Test publiczny aktualizacji 1.18: nowa gałąź, rebalans pojazdów i wiele więcej!
przez Bin4r ·
Test publiczny aktualizacji 1.18 już ruszył, więc szykujcie się na mnóstwo nowej zawartości, Dowódcy!
Dodajemy całą gałąź do włoskiego drzewa technologicznego, na którą składa się sześć możliwych do zbadania niszczycieli czołgów. Aktualizacja 1.18 wprowadzi także nową mapę dla bitew losowych o nazwie Posterunek oraz zmiany w zbalansowaniu dużej partii pojazdów, w tym dwóch czołgów X poziomu: Kranvagn i AMX M4 mle. 54. Ponadto poprawiamy dużą pulę map do bitew losowych, wprowadzamy ważne zmiany w systemie doboru pojazdów lekkich i dział samobieżnych do bitwy oraz aktualizujemy grafikę zniszczonych gąsienic pojazdów.
A to jeszcze nie wszystko! Ale po kolei…
Przybyły włoskie niszczyciele czołgów!
Wraz z aktualizacją 1.18 w drzewie technologicznym zadebiutuje zupełnie nowa gałąź włoskich niszczycieli czołgów. Dołączcie do testu publicznego, by wypróbować sześć możliwych do zbadania pojazdów poziomów V–X, z których każdy ma przyzwoity przedni pancerz i świetne kąty opuszczenia lufy! Co najważniejsze, czołgi te posiadają klasyczny mechanizm ładujący o niecodziennej konfiguracji dla pojazdów z poziomów VII–X.
Charakterystyki włoskich TD-ków nie są ostateczne i mogą być poddane korektom po przeprowadzeniu testu publicznego.
Badanie tej gałęzi rozpocznie się na poziomie IV od czołgu średniego P26/40, by następnie przejść do Semovente M41 na poziomie V oraz Semovente M43 Bassotto na VI. Te przejściowe pojazdy oferują niespieszną rozgrywkę klasycznych niszczycieli czołgów bez wieży.
Jednak od poziomu VII począwszy gałąź zaczyna nabierać swoich charakterystycznych cech, a rozgrywka tymi włoskimi niszczycielami czołgów zauważalnie ulega zmianie. Wszechstronny Semovente Controcarro mod. 1956 (niszczyciel czołgów VII poziomu) ma wytrzymałą obrotową wieżę o ograniczonym łuku obrotu (30 stopni w każdą stronę, łącznie 60 stopni). Kąty opuszczenia lufy są świetne (-10 stopni), co pozwala na maksymalne wykorzystanie taktyki gry ze schowanym kadłubem.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Na tym poziomie zyskacie szansę wypróbowania automatu ładującego o nadzwyczajnej konfiguracji. W pewnym sensie jest to hybryda systemu automatycznego ładowania i klasycznego działa cyklicznego (zwykłego), z długim czasem ładowania każdego pocisku, ale szybkim przeładowaniem całego magazynku (czytajcie dalej).
Z każdym nowym poziomem włoskie TD otrzymują mocniejszy pancerz i stają się coraz bardziej wszechstronnymi pojazdami szturmowymi. Nadal jednak posiadają wieżyczkę z ograniczonym łukiem obrotu działa i przyzwoitymi kątami jego opuszczenia. Controcarro mod. 67 (niszczyciel czołgów VIII poziomu) to urodzony łowca o solidnym przednim pancerzu i celnym dziale kal. 120 mm. Dzięki temu będzie czuł się pewnie zarówno na pierwszej linii, jak i prowadząc działania jako potężny pojazd wsparcia na flankach.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Charakterystyki Controcarro 1 Mk. 2 to dalsze ulepszenia i przypomina on swojego odpowiednika na najwyższym poziomie. Pojazd wyróżnia dobrze opancerzona wieżyczka i doskonałe wykorzystywanie nierówności terenu do zadawania potężnych ciosów ze swojego budzącego respekt działa 127 mm z automatycznym ładowaniem.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Jednak najniebezpieczniejszym wojownikiem tej gałęzi jest potężny Controcarro 3 Minotauro. Podobnie jak mityczna bestia, której nosi imię, pojazd ten może pochwalić się ogromną mocą i zmieść z drogi każdego przeciwnika. Połączenie jego dużej, niesamowicie wytrzymałej wieży i grubej górnej płyty przedniej pomoże Wam przetrwać (i odnieść sukces!) w pojedynkach jeden na jednego. Choć jego prędkość maksymalna nie jest imponująca (35 km/h), Minotauro dobrze trzyma się drogi i szybko przyspiesza jak na pojazd o dobrym opancerzeniu.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Jednak to właśnie działo 130 mm, wyposażone w klasyczne automatyczne ładowanie o nietypowej konfiguracji, czyni Controcarro 3 Minotauro nieprzewidywalnym i niezwykle niebezpiecznym. Magazynek mieści 5 pocisków o 530 PW uszkodzeń alfa i doskonałych wartościach przebicia pancerza. Jednak czas przeładowania między strzałami wynosi… 6 sekund! Całkowity czas przeładowania magazynka to tylko 24 sekundy, co można uznać za akceptowalną cenę za możliwość oddania 5 szybkich i niszczycielskich strzałów. Dzięki tej sile ognia, możecie pokonać wielu ciężarków i wyjść zwycięsko z niemal każdej potyczki. Grajcie tym pojazdem tak, jak normalnymi czołgami z klasycznym działem cyklicznym, aby w pełni docenić miażdżącą moc minotaura!
Więcej szczegółów na temat włoskich niszczycieli czołgów i rozgrywki nimi udostępnimy w dedykowanym artykule, który opublikujemy już wkrótce. W międzyczasie dołączcie do testu publicznego i jako jedni z pierwszych wypróbujcie je w bitwie!
Rebalans pojazdów
Charakterystyki pojazdów nie są ostateczne i mogą być dostosowane po przeprowadzeniu testu publicznego.
