Misja zwiadowcza 2023: wyniki
przez Redi ·
Dowódcy!
Misja zwiadowcza 2023 odniosła oszałamiający sukces! Dobrze znane lokacje z wprowadzonymi zdarzeniami losowymi – Himmelsdorf, Ruinberg, Prochorowka i Bezpieczna przystań – cieszyły się dużym zainteresowaniem czołgistów, a opinie o nich były w przeważającej mierze pozytywne. 86,8% osób, które wypełniły ankiety, lubiło grać na mapach z wydarzeniami losowymi, a 84,9% chciałoby, aby stały się one częścią bitew losowych. Dzięki takiemu wsparciu możemy dalej rozwijać i ulepszać zdarzenia losowe, czyniąc je jednymi z podstawowych elementów World of Tanks.
Ogółem w czasie wydarzenia rozegrano ponad 13 100 000 bitew przez więcej niż 521 000 pomocnych graczy, a ponad 107 000 spośród Was znalazło czas, by podzielić się wrażeniami, wypełniając prawie 400 000 kwestionariuszy. Przyjrzymy się mapom cieplnym, lokalizacja po lokalizacji, porównując wersje z wydarzeniami losowymi i bez nich, a następnie omówimy kluczowe wnioski!
Himmelsdorf
Porównanie rozłożenia gorących punktów dla mapy Himmelsdorf pokazuje, że wprowadzenie zeppelina rozbijającego się o górę sprawia, że sytuacja w centrum mapy staje się bardziej dynamiczna. Gracze nie tylko korzystają z nowego prowadzącego w dół zbocza góry przejścia, ale także stają się bardziej aktywni na ulicy u podnóża góry. Towarzyszą im również mniejsze obawy, by przekraczać plac.
Ruinberg
Na mapie Ruinberg bombardowanie z powietrza, które tworzy duże wyrwy w blokach miejskich, skłania czołgistów do aktywnego korzystania z nowych przejść i linii ognia. Jeśli w tych częściach mapy dochodzi do impasu, zostanie on bardzo szybko zażegnany, gdy spadną bomby, ponieważ wtedy pojawia się mnóstwo okazji do jego przełamania.
Prochorowka
Dwa bombowce rozbijające się na zarośniętej „alei” skłaniają drużyny do skrócenia dystansu i podjęcia walki na tym obszarze, bez czekania na ruch drugiej strony. Zgliszcza po uderzeniu we wzgórze strąconego bombowca stają się strefą gorącej walki w wielu bitwach.
Bezpieczna przystań
Dok i jego okolice staranowane przez płonący statek towarowy są bardzo popularną lokacją wśród walczących po obu stronach graczy. Próbują oni różnych zagrań na tym obszarze, aby przechytrzyć swoich przeciwników.
Dynamiczna osłona
Dynamiczne osłony: 74,9% uczestniczących w misji zwiadowczej, którzy wypełnili ankietę, polubiło tę funkcję. W czasie Misji zwiadowczej 2023 czołgiści wykazywali sporo kreatywności i inicjatywy, wchodząc w interakcję z każdym typem ruchomych obiektów. Aby dać Wam obraz tego, jak daleko zostały one przeciągnięte, poniżej znajdują się mapy cieplne dla wszystkich czterech lokalizacji. Trasy poszczególnych ruchomych obiektów są oznaczone unikalnym kolorem.
Kluczowe wnioski
Wstępna analiza opinii i danych z Misji zwiadowczej 2023 pomogła nam dopracować naszą wizję wydarzeń losowych. Gdy powrócą jako część bitew losowych, zmieni się w nich kilka elementów:
- Zamierzamy zrezygnować z czerwonych linii wyznaczających granice stref zagrożenia na rzecz czegoś, co lepiej wpisuje się w środowisko mapy (np. gęsty dym). Okrągłe znaczniki nad strefami zdarzeń również zostaną usunięte, a oznaczenia minimapy zostaną przeprojektowane.
- Oprawa wizualna zostanie całkowicie zmodyfikowana: wszystkie tekstury, efekty i animacje zostaną ulepszone, aby wydarzenia losowe były bardziej spektakularne i realistyczne. Zdarzenia losowe nie wpłyną negatywnie na systemy o słabszych parametrach, choć ich ogólna jakość wizualna będzie zależeć od ogólnej wydajności systemu.
