Test publiczny wersji 0.6.12 – runda 1
Biuletyn WoWsa informuje nas o rozpoczęciu pierwszej rundy testu publicznego łatki 0.6.12.
Kapitanowie!
Z przyjemnością przedstawiamy biuletyn deweloperski dotyczący aktualizacji 0.6.12. Opisuje on wszystkie nowości, które zobaczycie w najnowszym teście publicznym, w tym wydarzenie halloweenowe, bitwy klanów oraz zmiany w mechanizmie wykrywania okrętów! Czytajcie dalej, dowiedzcie się więcej i weźcie udział w teście publicznym, aby osobiście wypróbować wprowadzone zmiany.
Pierwsza runda testu będzie trwać od 18:30 w czwartek, 5 października do 15:00 w poniedziałek, 9 października.
Uwaga! Ponieważ ta wersja aktualizacji jest wciąż na etapie testów, zmiany przedstawione w biuletynie mogą ulec zmianie i odzwierciedlają stan prac nad grą w momencie publikacji. Niektóre zmiany i nowe funkcje mogą zostać wycofane w ostatecznej wersji lub wdrożone w inny sposób. Zrzuty ekranów, wartości parametrów i szczegóły dotyczące mechaniki gry mogą nie odzwierciedlać ostatecznej wersji aktualizacji.
Wydarzenie halloweenowe
Nadchodząca październikowa aktualizacja tradycyjnie wprowadza do gry specjalne akcenty, takie jak dynie i nieustająca walka ze złem. Ponieważ do imprezy należy przygotować się zawczasu, postanowiliśmy nie czekać. Z przyjemnością zapraszamy wszystkich doświadczonych wojowników, a także nowicjuszy w walce ze złem do kontynuacji wydarzenia halloweenowego z 2016 roku. Uratujcie Transylwanię i zniszczcie zło jak za starych dobrych czasów. Czy podejmiecie nowe wyzwanie i przebijecie się przez linie pancerników Zikasa?
Aby odblokować możliwość uczestniczenia w wydarzeniu halloweenowym, musicie najpierw wygrać trzy bitwy w dowolnym trybie, za co otrzymacie halloweenowe okręty z dowódcami.
Tak jak poprzednio, macie do wyboru trzy okręty:
- Blade, niszczyciel pod dowództwem Abrahama V. Hellsingera
- Jackal, pancernik pod dowództwem Henry’ego J. Hide’a
- Igor, krążownik pod dowództwem Victora F. Einsteina
Pamiętajcie, że Waszym głównym zadaniem jest przeprowadzenie okrętu Transylwania przez labirynt nikczemnych stworów dowodzonych przez Rasputina, niszczenie przeciwników i unieszkodliwianie miotających ogniem piekielnym katapult.
Ale to nie wszystko. Wielu z Was obawiało się o losy Transylwanii po zakończeniu wydarzenia i zastanawiało się, co kryją tajemnicze wrota.
W drugim etapie testu publicznego będziecie mogli poznać dalszą część opowieści. Transylwania i jej obrońcy wrócili na spokojne wody Archipelagu Srebrnej Włóczni. Przez pewien czas wszystko szło po ich myśli, ale siły zła pod dowództwem Gordona Wielkiego wytropiły okręty i ruszyły za nimi w pogoń. Tym razem plugastwo, które stopniowo rozprzestrzeniało się po morzu, zajmując coraz większe obszary, służy siłom ciemności. Uważajcie! Po dotknięciu plugastwa okręty bohaterów tracą liczbę punktów wytrzymałości zależną od typu okrętu, zaś czarne charaktery naszej opowieści czują się w tej mazi jak ryby w wodzie i nie odczuwają negatywnych skutków.
W nowej operacji gracze mają do dyspozycji cztery nowe okręty pod przewodnictwem odważnych dowódców:
- Blade, niszczyciel pod dowództwem Miny Hurray
- Svatozar, krążownik pod dowództwem Ivana K. Ulibina
- Magnu-S, pancernik pod dowództwem Klausa V. Teslau
- Nobilium, lotniskowiec pod dowództwem Lazarusa Centuria
Zostańcie pierwszymi śmiałkami, którzy wezmą udział w kontynuacji legendarnych halloweenowych zmagań w nowej mrożącej krew w żyłach przygodzie!
