Aktualizacja 0.7.11 – pozostałe
Front sztormu w bitwach losowych
W operacji Hermes testowaliśmy Front sztormu; nową mechanikę, która wpływa na wydarzenia w różnych częściach mapy. Mechanika została ciepło przyjęta przez graczy, dlatego podjęliśmy decyzję o sprawdzeniu jej w bitwach losowych.
Front sztormu pojawi się wyłącznie w bitwach X poziomu i rozwinie się na trzech następujących mapach:
- „Północ” (tryb Dominacji);
- „Gorący punkt” (tryb Dominacji);
- „Lodowe wyspy” (Epicentrum).
Niemniej jednak nie zobaczycie już więcej cyklonu na tych mapach.
Bitwy z Frontem sztormu będą dostępne wyłącznie dla okrętów VIII, IX i X poziomu.
Na minimapie obszar Frontu sztormu jest odzwierciedlany przez szary okrąg. Specjalny znacznik powiadomi Was o zbliżaniu się do strefy objętej Frontu sztormu. Zmieniające się warunki pogodowe utrudniają wykrycie okrętu zarówno z powietrza, jak i powierzchni: zasięg wykrywania niszczycieli i innych typów okrętów zostanie zmniejszony odpowiednio o 10% i 20%. Zasięg widzenia zostanie zmniejszony do 30 km; okres zwiększonej wykrywalności okrętu po wystrzeleniu z głównych dział zostanie zmniejszony i powróci do poprzedniego stanu po siedmiu, nie zaś dwudziestu sekundach; natomiast maksymalny rozrzut pocisków na obszarze objętym złą pogodą zwiększono o 130%. Front sztormu nie wpływa na działanie sprzętu eksploatacyjnego okrętu.
Jeśli pomiędzy okrętami występuje brzydka pogoda, ich wykrywalność jest obliczana na podstawie czynnika widzialności. Niemniej jednak nie ma to wpływu na osoby trzecie, których zasięg widzenia nie krzyżuje się (lub przebiega przez) obszar Frontu sztormu.
W trybie Epicentrum, zła pogoda może przebiegać wzdłuż lewej części mapy w stronę prawej lub odwrotnie, a także może pozostać w bezruchu w centralnej części mapy.
Optymalizacja dobierania drużyn
W odpowiedzi na liczne prośby ze strony naszych graczy, ulepszamy matchmaker i poprawiamy algorytmy odpowiedzialne za dobieranie drużyn. Zmiany będą w głównej mierze dotyczyć okrętów VIII¬¬¬–X poziomu. W bitwach X poziomu będzie uczestniczyć mniej okrętów VIII i IX poziomu, gdyż będą oni częstszymi gośćmi w bitwach VIII i IX poziomu.
Mechanika gry
W aktualizacji 0.7.11 zmieniamy mechanikę uszkodzeń pociskami PP, aby zapobiec rzadkim przypadkom, gdy pociski o dużym kalibrze zadawały nadmiarowe uszkodzenia niszczycielom. Miało to miejsce, gdy pocisk trafiał pancerz niszczyciela pod ostrym kątem. Grubość efektywnego pancerza pozwalała pociskowi na uzbrojenie i zadanie znacznych uszkodzeń wewnątrz kadłuba okrętu.
W aktualizacji 0.7.11 zmieniamy mechanikę uszkodzeń pociskami PP, aby zapobiec rzadkim przypadkom, gdy pociski o dużym kalibrze zadawały nadmiarowe uszkodzenia niszczycielom. Miało to miejsce, gdy pocisk trafiał pancerz niszczyciela pod ostrym kątem. Grubość efektywnego pancerza pozwalała pociskowi na uzbrojenie i zadanie znacznych uszkodzeń wewnątrz kadłuba okrętu.