Wznawiamy prace nad rebalansem pojazdów. W aktualizacji 1.18 dostosujemy parametry techniczne wielu pojazdów. Po wprowadzeniu tych zmian na serwerze głównym, planujemy monitorować wyniki przez kilka miesięcy, a następnie zdecydować się na kolejny ruch. Mamy nadzieję, że na początku przyszłego roku wrócimy do Was z większą ilością informacji.
Kranvagn i Emil II
Pojazdy te są zarówno dominującymi czołgami ciężkimi na swoich poziomach, jak i przejawiają bardzo przyzwoitą skuteczność bojową. Aby uczynić je mniej groźnymi przeciwnikami, zachowując jednocześnie kluczowe dla nich cechy rozgrywki (porządne wieże oraz system automatycznego ładowania), zmniejszymy ich skuteczność bojową na kilka sposobów:
- Prędkość jazdy w przód X Kranvagn zostanie zmniejszona z 60 do 45 km/h, a prędkość cofania z 18 do 12 km/h. Komfort strzelania zostanie również zmniejszony poprzez wydłużenie czasu przeładowania systemu automatycznego ładowania z 21,5 do 25 sekund. Odpowiednio uszkodzenia na minutę pojazdu zostaną zredukowane z 2933 do 2596 PW/min. Wszystkie te poprawki sprawią, że Kranvagn stanie się bardziej pojazdem „pozycyjnym”, a jego dowódca zapłaci wyższą cenę za wszelkie błędy bitwie.
- Podobne zmiany zostaną zastosowane dla IX Emil II . Podobnie jak jego towarzysz broni, ten awanturnik stanie się wolniejszy. Zredukujemy jego prędkości jazdy w przód i cofania do, odpowiednio, 40 km/h oraz 12 km/h, jak i zmniejszymy moc ognia jednego z jego dział (12 cm akan L/40) zwiększając jego rozrzut z 0,38 do 0,42 m i czas przeładowania magazynku z 25 do 30 s.
AMX M4 mle. 54
Od chwili wprowadzenia ich do gry francuskie cykliczne czołgi ciężkie nie radziły sobie tak dobrze jak ich przeciwnicy tego samego poziomu. Wśród tych wszystkich pojazdów tylko AMX M4 mle. 51 udało się skutecznie konkurować z innymi czołgami ciężkimi. Aby poprawić żywotność tych francuskich ciężarków i uczynić je bardziej konkurencyjnymi w walce na bliskim dystansie, znacząco poprawimy ich charakterystyki.
- Pojazd najwyższego poziomu X AMX M4 mle. 54 , zostanie poddany kompleksowym zmianom. Czołg będzie wytrzymalszy (2400 PW w miejsce 2200), a grubość jego pancerza bocznego zostanie zwiększona z 60 do 85 mm. Działo 120 mm będzie miało większą wartość penetracji przy użyciu standardowego pocisku, a działo 130 mm będzie miało większe przebicie przy użyciu pocisku specjalnego. Aby skompensować te ulepszenia, nieznacznie zmniejszymy prędkość obrotu kadłuba pojazdu.
- VIII AMX 65 t , umieszczony na poziomie VIII, otrzyma ulepszenia w zakresie rozrzutu swojego działa 120 mm. Dodatkowo, nieznacznie zwiększymy pulę PW pojazdu (do 1600 PW) i poprawimy jego zdolność pokonywania przeszkód.
- VII AMX M4 mle. 45 , ciężarek VII poziomu, również będzie czuł się pewniej w walce bliskiej. Aby poprawić jego żywotność, wzmocnimy jego pancerz przedni i wieży pancerz oraz zwiększymy całkowitą liczbę punktów wytrzymałości (do 1400 PW).
Amerykańskie czołgi ciężkie głównej gałęzi
Aktualizujemy również charakterystyki bojowe wszystkich czołgów ciężkich w amerykańskiej głównej gałęzi, z wyjątkiem X T110E5 , który od czasu poprzedniego rebalansu wykazuje przyzwoitą skuteczność. Poprawimy różne charakterystyki następujących pojazdów:
Charakterystyki VII T29 również zostaną dopasowane tak, by nie odbiegały od parametrów innych pojazdów w gałęzi. W związku z tym zmniejszymy dynamikę T29 a zwiększymy parametry celowania i czasu ładowania.
Zmiany dla indywidualnych pojazdów
Zaraz, zaraz, to jeszcze nie wszystko! Zaktualizujemy również charakterystyki kilku innych pojazdów średniego poziomu różnych narodowości i typów. W zależności od efektywności czołgu w porównaniu z innymi pojazdami tego samego poziomu, poprawimy lub zmniejszymy ich skuteczność w bitwie. Spójrzcie sami:
|
|
Dodatkowo, aby utrzymać spójność charakterystyk, dostosowaliśmy skuteczność bojową następujących pojazdów:
Na tym nie koniec. Dostosujemy też osiągi VI M44 , aby zmniejszyć jego wpływ na inne pojazdy w bitwie, co oznacza, że będzie teraz zadawał mniejsze uszkodzenia.
Dołączcie do testu publicznego, wybierzcie się na przejażdżkę tymi zbalansowanymi pojazdami i dajcie nam znać, co sądzicie o ich nowych charakterystykach!
Nowa mapa dla bitew losowych: Posterunek
Udało Wam się poznać mapę Posterunek w czasie Misji zwiadowczej 2021? Jeśli nie, to macie szczęście! Zwycięska lokacja pierwszego sezonu Misji zwiadowczej, mapa Posterunek zostanie wprowadzona do naszej puli unikalnych pól bitewnych w aktualizacji 1.18.