Pomóżcie bohaterom Srebrnej Włóczni odeprzeć atak plugawych złoczyńców i zostańcie wiązką olśniewającego światła, które rozgromi nacierające siły ciemności.
Bitwy klanowe
W aktualizacji 0.6.12 uwzględniliśmy Wasze sugestie i oprócz pełnych akcji zmagań z siłami zła wprowadziliśmy bardziej poważny tryb. Wśród licznych nowości aktualizacji 0.6.12 znajdą się bitwy klanowe.
Pierwszy sezon bitew klanowych będzie trwać przez trzy aktualizacje: od wersji 0.6.12 do 0.6.15. Więcej informacji o formacie bitew klanowych przeczytacie w dedykowanym artykule. Śledźcie portal World of Warships, gdyż wkrótce opublikujemy więcej informacji na temat nagród, gospodarki oraz innych aspektów bitew klanowych!
Podczas testu publicznego macie niepowtarzalną okazję skompletować własną drużynę i wypróbować bitwy klanowe w lżejszym formacie 3 kontra 3.
Rankingi klanów dzielą się na cztery główne ligi:
- Liga Szkwał
- Liga Wicher
- Liga Sztorm
- Liga Tajfun (najwyższa)
Każda liga składa się z trzech dywizji. Aby awansować w ligach, klan musi rozgrywać bitwy klanowe. Ocena drużyny rośnie z każdym zwycięstwem i spada z każdą porażką. Gdy drużyna osiągnie określoną ocenę, przechodzi do kolejnej dywizji. W ten sposób klan awansuje aż do najwyższej ligi i pożądanego podium.
Swoją drogą, bitwy klanowe rozgrywane są na X poziomie! Dla graczy, którzy nie opracowali jeszcze okrętu X poziomu, dodaliśmy opcję jego wypożyczenia na czas trwania 1. sezonu! Więcej informacji znajdziecie w naszej witrynie.
Rozegrajcie jedną bitwę okrętem poziomu VIII lub wyższego, a otrzymacie tymczasowy dostęp do trzech specjalnych okrętów X poziomu (bez dowódców): japońskiego krążownika Zao, japońskiego niszczyciela Shimakaze oraz niemieckiego pancernika Grosser Kurfürst. Te trzy okręty będą dostępne przez określony czas do użytku w bitwach klanowych na głównym serwerze.
Do wypożyczonych okrętów mają zastosowanie specjalne zasady:
- Wypożyczone okręty są użyczane na określony czas. Po trzech tygodniach bitew klanowych na głównym serwerze zostaną one usunięte, a do Waszego konta zostaną przydzielone trzy inne okręty.
- Jeśli zatem zaczniecie grać w bitwy klanowe na etapie aktualizacji 0.6.12, w 1. sezonie będziecie mogli wypróbować 9 różnych okrętów X poziomu. Przy każdej aktualizacji zostaną one zastąpione okrętami tej samej klasy. Specjalny licznik czasu będzie informować o nadchodzącej zmianie.
- Tymi okrętami można grać tylko w bitwach klanowych.
- Nie można nakładać na nie kamuflażu.
- Możecie zmieniać dowódców wypożyczonych okrętów bez żadnych kar.
- Nagrody za bitwy rozegrane wypożyczonymi okrętami są obliczane tak samo jak w przypadku zwykłych okrętów.
- Po usunięciu okrętu dowódca jest automatycznie wysyłany do rezerwy, a ulepszenia, sprzęt eksploatacyjny i sygnały są przenoszone do inwentarza. Wszelkie PD zdobyte okrętem przechodzą na okręt startowy danego kraju.
- Jeśli okręty mają alternatywne moduły (na przykład torpedy w przypadku Shimakaze), możecie korzystać z nich za darmo.
Zmiany w mechanizmie wykrywania okrętów
Podczas testu publicznego aktualizacji 0.6.12 będziemy kontynuować testowanie nowej mechaniki zasłony dymnej.
