Natarcie: nowy tryb z unikalną mechaniką!
przez Bin4r · Opublikowane
Prosto z polskiego kanału World of Tanks na YouTube. Przyjemnego oglądania! 😉
Już wkrótce do World of Tanks wkroczy nowy tryb Natarcie. Czeka na Was mnóstwo ekscytujących atrakcji:
– bitwy 7 na 7 dla pojazdów X poziomu
– przygotowanie czołgu tuż przed bitwą
– przydatne i niebezpieczne umiejętności roli
– zmienione mapy z punktami docelowymi
– specjalny system klasyfikacji
– czat głosowy dla całej drużyny
– plutony z dwoma lub siedmioma graczami!
Wykorzystajcie każdą z tych funkcji, a otrzymacie wyjątkowe nagrody!
Powodzenia, Dowódcy!
Przygotujcie się na test sprawności bojowej w walce z innymi dowódcami w zupełnie nowym trybie gry z nową mechaniką!
Od 12 października do 20 listopada będziecie mieli okazję zmierzyć się z graczami dorównującymi Wam rankingiem i przekonać się, kto jest tym najsilniejszym. Bitwy w trybie Natarcie odbywać się będą w formacie 7 na 7 wyłącznie pojazdami X poziomu, podczas Sezonu Gryfa. Tryb cechuje się wieloma nowymi mechanikami rozgrywki, a wśród pokaźnej liczby nagród znajdziecie unikalne progresywne style 2D, które wyeksponują Wasze osiągnięcia. Czytajcie dalej, aby poznać szczegóły!
Test publiczny aktualizacji 1.18.1 jest tuż za rogiem, więc nie przegapcie swojej szansy, aby być jednymi z pierwszych, którzy wypróbują ten ekscytujący tryb!
Natarcie
Sezon Gryfa
12 października 2022 r. od godz. 08:00 UTC do 20 listopada 2022 r. do godz. 22:00 UTC
Okna czasowe (serwer EU 2)
Dni tygodnia
Przed 30 października:
14:00–02:00 CEST (UTC+2)
Po 30 października:
14:00–02:00 CET (UTC+1)
Weekendy
Przed 30 października:
12:00–02:00 CEST (UTC+2)
Po 30 października:
12:00–02:00 CET (UTC+1)
Natarcie: nowy tryb, by poddać Wasze umiejętności próbie
- W tym nowym, ekscytującym trybie gry, bitwy odbywają się z udziałem kolekcjonerskich i możliwych do zbadania pojazdów wyłącznie X poziomu w formacie 7 na 7. Aby wziąć udział w trybie Natarcie, musicie mieć w garażu przynajmniej jeden czołg X poziomu.
- Matchmaker będzie wybierał zarówno sojuszników jak i przeciwników do drużyn w oparciu o wewnętrzny dla trybu system stopni. Uwzględni on Waszą pozycję i wyszuka przeciwników o podobnej do Was ocenie stopnia.
- Podczas odliczania przed bitwą będziecie mogli wybrać inny pojazd X poziomu w Poczekalni lub przełączyć się na inny zestaw wyposażenia, pocisków i materiałów eksploatacyjnych.
- Wszystkie pojazdy w tym trybie posiadają własne role bojowe. W zależności od roli, jaką odgrywacie, będziecie mieli unikalną umiejętność roli o trzech poziomach naładowania. Im wyższy poziom naładowania, tym silniejszy będzie efekt umiejętności. Aby podnieść poziom swojej umiejętności roli, zdobywajcie punkty prestiżu w bitwach za wykonanie dowolnej przydatnej akcji. Zdobędziecie więcej punktów prestiżu za działania, które są najistotniejsze dla Waszej roli bojowej.
- Za zajmowanie punktów docelowych na mapie, możecie aktywować umiejętności taktyczne i pomóc kolegom z drużyny zdobyć przewagę nad przeciwnikami.
- Zamiast klasycznych trzyosobowych plutonów, w Natarciu znajdziecie oddziały dwuosobowe. Możecie również utworzyć drużynę z siedmiu dowódców i walczyć przeciwko super plutonowi przeciwnika.