Standardowe uszkodzenia, które niszczyciele zazwyczaj otrzymują od ciężkich pocisków trafiających ich kadłub muszą być równe uszkodzeniom zadawanym przez nazbyt penetrujące pociski. Niemniej jednak z powodu powyższej sytuacji, wartość otrzymywanych uszkodzeń przekraczała dozwolone granice, wynoszące około 1/3 maksymalnych uszkodzeń pocisku. Stąd też dochodziło do sytuacji, gdy mały niszczyciel z pulą PW, którą trudno nazwać pokaźną, mógł stracić większość swoich punktów wytrzymałości z powodu pojedynczego trafienia.
W aktualizacji 0.7.11 wprowadzamy limit maksymalnych uszkodzeń, jakie pociski PP mogą zadać wszystkim niszczycielom, oprócz Chabarowska i Harugumo. Uszkodzenia okrętu pociskiem PP z kalibrem co najmniej 280 mm nie będą przekraczać 10% maksymalnych uszkodzeń, jakie pocisk może zadać. Mimo iż 10% może wydawać się małą wartością, takie trafienie wciąż spowoduje znaczące uszkodzenia dla niszczycieli.
Zmiana nie dotknie niszczycieli Harugumo i Chabarowsk, ponieważ otrzymywane przezeń uszkodzenia znajdują się już w zakładanym przedziale, a ich redukcja mogłaby okazać się zbyt dużym wzmocnieniem dla tych dwóch okrętów.
Ta nowość zmieni starcia pomiędzy niszczycielami i większymi okrętami, mającymi na wyposażeniu działa baterii głównej o kalibrze co najmniej 280 mm. Od teraz będą musiały być znacznie ostrożniejsze podczas wyboru typu pocisku, biorąc pod uwagę sytuację w bitwie. Salwa pociskami PP na krótkim dystansie wciąż zada znaczne uszkodzenia niszczycielowi, zmuszając go do poważnego zastanowienia się przypuszczeniem ataku torpedowego z krótkiej odległości.
Dodatkowo zmieniliśmy mechanikę uszkodzeń torpedami całkowicie zniszczonych części okrętu, Od teraz torpeda trafiająca okręt w którąkolwiek część tego typu zada gwarantowane uszkodzenia o wartości 10% maksymalnych dopuszczalnych uszkodzeń. Zapobiegnie to sytuacjom, gdy niszczyciel otrzyma kilka trafień torpedami i pozostanie na powierzchni, ponieważ część kadłuba objęta trafieniem nie ma więcej PW do stracenia.
Opisane zmiany oczywiście dotyczą osiągów w bitwie wszystkich okrętów. Będziemy dokładnie monitorować statystyki graczy i podejmiemy wszystkie potrzebne działania, aby poczynania bitewne wszystkich okrętów nie wykraczały poza określone normy.
Insygnia specjalne
Emblematy odzwierciedlają Wasze umiejętności i wprawę w boju. Już wcześniej w World of Warships mogliśmy znaleźć emblematy związane wyłącznie z typem lub krajem okrętu. Aktualizacja 0.7.11 zawiera dwa nowe: „Ekspert bitew rankingowych” i „Ekspert bitew klanowych”.
Oba emblematy odzwierciedlają Wasze umiejętności i doświadczenie w grze zdobyte w dwóch trybach rywalizacji, czyli bitwach rankingowych I klanowych.
Ekspert bitew rankingowych I–IV
Warunki otrzymania:
- Ekspert bitew rankingowych I: zdobądź 30 gwiazd w bitwach rankingowych;
- Ekspert bitew rankingowych II: zdobądź 70 gwiazd w bitwach rankingowych;
- Ekspert bitew rankingowych III: zdobądź 140 gwiazd w bitwach rankingowych;
- Ekspert bitew rankingowych IV: zdobądź 210 gwiazd w bitwach rankingowych.
Unikatowa gwiazda to taka, którą zdobywacie po raz pierwszy w zwycięskiej bitwie rankingowej. Kolejne otrzymanie tych samych gwiazd nie jest brane pod uwagę. Gwiazdy otrzymane w Sprincie bitew rankingowych również nie są wliczane.