Tworzenie zasłony dymnej zawsze było standardowym zagraniem niszczycieli i lekkich krążowników wyposażonych w wytwornicę dymu. Jednak nigdy nie przewidziano, że zasłona dymna będzie używana do ataku przez ciężkie krążowniki i pancerniki. Sprytni dowódcy pancernika lub ciężkiego krążownika wspólnie z niszczycielem mogli zadać przeciwnikom ogromne uszkodzenia. W bitwach rankingowych stosowanie tej taktyki często prowadziło do pasywnej rozgrywki, w której gracze po prostu czekali za zasłoną dymną, wystawiając nerwy przeciwników na próbę. W odpowiedzi na Wasze opinie zaczęliśmy prace nad udoskonaleniem mechaniki zasłony dymnej. Mając na uwadze fakt, że zasłona dymna odgrywa w grze podstawową rolę, przeprowadziliśmy liczne testy, a teraz z przyjemnością prezentujemy nową wersję tej funkcji. Bez obaw, nowa mechanika nie wpłynie drastycznie na okręty, które zostały zrównoważone z myślą o zasłonie dymnej. Zmiany wpłyną jedynie na bitwy na bliskim i średnim dystansie.
Przypominamy, że poprzednio okręt strzelający z zasłony dymnej był całkowicie niewidoczny i można było go wykryć tylko z odległości gwarantowanego namierzania, która wynosi 2 km (lub 3 km, jeśli okręt ma modyfikację 1 systemu celowniczego), bądź za pomocą sprzętu eksploatacyjnego Sonda hydroakustyczna lub Radar dozorowania.
Teraz jeśli okręt ukryty za zasłoną dymną wystrzeli, staje się widoczny.
Jak to działa? Każdy okręt będzie miał parametr „Wykrywalność po wystrzeleniu z głównych dział w dymie”, który jest uzależniony od kalibru działa i typu okrętu (wartości parametru dla każdego okrętu podano na końcu tej części). Jeśli okręt przeciwnika ukryty za zasłoną dymną jest w zasięgu określonym przez wartość parametru, zostanie wykryty po wystrzeleniu głównych dział. Nowa mechanika nie dotyczy wysp, samolotów, uzbrojenia dodatkowego i obrony przeciwlotniczej, a jedynie uzbrojenia głównego i wykrywalności z morza.
Wartość gwarantowanego namierzania (2,0 km) i wykrywalność po wystrzeleniu z głównych dział można zobaczyć w parametrach okrętu w porcie, wciskając klawisz „H” w bitwie lub umieszczając kursor na punktach wytrzymałości (modelu) okrętu.
- Jeśli okręt nie został wykryty i nie znajduje się w obrębie zasłony dymnej, w pierścieniach będzie widoczna bieżąca wykrywalność okrętu (podstawowa wartość z modyfikatorami), tak jak poprzednio.
- Jeśli okręt nie został wykryty i odda strzał, nie będąc w obrębie zasłony dymnej, pierścienie poszerzą się, pokazując wartość parametru „Wykrywalność po wystrzeleniu z głównych dział”.
- Jeśli okręt nie został wykryty i znajduje się w obrębie zasłony dymnej, będzie widoczny pierścień gwarantowanego namierzania w odległości 2 km; okręt ten nie może zostać wykryty przez samolot.
- Jeśli okręt znajduje się w obrębie zasłony dymnej i wystrzeli z głównego działa, pierścień poszerzy się, pokazując wartość parametru „Wykrywalność w dymie po wystrzeleniu z głównych dział”. Jeśli okręt zostanie wykryty po wystrzeleniu pocisku, szerokość pierścienia pozostanie bez zmian. Ponadto jeśli okręt opuści zasłonę dymną przed upływem kary do wykrywalności, pierścień poszerzy się, pokazując wartość parametru „Wykrywalność po wystrzeleniu z głównych dział”.
