Sztuka strategii w World of Tanks. Szczegóły wydarzenia
przez Bin4r ·
Doświadczcie strategii czasu rzeczywistego o czołgach! Od 21 kwietnia w World of Tanks ruszy wydarzenie Sztuka strategii. W jego trakcie będziecie mogli dowodzić całym oddziałem złożonym z siedmiu pojazdów i różnych umocnień obronnych – w tym miotaczy ognia! Przez pierwsze cztery dni dostępny będzie format 1 na 1, potem będzie można grać w trybie 1 na 7. To nowa forma rozgrywki, nawet dla doświadczonych czołgistów! Zbierzcie swoje oddziały, ruszcie głową, aby wygrać i opanujcie Sztukę strategii!
Witajcie, Dowódcy!
W dniach od 21 kwietnia do 4 maja w World of Tanks zagości nowe wydarzenie Sztuka strategii. Przygotujcie się na intensywne starcia na znanych Wam mapach i z wykorzystaniem znanych Wam pojazdów… ale z nowymi możliwościami taktycznymi! Przebijajcie się przez cztery kolejne etapy postępu i wypełniajcie misje dzienne, aby uzyskać wartościowe nagrody!
Sztuka strategii
21 kwietnia 2022 r. od 13:00 CEST do 4 maja 2022 r. do 07:00 CEST (UTC+2)
Okna czasowe
21 KWIETNIA — 4 MAJA
SERWERY EU: 13:00–23:00 CEST (UTC+2)
Jak zacząć grać
Kliknijcie specjalny obiekt 3D, aby przejść do głównego ekranu wydarzenia Sztuka strategii.
Zaplanujcie swoją strategię!
Sztuka strategii jest wydarzeniem, które wprowadza wiele nowych i unikalnych mechanik do World of Tanks. Podczas wydarzenia, aby zwiększyć przyjemność z gry zarówno dla Czołgistów, jak i Strategów, mogą zostać wprowadzone pewne zmiany w balansie i poprawki, w tym również te dość istotne.
Bitwy w Sztuce strategii odbędą się w dwóch formatach, jedynie dla pojazdów X poziomu.
- Format 1 v 7. Siedmiu Czołgistów stawia czoła jednemu Strategowi, który w czasie rzeczywistym dowodzi siedmioma kontrolowanymi przez AI pojazdami. Na czas bitwy Strateg wybiera też trzy (z sześciu) rodzaje obrony.
- Format 1 na 1. W tym pojedynku Stratedzy walczą o dominację. Obaj gracze mają na początku równe szanse, z siedmioma pojazdami sterowanymi przez AI po każdej ze stron. Przed bitwą każdy ze Strategów może zastosować trzy rodzaje obrony na uprzednio zaaranżowanych pozycjach.
Od 21 do 24 kwietnia w ramach wydarzenia dostępne będą tylko bitwy 1 na 1. Wykorzystajcie ten czas na zapoznanie się ze specyfiką gry w roli Stratega i opanujcie różnorodne dostępne dla Was narzędzia. Wypróbujcie różne aranżacje oddziałów, wybierajcie typy sił obronnych i wykorzystujcie odmienne taktyki. Dzięki temu lepiej przygotujecie się do odpierania ataków Czołgistów w walkach w formacie 1 na 7, gdy już staną się dostępne.
Aby grać jako Strateg, najpierw będziecie musieli dowieść swoich umiejętności w roli Czołgisty i zdobyć odpowiednią ilość waluty w grze: Informacji i Rozkazów. Będą one przyznawane w zależności od wyników bitwy w wydarzeniu i rozdzielane między graczy z drużyny Czołgistów.
Aby zagrać Strategiem przeciwko Czołgistom w formacie 1 na 7, potrzebujecie 100 Informacji. | Aby zmierzyć się z innym Strategiem w formacie 1 na 1, musicie zdobyć 100 Rozkazów . |
Jeśli czas oczekiwania w kolejce się wydłuża lub nie ma wystarczającej liczby Strategów, system doboru pozwoli Ci na grę w roli Stratega nawet, jeśli nie masz wystarczającej liczby Informacji i Rozkazów.
Zasady ogólne
- Strateg dowodzi oddziałem siedmiu sterowanych przez AI pojazdów X poziomu. Może walczyć, bezpośrednio kierując każdym pojazdem, ale jeśli nie wyznaczy stanowisk ani nie wyda odpowiednich komend (np. atakować, wycofać się, zająć bazę itd.), nie uda mu się wygrać. Strateg wyznacza też trasy dla swoich pojazdów, obserwując pole bitwy z perspektywy lotu ptaka i poruszając się po mapie bez ograniczeń.
- Co więcej, Strateg może skorzystać z dodatkowych sił obronnych, które ma do swojej dyspozycji. Nie można nimi kierować bezpośrednio. Działają jako niezależne jednostki bojowe, a ich pozycje są ustalone.
- W czasie odliczania przed rozpoczęciem bitwy (60 sekund), Strateg powinien rozlokować swoje pojazdy i siły obronne na uprzednio wyznaczonych pozycjach na mapie lub użyć funkcji automatycznego rozmieszczenia. Jeśli nie starczy Wam czasu na rozmieszczenie, system rozlokuje pozostałe jednostki automatycznie.