Ekspert bitew klanowych I–IV
Warunki otrzymania:
- Ekspert bitew klanowych I: wygraj 90 bitew w Lidze Wicher lub wyższej;
- Ekspert bitew klanowych II: wygraj 90 bitew w Lidze Sztorm lub wyższej;
- Ekspert bitew klanowych III: wygraj 90 bitew w Lidze Tajfun lub wyższej;
- Ekspert bitew klanowych IV: wygraj 90 bitew w Lidze Huragan
Emblematy wyższego poziomu będą zawierać więcej detali, aby wyglądać bardziej widowiskowo.
Wszystkie dostępne emblematy można zobaczyć na Waszym profilu, lecz można je zamontować wyłącznie po spełnieniu określonych warunków.
Wszystkie poprzednie osiągnięcia nie będą wliczane. W momencie wprowadzenia aktualizacji 0.7.11, wszyscy gracze będą mieli równe szanse w „wyścigu” po nowe emblematy.
Udowodnijcie swe niezwykłe umiejętności i zostańcie jednymi z pierwszych, którzy je zdobędą!
Aby otrzymać więcej informacji o insygniach, przeczytajcie poświęcony im artykuł na stronie.
Port w Zipangu
W aktualizacji 0.7.11 poprawimy wygląd Portu w Zipangu. Miasto w dolnej części Fuji jest pokryte śniegiem, zanurzając się w noc w oczekiwaniu na przybycie Nowego Roku. Delikatne płatki śniegu niespiesznie opadają z drzew, a kra lodowa płynie wzdłuż wybrzeża.
Dodaliśmy dekoracje i nowe efekty dźwiękowe.
Zmiany na mapach
Na mapie Gorący punkt zmniejszyliśmy rozmiar dużej wyspy nieopodal punktu startowego dla drużyny południowej, która utrudniała swobodny ruch pancernikom pojawiającym się obok niej.
Duża wyspa znajdująca się po prawej stronie granicy w północno-wschodniej części mapy Łzy pustyni została przesunięta poza granicę mapy i nie zakłóca już manewrowania okrętów.
Dwie wyspy umieszczone wewnątrz strefy kluczowej A na mapie Droga wojownika zostały zastąpione jedną wyspą. Zmiany te nie dotkną w znacznym stopniu bitew losowych, ale zwiększą różnorodność rozgrywki w bitwach klanowych i rankingowych.
Na mapie Pętla duża wyspa na południe od strefy kluczowej C została zmniejszona, przeniesiona na wschód i obrócona. Ta zmiana pozwoli „południowej” drużynie na bardziej efektywną rozgrywkę po wschodniej części mapy, a jednocześnie stwarza więcej miejsca do manewrów nieopodal strefy kluczowej.
Mapa Ziemia Ognista przeszła szereg zmian, które miały na celu poprawę balansu pomiędzy drużynami, wyrównując szanse i możliwości obu stron rywalizacji, co korzystnie wpłynie na zróżnicowanie rozgrywki. Na przykład zachodnia część mapy stała się bardziej otwarta, a wyspy w centralnym wybrzeżu zostały wyrównane pod względem wysokości.
Zmiany w operacjach
W czterech operacjach – Newport, Narai, Aegis oraz Killer Whale – niewielkiej zmianie uległy okręty, którymi można wziąć w nich udział.
- W operacji Newport lotniskowce Zuiho, Hiryu oraz Lexington zostały zastąpione odpowiednio okrętami Furutaka, Izumo i Baltimore.
- W operacji Narai wrogi lotniskowiec Ranger został zastąpiony pancernikiem New York, a Lexington nie może dłużej wykorzystywać samolotów. Od teraz te same okręty będą się pojawiać w określonym momencie.
- W operacji Aegis wszystkie wrogie lotniskowce zostały zastąpione japońskimi pancernikami, a sojusznicze lotniskowce zastąpiono okrętem Baltimore.
