŻNE! Aktualizacja jest wciąż w fazie testów, więc informacje zawarte w biuletynie są niepewne i odzwierciedlają stan gry na czas jego publikacji. Zmiany i nowe funkcje mogą zostać ostatecznie całkowicie usunięte bądź wprowadzone w zupełnie innej formie. Zrzuty ekranu, konkretne wartości i szczegóły mechanik w grze niekoniecznie znajdą swoje odzwierciedlenie w finalnej wersji gry po wejściu aktualizacji.
Nowa era
Po licznych etapach zamkniętych testów i trzech etapach otwartych testów beta z przyjemnością oznajmiamy, że nowy sposób gry lotniskowcami jest gotowy i wkrótce zostanie wprowadzony na serwery główne.
W bliskiej przyszłości opublikujemy cykl artykułów opisujących niuanse odświeżonej gry lotniskowcami: sterowanie, tryby ataku, samoloty jako sprzęt eksploatacyjny, mechanikę ognia przeciwlotniczego, zmiany w drzewie technologicznym, modernizacje i umiejętności dowódców , a także charakterystyczne cechy całych linii technologicznych oraz poszczególnych okrętów, również premium.
Zapoznajmy się z nowym sposobem sterowania. Poprzednio gracze wydawali rozkazy eskadrom przy pomocy myszy, ale teraz klawiatura będzie równie istotna. W danym momencie sterować można tylko jedną eskadrą. Żeby wydać eskadrze rozkaz wylotu, należy wcisnąć dwukrotnie klawisz [1], [2] lub [3]. Lotniskowce mogą przenosić trzy rodzaje samolotów: szturmowe, bombowce i bombowce torpedowe. Dwa ostatnie są dobrze znane, ale samoloty szturmowe są typem zupełnie nowym, uzbrojonym w rakiety niekierowane, skutecznym w walce z lekko opancerzonymi celami. Zazwyczaj samoloty te są szybkie i mogą w krótkim czasie dotrzeć do celu.
Eskadry kontrolowanie są klawiszami WASD. Ponadto, użyć można myszy by wygodniej celować: samoloty skręcać będą płynniej, co jest istotne, ponieważ dynamiczne manewry wpływają negatywnie na precyzję ataku. Promień skrętu eskadry uzależniony jest od jej prędkości.
Samoloty cechować się będą zupełnie nowym trybem ataku. Gdy wybrany zostanie cel, a Wy będziecie gotowi do ataku, wciśnijcie lewy przycisk myszy, a od eskadry odłączy się klucz i rozpocznie atak. Pozostała część eskadry wyłączona jest spod kontroli gracza na czas ataku i wraca pod nią, gdy atak dobiegnie końca.
W zależności od typu eskadry zobaczycie albo elipsę odpowiadającą atakowi rakietowemu lub bombowemu, albo siatkę celowniczą odpowiadającą atakowi torpedowemu. Żeby przystąpić do ataku, kliknijcie ponownie lewy przycisk myszy. Pamiętajcie, że samoloty potrzebują czasu by podejść do celu i zrzucić ładunek. Należy wziąć poprawkę na prędkość, rozmiary i zwrotność atakowanego okrętu.
Okręty bronią się przed samolotami przy pomocy dział przeciwlotniczych dalekiego, średniego i krótkiego zasięgu.
Artyleria przeciwlotnicza krótkiego zasięgu, na którą składają się zazwyczaj karabiny maszynowe, zadają ciągłe uszkodzenia jednemu, losowo wybranemu samolotowi w eskadrze. Działa średniego i dalekiego zasięgu oprócz uszkodzeń ciągłych wystrzeliwują również pociski eksplodujące na kursie samolotów. Uszkodzenia otrzymują samoloty, które znajdą się w obrębie eksplozji, a nie cała eskadra. Uszkodzenia w wyniku ostrzału artylerii dalekiego i średniego zasięgu mogą zostać zredukowane dzięki dynamicznym manewrom i zmianom prędkości. Jest to jednak utrudnione w przypadku eskadr złożonych z dużej liczby samolotów. Gdy więc atakowany okręt posiada silne uzbrojenie przeciwlotnicze, możecie się spodziewać, że niektóre z Waszych samolotów zostaną zniszczone przy podchodzeniu do celu.
Zgodnie z nową koncepcją gracze sterują jedynie samolotami ofensywnymi. Myśliwce będą od teraz sprzętem eksploatacyjnym i można je będzie włączyć do walki w razie potrzeby.