- Strateg może w dowolnym momencie przejąć kontrolę nad wybranym przez siebie pojazdem ze swojego oddziału i nim sterować.
- W każdej bitwie drużyna Czołgistów i Strateg będą zdobywać kredyty, zależnie od wyniku bitwy i indywidualnych osiągnięć:
Format 1 na 7
Czołgista
POZYCJA W RANKINGU POBITEWNYM WG ZDOBYTYCH PD | ZWYCIĘSTWO | PORAŻKA / REMIS |
1 | 150 000 | 125 000 |
2 | 120 000 | 100 000 |
3 | 110 000 | 90 000 |
4 | 100 000 | 60 000 |
5 | 60 000 | 40 000 |
6 | 50 000 | 30 000 |
7 | 40 000 | 20 000 |
Strateg
ZWYCIĘSTWO | PORAŻKA / REMIS |
40 000 | 10 000 |
Format 1 na 1
Strateg
ZWYCIĘSTWO | PORAŻKA |
37 500 | 25 000 |
- Czas bitwy: 15 minut
- Bitwy odbędą się w następujących lokacjach:
W formacie 1 na 7
- Lotnisko
- Miasto duchów
- Linia Zygfryda
- Linia Mannerheima
- Klasztor
- Urwisko
- Step
W formacie 1 na 1
- Lotnisko
- Miasto duchów
- Linia Zygfryda
- Paryż
- Kopalnie
- Urwisko
- Step
Cele drużyn
Każda drużyna w wydarzeniu Sztuka strategii ma jeden cel: zniszczyć wszystkie pojazdy przeciwnika lub zająć jego bazę.
Jeśli żadna z drużyn nie osiągnie swoich celów w wyznaczonym czasie, bitwa skończy się remisem.
Gra w roli Czołgisty
Gra w roli Czołgisty może wydać się znajoma, ponieważ jest zbliżona do tej z bitew losowych.
Podczas odliczania do bitwy Czołgiści planują swoją taktykę i rozdzielają role w oddziale, biorąc pod uwagę pojazdy, które wybrali. Grajcie jak jedna drużyna – to klucz do sukcesu. Przełamanie obrony Stratega i odpieranie jego ataków jest wielkim wyzwaniem.
Nigdy nie zapominajcie o siłach obronnych, którymi dysponuje Strateg. Zakamuflowane wieże obserwacyjne ostrzegą Stratega o Waszym nadejściu. Jednocześnie, miotacze ognia, WWR (wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe) oraz inne uzbrojenie obronne może odeprzeć nawet najszybszy atak i wesprzeć Stratega w ofensywie.
Zależnie od wyniku bitwy, Czołgiści otrzymają Informacje i Rozkazy—walutę w grze, która zostanie rozdzielona pomiędzy wszystkich dowódców. Im lepiej się spiszecie i im więcej bazowego doświadczenia zdobędziecie, tym więcej Informacji i Rozkazów otrzymacie.
Gra w roli Stratega: stanowiska i komendy
Grając jako Strateg, dysponujecie oddziałem siedmiu pojazdów. Każdy z nich to kompletna i w pełni sterowana przez AI jednostka bojowa. Obserwując bitwę ze strategicznego położenia i oceniając sytuację bojową, możecie wyznaczyć trasy oraz jedno z trzech stanowisk dla pojazdów. Stanowiska to określony wzorzec zachowań na polu bitwy, który zastosują pojazdy sterowane AI:
Adaptacja:
Domyślne stanowisko wszystkich pojazdów Stratega. Pojazdy znajdują osłonięte miejsca w określonym promieniu wyznaczonej pozycji i bronią tej strefy, ostrzeliwując przeciwnika.
Zwiad:
Pojazdy znajdują osłonięte miejsca i przekazują informacje swoim sojusznikom, starając się uniknąć wykrycia. Po tym, jak zostaną wykryte, będą się starać wycofać się w bezpieczne miejsce. Jeśli takiego nie znajdą, staną do walki.
Utrzymanie pozycji:
Pojazdy utrzymują ustalone pozycje i atakują przeciwnika, gdy to możliwe. Pojazdy zmienią pozycję jedynie, jeśli otrzymają komendę do ataku.
Wypełniając to stanowisko, pojazdy o ograniczonym obrocie działa lub wieży (np. Badger, K-91 itp.) będą wyszukiwać celów i obracać kadłub, aby objąć przedział 90° wyznaczony przez Stratega.
Możecie ustawić stanowiska dla pojazdów nie tylko w czasie bitwy, ale także przed jej rozpoczęciem (na panelu oddziału i podczas odliczania).
Poza ustalaniem stanowisk, Strateg może wydawać komendy do ataku, odwrotu, obrony bazy itp. W sumie jest siedem komend. Pojazdy reagują na nie w następujący sposób:
- Atak: Pojazd strzela w kierunku obranego celu, jeśli ma taką możliwość.