- Natarcie oferuje dwie linie nagród. Pierwsza to unikalny progresywny styl 2D, elementy nieśmiertelników i nie tylko, która bazuje na Waszym miejscu w stopniach. Druga to bardziej tradycyjne, wartościowe nagrody, takie jak obligacje oraz elementy wyposażenia i jest powiązana z liczbą zwycięstw. Grając w Natarciu będziecie mogli również zdobywać punkty Przepustki bitewnej.
Aby nowy tryb był perfekcyjnym miejscem, w którym najlepsi z najlepszych będą mogli rywalizować na równych prawach, wprowadzamy wiele nowych mechanik rozgrywki. Wszystkie mają na celu dalsze zwiększenie aspektu rywalizacji w trybie Natarcie. Przyjrzyjmy się im z osobna.
Poczekalnia
W Poczekalni przed bitwą podczas odliczania możecie zmienić wybrany już pojazd. Pamiętajcie jednak, aby przygotować go do bitwy – musi być naprawiony, mieć pełną załogę i załadowaną amunicję. Możecie też wybrać alternatywny zestaw wyposażenia, pocisków i materiałów eksploatacyjnych. Zobaczycie też pojazdy swój i sojuszników oraz ich pozycje startowe na mapie.
Punkty prestiżu i umiejętności roli pojazdu
Wszystkie pojazdy w Natarciu mają specjalne role zależne od ich zachowania na polu walki. W każdej bitwie zdobywać będziecie punkty prestiżu w liczbie zależnej od roli i skuteczności bojowej.
W związku z pełnioną rolą, każdy typ pojazdu posiada specjalną umiejętność roli o trzech poziomach naładowania. Wszystkie pojazdy o tej samej roli bojowej mają te same umiejętności. Na przykład ciężkie czołgi szturmowe mają do dyspozycji umiejętność naprawy polowe, która po aktywacji tworzy strefę stopniowo przywracającą punkty PW pojazdu i jego kolegów z drużyny znajdującym się w określonym promieniu. Szturmowe czołgi średnie mogą wykorzystać umiejętność furia, która skraca czas przeładowania o kilka sekund. W trybie występuje wiele innych umiejętności roli, więc każdy pojazd na polu bitwy będzie miał możliwość lepszego realizowania swoich celów.
Na początku bitwy wszystkie umiejętności roli są niedostępne. Aby aktywować umiejętność roli, musicie być w posiadaniu co najmniej jednego poziomu naładowania. Dajcie z siebie wszystko w bitwach dzięki czemu zyskacie punkty prestiżu, aby odblokować i ulepszyć swoją umiejętność roli z poziomu 1 do 3. Wraz ze wzrostem poziomu naładowania, wzrasta siła efektu Waszej umiejętności roli. Jej aktywacja zużywa cały zgromadzony ładunek. Możecie ponownie użyć umiejętności roli po upływie czasu przygotowania.
Punkty prestiżu mają również wpływ na liczbę zdobywanych lub traconych przez Was punktów rankingowych, które są potrzebne do przejścia przez system postępów w tym trybie.
Mapy i punkty docelowe
Bitwy w trybie Natarcie będą przebiegały na następujących wybranych mapach bitew losowych:
Niektóre z tych map zostały nieco przerobione specjalnie na potrzeby Natarcia, aby bitwy były bardziej wciągające i akcentowały element rywalizacji. Dodaliśmy dodatkowe pozycje do prowadzenia ostrzału, osłony, przejazdy itp.
Każda mapa w Natarciu ma wyznaczone specjalne punkty docelowe nazwane Sztabem artylerii i Centrum komunikacji. Po zajęciu punktu docelowego będziecie mogli aktywować unikalną umiejętność taktyczną, aby zyskać przewagę nad przeciwnikami.
- Jeśli zajmiecie Sztab artylerii, możecie zarządzić Ostrzał artyleryjski na wybranym obszarze ogłuszając i zadając uszkodzenia znajdującym się w nim pojazdom przeciwnika.
- Zajęcie Centrum komunikacji umożliwia użycie Danych wywiadowczych. Po jego aktywacji wszystkie wrogie pojazdy pozostają wykryte przez trzy sekundy.
- W zależności od mapy, położenie i liczba punktów docelowych może być różna.