Klucz myśliwców pojawi się w pobliżu aktualnie wybranej eskadry po pewnym czasie od aktywacji. Później patroluje on okolicę, do której został wezwany. Jeśli w patrolowanej okolicy pojawią się samoloty wroga, myśliwce zaatakują je automatycznie. Myśliwce zaatakują i zniszczą tyle samolotów wroga, ile znajduje się ich samych w patrolowanej strefie. Gdy działanie sprzętu eksploatacyjnego dobiegnie końca, myśliwce odlatują. Mechanika myśliwca katapultowanego będzie podobna.
Zgodnie z nową koncepcją gracz może kontrolować tylko jedną rzecz w danej chwili: albo eskadrę, albo lotniskowiec. Okręt można więc kontrolować tylko wtedy, gdy wszystkie Wasze eskadry są gotowe do startu lub powracają na pokład. Lotniskowcem steruje się klawiszami WASD, tak jak każdy inny okręt, lub za pośrednictwem mapy taktycznej.
Gaszenie pożarów na nowych lotniskowcach trwa tylko 5 sekund, a zwalczanie zalań 30 sekund. Jeśli okręt znajduje się w niebezpieczeństwie, sprzęt eksploatacyjny zostanie aktywowany automatycznie. Zapobiegnie to sytuacjom, w których gracz musi nagle opuścić swoją eskadrę, by uruchomić sprzęt eksploatacyjny, a rzadko występujące pożary i zalania nie będą dużym problemem. Okręt nadal będzie jednak w niebezpieczeństwie, jeśli znajdzie się pod intensywnym ostrzałem. Dowódcy będą musieli wtedy zdecydować, czy chcą dalej kontrolować eskadrę, czy wolą powrócić do lotniskowca. Jeśli lotniskowiec zostanie zniszczony, gracz sterować będzie eskadrą aż skończy się jej amunicja lub gdy upłyną trzy minuty.
Wynagrodzenie
Zmiany w lotniskowcach dają maksymalne korzyści graczom, a zasada przewodnia jest bardzo prosta: zyskujecie, nie tracicie.
Wszystkie stare lotniskowce premium VIII poziomu zostaną zastąpione nowymi lotniskowcami premium VIII poziomu, a zgromadzone PD i specjalizacja dowódcy zostaną przeniesione. Lotniskowce premium Saipan i Kaga zostaną zastąpione swoimi nowymi wersjami, przeniesionymi na poziom VIII. Całe zgromadzone doświadczenie i specjalizacja dowódcy zostaną przeniesione.
Do Inwentarza zostanie nowa kategoria: lotniskowce. Będą się w niej znajdować wszystkie dotychczas zbadane i kupione lotniskowce. Jeśli nie spodoba się Wam nowy sposób gry lotniskowcami lub chcielibyście badać całą linię od nowa, możecie przejść do tej kategorii i wymienić dostępne możliwe do zbadania lotniskowce na kredyty i wolne PD. Możecie również sprzedać lotniskowce premium za ich pełną cenę w dublonach. Uwaga: możliwa będzie wymiana możliwych do zbadania lotniskowców od wyższych poziomów w górę: jeśli chcielibyście wymienić Rangera, nie możecie zachować okrętów wyższych poziomów, np. Midway.
FLY! STRIKE! WIN!
Przy okazji wprowadzenia nowych lotniskowców rozpocznie się nowe wydarzenie—FLY! STRIKE! WIN!. Poświęcone jest ono lotniskowcom oraz Chińskiemu Nowemu Rokowi. W skład wydarzenia wchodzić będą cztery etapy, każdy złożony z dyrektyw i misji. Otrzymacie nagrody za wypełnianie kolejnych etapów, dyrektyw i misji: kredyty, sprzęt eksploatacyjny, kamuflaże, sygnały, kontenery Chiński Nowy Rok oraz węgiel.
Zasady wypełniania dyrektyw są takie same, jak w przypadku wydarzenia Royal Navy. Po wypełnieniu wszystkich otrzymacie dostęp do Galerii sław. Punkty w niej zdobywać można w bitwach kooperacyjnych losowych rankingowych, klanowych, scenariuszach i bitwach specjalnych.
Przekształcony zostanie port Smok: zapadła noc, krajobraz i woda uległy zmianie, pojawiły się nowe odgłosy.
Bitwy rankingowe: Sezon jedenasty
Nadchodzi nowy sezon bitew rankingowych, a jego zasady różnić się będą znacząco od poprzednich sezonów. Zmiany te mają zapewnić większą różnorodność rozgrywki, uczynić ją bardziej dynamiczną i świeżą.
