Bitwy klanowe – World of Warships
Oficjalna zapowiedź z portalu WoWs 😉
Z radością informujemy, że pierwszy sezon bitew klanowych ruszy razem z wprowadzeniem aktualizacji 0.6.12. Otrzymacie szansę uczestniczenia w dynamicznych bitwach posiadających specjalne zasady, zdobywania ropy potrzebnej do rozwijania Waszej bazy morskiej, zdobywania większej ilości wolnego doświadczenia, wypożyczania okrętów X poziomu oraz walki o najwyższe pozycje w klasyfikacji. W poniższym tekście znajdziecie szczegóły dotyczące zasad bitew klanowych, więc do pierwszego sezonu będziecie mogli przystąpić w pełni przygotowani.
7 graczy, maksymalnie 1 pancernik, bez lotniskowców
Format 7×7, który sprawdził się we wszystkich sezonach Bitew rankingowych, ma dwie niezaprzeczalne zalety. Po pierwsze, zapewnia zrównoważenie i stałość w kwestii zbierania drużyny – nawet małe klany mogą regularnie wysyłać do bitwy siedmiu graczy. Po drugie, bitwy 7 na 7 są trochę bardziej dynamiczne. Umiejętności osobiste równoważą się w nich z grą zespołową; rzadziej też występuje nadmierny efekt skoncentrowanego ognia w sytuacjach, gdy pierwszy dostrzeżony okręt zostaje niemal natychmiast zniszczony.
Limit liczby pancerników został wprowadzony ze względu na to, że już nawet dwa pancerniki w jednym siedmioosobowym zespole mogą negatywnie wpłynąć na możliwość aktywnego uczestniczenia w bitwie krążowników przez ogień krzyżowy ze swoich wielkokalibrowych dział. Jednocześnie nawet jeden pancernik, przy odpowiedniej pomocy sojuszników, może znacząco wpłynąć na wynik drużyny, zarówno „grając pancerzem”, jak i zadając uszkodzenia swoim naturalnym priorytetowym celom – krążownikom. Gracze o dużych umiejętnościach będą prawdopodobnie wykorzystywali teren i właściwości kamuflujące swoich jednostek, aby możliwie długo pozostać niewykrytymi i sprawić przeciwnikom przykrą niespodziankę.
Wyłączenie lotniskowców z pierwszego sezonu bitew klanowych było dla nas jedną z najtrudniejszych decyzji. Niestety analiza wyników turniejów i wstępne testy klanowe pokazały nam, że lotniskowiec w dobrze zgranej drużynie zapewnia doskonały zwiad na całej mapie, tworzy wiele trudności dla niszczycieli przeciwnika i ogólnie sprawia, że bitwa przebiega wedle scenariusza „każdy widzi każdego”. Taka sytuacja oczywiście zmniejsza różnorodność bitew oraz znaczenie ataków torpedowych. Oprócz tego w grze nadal jest niewiele lotniskowców wysokich poziomów, a także dość trudno nauczyć się nimi dobrze grać. Co więcej, bitwy w trybie, w którym wszystkie okręty były badane i ulepszane pod kątem konfiguracji przeciwlotniczej, a lotniskowce miały głównie zapewniać rozpoznanie, wyjątkowo przeładowały i zmęczyły graczy. Zdajemy sobie doskonale sprawę z wad i zalet tej decyzji. W przyszłości przyjrzymy się odpowiednim opcjom wykorzystania lotniskowców w bitwach klanowych.
Poziom X. Nie macie odpowiednich jednostek? Pomożemy!
Bitwy klanowe będą rozgrywane jednostkami X poziomu. Okręty najwyższego poziomu są najpotężniejszymi i najbardziej interesującymi przedstawicielami swoich gałęzi technologicznych. Jednostki te zwykle łączą w sobie najlepsze charakterystyki i posiadają swój własny, wyjątkowy styl gry. Okręty X poziomu z tej samej klasy są dobrze zrównoważone między sobą. Każdy z nich ma swoje własne wady i zalety, a także miejsce w zespole.