- Czas potrzebny na zajęcie punktu docelowego to 15 sekund w przypadku Sztabu artylerii i siedem sekund dla Centrum komunikacji. Tylko jeden pojazd może zająć dany punkt docelowy.
- Aby zresetować postępy zdobywania punktów docelowych, zadawajcie uszkodzenia PW lub uszkodzenia krytyczne pojazdowi przeciwnika zajmującemu dany punkt. W związku z powyższym, za każdym razem, gdy zostaniecie uszkodzeni, stracicie wszystkie postępy w przejmowaniu i przez kolejne pięć sekund nie będziecie mogli ponownie przejmować tego punktu docelowego. Jednak Wasi sojusznicy i przeciwnicy mogą zdobywać ten punkt docelowy bez ograniczeń.
- Jeśli nie aktywujecie umiejętności taktycznej, nie będziecie mogli ponownie zająć punktu docelowego do którego jest ona przypisana.
Mgła wojny
By podkręcić trochę nieprzewidywalność bitew Natarcie wykorzystuje mechanikę mgły wojny. Na początku bitwy drużyny nie będą znać lokalizacji i siły (tj. typów i modeli pojazdów) sił przeciwnika, dopóki nie zostaną one wykryte.
Przygotujcie się do walki w super plutonach!
Wybierzcie walkę solo lub stwórzcie z przyjacielem pluton złożony z dwóch graczy. Możecie również dołączyć do super plutonu składającego się z siedmiu dowódców o równym rankingu i walczyć z super plutonem przeciwnika.
Aby stworzyć pluton z kolegą z drużyny, różnica pomiędzy najwyższą i najniższą wartością punktów rankingowych obu graczy nie powinna przekraczać 350 punktów. Jeśli chcecie walczyć w ramach siedmioosobowego super plutonu, różnica między najwyższą i najniższą wartością punktów rankingowych wśród wszystkich graczy nie powinna przekraczać 490 punktów.
Komunikacja w bitwach
W Natarciu będziecie mogli komunikować się z kolegami z drużyny i koordynować swoją taktykę za pośrednictwem czatu głosowego. Będzie on domyślnie wyłączony, ale możecie go aktywować wciskając klawisz „H” (domyślnie) lub bezpośrednio w interfejsie trybu. Wszyscy gracze, którzy są na czacie głosowym, zostaną oznaczeni specjalną ikoną.
Czat głosowy plutonu/super plutonu zmienia się w czat drużynowy po wejściu do Poczekalni przed bitwą.
Jeśli nie wyłączyliście komunikacji głosowej będąc w plutonie, zostaniecie automatycznie połączeni z czatem drużynowym na początku bitwy.
Rywalizujcie z równymi sobie!
W całym Sezonie Gryfa doświadczenie i indywidualne mistrzostwo będą Waszymi głównymi atutami. W Natarciu, matchmaker uwzględni Waszą pozycję w systemie stopni trybu i automatycznie znajdzie przeciwników zbliżonych Wam poziomem. Zbierze on drużyny o równej sile na podstawie klasyfikacji w trybie Natarcie. W rezultacie gracze będą ścierać się ze sobą w intensywnych bitwach, walcząc z równymi sobie, aby odkryć, kto jest najlepszy.
W Natarciu, matchmaker równomiernie rozdziela graczy z różnych stopni i dywizji. Gracze z różnicą 7 dywizji nie mogą być dobrani do tej samej bitwy.
System stopni: obserwujcie jak wzrasta Wasze mistrzostwo!
Wyróżnijcie się z tłumu dzięki systemowi postępów z klasyfikacją która przedstawia Wasze osiągnięcia i odzwierciedla wzrost waszego mistrzostwa. Im jest on wyższy, tym większy będzie Wasz status – i nagroda!
System postępów trybu nosi nazwę Systemu stopni i składa się z stopni oraz dywizji. Aby osiągnąć nowe stopnie i dywizje, należy wygrywać bitwy oraz zdobywać punkty rankingowe. Ocena Waszego stopnia zależy bezpośrednio od Waszych wyników: Im skuteczniej walczycie, tym więcej punktów rankingowych otrzymacie za każde zwycięstwo.
