Test publiczny 0.6.6 – WoWs
Czego możecie się spodziewać w teście publicznym 0.6.6?
Pierwsza iteracja testu publicznego będzie trwać od 18:30 w czwartek, 25 maja do 15:00 w poniedziałek, 29 maja. Pamiętajcie, że jest to środowisko testowe, więc w dowolnym momencie w trakcie testu publicznego możemy przeprowadzać niezapowiedziane przerwy techniczne i publikować łaty.
Aktualizacja jest wciąż testowana, więc informacje zawarte w tym biuletynie mają charakter orientacyjny i odpowiadają stanowi prac w chwili publikacji artykułu. Niektóre zmiany i nowości mogą nie pojawić się w grze lub zostać wprowadzone w inny sposób, gdy nowa wersja pojawi się na serwerach. Zrzuty ekranu, określone wartości charakterystyk oraz szczegóły dotyczące mechaniki gry nie muszą odpowiadać temu, co pojawi się w grze po wprowadzeniu aktualizacji.
Scenariusze
Pierwotnie bitwy kooperacyjne zostały wprowadzone głównie jako środowisko szkoleniowe oraz w celu ulepszania okrętów, a nie jako w pełni samodzielny tryb gry. Okazało się jednak, że wielu z Was lubi walczyć przeciwko botom. Duża liczba pozytywnych opinii dotyczących trybu halloweenowego upewniła nas, że istnieje zapotrzebowanie na nowy tryb gry, w którym nie tylko będziecie walczyć, aż pokonacie wszystkich przeciwników lub zdobędziecie wystarczająco dużo punktów, lecz także poczujecie się, jakbyście uczestniczyli w prawdziwej operacji morskiej. Dlatego też wprowadzamy nowy tryb pod nazwą Scenariusze, zawierający Operacje.
Wraz z wprowadzeniem wersji 0.6.6 dostępne staną się cztery różne operacje, które możecie wypróbować w teście publicznym!
W tym trybie PvE siedmiu graczy będzie wspólnie walczyć przeciwko SI w różnych sytuacjach. Skorzystajcie z okazji wzięcia udziału w interesujących i obfitujących w wydarzenia bitwach, aby zdobyć nowe osiągnięcia i wartościowe nagrody. W wersji 0.6.6 Operacje będą dostępne dla tych z Was, którzy osiągnęli co najmniej 8 poziom konta i posiadają okręty poziomów V i VI.
Bezpośrednio po aktualizacji dostępna będzie tylko jedna operacja. Pozostałe wprowadzimy kolejno (data wprowadzenia wyświetlona będzie na zablokowanej operacji). Będą one „operacjami tygodnia”, zanim nie zostanie odblokowana następna z nich. Operacje, które już zostały odblokowane, będą dostępne do gry, ale tylko dla rozszerzonych dywizjonów składających się z co najmniej czterech graczy. Na użytek testu publicznego „operacja tygodnia” będzie się zmieniać co godzinę.
Każda operacja zawiera zestaw zadań głównych oraz kilka zadań pobocznych. Jeśli wykonacie je wszystkie za jednym razem, zdobędziecie największą nagrodę! Postarajcie się to osiągnąć lub po prostu dobrze się bawcie wraz z przyjaciółmi w dywizjonach składających się z maksymalnie siedmiu osób. Pamiętajcie jednak, że ta opcja jest dostępna tylko w trybie Operacji.
Specjalnie na użytek tego trybu wprowadzamy nowe mapy, okręty, instalacje naziemne, które będziecie mogli zniszczyć, elementy interfejsu bitewnego, a nawet okręt naprawczy! Dołączcie do testu i bądźcie pierwszymi, którzy wypróbują nowe funkcje i zmiany!
Wprowadzeniu Scenariuszy będą towarzyszyć dwie mniejsze zmiany: wprowadzamy zmianę w ekranie wyboru bitwy oraz zwiększamy liczbę poziomów w przebiegu służby do 15, wprowadzając nowy poziom 8. Szczegóły będą dostępne od razu po prowadzeniu wersji 0.6.6.
Ulepszenia dźwięku
W wersji 0.6.6 wprowadzimy szerokie ulepszenia dźwięku.
Zaktualizowaliśmy i ulepszyliśmy efekty dźwiękowe w grze, w tym: odgłosy pogody w bitwie i dźwięki otoczenia, a także odgłosy zalewanych okrętów. Dodaliśmy nowe i zaktualizowaliśmy istniejące efekty dźwiękowe związane z ruchem pancerników oraz odgłosami otoczenia w portach. Dodaliśmy liczne kompozycje muzyczne towarzyszące różnym sytuacjom w walce poprzez interaktywny wzorzec muzyki w grze, a także ścieżki tytułowe oraz odtwarzane podczas odliczania przed bitwą.