Innymi słowy, jeśli okręt wystrzeli pocisk z głównego działa, zasłona dymna nie gwarantuje niewykrywalności. Wcześniej strzelanie z zasłony dymnej nie wpływało na wykrywalność okrętu (pozostawał niewidoczny). W wyniku zmian po oddaniu strzału z zasłony dymnej macie teraz większą szansę na wykrycie przez przeciwnika. Wykrywalność po oddaniu strzału wynosi 2,5 km w przypadku niszczycieli, 5,9 km w przypadku krążowników oraz 13,6 m w przypadku pancerników. Okres, w którym okręt może zostać wykryty, wynosi 20 sekund.
Każdy okręt ma własny parametr „Wykrywalność w dymie po wystrzeleniu z głównych dział”. Ich wartości będą dostępne w pełnej liście zmian w aktualizacji 0.6.12.
Ze względu na to, że zasłona dymna zmienia się znacznie w nadchodzącej aktualizacji, szczególnie dla trzech krążowników premium (Kutuzow, Belfast i Perth), rozumiemy, że na pewno pojawią się pytania dotyczące nowej mechaniki. Możecie uważać te zmiany za dość nagłe, ale zapewniamy, że jesteśmy w pełni przygotowani i postaramy się, by wszystko odbyło się tak gładko, jak to tylko możliwe. Sprawdźcie niebawem pełną listę zmian aktualizacji 0.6.12.
Interfejs
Używanie sprzętu eksploatacyjnego Sonda hydroakustyczna i Radar dozorowania jest teraz jeszcze prostsze! Możecie łatwo włączyć widok sondy hydroakustycznej lub zasięg operacyjny radaru nadzorowania z poziomu minimapy.
Co można wygrać!
Trzy flagi sygnałowe (poza sygnałami specjalnymi) każdego typu na koncie standardowym za rozegranie jednej bitwy (PvP, kooperacyjnej, PvE lub klanowej) na serwerze testu publicznego. |
|
|
Dzień dostępu do konta premium na serwerze standardowym za rozegranie 3 bitew klanowych. |
Dziesięć kamuflaży typu 6 na serwerze standardowym za rozegranie jednej bitwy specjalnym klanowym okrętem X poziomu (Zao, Shimakaze lub Grosser Kurfürst). |
5 sztuk każdej ze specjalnych flag sygnałowych na serwerze standardowym za ukończenie wydarzenia halloweenowego:
Obraz | Nazwa flagi | Efekt flagi |
Smok |
+333% PD dowódcy
|
|
Wiwerna |
+50% kredytów
|
|
Uroboros |
+777% wolnych PD
|
|
Hydra | +50% PD
+150% PD dowódcy +250% wolnych PD |
|
Czerwony smok |
+100% PD +100% PD dowódcy
|
Nagrody będziecie mogli odebrać w dedykowanej witrynie internetowej. Informacje na temat terminu odbioru nagród zostaną przesłane w dniu wprowadzenia aktualizacji (lub niedługo później) na adres e-mail podany podczas rejestracji konta testowego. Uwaga: kod otrzymają tylko ci gracze, których konto testowe zostało zarejestrowane na ten sam adres e-mail, co konto standardowe.
Jakie zasoby otrzymacie na serwerze testu publicznego?
- Na początku testu wszyscy gracze otrzymają okręty poziomów VIII i wyższego wraz z dowódcami dysponującymi 15 punktami umiejętności.
- Koszt badań okrętów VIII lub wyższego poziomu zostanie obniżony, dzięki czemu gracze będą mogli szybko dotrzeć do X poziomu.
- Obniżone zostaną ceny badań modułów.
- 15. poziom konta gracza po pierwszym logowaniu.
- Przy pierwszym logowaniu wszyscy gracze otrzymają 14 dni dostępu do konta premium.
- 30 000 dublonów, dzięki którym wszyscy mogą przeszkolić dowódców.
- Kredyty: 500 000 000.
- Zestaw flag sygnałowych do testowania: 10 sztuk każdej flagi sygnałowej z wyjątkiem specjalnych flag sygnałowych.
- Cena zerowania umiejętności dowódców zostanie obniżona: 1 dublon = 1 punkt umiejętności.
Pamiętajcie, że zasoby z poprzednich testów publicznych zostały usunięte.
Nerf dymu zaboli te trzy premki, ale skoro ludzie zaplacili.. :).