Możecie również utracić zdobyte już punkty rankingowe za porażki, remisy, porzucenie bitwy przed jej zakończeniem lub długi brak aktywności w trybie (więcej o tym poniżej).
Łącznie w trybie występuje siedem stopni:
- debiutancki
- żelazny
- brązowy
- srebrny
- złoty
- mistrzowski
- legendarny
Na pierwsze pięć stopni składają się cztery dywizje – D, C, B oraz A – podczas gdy na dwa pozostałe i najwyższe stopnie – mistrzowski i legendarny – tylko jedna.
Jednak najbardziej prestiżowym i zaszczytnym jest stopień legendarny. Tylko 10% najbardziej uzdolnionych i wytrwałych Dowódców, którym uda się wejść do rankingu liderów będzie w stanie osiągnąć ten elitarny stopień.
Debiutancki
Żelazny
Brązowy
Srebrny
Złoty
Mistrzowski
Legendarny
Ranking liderów i brak aktywności w stopniach
Natarcie będzie miało swój własny dynamiczny ranking liderów w kliencie gry. Uwzględni on tylko graczy, którzy osiągnęli dwa najwyższe stopnie: mistrzowski i legendarny. Pozycja gracza w rankingu liderów zależy od liczby zdobytych przez niego punktów rankingowych. Jeśli kilku graczy ma taką samą liczbę punktów rankingowych, gracz, który rozegrał więcej bitew w Natarciu zajmie wyższą pozycję.
Jeśli nie będziecie aktywni w trybie przez pewien czas, liczba zdobytych przez Was punktów rankingowych będzie się stopniowo zmniejszać. Ta mechanika będzie obowiązywała tylko graczy ze stopniami srebrnym, złotym, mistrzowskim i legendarnym.
Dodatkowo, każda bitwa rozegrana w tych czterech stopniach nagradza Was pewną liczbą ładunków aktywności. Ładunki stopniowo zapełniają Wasz pasek aktywności, a maksymalnie możecie posiadać 14 ładunków. Ładunki aktywności można również uzyskać osiągając stopnie, do których stosuje się mechanikę braku aktywności w stopniach (tj. srebrnej, złotej, mistrzowskiej i legendarnej). Jeśli nie macie żadnych ładunków aktywności, stracicie określoną liczbę punktów rankingowych, zależną od Waszego stopnia.
Nagrody sezonu
A teraz przejdźmy do najbardziej nęcącego tematu, czyli nagród! Sezon Gryfa wprowadza dwie linie nagród.
Na pierwszą linie nagród składają się unikalne elementy personalizacji statusu, które wzbudzą zazdrość u innych dowódców. By uzyskać te nagrody, musicie robić postępy.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Po rozegraniu pierwszej bitwy w trybie, otrzymacie unikalny progresywny styl 2D, który można zastosować (a następnie ponownie zastosować, jeśli chcecie) do każdego pojazdu X poziomu. Otrzymacie I poziom tego stylu. W miarę zdobywania nowych stopni lub znaczących osiągnięć w danej bitwie lub serii bitew, Wasz styl zyska nowe elementy 2D, takie jak emblematy, napisy (po ukończeniu specjalnych misji dostępnych w Natarciu) i kamuflaże.
Maksymalny styl VII poziomu z najbardziej imponującym kamuflażem jest przyznawany po osiągnięciu stopnia legendarnego. W sumie podczas Sezonu Gryfa można zdobyć aż pięć egzemplarzy stylu.
Osiągając nowe stopnie, zyskacie również dodatkowe ekskluzywne modyfikacje, w tym:
- Unikalne elementy nieśmiertelnika, jak grawerunek czy tła
- Świetne odznaki mistrzowskie Gryfa za osiągnięcie dwóch elitarnych stopni mistrzowskiego i legendarnego
- Efektowny pasek Legenda Gryfa
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Dodatkowo gracze w stopniach mistrzowskim i legendarnym jako nagrodę dodatkową otrzymują dzienne obligacje.
W drugiej linii nagród znajdują się cenne przedmioty w grze (np. obligacje, elementy wyposażenia, rezerwy osobiste itp.), które zdobędziecie za określone liczby zwycięstw w trybie. Te nagrody zostaną rozdzielone na osiem etapów. Aby ukończyć każdy etap i zgarnąć nagrody, musicie zwyciężyć w określonej liczbie bitew.