- W operacji Killer Whale wszystkie wrogie lotniskowce zostały zastąpione niemieckimi i japońskimi pancernikami.
Odpowiednio dostosowano misje i udźwiękowienie w tych operacjach.
Dostawy codzienne
Wszyscy gracze, którzy wejdą do gry pomiędzy 23 listopada a 6 grudnia, otrzymają dostawy pod nazwą „Czarny piątek”! Za regularne logowanie się do gry możecie otrzymać następujące nagrody:
- 3 kamuflaże Cień;
- 50 000 kredytów;
- 50 000 kredytów;
- 500 szt. węgla;
- 1 standardowy kontener na Czarny piątek;
- 50 000 kredytów;
- 5 kamuflaży Cień;
- 500 szt. węgla;
- 50 dublonów;
- 2 standardowe kontenery na Czarny piątek.
Możecie otrzymać w sumie 10 nagród, a dostawy będą dostarczane do Waszych Portów przez 14 dni. Tak też możecie pominąć 4 dni w ciągu dwóch tygodni, wciąż otrzymując wszystkie nagrody! Dostawy codzienne na Czarny piątek będą dostępne dla graczy, którzy osiągnęli 9. poziom przebiegu służby.
Dodatki i zmiany w zawartości
Musashi i Kronshtadt w 0.7.12
Począwszy od aktualizacji 0.8.0, okręty IX poziomu Musashi i Kronshtadt będą niedostępne do zakupu za wolne PD, a także nie będzie można ich uzyskać za węgiel w kliencie gry.
Wspomniane okręty stają się niezwykle popularne w swoim poziomie, tak więc by uniknąć bitew IX poziomu składających się prawie wyłącznie z tych okrętów i zapewnić różnorodność rozgrywki, zdecydowaliśmy usunąć możliwość zakupu lub zdobycia tych okrętów na czas nieokreślony. Okręty zostały już zastąpione francuskim pancernikiem IX poziomu Jean Bart, planujemy również wprowadzić inny okręt tego samego poziomu.
Rozumiemy, że zbieranie zasobów na te okręty to długi proces, dlatego chcieliśmy Was zawczasu ostrzec, by wszyscy zainteresowani zdążyli sprowadzić te okręty do swoich Portów przed wejściem w życie aktualizacji 0.8.0. Macie około dwóch miesięcy na zdobycie Musashi i Kronshtadt.
Testowane okręty
Następujące okręty zostały dodane do testów przez deweloperów, supertesterów oraz współpracowników ze społeczności:
- Sowiecki krążownik VII poziomu Lazo;
- wschodnioazjatycki krążownik VIII poziomu Irian.
W kliencie gry można teraz nabyć za dublony następujące okręty: Admiral Graf Spee, Z-39, Hood, Texas, Sims, Indianapolis, Ishizuchi, Mutsu, Atago, Okhotnik, Dunkerque, Duca degli Abruzzi oraz Anshan.
W kliencie gry nie można już nabyć za dublony następujących okrętów: Prinz Eugen, Duke of York, Arizona, Katori, Kii oraz Aigle.
Kamuflaże
Można teraz kupić następujące stałe kamuflaże:
IX Jutland – Royal Navy
- –3% zasięgu wykrywalności okrętu z powierzchni;
- +4% rozrzutu pocisków wystrzeliwanych przez przeciwnika w kierunku Waszego okrętu;
- +100% PD w bitwie;
- –20% kosztu obsługi Waszego okrętu po bitwie.
Koszt: 4,000 dublonów.
X Daring – Royal Navy
- –3% zasięgu wykrywalności okrętu z powierzchni;
- +4% rozrzutu pocisków wystrzeliwanych przez przeciwnika w kierunku Waszego okrętu;
- +100% PD w bitwie;
- –50% kosztu obsługi Waszego okrętu po bitwie;
- +20% kredytów zdobywanych w bitwie.