Wprowadziliśmy dynamiczne tło muzyczne składające się z dwóch warstw. Gdy zmniejszy się dystans między Wami a przeciwnikiem, usłyszycie bardziej dynamiczną muzykę zawierającą bębny i różne efekty dźwiękowe.
Warto też wspomnieć o nowym ustawieniu dźwięku na poziomie Ultra. Będzie ono dostępne do pobrania poprzez launcher. W wersji 0.6.6 pojawią się intensywniejsze odgłosy dział, żywsze efekty trafień, opóźnienia efektów dźwiękowych takich jak eksplozje oraz trafienia z dużej odległości. Opóźnienie będzie bezpośrednio związane z dystansem. Konwersja najczęstszych efektów dźwiękowych będzie ustawiona na maksymalną jakość.
Dobre wieści dla twórców modyfikacji! Zaktualizowaliśmy silnik dźwiękowy WWISE (2016.2.1 build 5995) oraz wszystkie oficjalnie wydane modyfikacje w formacie .wem. Podobnie jak w przypadku odgłosów głównych dział, torped i uzbrojenia dodatkowego, wersja 0.6.6 będzie obsługiwać też modyfikacje kwestii mówionych w formacie .mp3.
Inne ulepszenia
W związku z licznymi prośbami opracowaliśmy ponownie funkcjonalność odpalania torped. Jeśli okręt zostanie zniszczony w trakcie tego działania, wszystkie torpedy zostaną teraz wystrzelone – wystarczy, że zdążycie wydać rozkaz!
Jeszcze jedno ulepszenie: aparaty torpedowe zostaną teraz uwzględnione w funkcji automatycznego przełączania kamery na główne działa.
A żeby jeszcze bardziej uprzyjemnić Wam rozgrywkę, dodaliśmy kolejne ulepszenie. Gdy przydzielicie cel dla uzbrojenia przeciwlotniczego, a następnie linia wzroku zostanie przerwana (np. samolot tymczasowo wyleci poza zasięg wykrywania), to po przywróceniu linii wzroku nie będziecie musieli ponownie wyznaczać tego celu, póki nie wyląduje lub nie zostanie zniszczony.
Wprowadziliśmy też zmiany w ustawieniach sterowania. Dodaliśmy opcję pośrednią w alternatywnym interfejsie bojowym. Ma teraz trzy ustawienia: wyłączony, adaptacyjny, pełny. W przeciwieństwie do wersji pełnej, opcja adaptacyjna będzie pokazywać poszerzone informacje o okrętach w trzech przypadkach: podczas zajmowania celu w określonej odległości od Waszego okrętu (w przybliżeniu 6,7 km), a także dla grupy okrętów, która znajduje się w zasięgu Waszej lornetki, zależnie od przybliżenia.
Zmiany w równoważeniu
Niemieckie pancerniki nie będą już jedynymi jednostkami posiadającymi specjalne pociski OB! Teraz będą je także posiadać niemieckie krążowniki od poziomu IV. Inaczej mówiąc, zwiększyliśmy penetrację pocisków OB, co zrekompensuje ich relatywnie niskie uszkodzenia.
To nie są jednak jedyne zmiany w niemieckich krążownikach. Nurnberg staje się skuteczniejszy dzięki pełnej rotacji rufowych wież uzbrojenia głównego – tam skupiona jest siła ognia okrętu. Hindenburg na poziomie X jest teraz w pełni chroniony przed eksplozjami wysokokalibrowych pocisków OB.
Japoński niszczyciel Yugumo odstawał nieco pod względem skuteczności na tle innych niszczycieli IX poziomu. Związane to było z ograniczonym wyborem torped, który zmuszał Was do agresywnej gry na bliskim dystansie. Taki rodzaj rozgrywki nie jest przyjemny dla każdego, więc zdecydowaliśmy się poszerzyć dostępne opcje i dodaliśmy znane przez większość z Was torpedy Type 94 mod.3 o zasięgu 12 km. Powinno to umożliwić Wam skuteczniejszą walkę tym okrętem przy zastosowaniu mniej agresywnego stylu gry.
Obniżyliśmy też cytadele pancerników Montana, Iowa i Missouri. Ich górna krawędź znajduje się teraz prawie na linii wodnej. Dzięki temu będziecie mogli grać aktywniej i swobodniej manewrować, ponieważ trafienie cytadeli tych jednostek będzie teraz trochę trudniejsze.
W nadchodzącej aktualizacji jest jeszcze sporo innych funkcji do przetestowania!
Zapraszamy na serwer testu publicznego – dzięki temu poznacie nowości, zanim pojawią się w tym miesiącu w grze.