Wreszcie, po rozegraniu swojej pierwszej bitwy w Natarciu, otrzymacie te trzy pojazdy do wypożyczenia do bitew 7 na 7:
Wszystkie pojazdy na wypożyczenie są replikami istniejących czołgów o takich samych cechach i właściwościach. Pozostaną one na Waszym koncie do końca sezonu i zostaną usunięte po jego zakończeniu.
Grając w Natarciu będziecie mogli również zdobywać punkty Przepustki bitewnej.
Sezon Gryfa zbliża się dużymi krokami – przygotujcie swoje pojazdy X poziomu i bądźcie w gotowości do wykazania się w emocjonujących bitwach!
Ź: Portal EU
jak wyjść z tego trybu ?
Precz z wypożyczaniem X do trybów! Później stoi jeden z drugim i nic nie robi. Bo przyszedł tylko sprawdzić jak jeździ czołg X. Dosyć z pajacowaniem w WoT!
dokładnie , same trolle , tylko nerwy człowiek traci
4000 obligacji, 4mln kredek i turbo fiolet super. Brakuje mi jeszcze Concept 1 za obligacje.
nie polecam czolgu, lepiej kupic fioletowe moduly albo jakas premke 8 tieru/121b
Bo? 121B podczas gdy 9 są dużo bardziej grywalne?
wydaje mi sie ze jak mam 3.5 dpg po 400 bitwach na tym czolgu to wiem co mowie. z 300 m polowa strzalow nie wchodzi, nie mozesz sie wogole katowac a jak jestes nizszy od jakiegokolwiek czolgu to dostajesz wszedzie, w garnek, w kadlub. wiec tak jak mowilem, 121b albo fioletowe moduly sa lepsze.
to gratuluje jak grałeś czołgiem którego nie polecasz 400 bitew
spoko, nie zapomnij pogratulowac kamilowi zjadaczowi ktory ma 2200 bitew na m60 i 1500 bitew na vce 72, bo tez tych czolgow nie poleca.
nie wiem czy wiesz ale istnieje cos takiego jak „3 odznaka biegłości” a ten czolg ma 5000 wymagan czyli najwiecej na 9 tierze i tyle bitew ile mam jest zrozumiale. zrozumialbym to, co napisales jakbym powiedzial ze mam 10000 bitew na concepcie, ale rozumiem, ze czolgi 5k wymagan na 9 tierze markujesz w 80 bitew.
Concept fajny czolg, szybki, pociski 1500m/s, dobrzy pancerz. Polecam.
dobry pancerz xD? to chyba tylko na hulldownie, jak lekko obrocisz wieze dostajesz z dmgem i tak
czekam na serwer testowy i waffentragera i sie nie doczekam
CZAT GLOSOWY XDDDDDDDDDDDDDDD
juz wyobrazam sobie uposledz0ne dzieci ktore dra ryja na czulosci 100% XDDD
wiecej w tej grze starszych osób ktore pomimo dlugiej gry wciaz nie rozumieja jej podstaw. wejdz se na zwykla treningowke, to na 30 osob ktore siedza w jakims wiekszym pokoju moze 4 to rzeczywiscie dzieci, a reszta pryki.
Bez różnicy. Jedno i drugie trąca głową myślą nieskalaną.
Czat głosowy w grze gdzie ludzie sobie życzą śmierci na raka? XDDDDD
Czy w tym trybie będą wyłączone foldery „mods” i „res mods”? Tak tylko pytam, bo przecież nie sądzę że są cheaterzy w tej grze…
wiesz o tym, ze samo wylaczenie folderow kompletnie nic nie zmieni? xD
Ale oni tego nie ogarniają że to oni są słabi
no aimbot w wocie to faktycznie przewaga w ch**. fiolet sklepie ciebie do 0 nieważne czy masz aimbota tundre i inne gówna czy wyłączony monitor
Czołgi specjalne będą dostępne w tym trybie ???