Posterunek to malownicza mapa letnia z więcej niż wystarczającą ilością miejsca, by każda klasa pojazdów mogła przetestować różne taktyki walki. Ruiny miasta są idealne dla czołgów ciężkich, podczas gdy dobrze opancerzone niszczyciele czołgów o przewagę będą musiały zawalczyć bezpośrednio. Południowa i wschodnia część mapy należą do czołgów lekkich i średnich oraz sprzyjają snajperce z dystansu.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Wypatrujcie dalszych informacji w dedykowanym artykule, aby dowiedzieć się więcej o tej nowej mapie!
Szykujemy się również do publikacji Waszej drugiej ulubionej mapy z pierwszego sezonu Misji zwiadowczej: Zatoki małż. Mapa zadebiutuje na początku 2023 roku, gdy już nadamy jej ostatnie szlify. Tymczasem wybierzcie swoje ulubione pojazdy i udajcie się na mapę Posterunek, aby poznać jej szlaki bojowe!
Usprawnienia balansu na mapach
Oprócz rebalansowania pojazdów, nie ustajemy również w naszych wysiłkach zmierzających ku polepszeniu map do bitew losowych. Po przeanalizowaniu statystyk i przyjrzeniu się Waszym opiniom, postanowiliśmy dopracować dużą pulę lokacji, w których dostrzegliśmy różne kwestie wpływające negatywnie na rozgrywkę Najwięcej zmian wprowadzono na tych 6 mapach:
|
|
Poprawiliśmy również 3 poniższe lokalizacje, ale wprowadzone na nich zmiany były mniej znaczące:
- Miasto duchów
Wprowadzono zmiany w zbalansowaniu, które mają poprawić komfort rozgrywki dla ciężko opancerzonych pojazdów i ochronić je przed niszczycielami czołgów oddającym strzały z dużej odległości.
- Paryż
Najistotniejszą zmianą jest dodanie tarasu w narożniku domu w sektorze H7. Graczom z sektora E3 trafienie w pojazdy przejeżdżające przez tę ulicę przyjdzie z większym trudem.
- Klasztor
W sektorze E5 usunęliśmy możliwość „wciągnięcia” do obszaru nieprzeznaczonego do gry.
Wreszcie, zaktualizowaliśmy poniższą pulę map, aby rozwiązać zaobserwowane przez nas drobne problemy z rozgrywką:
|
|
Wszystkie te korekty zbalansowania zostały omówione bardziej szczegółowo w odrębnym artykule. Wszystkie zrebalansowane mapy będą dostępne podczas testu publicznego, więc dołączcie i podzielcie się swoimi opiniami!
Nowy system doboru
Ograniczenie liczby czołgów lekkich i kołowych w plutonie jest rozwiązaniem eksperymentalnym. Będziemy uważnie śledzić, jak ta funkcja wpływa na czas oczekiwania i statystyki bitew, a następnie dostosujemy ją w razie potrzeby.
Aby poprawić Wasze zadowolenie z bitew, wprowadzamy nowe zasady dobierania czołgów lekkich i kołowych. System dobierania drużyn będzie teraz bardziej rygorystyczny podczas równoważenia składu czołgów lekkich pomiędzy drużynami i zawsze będzie starał się dopasować czołgi lekkie tak, aby obie drużyny miały identyczne pojazdy. Oznacza to zmniejszenie liczby bitew, w których drużyny mają różną liczbę czołgów lekkich. Dodatkowo, pojazdy kołowe będą teraz bardziej rygorystycznie dobierane z innymi czołgami kołowymi. Ograniczymy również liczbę pojazdów kołowych w drużynie do 1 maszyny.
Aby wesprzeć te zmiany i uniknąć znacznego wydłużenia czasu oczekiwania na czołgi lekkie w plutonie, wprowadzamy również ograniczenie do nie więcej niż jednego czołgu lekkiego/kołowego w plutonie od poziomu VII wzwyż.
Druga istotna zmiana dotyczy liczby dział samobieżnych na drużynę. W większości bitew losowych w skład drużyny będzie wchodziło od 0 do 2 dział samobieżnych. Od tej pory matchmaker będzie dążył do tego, aby liczba starć z 3 jednostkami artylerii na drużynę była ograniczona do absolutnego minimum. Bitwy, w których w skład drużyny wejdą 3 działa samobieżne będą miały miejsce tylko wtedy, gdy będzie to absolutnie konieczne.
W każdej sytuacji mechanizm dobierania drużyn będzie wolał wybrać inny pojazd z kolejki niż dobrać 3. działo samobieżne, ale w rzadkich przypadkach, gdy żaden inny typ pojazdu nie będzie dostępny lub kolejka dział samobieżnych staje się zbyt duża, system doboru wypełni to miejsce 3. działem samobieżnym, aby skrócić czas oczekiwania.
W początkowych etapach wprowadzenia tego limitu, system dobierający będzie starał się ściśle kształtować bitwy z nie więcej niż 2 jednostkami artylerii na stronę. Jednak po pewnym czasie ta twarda reguła ulegnie złagodzeniu, co oznacza, że jeśli w kolejce czeka znaczna liczba dział samobieżnych (lub nie ma wystarczającej liczby innych pojazdów w kolejce), system doboru zezwoli na 3 działa samobieżne na stronę. Liczba bitew z 3 jednostkami artylerii będzie w dużej mierze zależała od pory dnia i dnia tygodnia, a także od stanu kolejki i liczby oczekujących w niej graczy artylerią.
Będziemy ściśle monitorować stabilność systemu dobierania, wahania kolejki i czas oczekiwania, a następnie wprowadzać poprawki, jeśli okażą się niezbędne.
Zaktualizowane scenariusze w trybie Topografia
Zaktualizowaliśmy scenariusze „ścieżek ruchu” w Topografii, naszym trybie treningowym przeznaczonym dla jednego gracza. Te zaktualizowane scenariusze będą dostępne na większości map trybu Topografia, a w tym na mapach:
Lista map
- Kopalnie
- Ruinberg
- Step
- Ensk
- Linia Mannerheima
- Lakeville
- Karelia
- Piaszczysta rzeka
- Prowincja
- Przedmieście
- El Haluf
Wszystkie scenariusze oparte są na mapach cieplnych z bitew losowych. Będą one pomocne w sprawniejszym poruszaniu się po mapach i zrozumieniu, w których miejscach można spodziewać się przeciwników, a także uczynią Was ogólnie wprawniejszym czołgistą.