Bitwy toczone będą w formacie 6 na 6 okrętami IX poziomu w trybie Wyścig zbrojeń.
Jakiś czas temu utworzyliśmy Ligę Wilków Morskich – miejsce, w którym gracze, którzy zdobyli 1. stopień mogli wykazać się swoimi umiejętnościami. Jednak niska popularność i niemożliwość nagradzania bitew w Lidze podobnie, jak innych aktywności w grze, sprawiały, że często trudno było zebrać wystarczającą ilość graczy do złożenia bitwy. Z tych powodów Liga Wilków Morskich zniknie na stałe, począwszy od jedenastego sezonu bitew rankingowych.
W nowym sezonie aktualizujemy tryb Wyścig zbrojeń, ulepszając zarówno jego element graficzne, jak i sposób rozgrywki. Teraz, poza znajomymi strefami zmniejszającymi wykrywalność, przywracającymi wytrzymałość czy przyspieszającymi ładowanie, napotkacie trzy nowe strefy:
- przyspieszającą przeładowanie sprzętu eksploatacyjnego,
- poprawiającą manewrowość okrętu,
- zwiększającą szanse na podpalenie okrętu przeciwnika i zmniejszającą ryzyko wybuchu pożaru na własnym okręcie.
Premie działają do czasu zakończenia bitwy i każda ma sześć poziomów, które odpowiednio poprawiają charakterystykę okrętu. Przypominamy, że sojusznicy znajdujący się w promieniu 12 km od aktywowanej strefy otrzymywać będą takie same premie.
Bitwy rankingowe toczone będą na mapach: Lodowe wyspy, Trójząb, Pasmo górskie, Droga wojownika i Śpiący olbrzym.
W trakcie testy publicznego warunki osiągnięcia 1. stopnia będą znacznie uproszczone, a okręty IX poziomu dostępne będą za kredyty w Arsenale.
Bitwa morska
Zawody Wojny o ropę powrócą pod nazwą Bitwa morska. Teraz będzie to cotygodniowe wydarzenie, które pozwoli klanom na zdobywaniem jeszcze większych ilości ropy, którą można wydać na ulepszanie swojej bazy.
Jeśli jesteście dowódcami klanów lub jego zastępcami, możecie zapisać klan i uczestniczyć w Bitwie morskiej, w której celem klanu jest osiągnięcie wspólnego celu. Następnie klan przejdzie do następnego etapu — Bitwy. Staniecie w niej w szranki z innym klanem, a Waszym zadaniem będzie zdobycie większej liczby gwiazd niż rywale.
Każdy klan posiadać będzie własną tabelę, jedną dla wszystkich graczy. Każda komórka w tabeli oznaczać będzie osobną kategorię reprezentującą gałąź możliwych do zbadania okrętów oraz łańcuch misji bojowych dla niej dostępnych. Wszystkie misje bojowe mają taki sam warunek: zdobyć określoną liczbę bazowych PD w bitwie. Za jej wypełnienie klan otrzyma gwiazdę.
Im lepiej Wasz klan będzie sobie radził, tym więcej ropy otrzyma.
Uwaga: możecie uczestniczyć w Bitwach morskich w drugim etapie testu publicznego Warunki misji i nagrody mogą się różnić znacząco od tutaj opisanych.
Dołączcie do testu publicznego i bądźcie jednymi z pierwszych, którzy wypróbują zmiany, jakie wprowadza aktualizacja 0.8.0. Zbierzcie wszystkie nagrody i nie zapomnijcie podzielić się z nami swoim zdaniem!
Źródło: Portal WoWs
Kolego. Ale ty wiesz że teraz też będziesz spotowany? I to jeszcze bardziej? Jak ktoś się uprze, to będzie latał samolotami non stop koło DD.Albo biedaka bez AA. Na testach DD nie dało się grać, bo ciągle samoloty latały, szczególnie że były po dwa lotniska. Może będzie łatwiej, ale dla drugiej strony, będzie to jeszcze bardziej upierdliwa rzecz.
mam nadzieję, że exp zużyty na grindowanie Hakuryu po rekompensacie wróci jako free exp bo nie zamierzam w ogóle tykać tych „nowych” CV
już w „starych” grałem słabo 🙂 ale te „nowe” to jakaś pomyłka – ani to fun, ani ekonomia, skill też niezbyt potrzebny
plus jest taki, że DD-ki będą miały lżej bez możliwości perma-spota na drugim końcu mapy od jakiegoś (celowo) zawieruszonego bombowca
Siemanko wiecie może kiedy będzie jeszcze lorraine 40t do kupienia?
z góry dzięki i pozdrawiam.