Co czeka World of Tanks – raport z WG Fest
Tym razem oficjalnie z portalu WoT 😉
Oto raport z WargamingFest, pierwszego ogólnoświatowego zjazdu tych, którym World of Tanks i uniwersum Wargaming leżą na sercu! Wiele się działo, a nie chcemy, by czołgiści, którzy nie dotarli do Moskwy, coś przegapili. Dlatego też przekazujemy Wam najnowsze wieści w pojedynczym artykule: od rzutu oka na nowości do zarysu tego, co będzie czekać World of Tanks w przyszłości. Pracujemy nad wieloma rzeczami, a jeszcze więcej pojawi się lada chwila, więc zaczynajmy!
Równoważenie czołgów premium
Pojazdy premium, które pojawiły się 5–6 lat temu i były wtedy idealnie dostrojone pod względem parametrów bojowych, teraz często zachowują się gorzej, niż by tego wymagała gra. W aktualizacji 9.15 postanowiliśmy to naprawić. Od tego czasu 18 pojazdów zostało ponownie zbalansowanych. Wyrównało to ich szanse na ich odpowiednich poziomach. Będziemy nadal słuchać Waszych uwag na temat pojazdów premium i poprawiać je w przyszłych aktualizacjach.
Nowe pojazdy
Prace nad główną mechaniką gry to nieustające zajęcie dla deweloperów. Bądźcie spokojni, mamy sporo ciekawych rzeczy w kolejce, w tym – oczywiście! – nowe pojazdy. Zostaną zaprojektowane tak, by poprawić różnorodność gry nowymi taktykami, a jednocześnie uwzględnić Wasze uwagi i dochować wierności historii. Oto rzut oka na niektóre z nich.
W celu uspójnienia struktury niemieckie drzewo technologiczne zyska dwa zupełnie nowe czołgi ciężkie: VK 100.01 (P) (poziom VIII) oraz Mäuschen (poziom IX). Są ogromne i ciężko opancerzone, łączą silne działa i dość dobrą osłonę z kiepską mobilnością. Z punktu widzenia gry będą bardziej podobne do Mausa, niż do jego aktualnych poprzedników VK 45.02 (P) Ausf. A oraz VK 45.02 (P) Ausf. B. Dlatego też Maus zostanie umieszczony za Mäuschen. Otrzyma również krótszy czas przeładowania, lepszą obsługę działa i grubszy pancerz przedni.
Jednocześnie VK 45.02 (P) Ausf. A i VK 45.02 (P) Ausf. B bardzo przypominają VK 72.01 (K). Z tego względu stworzymy bardzo podobny czołg i umieścimy go na poziomie X w ich gałęzi. Jeżeli zdobyliście VK 72.01 (K) na mapie globalnej, pozostanie on w Waszym garażu pojazdem premium. Otrzyma również unikalny kamuflaż oraz wyposażenie.
Dodatkowo, VK 45.02 (P) Ausf. B otrzyma lepszą obsługę działa oraz grubszy pancerz boczny i wieży. Dolny przedni pancerz będzie cieńszy. VK 45.02 (P) Ausf. A zyska na zwiększonym opancerzeniu przednim oraz zwiększonych kątach podniesienia i opuszczenia działa.
Zmiany w równoważeniu czołgów średnich poziomów V–VIII:
- VK 30.01 (D), VK 30.02 (D) i Indien-Panzer – polepszenie mobilności;
- Inden-Panzer – łatwiejsza obsługa działa;
- Panther I i Panther II – polepszone parametry strzelania;
- Panther II – nowe działo: 8,8 cm KwK L/100.
Zmiany w równoważeniu czołgów ciężkich w gałęzi Tiger:
- Tiger (P), Tiger I, Heavy Tank No. VI i VK 30.01 (P) – grubszy pancerz wieży;
- E 75 i E 100 – łatwiejsza obsługa działa;
- E 100 – zwiększona penetracja pocisków przeciwpancernych dla działa 15 cm Kw.K. L/38 oraz ulepszona obsługa działa podstawowego (12,8 cm Kw.K. 44 L/55).
Trudno jest teraz spotkać japońskie Type 4 i Type 5 Heavy na polu bitwy: są nieco za słabe jak swoje poziomy pod względem mobilności i nie sprawdzają się w boju. Ale nie będzie to trwało długo. Jak wiecie, znakiem firmowym japońskich czołgów ciężkich poziomów V–VIII są działa i pociski odłamkowo-burzące. Mamy zamiar wyposażyć w nie również Type 4 i Type 5 Heavy.