Akademia Pancerna: Misje treningowe dla początkujących
Jeśli dopiero zaczynacie swoją pancerną podróż i niedawno ukończyliście unitarkę World of Tanks, koniecznie zwiększcie swoje kompetencje bitewne w Akademii Pancernej! Ta seria specjalnych misji treningowych zapozna Was z wieloma aspektami realiów bitew losowych. Oto, co znajdziecie w Akademii Pancernej:
Za każdą ukończoną misję otrzymacie przydatne nagrody, takie jak kredyty, dyrektywy i inne fanty.
Akademia pancerna zastąpi odprawę i dostępna będzie tylko dla graczy, którzy rozegrali nie więcej niż 200 bitew losowych.
Jeśli ukończyliście już odprawę, ale nie odebraliście jeszcze swojego pojazdu poziomu VI za żetony, zróbcie to zanim aktualizacja 1.18 trafi na serwery! Kiedy aktualizacja zostanie wprowadzona, wszystkie niewykorzystane żetony znikną. Jeśli obecnie realizujecie odprawę, jeszcze jest czas, aby otrzymać swój żeton i wymienić go na dowolny możliwy do zbadania pojazd VI poziomu!
Ulepszona oprawa wizualna zniszczonych gąsienic
Począwszy od aktualizacji 1.18, gąsienice pojazdów zyskają na realistyczności i będą wchodzić w interakcje z obiektami jako niezależny model fizyczny. Aby lepiej to zrozumieć, wystarczy przypomnieć sobie wygląd gąsienic amerykańskich czołgów Yoh po ich strąceniu. Teraz gąsienice wszystkich pojazdów w grze będą się prawidłowo zrywane po uderzeniu oraz będą odlatywać i pozostawać na ziemi, jeśli pojazd został uderzony przy poruszaniu się z dużą prędkością itp.
To ustawienie wpływa na wydajność komputerów, więc będzie domyślnie włączone tylko dla ustawień wysokiego i wyższych. Po włączeniu tego ustawienia gracze z procesorami i kartami graficznymi o niskiej wydajności mogą napotkać problemy ze stabilnością i wydajnością (w tym spadek liczby klatek na sekundę).
Weźcie udział w teście publicznym i podzielcie się swoją opinią o tej obszernej aktualizacji.
Main Changes
New Branch of Italian Tank Destroyers
Six new tank destroyers (from Tier V to Tier X) have been added:
- Tier V—Semovente M41
- Tier VI—Semovente M43
- Tier VII—SMV CC-56
- Tier VIII—SMV CC-67
- Tier IX—Controcarro 1 Mk. 2
- Tier Х—Controcarro 3 Minotauro
Improved Visuals for Destroyed Vehicle Tracks
Technology for the physically correct behavior of knocked-down vehicle tracks has been added.
The Track Physics setting has been added. The new technology will be used when the Standard or higher option is selected. If the setting is disabled, the visuals for destroyed vehicle tracks will be displayed as before.
This setting will be enabled by default for the High-Ultra presets, as well as for the Custom preset and the Object LOD parameter set at High or better.
Matchmaking Changes
A limit of no more than one wheeled vehicle per team has been introduced.
From now on, only one light tank or wheeled vehicle is allowed per Platoon. The limit is applicable to Tiers VII–X.
The SPG matchmaking rules in Random Battles have been changed. The matchmaker will aim to keep the majority of battles within the range of 0–2 SPGs per team. Players should expect much fewer battles with 3 SPGs per team.
Topography
Updated scenarios for the following maps: Karelia, Lakeville, Mannerheim Line, Sand River, Province, Mines, Ruinberg, Steppes, Widepark, El Halluf, Ensk.
Bootcamp
The ability to proceed to the next training stage after a defeat has been added. In this case, the target actions of the previous stage should be completed.
Map Changes
The Outpost map has been added.
Balance changes have been made to improve the gameplay comfort on the following maps:
- Berlin
- Pearl River
- Ghost Town
- Karelia
- Lakeville
- Siegfried Line
- Abbey
- Murovanka
- Paris
- Redshire
- Serene Coast
- Himmelsdorf
- Glacier
- El Halluf
You can learn more about all the changes in the article on the portal.
Tank Academy
The Tank Academy, a series of special educational missions, has been added.
Changes to the technical characteristics of the following vehicles:
U.S.S.R.
- SU-85B
- Changed the dispersion of the 85 mm LB-2S gun from 0.38 to 0.42 m
- Changed the reload time for the 85 mm LB-2S gun from 4.5 to 5.5 s
- Changed the reload time for the 85 mm D-5S-85A gun from 4.5 to 5.5 s
- Changed the view range from 310 to 300 m
- Changed the durability from 400 to 380 HP
- KV-1S
- Changed the traverse speed for the KV-1S mod. 1942 suspension from 28 to 35 deg/s
- Changed the traverse speed for the KV-1S mod. 1943 suspension from 30 to 38 deg/s
- Changed the aiming time of the 85 mm S-31M gun in the KV-122 mod. 1944 turret from 2.5 to 2.1 s
- Changed the durability with the KV-1S turret from 920 to 1,050 HP
- Changed the durability with the KV-122 mod. 1944 turret from 970 to 1,100 HP
- T-34 (tr.) (vehicle for the Topography mode)
- Changed the durability with the T-34 mod. 1942 turret from 590 to 740 HP
- The following vehicle has been added for testing by Supertest players: KV-1SA
U.S.A.