Koszt: 5,000 dublonów.
Naszywki, emblematy i flagi
Dodaliśmy naszywki Twórca modów, Alfa- i Beta-tester, West Virginia’41 oraz Legiony Czechosłowackie, a także emblematy Supertester i Twórca modów.
Dodano czterostopniowy emblemat Klubu kolekcjonerów, jak również i naszywkę z tłem.
Dodano flagę, naszywkę, kamuflaż oraz kontenery dla uczestników WG Fest.
Czarny piątek
Kontenery na Czarny piątek wchodzą do gry! Mogą zawierać jeden z następujących przedmiotów:
- Tirpitz B;
- Atago B;
- Asashio B;
- Massachusetts B;
- 2 kamuflaże Typu 59;
- 250 dublonów;
- dzień konta premium;
- 5000 wolnych PD;
- 4 kamuflaże Cień.
Sklep premium oferuje kontenery premium na Czarny piątek z następującą, możliwą zawartością:
- Tirpitz B;
- Atago B;
- Asashio B;
- Massachusetts B;
- 10 kamuflaży Typ 59;
- 1250 dublonów;
- 14 dni konta premium;
- 35 000 wolnych PD;
- 20 kamuflaży Cień.
Dodano cztery następujące okręty: Tirpitz B, Atago B, Asashio B oraz Massachusetts B. Okręty wyróżniają się schematem kolorów swojego stałego kamuflażu i są dokładnie takie same jak „oryginalne” okręty pod względem charakterystyki bojowej.
- –3% zasięgu wykrywalności okrętu z powierzchni;
- +4% rozrzutu pocisków wystrzeliwanych przez przeciwnika w kierunku Waszego okrętu;
- +75% PD w bitwie;
- +150% wolnych PD w bitwie;
- +100% PD dowódcy w bitwie.
Inne
- Dodano możliwość zmiany języka klienta gry na holenderski.
- Ponieważ wydarzenie poświęcone Aleksandrowi Owieczkinowi dobiegło końca, osiągnięcie „Czterobramkowa zdobycz” nie jest już dostępne.
- W superkontenerach mogą teraz pojawić się następujące okręty: Kronshtadt, Missouri oraz Musashi.
Inne zmiany i poprawki
- Niewielkie ulepszenia w geometrii i teksturach następujących okrętów: Nagato, Medea, Baltimore, Acasta, Le Terrible, Jutland oraz Czapajew (kadłub B);
- Zmieniliśmy procedurę w związku z pojawieniem się następujących baretek po trafieniu: „Przebicie na wylot”, „Cel trafiony”, „Brak penetracji” i „Rykoszet”.
- Kiedy traficie w cytadelę okrętu, otrzymacie teraz dwie baretki: „Cel trafiony” i „Cytadela”.
- Drzewa na wszystkich mapach zostały zoptymalizowane w celu szybszego ich ładowania;
- Usunęliśmy opóźnienie sterowania kamerą podczas przełączania pomiędzy okrętami w Porcie;
- Dodano wyświetlanie parametru przeciwpancernego dla pocisków OB;
- Sims i Benson (kadłub C): brezent na tylnych działach głównych nie jest dłużej wyświetlany jako obszar ochrony pancernej o 1 mm grubości. Zmiany te nie wpłyną na skuteczność bojową wspomnianych okrętów.
- Naprawiono ikonę unikatowych ulepszeń na pokładzie krążownika Worcester.
- Dynamiczna ikona Hindenburga będzie teraz dokładnie zgadzać się z prawdziwym modelem okrętu.
- Zredukowano standardowy zasięg wykrywalności Myogi z 16,6 do 15,1 km; zasięg wykrywalności okrętu po wystrzale z dział głównych zza zasłony dymnej został zmniejszony z 14,5 do 13,1 km; wykrywalność z powietrza została zaś zredukowana z 10,7 do 9,23 km.
