Public test Runda 2 – pojawianie się okrętów – FIX
Drodzy Kapitanowie,
Jak już pewnie wiecie w teście publicznym 0.7.4 pracujemy nad naprawą wczytywania się okrętów. Problem jest taki, że modele 3D okrętów pojawiają się z 2-3 sekundowym opóźnieniem po tym jak pojawią się na minimapie a nawet czasem już po efektach towarzyszących okrętom (np. dym). Zależy to od współpracy na linii serwer <–> klient gry. Serwer informuje klienta, że okręt jest wyspottowany po czym klient interpretuje te dane i pokazuje ten okręt na minimapie oraz model 3D z wszystkimi efektami. Na ten proces składa się wiele czynników jak optymalizacja, środowisko w jakim odpalana jest gra – komputer gracza, stabilność internetu i jego jakość.
Musieliśmy zebrać bardzo dużo danych i waszych opinii podczas testu publicznego by być pewnym naszego rozwiązania. Tak jak się spodziewaliśmy modele 3D pojawiają się równocześnie z efektami i okrętami na minimapie jednakże, czasem, istnieje prawdopodobieństwo, że informacja ta była przestarzała w momencie odczytu, obniżając jej użyteczność. Z punktu widzenia gry/gracza był to efekt niepożądany.
Dlatego więc w drugiej fazie testu publicznego poprawiliśmy działanie tych funkcji. Renderowanie modelu i efektów będzie działać w tym samym czasie ale wyświetlanie na minimapie będzie działać w ten sam sposób co w 0.7.3. Ten fix naprawia tylko część problemu ale bez żadnych, bolesnych skutków ubocznych. Jeśli stabilność utrzyma się w trakcie testu publicznego i nie przyniesie dalszych problemów to będzie to forma w jakiej wprowadzimy to na normalny serwer.
Pracujemy już nad optymalizacją okrętów, ich efektów i wyświetlania się na mapie jako całość by zminimalizować opóźnienia do minimum. Planujemy też kolejną rundę fixów w najbliższych aktualizacjach i jak zawsze wasze opinie bardzo by nam pomogły.
Dziękujemy za zrozumienie!