Jednocześnie poziomy V–VIII przejdą zmiany w równoważeniu, aby wygładzić przejście do najwyższych poziomów:
- O-I Experimental będzie cięższy i straci na prędkości (będzie podobny do O-I). Wymieni też swoje działo 10 cm Cannon Type 14 na grubszy pancerz przedni.
- O-I stanie się bardziej podatny na uszkodzenia, bo będzie miał cieńsze opancerzenie tyłu kadłuba. Będą również zmiany w pociskach dostępnych dla działa 15 cm Howitzer Type 96.
- Działo 10 cm Experimental Tank Gun Kai czołgu O-Ho otrzyma pociski przeciwpancerne premium i ogólnie lepszą obsługę działa.
Styl gry wyraźnie zmienł się od czasu gdy T28, T28 Prototype i T95 pojawiły się na poziomach VIII i IX. Dzisiaj brak im mobilności i zamierzamy znacząco zwiększyć im prędkość, przygotowując je do bardziej dynamicznej walki.
Ulepszenia mechanizmu losującego
W ciągu ubiegłego roku ciężko pracowaliśmy nad tym, by uwzględnić Wasze uwagi dotyczące mechanizmu doboru drużyn i rozwiązać znane problemy, na przykład nierównomiernie częste trafianie na górę/środek/dół listy pojazdów. Nie będziemy tylko wprowadzać poprawek do mechanizmu – kompletnie przerobimy jego jądro i system szablonów tak, aby lepiej pasował do obecnej gry.
Poprawiony mechanizm będzie równoważył drużyny zgodnie z szeregiem szablonów (np. 3/5/7: trzy pojazdy na szczycie listy, pięć pośrodku i siedem na dole). W tym miejscu dochodzi do głosu jeden ważny czynnik: z taką liczbą zróżnicowanych pojazdów, jaką mamy w World of Tanks, możecie wybrać dowolny pojazd z Waszego garażu. Nie chcemy ograniczać Waszych wyborów. Z tego powodu zróżnicowanie pojazdów oczekujących na wejście do bitwy jest inne w prime time i w czasie, gdy graczy online jest mniej. Aby zapobiec przerażająco długim kolejkom, mechanizm doboru będzie mógł stworzyć bitwy dwu- lub nawet jednopoziomowe.
- Nie dla plutonów z pojazdami, które dzieli więcej niż 3 poziomy: ulepszony mechanizm doboru po prostu nie pozwoli graczom ich stworzyć. System premii PD i kar zostanie odpowiednio zaktualizowany: nie będzie kar, bo stworzenie plutonu +/-3 będzie technicznie niemożliwe.
- Mniej łatwych zwycięstw i szybkich przegranych, które są zazwyczaj powodowane nierównym rozłożeniem typów pojazdów pomiędzy drużynami. W przyszłości system doboru rozłoży typy pojazdów bardziej równomiernie pomiędzy drużynami.PRZYKŁAD: Bieżący system mógł zestawić drużynę z pięcioma niszczycielami czołgów przeciwko sześciu czołgom ciężkim. Ulepszony system rozrzuci pojazdy pomiędzy drużynami tak, aby obie miały niszczyciele i czołgi ciężkie. Nie oznacza to jednak, że zawsze liczba pojazdów poszczególnych klas będzie równa (np. drużyna z trzema niszczycielami i dwoma czołgami ciężkimi przeciwko drużynie z trzema niszczycielami i trzema czołgami ciężkimi).
- Działa samobieżne: Modyfikacja wprowadzi ograniczenie do maksymalnie trzech na drużynę.
- Czołgi lekkie: Aby zapewnić działanie nowego systemu, rozszerzymy gałęzie czołgów lekkich do poziomu X. Dodanie pojazdów na poziomach IX–X pozwoli mechanizmowi na szybsze zestawianie różnorodnych drużyn. Jeśli chodzi o rozgrywkę, pomoże to załatwić dwie sprawy za jednym zamachem: czołgi lekkie zyskają na sile i otrzymają możliwość wyraźnego wpływania na bitwę. Kombinacja dobrego zasięgu widzenia, kompaktowych rozmiarów, doskonałej prędkości i niezłej siły ognia (dla dział tylko odrobinę mniej potężnych niż te w czołgach średnich) zamieni je w małe i zwinne drapieżniki. Dobrze rozmieszczone będą stanowiły zagrożenie dla przeciwnika.
