Czwarta iteracja Piaskownicy
WG wprowadza czwartą iteracje swojego testowego serwera – Piaskownicy. Na oficjalnej stronie gry pojawiły się informacje, nad czym będą obecnie pracować twórcy.
- MNIEJSZY SKUTEK OGŁUSZENIA NA MOBILNOŚĆ POJAZDU
Obecna mechanika ogłuszenia sprawia, że pojazd porusza się wolniej oraz pogarsza jego zdolności bojowe. W ogólnym rozrachunku twórcy są zadowoleni z tego systemu. Sprawia on, że artyleria jest bardziej pojazdem wsparcia, niż rzeźnikiem zdejmującym pojazdy na „hita”. Artylerzyści muszą bardziej współpracować ze swoim zespołem, a ich głównym zadaniem jest zmiękczanie celów, które są dobijane przez inne pojazdy. Jednakże ogłuszenie, jakie jest powodowane przez artylerie, skutecznie uprzykrza grę tym ogłuszonym. Głównie chodzi tutaj o zbyt mocne spowolnienie mobilności pojazdu oraz o jego szybkostrzelność. Poprzednie iteracje wykazały, że problem jest dużo większy i skrócenie czasu oszołomienia nie wystarczy, by go rozwiązać.
W czwartej wersji Piaskownicy twórcy chcą określić, który z tych dwóch parametrów, jest bardziej znaczący dla rozgrywki. Badania zaczynają od mobilności pojazdu i zmniejszenia efektu ogłuszenia na ten parametr o 30%. Jeżeli gracze uznają, że to jednak nie tutaj leży problem, twórcy postąpią podobnie z parametrem szybkostrzelności, przywracając początkowa wartość ogłuszenia dla tej pierwszej cechy.
- ZMNIEJSZENIE POLA RAŻENIA ODŁAMKÓW POCISKÓW SPG
Kiedy twórcy pierwszy raz przedstawili zmiany na artyleriach, zwiększyli zasięg rażenia pocisków, by zrekompensować pomniejszenie obrażeń średnich zadawanych przez SPG. Jednocześnie spotkali się ze sporym odzewem na temat tych zmian od graczy. Często pojawiały się tezy, że SPG jest teraz zbyt potężna, gdyż działanie jej ostrzału obejmuje teraz zbyt duży obszar. Dochodziło też do sytuacji, że przez zbyt duży rozrzut, uszkadzani byli sojusznicy, którzy stali zbyt blisko przeciwnika.
W rezultacie twórcy zmniejszyli promień rażenia artylerii o 10% (co się przełożyło też na zmniejszenie zasięgu działania ogłuszenia o 19%). Producenci gry mają nadzieję, że zabieg ten pozwoli ciągle działać artylerii skutecznie, bez przykrych niespodzianek w postaci sojuszniczych obrażeń.
- WYPOSAŻENIE
Zgodnie z życzeniem graczy, twórcy postanowili podnieść skuteczność działania „Ochrony przeciw-odłamkowej”, co ma poskutkować zmniejszeniem efektu ogłuszenia na danym pojeździe. Zrobiono to przez dodanie nowego parametru do tego wyposażenia, nazwanego „odporność na ogłuszenie”. Każdy pojazd, mający zamontowaną taką ochronę, może liczyć na odporność na ogłuszenie w ilości 10%, bez względu czy jest to czołg lekki, średni czy ciężki.
Ogólnie producenci gry stwierdzili, że podczas testowania nowych mechanik w fazie trzeciej dla SPG na tiery VIII-X, wszystko zadziałało poprawnie. Jednakże niektóre pojazdy muszą być poprawione:
- М53/55 (U.S. A., tier IX) okazała się zbyt potężna i będzie znerfiona, jak na standardy Piaskownicy;
- FV207 i FV3805 (brytyjskie artylerie tierów VIII i IX) okazały się zbyt słabe na tle swoich odpowiedników z innych nacji i na pewno zostaną wzmocnione.
Tymi kwestiami WG zajmie się dopiero w przyszłych wersjach Piaskownicy. Obecnie producenci chcą zamknąć temat balansowania SPG X tieru, które są kluczowymi czołgami dla rozwoju danego drzewka.
- CZOŁGI LEKKIE
Korzystając z informacji zwrotnych od graczy, WG dokonało poprawek w pojazdach lekkich X tieru:
- T-100 oraz Spz. 57 – obniżono parametry dynamiki i mobilności, aby dostosować pojazdy do pozostałych zwiadowców X tieru;
- SPZ. 57, T-100 i WZ-132A – zwiększono tym pojazdom czas przeładowania. AMX 13 105 otrzymał krótszy czas przeładowania;
- XM551 Sheridan otrzymał ogólne ulepszenie parametrów, gdyż odstawał od innych „lightów” X tieru;
- Spz. 57, T-100, XM551 Sheridan, AMX 13 105 i WZ-132A – pojazdom zmniejszono zasięg widzenia. Poprzedni zakres widzenia, w połączeniu ze znakomitym kamuflażem sprawiał, że pojazdy był zbyt potężne.
Na koniec wart dodać, że po wielu naciskach graczy, WG zdecydowało się przywrócić sztandarowe działa na T49 (152mm) oraz na M41 Walker Bulldog (magazynek).
- ZASADY DOBORU POJAZDÓW
Z powodu dodania pojazdów lekkich X tieru, czas oczekiwania w kolejce na bitwę może się znacznie wydłużyć. Powodem jest wydłużenie czasu pracy matchmakera w celu dobrania pojazdów +/-2 tiery. Problemem może być też chęć zagrania przez wszystkich pojazdami lekkimi. Utrudnia to też rzetelne zebranie danych przez twórców gry. Takiej sytuacji WG chce unikać, więc ponownie wprowadza ograniczenia co do wyboru pojazdów:
- Aby zagrać ponownie czołgiem lekkim, gracz musi rozegrać wcześniej 3 bitwy pojazdami innego typu;
- Dodatkowo, po zagraniu pojazdem średnim/ciężkim, niszczycielem czołgu lub artylerią, gracz musi wybrać, jako kolejny pojazd, czołg innego tieru.
Nie rozwiązuje to problemu całkowicie, ale pozwala zmniejszyć czas czekania w kolejce do 2-3 minut.
źródło: sandbox.worldoftanks.com
„decydowało się przywrócić sztandarowe działa na T49 (152mm) ” Daaamn, faggot tank again :V