- Naprawiono problem, który powodował wyświetlanie się znacznika „Nowy” nad menu „Stwórz dywizjon”, gdy pojawiało się powiadomienie o nieprzeczytanych wiadomościach w Porcie.
- Zmieniono czcionkę w powiadomieniach o dodaniu wolnych PD do kont.
- Naprawiono błąd z ochroną pancerza nad magazynami w pancerniku Jean Bart. Obecnie pancerz jest gruby na 170 mm.
- Poprawiliśmy ikony pocisków i bomb w zależności od ich typu. Tło dla każdego typu pocisków będzie teraz obrazować specyfikę poszczególnego typu pocisków.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał włączenie klienta gry jeśli plik preferences.xml został uszkodzony.
- Dwujęzyczny dowódca Aleksander Owieczkin będzie teraz posiadał głos odpowiadający krajowi okrętu, który aktualnie steruje.
- Sfinalizowaliśmy mechanizm wykorzystywany do automatycznego skalowania interfejsu dla dużych i małych ekranów.
- Naprawiono błąd, który powodował awarię klienta gry po tym, jak gracz z dywizjonu klanowego przełączył typ bitwy na bitwy rankingowe.
- Naprawiono błąd, który pozwalał graczom na dwie Codzienne dostawy jednego dnia.
- W operacjach umiejętność Cel priorytetowy będzie brała pod uwagę nie tylko okręty wroga celujące w Twoją stronę, lecz również forty.
- Naprawiono widoczne artefakty na naszywce Lotnictwo morskie.
- Naprawiono błąd wpływający na modyfikację głosową Dashy Perovej, powodujący odtworzenie wiadomości głosowej „I need air suport!” bez wskazania sojuszniczego lotniskowca.
- Wyłączyliśmy wiadomość W naprawie, która wcześniej wyświetlała się podczas próby wystrzelenia ze zniszczonych dział baterii głównej lub wystrzelenia torped ze zniszczonych wyrzutni.
- Naprawiono tekstury dla Fuso i Wakatake. Dodaliśmy dziury do pobierania wody podczas tonięcia.
- Naprawiono błąd ze zresetowanymi ustawieniami filtra „kolejności wyświetlania” w karuzeli okrętów po ponownym włączeniu klienta gry.
- Naprawiono błąd, który powodował wysłanie powiadomienia, że okręt jest w bitwie, gdy gracz próbował ponownie przypisać dowódcę do okrętu, który był gotów do wejścia do bitwy w dywizjonie.
- Naprawiono błąd, który powodował wyświetlanie złej ikony podczas otrzymywania wolnych PD.
Problemy technologiczne
Tworzenie powtórek
Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.7.11, otrzymacie możliwość nagrywania powtórek swoich bitew w World of Warships. Każdy gracz będzie miał nagranych 30 swoich ostatnich bitew w folderze /replays. Wszystkie „starsze” powtórki będą nadpisywane. Ta funkcja pozwoli graczom na podanie bardziej szczegółowych informacji podczas zgłaszania problemu do Wsparcia Gracza. Możecie zmienić liczbę nagrywanych powtórek przy wykorzystaniu ustawienia maxReplaysToSave w pliku konfiguracyjnym.
Raporty awarii
W aktualizacji 0.7.10 wprowadziliśmy system, który generuje specjalny raport za każdym razem, gdy pojawiał się błąd krytyczny. Wszystkie tego typu raport są przechowywane w folderze /reports. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.7.11 takie raporty będą wysyłane bezpośrednio do zespołu deweloperów World of Warships, tak abyśmy otrzymali wszystkie informacje o każdym napotkanym incydencie.
Dane techniczne są gromadzone w nawiązaniu do Klauzuli 4. Polityki prywatności Wargaming wyłącznie na potrzeby analizy odpowiedniego incydentu; żadne dane osobowe żadnego z graczy nie zostaną w jakikolwiek sposób wykorzystane.