Serwer Piaskownicy: Druga iteracja
Trudno jest przeprowadzić dobre globalne równoważenie, ale jesteśmy zdecydowani przeć naprzód na tym froncie. Ubiegłego lata gracze i twórcy testowali kilka nowych ustawień balansujących na specjalnym serwerze Piaskownicy. Trudno jest wyrazić naszą wdzięczność dla Was za odpowiedzenie na nasze wołanie i pomoc w postaci uwag i sugestii!
Druga Piaskownica rusza w 2017. W odróżnieniu od pierwszej, która wprowadzała znaczne zmiany w rolach pojazdów i wiele innych korekt, etap drugi będzie podzielony na dwie fazy – każda umożliwi Wam testowanie wybranych zmian. Tym razem będziemy dopracowywać funkcje, które okazały się dobrymi rozwiązaniami podczas letnich testów.
PLAN DLA FAZY 1:
Zmiany w celności, spadku penetracji wraz z odległością oraz przerobiona zasada nadwymiarowania/rykoszetu przedstawiona po raz pierwszy w teście powszechnym 9.17.
Aktualnie statystyki penetracji i doskonała celność dla niszczycieli czołgów i czołgów średnich wyższych poziomów pozwalają im na trafienie i penetrację dobrze opancerzonych frontów pojazdów, nawet przy dużym dystansie. Będziemy korygować penetrację i mechanikę jej spadku wraz z odległością, jak również statystyki celności dla wszystkich innych czołgów, aby podnieść rolę pancerza i sprawić, by gra ciężko opancerzonymi pojazdami stała się atrakcyjniejsza.
PLAN DLA FAZY 2:
Zmiany w artylerii; nowe materiały eksploatacyjne, których można używać kilkakrotnie w czasie bitwy.
Będziemy kontynuować testy funkcjonalności „ogłuszenie” dla artylerii. Znacznie ją ulepszyliśmy od ostatniej Piaskownicy, więc będzie to coś innego, niż to, co niektórzy z Was widzieli w lecie. W rozdzielniku dla tej fazy znajdują się również ulepszenia w celowaniu, w tym wprowadzenie alternatywnego celownika podobnego do asystenta bitwy. Interfejs użytkownika przejdzie kilka ulepszeń i będzie dostarczał ważnych informacji o ogłuszeniu: czas trwania, promień działania itp.
Pewnie bardzo chcecie wiedzieć, co jeszcze wisi w powietrzu, a mamy dla Was więcej fascynujących wieści. Bądźcie czujni!
Ź: Portal EU
Dokładnie: „co przestań?”
Ja miałem wylane na polskie czołgi. Nie obchodziło mnie czy będą w WoT, czy nie, dopóki nie zaczęli ich zapowiadać.
Nie mówię o całym drzewku, ale jak już się chwalili to niech chociaż dadzą te marne polskie premki. Marne, bo marne, ale polskie.
Czyli problemu z plutonami dalej nie rozwiążą. Obiecywali, że będzie zgodne z battle tierem i jak zwykle cisza. Trafiło do worka z polskim drzewkiem i havokiem 😛
a gdzie nasze drzewko?
i jeszcze raz nie będzie polskich czołgów przestańcie o nich mówić to wg może zrobi je wam a wy płaczecie i narzekacie o te czołgi bez urazy jak chcesz polskie to graj w armored warfare i koniec tematu
wątpię by były polskie drzewko było w WoT nawet za 2 lata może później. A pro po MM ”mechanizm doboru będzie mógł stworzyć bitwy dwu- lub nawet jednopoziomowe.” Czyli np. bedą 5, 6 tier a 7 już nie będzie? Chodzi mi czy MM bedzie +/- 1 ? Proszę o odpowiedz bo nie mogę zrozumieć zbytnio tego
co przestań mówić to ja obiecywałem czy WG??
było obiecane że będzie drzewko ?
było !!!!!!!
to niemów mi że mam przestać bo jak więcej osób będzie marudzić i przestanie kupować „w proteście” premium to zaraz drzewko będzie na drugi dzień !!
te zmiany dużo zmienią jak wejdą
Widać że wot blitz był takim polem doswiadczlnym wiele rozwiązań z niego jest tu opisane 😉
No i trochę zapewne także wersja amerykańska na Xboxa i Playstation 4…