- M3 Stuart
- Decreased the dispersion of the 37 mm Gun M6 gun on turret traverse by 33%
- Changed the aiming time for the 37 mm Gun M6 from 1.7 to 1.5 s
- Changed the durability with the D37812 turret from 405 to 420 HP
- Changed the durability with the D39273 turret from 425 to 440 HP
- M4A3E8 Sherman
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the NVSS T66 suspension by 13%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the NVSS T80 suspension by 16%
- Changed the dispersion of the 76 mm Gun M1A2 gun from 0.4 to 0.38 m
- Changed the aiming time for the 76 mm Gun M1A2 gun from 2.3 to 1.9 s
- Changed the durability with the D51072 turret from 800 to 892 HP
- Changed the durability with the D51080 turret from 840 to 900 HP
- T20
- Changed the dispersion of the 76 mm Gun M1A2 gun from 0.4 to 0.38 m
- Changed the aiming time for the 76 mm Gun M1A2 gun from 2.3 to 1.9 s
- M26 Pershing
- Changed the dispersion of the 76 mm Gun M1A2 gun from 0.4 to 0.38 m
- Changed the aiming time for the 76 mm Gun M1A2 gun from 2.3 to 1.9 s
- T6 Medium
- Changed the top speed from 34 to 40 km/h
- Changed the reverse speed from 14 to 16 km/h
- Changed the durability with the T6 turret from 450 to 510 HP
- Changed the durability with the M4 turret from 475 to 540 HP
- T1 Heavy Tank
- Improved the armoring of the T1D6 turret
- Decreased the dispersion of the 76 mm Gun M1A1 gun on turret traverse by 25%
- Changed the aiming time for the 3-inch Gun M7 from 2.3 to 2 s
- Changed the aiming time for the 76 mm Gun M1A1 gun from 2.3 to 2 s
- Changed the view range for the T1D6 turret from 330 to 350 m
- Changed the reverse speed from 10 to 14 km/h
- Changed the durability with the T1D5 turret from 820 to 860 HP
- Changed the durability with the T1D6 turret from 860 to 910 HP
- M6
- Improved the armoring of the M6D2 turret
- Changed the dispersion of the 76 mm Gun M1A2 gun from 0.4 to 0.38 m
- Changed the aiming time for the 90 mm Gun M3 from 7.6 to 7 s
- Changed the aiming time for the 3-inch Gun M7 from 2.3 to 2 s
- Changed the aiming time for the 76 mm Gun M1A1 gun from 2.3 to 2 s
- Changed the aiming time for the 76 mm Gun M1A2 gun from 2.3 to 2 s
- Changed the aiming time for the 90 mm Gun M3 gun from 2.3 to 2 s
- Changed the view range for the M6D1 turret from 320 to 330 m
- Changed the view range for the M6D2 turret from 350 to 360 m
- Changed the reverse speed from 10 to 14 km/h
- Changed the durability with the M6D1 turret from 920 to 1,000 HP
- Changed the durability with the M6D2 turret from 970 to 1070 HP
- T29
- Changed the traverse speed for the T84E3 suspension from 25 to 23 deg/s
- Changed the dispersion of the 76 mm Gun M1A2 gun from 0.4 to 0.38 m
- Changed the reload time of the 105 mm Gun T5E1 in the T136 turret from 11.4 to 13.2 s
- Changed the aiming time for the 105 mm Gun T5E1 in the T136 turret from 2.3 to 2.7 s
- Changed the aiming time for the 90 mm Gun M3 from 7.6 to 7 s
- Changed the aiming time for the 90 mm Gun M3 gun from 2.3 to 2 s
- Changed the view range for the T136 turret from 380 to 370 m
- T32
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the T84E1A suspension by 25%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the T84E3A suspension by 24%
- Changed the traverse speed for the T84E1A suspension from 20 to 25 deg/s
- Changed the traverse speed for the T84E3A suspension from 25 to 29 deg/s
- Changed the dispersion of the 105 mm Gun T5E1/45 in the T119 turret from 0.4 to 0.38 m
- Changed the dispersion of the 105 mm Gun T5E1/45 in the T99E2 turret from 0.42 to 0.4 m
- Changed the reload time of the 105 mm Gun T5E1/45 in the T119 turret from 9.4 to 9 s
- Changed the aiming time for the 105 mm Gun T5E1/45 in the T119 turret from 2.1 to 1.9 s
- Changed the reload time of the 105 mm Gun T5E1/45 in the T99E2 turret from 10.6 to 10 s
- Changed the aiming time for the 105 mm Gun T5E1/45 in the T99E2 turret from 2.3 to 2.1 s
- Changed the view range for the T119 turret from 400 to 390 m
- Changed the penetration value of the AP T32 shell for the 105 mm Gun T5E1/45 from 208 to 218 mm
- Changed the penetration value of the APCR T29E3 shell for the 105 mm Gun T5E1/45 from 245 to 252 mm
- M103
- Improved the armoring of the T140 turret
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the T97E1 suspension by 10%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the T97E2 suspension by 11%
- Changed the traverse speed for the T97E1 suspension from 26 to 25 deg/s
- Changed the traverse speed for the T97E2 suspension from 28 to 27 deg/s
- Changed the dispersion of the 105 mm Gun T5E1/45 in the M89 turret from 0.4 to 0.38 m
- Changed the dispersion of the 105 mm Gun T5E1/45 in the T140 turret from 0.39 to 0.38 m
- Decreased the dispersion of the 120 mm Gun M58 on turret traverse by 40%
- Changed the reload time of the 105 mm Gun T5E1/45 in the M89 turret from 9.4 to 9 s
- Changed the reload time of the 105 mm Gun T5E1/45 in the T140 turret from 9.3 to 9 s
- Changed the aiming time for the 105 mm Gun T5E1/45 from 2.1 to 1.9 s
- Changed the turret traverse speed for the M89 turret from 32 to 24 deg/s
