Fabuła kampanii – czyli co wiemy o nowym wydarzeniu w AW
Wczoraj wspomnieliśmy o nowej nadchodzącej kampanii, mającej na celu przedstawienie rysu historycznego w grze Armored Warfare. Jak pewnie zauważyliście, będziemy mieli do wyboru trzy różne strony/frakcje do wyboru. W tym artykule spróbujemy Wam przybliżyć świat w którym będziemy walczyć. Ale przedtem coś o samej fabule.
FABUŁA KAMPANII
Mamy przyjemność przedstawić fabułę przyszłej kampanii w Armored Warfare. Kampania poprzedzi Interwencja – wielkie wydarzenie gry, które ma na celu wyznaczenie podstaw narracji. Tematem przyszłej serii artykułów będzie zdewastowany świat końca lat 30. XXI wieku. Gracze wreszcie poznają historię toczącą się w Armored Warfare.
1 sezon kampanii będzie miał miejsce po większości w 2017 roku i będzie się dzielić na kilka odcinków, które stopniowo zostaną odblokowane. Abstrahując od fabuły każdy odcinek będzie zawierał szereg zadań, które gracze będą musieli wykonać, aby otrzymać nagrodę epizodu i odblokować następny odcinek.
Za zakończenie całego sezonu przysługuje specjalna nagroda. Całe przedsięwzięcie potrwa kilka miesięcy. Umiejętności gracza będą testowane w ciągu całej kampanii, w której wezmą udział wszystkie tryby gry Armored Warfare.
Frakcje:
Deweloperzy dali nam do wyboru trzy różne frakcje, które różnią się historią a także motywem swoich działań:
- Clayburn Seahawks – siły policyjno-wojskowe wykorzystywane przez korporacje Clayburn Industries.
- Lodestar Deathwalkers – elitarne jednostki zatrudnione w korporacji Lodestar GmbH, mające na celu zdestabilizowanie przyszłego miejsca działań swojego pracodawcy.
- Bojówka Hajduków – siły partyzanckie broniący ludność oraz teren będący zarzewiem konfliktu.
Wielokrotnie w grach MMO powtarza się zarzut bezcelowej gry. Meczy w których prócz grindowania postaci lub pojazdów nic nie mamy. Czy też braku tej „magicznej” otoczki w której moglibyśmy zagłębić się w świat gry. My.com postanowił tę otoczkę stworzyć, wrzucając nas w wir kryzysu na Bałkanach w latach 30 XXI wieku. Trzy strony, które jak ktoś zauważył na screenach, uzbrojone w charakterystyczne dla siebie pojazdy (Clayburn – w Abramsy, Lodestar – Leopardy, a Hajducy w pojazdy bloku wschodniego)
Clayburn uzbrojeni w pojazdy amerykańskie
Seahawks to jednostka o rozmiarze batalionu, na której wyposażeniu znajduje się około pięćdziesiąt czołgów podstawowych serii M1 Abrams, trzy tuziny opancerzonych wozów piechoty Bradley i wielka flota pojazdów wsparcia.
Lodestar jak widać zaopatrzeni w Leopardy, jednakże będą prawdopodobnie stawiać na pojazdy z drzewek europejskich.
Dział bezpieczeństwa Lodstar, odpowiedzialny za ochronę ładunku, skutecznie przekształcono w prywatną armię, której większość personelu i sprzętu pochodziło z wiecznie niedofinansowanej i praktycznie już nieistniejącej Bundeswehry. Bezwzględność oraz logo w postaci niedźwiedzia przydały nazwę siłom zbrojnym Lodestaru, zwanymi „Maulerami”.
Bojówka Hajduków – czyli ni gniotsa, ni łamiotsa – wschodnia myśl techniczna.
Wiosną 2039 roku rdzeń sił zbrojnych Hajduków składał się z serbskich, chorwackich i bośniackich weteranów, zjednoczonym w walce partyzanckiej przeciwko korporacjom, wyposażonym w najlepszą technologię, jaką można było kupić za pieniądze, oraz zasoby skradzione podczas napaści na konwoje korporacyjne i innych nielegalnych operacji.
Miejsce konfliktu
War, war never changes – chciało by się powiedzieć, ponieważ autorzy gry wrzucają nas w wir bałkańskiego kotła. Gdzie różnice polityczne, etniczno-religijne oraz problemy terytorialne zawsze były ogniskiem przemocy i konfliktu.
Zmiany na Bałkanach w XIX i XX wieku
Tło historyczne
Jako, że nowa kampania będzie miała mocno rozbudowaną historię, AW postanowiło nam je przedstawić w formie opowiadań. Nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie czy nie – -osobiście wolałbym jakiś 5 minutowy filmik – no ale lepsze to niż nic. Poniżej teksty zebrane w jednym miejscu dające Wam możliwość wczytania się w klimat lat 30 XXI wieku.
Po kliknięciu na nazwę rozwija się pełen tekst.
Podsumowanie
Man O’War Showdown będzie kampanią wieloetapową, gdzie pierwsza część przewidziana jest 2017 rok. Kampanię ma zapoczątkować wydarzenie o nazwie Interwencja, które ma na celu wyznaczenie podstaw narracji. Oraz wprowadzenie graczy w świat Armored Warfare. Dodam że, fajnie by było wprowadzić znowu bazy, teraz miały by realną szansę istnienia. Sama kampania będzie dzieliła się na kilka odcinków, odblokowywanych stopniowo. Każdy odcinek składać się będzie z szeregu zadań, , które gracze będą musieli wykonać, aby otrzymać nagrodę epizodu i odblokować następny odcinek. Za zakończenie całego sezonu przysługuje specjalna nagroda.
Umiejętności gracza będą testowane w ciągu całej kampanii, w której wezmą udział wszystkie tryby gry Armored Warfare. Całość kampanii będzie zarządzana z poziomu przeglądarki.