Oby tak. Osobiście nie mam nic innego oprócz czołgów specjalnych w garażu bo wszystko sprzedałem. Jeżeli będą tylko drzeekowe to niestety nie wrócę do grania trybow w wocie bo nie mam czym. A to że banują wszystkie to śmiech na sali bo usunięcia potrzebują tylko Czif i Ebola a inne to niech jeżdżą i tak nie sa juz takie dobre w tych czasach.
To potrzebujesz czołgów specjalnych żeby grać? Drzewkowe za trudne XD?
Małpko droga, pograj m60, t95e6, Carro, VK 72 01k i sam się przekonaj jakie te czołgi są proste w grze xD nie są ani mocne, ani toksyczne, więc szczerze nie widzę powodu, żeby je usuwać z trybu.
Sam też mam na 10 poziomie większość czołgów specjalnych i myślę, że nie byłoby to jakieś straszne, gdybym mógł pograć takim 121b, 260, czy nawet m60. Przecież nie są to wcale czołgi op, po prostu są przyjemne do grania.
Co do usunięcia chiefa i eboli z tego typu trybu mam mieszane uczucia, bo z jednej strony jest to niesprawiedliwe dla graczy, którzy je zdobyli, a z drugiej na takich rankedach było ich o wiele za dużo i ich usunięcie poprawiło o wiele grywalność tego trybu (do momentu, jak ludzie nie ogarnęli, że kran był jeszcze bardziej op xd)
No ale jak nie to nie, vz 55 jeszcze nie sprzedany.
Tak drzewkowe za trudne.
Ja tak samo mam tylko specjalne i premki , resztę sprzedałem 😆
twój problem, jednego idioty mniej.
Aha, bo ktoś jest dobry w grę na tyle, żeby zdobyć czołgi nagrody, to jest idiotą. Logiczne i spójne
nie, jak ktoś widząc że kilka edycji z rzędu było bez specjalnych dalej nie ma innych niż specjalne to jest idiotą jak liczy że tym razem będą dozwolone. Pomyśl
Ale to pierwsza edycja tego trybu będzie xD no i on napisał, tylko że ma w garażu mało drzewkowych czołgów i ma nadzieję, że będzie można grać specjalnymi (nawet wyłączając chiefa i 279)
nie, ten tryb jest zamiast rankedów, więc nie jest to pierwsza edycja
a która edycja jakiegokolwiek trybu bez specjalnych? 5?
Niech zapomną ze takim czymś zachęca mnie do grania. Gra pikuje w dol … Smiech a te znaczki to niech sobie w …….
rankingówki lepsze od tego gówna. Czat głosowy będzie czymś pięknym, w końcu będzie można jechać po dzieciach i bezmózgich małpach
I dlatego pomysł z czatem jest dnem, nie będę w to grał żeby słuchać takich spoceńców
jesli masz taki rating jak te dzieci i małpy to wtedy tak, bo bedzie ci ich losowało. jesli masz np 10k ratingu to takich nie spotkasz.
Nie wiadomo, wszystko zależy jak będzie losować czy np 10k oceny to podobnych ludzi będziesz mieć w teamie czy tylko na przeciw, będzie jeden odpowiadał twojej ocenie, jeśli tak to nadal możesz mieć małpy w drużynie, ale na osłodę bedą też małpy po drugiej stronie dla równowagi.
chłop nie widział jeszcze trybu już gada że gówno xD, rankedy to dopiero gówno było, randomy dużo lepsze od nich były
Bot ? rozumiem twój nick to odzwierciedlenie tego jakie masz wn8 w gierce ? to rzeczywiście dla ciebie rankedy to „gówno” jak nie umiesz ogarnąć ale w sumie jaki dzieciak który pisze „xd” ogarnia rankedy ? dobrze ci radzę nie graj w rankedy bo nie masz tam czego szukać, chyba że dostawać po łbie kidowym.
Dawaj do klanu. Pasujesz w profil.
Wyglada na to że ten tryb wchodzi na zastępstwo za rankedy. Czat dla całej drużyny może być fatalnym pomysłem. Szkoda ze nie ma czolgu do wygrania tylko jakieś style i dodatki na nieśmiertelniki (kto to wgl używa). Misje za zwycięstwa zdecydowanie lepsze bo są fajne nagrody.