- Changed the traverse speed of the T140 turret from 32 to 26 deg/s
- Changed the penetration value of the APCR T29E3 shell for the 105 mm Gun T5E1/45 from 245 to 252 mm
- Changed the penetration value of the AP T32 shell for the 105 mm Gun T5E1/45 from 208 to 218 mm
- Changed the ammo rack capacity for the 120 mm Gun T122 gun from 33 to 45 shells
- Changed the ammo rack capacity for the 120 mm Gun M58 gun from 33 to 45 shells
- Changed the durability with the M89 turret from 1,750 to 1,910 HP
- Changed the durability with the T140 turret from 1,850 to 1,950 HP
- M41 HMC
- Changed the reload time for the 155 mm Howitzer M1 from 25 to 29 s
- M44
- Changed the dispersion of 155 mm Howitzer M1 from 0.74 m to 0.82 m
- Changed the dispersion of 155 mm Howitzer M45 from 0.72 m to 0.8 m
- Changed the reload time for the 155 mm Howitzer M1 from 23 to 28 s
- Changed the aiming time of the 155 mm Howitzer M1 from 5.2 to 6.4 s
- Changed the reload time for the 155 mm Howitzer M45 from 22 to 27 s
- Changed the aiming time of the 155 mm Howitzer M45 from 5.4 to 6.2 s
- T40
- Increased the dispersion of the 105 mm AT Howitzer M3 on gun traverse by 75%
- Changed the reload time for the 105 mm AT Howitzer M3 from 8 to 10 s
- Changed the aiming time for the 105 mm AT Howitzer M3 from 1.7 to 2.5 s
- Changed the reload time for the 76 mm AT Gun M1A1 from 3.7 to 3.9 s
- Changed the aiming time for the 76 mm AT Gun M1A1 from 1.7 to 2 s
- Changed the view range from 310 to 300 m
- Changed the durability from 420 to 380 HP
- T67
- Changed the reload time for the 76 mm AT Gun M1A1 from 3.2 to 3.7 s
- Changed the aiming time for the 76 mm AT Gun M1A1 from 1.9 to 2.3 s
- Changed the view range for the T49 turret from 320 to 310 m
- Changed the view range for the T67 turret from 340 to 320 m
- Changed the reverse speed from 17 to 15 km/h
- M4A3E2 Sherman Jumbo
- Changed the dispersion of the 76 mm Gun M1A2 gun from 0.4 to 0.38 m
- Changed the aiming time for the 76 mm Gun M1A2 gun from 2.3 to 1.9 s
France
- BDR G1 B
- Changed the reload time for the 90 mm DCA G1 B gun from 8.8 to 10 s
- Changed the aiming time for the 90 mm DCA 30 gun from 2.5 to 2.7 s
- AMX M4 mle. 45
- Improved the frontal armor of the hull and the AMX M4 mle. 45 turret
- Changed the durability with the ARL 44 turret from 1,200 to 1,360 HP
- Changed the durability with the AMX M4 mle. 45 turret from 1,350 to 1,400 HP
- AMX 65 t
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX 65 t suspension by 29%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX 65 t suspension by 38%
- Decreased the dispersion of the 120 mm D. 1203 gun on turret traverse by 12%
- Changed the reload time for the 120 mm D. 1203 gun from 13.8 to 12.5 s
- Changed the aiming time for the 120 mm D. 1203 from 2.7 to 2.5 s
- Changed the durability with the AMX M4 mle. 49 Modifié turret from 1,450 to 1,570 HP
- Changed the vehicle durability with the AMX 65 t tourelle classique de 120 turret from 1,550 to 1,600 HP
- AMX M4 mle. 51
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX M4 mle. 51 suspension by 33%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX M4 mle. 52 suspension by 36%
- Changed the traverse speed for the AMX M4 mle. 51 suspension from 26 to 24 deg/s
- Changed the traverse speed for the AMX M4 mle. 52 suspension from 28 to 26 deg/s
- AMX M4 mle. 54
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX M4 mle. 54 suspension by 33%
- Changed the traverse speed for the AMX M4 mle. 54 suspension from 32 to 28 deg/s
- Changed the dispersion of the 130 mm/45 Model 1935 gun from 0.35 to 0.33 m
- Changed the reload time for the 120 mm D. 1203 B gun from 10.9 to 10 s
- Changed the reload time of the 130 mm/45 Model 1935 gun from 15.8 to 13.4 s
- Improved the hull armor
- Decreased the velocity of the Frt.Prf. mle. 1951 shell for the 120 mm D. 1203 B gun by 7%
- Decreased the velocity of the OE mle. 1951 shell for the 120 mm D. 1203 B gun by 11%
- Decreased the velocity of the Prf. mle. 1951 shell for the 120 mm D. 1203 B gun by 11%
- Increased the velocity of the Capped Common shell for the 130 mm/45 Model 1935 gun by 37%
- Increased the velocity of the Capped Common Semi-AP shell for the 130 mm/45 Model 1935 gun by 14%
- Changed the penetration value of the Capped Common shell for the 130 mm/45 Model 1935 gun from 280 to 296 mm
- Changed the penetration value of the Prf. mle. 1951 shell for the 120 mm D. 1203 B gun from 264 to 270 mm
- Changed the durability from 2,200 to 2,400 HP
- AMX AC mle. 46
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX AC mle. 46 suspension by 8%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX AC mle. 47 suspension by 8%
- Changed the reload time for the 100 mm AC SA47 gun from 10 to 9.2 s
- Changed the aiming time for the 100 mm AC SA47 gun from 2.9 to 2.7 s
- Changed the durability from 820 to 900 HP
- AMX AC mle. 48
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX AC mle. 48 suspension by 8%
- Decreased the dispersion during movement and on hull traverse for the AMX AC mle. 49 suspension by 9%