Problem polega jednak na tym, że opracowanie okrętu X poziomu zajmuje dużo czasu. Wielu graczy, którzy chcieliby uczestniczyć w bitwach klanowych, może nie mieć jeszcze własnego X poziomu. Ale nie martwcie się, mamy rozwiązanie – wypożyczanie!
Gdy sezon się rozpocznie, każdy gracz, który rozegrał bitwę losową lub klanową okrętem poziomów VIII–X, otrzyma zestaw trzech specjalnych okrętów X poziomu do tymczasowego użytku: japoński krążownik Zao, japoński niszczyciel Shimakaze oraz niemiecki pancernik Großer Kurfürst. Poniżej znajdziecie wszystko, co musicie wiedzieć o tych jednostkach.
- Okręty są przyznawane do tymczasowego użytku. Gry pierwszy sezon bitew klanowych się zakończy, okręty zostaną usunięte.
- Okrętów można używać tylko w bitwach klanowych.
- Jeśli zaczniecie rozgrywki w bitwach klanowych od aktualizacji 0.6.12, będziecie mogli wypróbować dziewięć różnych okrętów. W każdej kolejnej aktualizacji jednostki te zostaną zastąpione trzema kolejnymi okrętami tej samej klasy – przypomni Wam o tym specjalny zegar.
- Nie będziecie mogli zamontować kamuflażu na tych okrętach.
- Będziecie mogli przydzielić do nich dowódców bez kary za zmianę jednostki.
- Wypożyczone okręty zapewnią tę samą ilość kredytów, PD, wolnych PD i PD dowódcy co standardowe jednostki.
- Gdy okręty zostaną usunięte, dowódcy zostaną automatycznie wysłani do rezerwy, a ulepszenia, materiały eksploatacyjne i sygnały zostaną przeniesione do inwentarza. PD zdobyte wypożyczonym okrętem zostaną przeniesione do startowego okrętu tego samego państwa.
- Jeśli okręt posiada alternatywne moduły (np. torpedy Shimakaze), będzie można je zamontować za darmo.
Wypożyczanie okrętów pomoże tym graczom, którzy nie mają swoich jednostek X poziomu, we wzięciu udziału w pierwszym sezonie bitew klanowych. Tym zaś, którzy posiadają już jednostki z wierzchołka drzewa technologicznego, umożliwi wypróbowanie kolejnych i ułatwi podjęcie decyzji dotyczących dalszych badań.
4 mapy i nowe zasady
Arenami zmagań w pierwszym sezonie zostaną cztery następujące mapy: Lodowe wyspy, Pasmo górskie, Gorący punkt i Morze nadziei. Prawdopodobnie będziecie jednak musieli zrewidować swoje taktyki na tych mapach, gdyż kluczowe obszary zostaną przesunięte.
Jak wcześniej, ustawienie kluczowych obszarów zmusza zespół do decyzji, czy rozdzielić siły, czy też pozostać razem. W przeciwieństwie do standardowych ustawień, w tym przypadku agresywne manewry przyniosą więcej korzyści niż defensywa. W połączeniu z pozostałymi zmianami opisanymi powyżej to ustawienie sprawi, że bitwy będą dynamiczniejsze i bardziej różnorodne taktycznie. W miarę upływu czasu będziemy mogli dodawać do rotacji nowe mapy, by utrzymać zróżnicowanie rozgrywki. Na razie to wszystko. W następnej publikacji omówimy ekonomię bitew klanowych, system rankingu i inne elementy. Dziękujemy za uwagę!
Ź: Portal WoWS
Nowe Okrety, nowe efekty, nowe mapy a w WoTcie czekamy, bo premki nowe mamy ;p.
Fajnie ze to wypo jest za darmo .
He he jeszcze jest za darmo 🙂 hi hi