Za kulisami: Zatoka małży
przez Redi · Opublikowane
Dowódcy!
Mamy słońce, piasek i morze. Doskonała, tropikalna rajska wyspa i pole bitwy, które oferuje tysiące możliwości. Przyjrzyjmy się procesowi powstawania Zatoki małży – mapy pochodzącej prosto z Misji zwiadowczej!
SERIA PYTAŃ SKIEROWANYCH DO NASZEGO ZESPOŁU DEWELOPERÓW I ICH ODPOWIEDZI!
Pyt.: Wielu graczy jest zachwyconych wspaniałym krajobrazem Zatoki małży. Jak on powstał? Na przykład skały, wybrzeże czy wulkan?
Odp.: W tym przypadku korzystamy z modeli stworzonych przy użyciu nowoczesnej technologii fotogrametrii. Ta technologia znacząco udoskonala jakość i szczegółowość tych elementów. Uwieczniliśmy wybrane elementy krajobrazu i dodaliśmy je do mapy.
Pyt.: Zauważyliśmy wieżyczkę, która ciągle strzela w stronę morza. Czy na mapie jest więcej takich interesujących szczegółów?
Odp.: Charakterystycznym elementem mapy jest wulkan, który wygląda, jakby zaraz miał wybuchnąć. Czasem można zauważyć samoloty ścigające się między skałami lub rozbijające się o bunkier.
Pyt.: Jaka część mapy Zatoka małży była dla Was największym wyzwaniem?
Odp.: Cała mapa była wymagającym doświadczeniem dla naszej ekipy. Jednakże najwięcej przeróbek dokonaliśmy w porcie. Układ elementów i ogólny styl całości zmieniały się parę razy.
Pyt.: Jak zespół poradził sobie z wyzwaniami przy tworzeniu Zatoki małży?
A: Zatoka małży to wyjątkowa mapa. Wyróżnia się unikatowym stylem i rozmiarem w porównaniu do innych naszych projektów. Wymagała od nas wiele pracy na etapie prototypu, przy tworzeniu nowych modeli, tekstur i w fazie testowej.
Musieliśmy dużo eksperymentować, by przystosować się do nowych warunków.
Pyt: Jak postępowały prace nad Zatoką małży po Misji zwiadowczej? Czy zostały wprowadzone jakieś istotne zmiany na mapie?
Odp.: Po Misji zwiadowczej nie wprowadziliśmy prawie żadnych większych zmian w rozgrywce, choć dodaliśmy poprawki wizualne. Główne założenia mapy zostały zachowane – jest to wyspa, choć o bardziej realistycznym wyglądzie. Rozmieściliśmy infrastrukturę, która podczas II wojny światowej znalazłaby się na strategicznie istotnej wyspie, a jeden z obszarów został przerobiony na port.
Pyt.: Podczas Misji zwiadowczej gracze docenili fakt, że Zatoka małży zapewnia taktyczną różnorodność dla każdego typu czołgu. Możesz mi opowiedzieć więcej o pracach nad balansem w Zatoce małży?
Odp.: Ze względu na duży rozmiar i kształt samej mapy kluczową kwestią stało się stworzenie takich warunków, aby wszystkim klasom pojazdów zapewnić dostęp do szerokiego wachlarza taktyk. Opierając się na wcześniejszych doświadczeniach z innych map, wiemy, jakie rodzaje rozgrywki preferują gracze i dostosowaliśmy mapę do tych preferencji.
Niebieski – drużyna I
Żółty – drużyna II
Pomarańczowy – drużyna I
Niebieski – drużyna II
Niebieski – niszczyciele czołgów
Pomarańczowy – czołgi ciężkie
Czerwony – czołgi lekkie
Turkusowy – czołgi średnie
Zielony – działa samobieżne
Żółty – oddawane przez drużynę II
Niebieski – oddawane przez drużynę I
UCZCIE SIĘ I PODBIJAJCIE!
Teraz gdy poznaliśmy już historię powstania mapy, przejdziemy do interesujących punktów na mapie Zatoka małży. Wykorzystajcie te użyteczne wskazówki, by zdobyć przewagę na tym przepięknym polu bitwy, które trafiło właśnie do bitew losowych!
Wybrzeże jest zaprojektowane z myślą o średnio opancerzonych, szybkich i zwrotnych pojazdach.
Co prawda płycizny rzeki to nie najlepszy główny kierunek natarcia, lecz mogą odegrać ważną rolę podczas flankowania przeciwnika.
Alternatywna trasa dla mocno opancerzonych pojazdów. Pozycje na wzniesieniach, które pozwalają przejąć kontrolę nad większością mapy.
Skalisty wąwóz to znakomity wybór dla mocno opancerzonych pojazdów. Dobrze chroni przed salwami artylerii oraz osłania flanki przed atakiem przeciwnika.
Teren wybrzeża, tam gdzie znajduje się hodowla ostryg, jest bardzo nierówny. Pojazdy z dobrymi kątami opuszczania lufy mogą w pełni wykorzystać swój potencjał.
Pozycje pokryte gęstą szatą roślinną, które umożliwiają długodystansowe strzały snajperskie. Znakomite do kontrolowania przyległych terenów i odpierania ataków na skrzydła.
Objazdy umieszczone za bazami. Ich rola wzrasta, gdy bitwa zbliża się do końca.
Dowódcy, do dzieła!
Bardzo brzydka mapa asymetryczna przestałem przez nią grać w world of tanks bo mi sie nie podoba wizualnie, prosze usuńcie tą mapę bo czuje się zle psychicznie i działa mi nie korzystnie na psychikę! pozdrawiam.
Ta mapa w wersji z misji zwiadowczej dużo lepiej wyglądała. Popsuliście ją i tyle cały WG
PZ II J w sklepie tylko za 200 zeta, balans na niskich tierach popłynie
Jest to jedna z najlepszych nowych map jak na mój gust. Szkoda tylko, że linia Zygfryda, Pilzno i perłowa rzeka to nadal najczęściej losowane mapy w moich grach.
lubię tą mapę, można łatwo i szybko się utopić jak widać że bitwa jest już przegrana
Nie zapomnij pisać na początku bitwy „omg we lose bye noobs”
Dokladnie
Rozkład tras, rozmieszczenia i strzałów pochodzi z prototypu mapy, obecnie to jest inna mapa.
trochę złączenie map rzeka perłowa i bezpieczna przystań
jak dla mnie to już więcej ma z klasztoru niż bezpiecznej przystani
Kolor turkusowy?! drogą eliminacji znalazłem, ale kurła no czymajcie mnie, to gra o czołgach a nie wystroju wnętrz.
Kiedyś to były kolory, teraz to nie ma.
#30D5C8. Lepiej? 😉
A może 48, 213, 200?
Lmao