- Changed the aiming time for the 120 mm AC SA46 from 2.7 to 2.5 s
- Changed the durability from 1,000 to 1,150 HP
Czechoslovakia
- Škoda T 25
- Increased the dispersion of the 75 mm Škoda A18 (auto) gun during traverse of the T 25 druhý model turret by 17%
- Increased the dispersion of the 75 mm Škoda A18 (auto) gun during traverse of the T 25 první model turret by 14%
- Changed the reload time of the 75 mm Škoda A18 (auto) gun in the T 25 druhý model turret from 8 to 10 s
- Changed the aiming time of the 75 mm Škoda A18 (auto) gun in the T 25 první model turret from 2.3 to 2.5 s
- Changed the reload time of the 75 mm Škoda A18 (auto) gun in the T 25 první model turret from 10 to 12 s
- Changed the aiming time of the 75 mm Škoda A18 (auto) gun in the T 25 druhý model turret from 2.1 to 2.3 s
- Changed the top forward speed from 60 to 55 km/h
- Changed the reverse speed from 20 to 17 km/h
- TVP VTU Koncept
- Changed the dispersion of the 10,5 cm vz. 39N gun from 0.4 to 0.36 m
- Changed the dispersion of the 8,8 cm vz. 41N gun from 0.37 to 0.33 m
- Decreased the dispersion of the 10,5 cm vz. 39N gun during traverse of the T 40 turret by 17%
- Decreased the dispersion of the 10,5 cm vz. 39N gun during traverse of the TVP VTU Koncept turret by 14%
- Decreased the dispersion of the 8,8 cm vz. 41N gun during traverse of the T 40 turret by 33%
- Decreased the dispersion of the 8,8 cm vz. 41N gun during traverse of the TVP VTU Koncept turret by 29%
- Changed the reload time of the 10,5 cm vz. 39N gun for the T 40 turret from 11 to 9.8 s
- Changed the reload time of the 10,5 cm vz. 39N gun for the TVP VTU Koncept turret from 11.5 to 10.3 s
- Changed the aiming time of the 10,5 cm vz. 39N gun for the T 40 turret from 2.4 to 2.2 s
- Changed the aiming time of the 10,5 cm vz. 39N gun for the TVP VTU Koncept turret from 2.4 to 2.2 s
- Changed the reload time of the 8,8 cm vz. 41N gun for the T 40 turret from 7 to 6.6 s
- Changed the reload time of the 8,8 cm vz. 41N gun for the TVP VTU Koncept turret from 7.3 to 6.9 s
- Changed the aiming time of the 8,8 cm vz. 41N gun for the T 40 turret from 2 to 1.8 s
- Changed the aiming time of the 8,8 cm vz. 41N gun for the TVP VTU Koncept turret from 2 to 1.8 s
- Changed the penetration value of the Vz. 42N OPG shell for the 10,5 cm vz. 39N gun from 235 to 246 mm
- Changed the penetration value of the Vz. 39N OPG shell for the 10,5 cm vz. 39N gun from 188 to 208 mm
- Changed the penetration value of the Vz. 42N OPG shell for the 8,8 cm vz. 41N gun from 237 to 252 mm
- Changed the penetration value of the Vz. 41N OPG shell for the 8,8 cm vz. 41N gun from 194 to 218 mm
China
- SU-76G FT
- Changed the dispersion of the 85 mm 56-85TG FT gun from 0.4 to 0.42 m
- Changed the reload time of the 85 mm 56-85TG FT gun from 4.8 to 5.5 s
- Changed the aiming time of the 85 mm 56-85TG FT gun from 1.7 to 2.3 s
- Changed the view range from 320 to 300 m
- Changed the durability from 430 to 380 HP
- Type 58
- Changed the penetration value of the Chuan jian-365 shell for the 85 mm 56-85JT gun from 128 to 144 mm
- Changed the durability with the T-34-85 turret from 800 to 860 HP
- Changed the durability with the Type 58 turret from 840 to 900 HP
- T-34-1, T-34-2
- Changed the penetration value of the Chuan jian-365 shell for the 85 mm 56-85JT gun from 128 to 144 mm
Poland
- B.U.G.I.
- Changed the dispersion of the 90 mm wz.39/90 gun from 0.4 to 0.42 m
- Changed the reload time for the 90 mm wz.39/90 gun from 8.3 to 8.7 s
- Changed the aiming time for the 100 mm haubica wz. 14/19 gun from 2.6 to 3 s
- CS-44
- Changed the aiming time for the 100 mm Armata wz. 49 gun from 2.1 to 2.5 s
- CS-53
- Changed the aiming time for the 100 mm Armata wz. 49 gun from 2.7 to 2.5 s
Sweden
- Emil II
- Changed the dispersion of the 10,5 cm TK 105-9 gun from 0.36 to 0.38 m
- Changed the dispersion of the 12 cm akan L/40 gun from 0.38 to 0.42 m
- Increased the dispersion of the 10,5 cm TK 105-9 gun on turret traverse by 17%
- Increased the dispersion of the 12 cm akan L/40 gun on turret traverse by 50%
- Changed the reload time of the 10,5 cm TK 105-9 gun from 22 to 25 s
- Changed the reload time of the 12 cm akan L/40 gun from 25 to 30 s
- Changed the top speed from 56 to 40 km/h
- Changed the reverse speed from 18 to 12 km/h
- Kranvagn
- Changed the dispersion of the 12 cm akan L/40 gun from 0.36 to 0.4 m
- Increased the dispersion of the 12 cm akan L/40 gun on turret traverse by 80%
- Changed the reload time of the 12 cm akan L/40 gun from 21.5 to 25 s
- Changed the top forward speed from 60 to 45 km/h
- Changed the reverse speed from 18 to 12 km/h
Italy
- M14/41
- Changed the tier of the SPA 15T engine from II to III
- Changed the cost of the SPA 15T engine from 1,350 to 5,200 credits
- M15/42
- Changed the tier of the SPA 19TB mod. 43 engine from III to IV
- Changed the cost of the SPA 19TB mod. 43 engine from 7,500 to 11,500 credits
Known Issues
- The technology of physical behavior for destroyed vehicle tracks has not yet been configured for the new branch of Italian tank destroyers.