- Zdarzenia losowe będą przebiegać tak, jak sugeruje ich nazwa: rozpoczną się w losowym momencie po rozpoczęciu bitwy, a czasem w ogóle się nie pojawią.
Wnioskując z zebranych przez nas danych, wprowadzenie zdarzeń losowych nie wpływa znacząco na balans mapy. W przyszłości będziemy nadal uważnie monitorować balans mapy, dostosowując zdarzenia losowe lub wprowadzając inne poprawki, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Co dalej?
Chcielibyśmy jeszcze raz podziękować wszystkim za wkład w naszą wspólną misję, jaką jest uczynienie World of Tanks jeszcze bardziej wciągającym i dostarczającym dobrej rozgrywki środowiskiem. Spodziewajcie się ulepszonej wersji zdarzeń losowych późną jesienią 2023 roku. Dokładny wybór map i wydarzeń zostanie określony później. Dowódcy, zostańcie z nami i śledźcie wiadomości!
taaa, wincyj hulldownów wincyj, jakby bylo ich mało
To znaczy że grać w te gre nie umiesz, ja co chwilę na tym trybie robiłem dobry albo super wyniki, po 2-3k DMG praktycznie w każdej bitewce ,to jak *********** poprawili himla, procho i ruinberg to jestem w szoku że wkońcu coś tak zajebistego zrobili!!!
Nawet przystań jest lepsza dzięki temu , najbardziej ten statek i zawalenia przejazdu na sirodku pomaga .
Czekam na kolejne i więcej takich super zmian.
Mój nick to marshal1324009 jestem o włos od niebieskiego
Zgadzam się. Co do heat map z testów są nie miarodajne. Dużo botów zwiększyła przewagę na wygraną po stronie przeciwnika i na odwrót co może ale nie musi ,ozanaczać bitew wyrównanych długich i kamperskich ,wszystko to zależeć bedzie od MM które jak wiem jest lekko mówiąc głupie w niektórych przypadkach losuje lajty z artami na topie w liczbie 3+2 3+3 czegoś takeigo nie widziałem od starej mety.
Analizując moje Tezy powiecie pewnie ze jestem botem i sie nie znam ok wasze głupie zdanie to Wasze głupie zdanie i nic nie zmieni… Himmel i jego środek imo dalej nie grywalne… może się to zmieni.
Zmiany oczywiście na plus bo co z tego ze red barony nie bedom ogarniac lepszy sie dostosuje i wygra…
na bezpiecznej przystani to tak szczerze mowiac wiele te eventy nie zmienialy, ale ogolnie myslalem, że te eventy będą dużo gorsze, na szczescie nie wplywają na rozgrywkę aż tak drastycznie oraz dobrze że w czasie gdy gralem zbyt duzo graczy nie ginelo od tych efektow, a tego sie obawialem
ile bym dal zeby wprowadzili wszystkie te zmiany. dawno tak nie chillowalem i dawno tak dobrze sie nie bawilem grajac na tych mapach
ciekawe jaką inną niewygodną zmianę będą próbowali przepchnąć kolanem wprowadzając te mapy i badziewne elementy ruchome
Oczywiście trza ponarzekać że wszystko be, najlepiej żeby nic nie dodawali, tak jak z nową załogą.
nick adekwatny do zdania na temat załogi 2.0 która by rozpiepszyła tą grę
Spoko bratku, lepiej żeby załoga była monotonna i nudna od 10 lat niż coś nowego, ale rozumiem, w końcu 65% społeczności nie może wbić 1 marki na czołgu więc co ja się dziwie.
na przystani nie wpływały na rozgrywkę, w przypadku procho szczególnie w lesie były katalizatorem bo znikały krzaki i ukazywali się kamperzy, choć można dyskutować czy został zachowany balans, na himmlu rzadko grałem, pociag może być, ale sterowiec rozwalał balans
stworzą specjalną drugą kolejkę dla malkontentów
zamienią tam RNG z MM miejscami i wejście do bitwy nie będzie oznaczało, że można grać – zupełnie jak trafienia z uszkodzeniami za zero
a pociski w bitwie przejma cech graczy w kołowcach i artach – będą **********ć bez ładu i składu po mapie albo będą leciały zawsze w kierunku wody