- For vehicles featuring twin tracks (Object 279 (e), T95, Mäuschen, VK 168.01 (P), Mauerbrecher), pairs of destroyed tracks follow the behavior of a single unit.
- When applying 3D styles to vehicles that include additional elements, such as side screens or fenders, the models of destroyed tracks may overlay the models of such elements.
- In battle replays, destroyed tracks are not displayed in the same places where they were knocked down.
- On vehicles with side screens/fenders, track models may overlay the models of such elements.
Ź: Portal EU
Ktoś wie kiedy będzie działać serwer?
Całą jedną mapę w ciągu roku dodali
Zaszaleli
Warto robić Kranvagna po tym nerfie czy skupić się na innej lini?
Multi nagrał odcinek o kranie po nerfie wiec zobacz bo warto, a ode mnie ci powiem, że już sam nie wiem czy w ogóle expie nie ma sens czegokolwiek.Co wyexpie to dostaje później nerfa, prog 65, 430u teraz kran.Nie wiem po co jest ten super test skoro te testy NIC nie dają, a dopiero prawdziwy test jest na live serwerze.Człowiek traci czas i pieniądze na czołgi żeby wyexpić bo są dobre i fajnie się dla funu nimi gra, po czym WG nagle uznaje, że musi być ten czołg znerfiony – po prostu żenada z ich strony jakby odrazu czołg przez wprowadzeniem na live serwer nie mógł dostać nerfa i by było wiadomo czy warto go robić czy nie, albo oni to specjalnie robią ? sam już nie wiem.
Tylko szybkość jazdy zmniejszyli i przeładowanie magazynka zwiększyli, a ludzie się już prują, ma OP wieże, a jak chcecie coś szybkiego to zawsze był i będzie 50B (niedoceniany przez pato youtuberów, bo oni grają tylko czołgami co wiele wybaczają.
Kurde chyba najlepszy patch od kilku lat. Szkoda tylko, że supertestu na EU nie wprowadzili wcześniej
ile expa trzeba na p26/40?
Obstawiam ok. 11-13k
„Druga istotna zmiana dotyczy liczby dział samobieżnych na drużynę. W większości bitew losowych w skład drużyny będzie wchodziło 0 dział samobieżnych. Od tej pory matchmaker będzie dążył do tego, aby liczba starć z jednostkami artylerii była ograniczona do absolutnego minimum” Tak to powinno brzmieć.
jak juz musi byc arta w grze to powinna być max 1 na druzynę, bez zadnych wyjatków, najwyzej niech czekają po 3 minuty na bitwę
To i tak boty, które jak zobaczą zły wynik to wjeżdżają w wodę. Niech czekają z 10 min.
Trzy mogą być, ale nie na topie, bo to mnie najbardziej irytuje.
„Co by tu jeszcze spieprzyć, Panowie?”.
Dla mnie ujowe znowu następne ograniczenie. Jeden light na pluton. Spierniczyli masakryczne. I jeszcze kłamią że to dla mojego dobra żebym dlugo nie czekał. Kij im w nery. Tylko plutony mnie trzymały bo zwykły random to juz nuda. Ja nie mam problemu ze dłużej czekam. Koniec dobrej zabawy
Patola 3xLT psuje MM i gre innym.
Patola 3x chif lub ebola nie psuje? A kija z tym robią. 3x light to pikuś. Szczegolnie gdy np jest to rhm lub sheridan. Pozatym wystarczyło ograniczyć do 2x light. A nie od razu ciąć do zera.
Co z żetonami prime gaming? Po tym sezonie znikną czy zostaną na kolejny?
Masz na myśli Twitch drops? Jeśli tak to znikną, wydaj je do 15 sierpnia
WG źle robi z SPG. Ograniczą. To błąd. Powinni zmienić na zwiększenie. 30 SPG na bitwę. Oddzielna kolejka dla tych degeneratów. Niech grają sami ze sobą.
Powiedział koleś grający pewnie Kranem i Vz. 55
Nigdy nimi nie grałem. Nie sztuka ograć dziecko w chińczyka majac „lepsze” pionki.
Żadna satysfakcja. Ale w Wadowicach widać tak robią. A sama Bestia pyka kwadratami aż miło – bo tylko tacy bronią tych zjebów.
Oj teraz to przegiąłeś, żeby od „z****w” wyzywać, zachowaj jakąkolwiek godność, czasem zagram artą i się tego nie wstydzę.
Vz 55 nie jest op dziecino spod znaku monety pięciozłotowej
Słabi tylko na nim robią 2-3k prawie co bitwe.
Nowa mapa dzieje się w Czechosłowacji! (na budynku widać napis Lekárná)
no i bo nie wiem czy mam się podniecać czy smucić
,,Identyczne pojazdy” tzn. LT432 VS LT432 to byłoby bez sensu,nie postrzelałbym już do innych lekkich .Czy chodzi o gąska VS gąska i kółko przeciw kółku? 🙂
wydaje mi się że gąska vs gąska i kółko vs kółko
widać ze jak teraz są supertesty na EU to się wargaming ogarnęło, update bardzo dobry , jest kilka rzeczy na minus ale reszta jest super
To kiedy te obli z kampani wpadna bo chce juz tego ciptejna czy jakiego innego odebrac
agugu agugu bemc
Niesamowity ubdate, nie mogę się doczekać! (zwłaszcza nowej mapy u muzyki)
Nareszcie coś pozytywnego robią z tą grą, bardzo dobre zmiany i w mapach i w mm.
człowieku ta są puste informacje, w rzeczywistości będzie inaczej, zwłaszcza z MM.
Moja diagnoza to Starcze ***********