- Doładowanie: Pojazd stara się jak najbardziej zbliżyć do obranego celu i rozpocząć z nim walkę, starając się zaatakować go od skrzydła lub od tyłu. Powtarza tę akcję aż cel nie zostanie zniszczony lub komenda odwołana.
- Jazda: Pojazd jedzie w kierunku wyznaczonego punktu. Jeśli na swojej drodze spotka przeciwnika, którego może uszkodzić lub zniszczyć, zatrzyma się, by zaatakować. Po dotarciu na wyznaczoną pozycję pojazd kontynuuje wypełnianie swojego stanowiska.
- Zryw: Pojazd jedzie do wyznaczonego punktu, obierając jak najkrótsza drogę, nie podejmując walki z przeciwnikiem. Gdy osiągnie pozycje, będzie kontynuował wypełnianie swojego stanowiska.
- Odwrót: Pojazd wycofuje się po najkrótszej możliwej ścieżce do wyznaczonego punktu, z przednim pancerzem skierowanym w stronę przeciwnika. Gdy osiągnie pozycje, będzie kontynuował wypełnianie swojego stanowiska.
- Zajęcie bazy: Wariant komendy Jazda. Pojazd pozostaje w kręgu bazy przeciwnika.
- Obrona bazy: Kolejny wariant komendy Jazda. Pojazd stara się dojechać do swojej bazy i zapobiec jej zdobyciu.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Przygotowanie oddziałów
Pojazdy z oddziału Stratega wybierane są w garażu z wydarzenia. Kliknijcie przycisk tworzenia oddziału i wypełnijcie siedem miejsc pojazdami X poziomu. Możecie wybrać dowolne występujące w grze możliwe do zbadania i kolekcjonerskie pojazdy X poziomu, z wyjątkiem:
- Pojazdów zbytych w ramach różnych aktywności w grze (np. X T95/FV4201 Chieftain , X Object 279 early itd.)
- X Panhard EBR 105
- X ST-II
- X Strv 103B
- X M-V-Y
- X CS-63
Wszystkie wybrane przez Stratega pojazdy posiadają wyposażenie, materiały eksploatacyjne i załogę wyszkoloną w 100%, niezależnie od tego, czy – i w jakiej konfiguracji – są dostępne w garażu gracza.
Miejsca na maszyny Stratega mają ograniczenia pod względem typu pojazdu. Co więcej, nie można mieć dwóch identycznych pojazdów w oddziale. Eksperymentujcie i twórzcie rożne formacje, aby dopasować je do swego stylu gry. Pozwoli Wam to skuteczniej powstrzymać ataki Czołgistów i zwiększyć szanse na zwycięstwo. Strateg może też wybrać siły obronne w panelu oddziału.
Gdy oddział jest już gotowy, kliknijcie przycisk „Bitwa”, aby rozpocząć.
Aby wejść do bitwy, Czołgiści muszą wybrać pojazd X poziomu w swoim garażu. Powinien być on naprawiony i posiadać pełną załogę i zapas amunicji. Czołgiści nie mogą dołączyć do bitwy w pojeździe kołowym, ani w żadnym pojeździe otrzymanym za aktywność na globalnej mapie i w misjach osobistych.
Kompletujcie kolekcję z wydarzenia i zdobywajcie nagrody!
Postępy w Sztuce strategii dzielą się na cztery kolejne etapy, a ich wypełnianie wiąże się z kompletowaniem kolekcji wydarzenia, w której skład wchodzą rożne stylizacje. Aby ukończyć postępy i wypełnić etapy, należy wypełnić specjalne misje z wydarzenia.
Każdego dnia będziecie mieli dostęp do dwóch misji dziennych zarówno dla Stratega jak i Czołgistów. Za wypełnienie obu misji dla Stratega otrzymacie dwa losowe elementy kolekcji. Podobnie jak za wypełnienie obu misji dla Czołgistów. Każdy element personalizacji jest niepowtarzalny – i każdy pojawi się tylko raz. Wśród nich znajdziecie style, medale, napisy, naklejki, odznaki oraz pięciu unikalnych i w pełni wyszkolonych załogantów z atutem zerowym Braterstwo broni oraz wystarczającą ilością doświadczenia, by zdobyć kolejny wybrany atut.
Styl „Pole walki”
Styl traktowany jako niehistoryczny element wyglądu zewnętrznego, wyceniony na 750 szt. złota.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i poziomu.
— Styl wielosezonowy przyznawany podczas wydarzenia Sztuka strategii.
Przed rozpoczęciem bitwy dobry dowódca przygotowuje mapę taktyczną. Plany bitewne nadal mogą podlegać improwizacji, ale mapa zachowuje informacje o słabych punktach Twoich przeciwników, pozycjach dających przewagę wysokości i drogach ucieczki.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Styl „Taktyczny”
Styl traktowany jako niehistoryczny element wyglądu zewnętrznego, wyceniony na 750 szt. złota.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i poziomu.
— Styl wielosezonowy przyznawany podczas wydarzenia Sztuka strategii.
Pierwsza zasada Sztuki strategii: trzymaj się swojej strategii. Zasada numer dwa: improwizacja też jest strategią.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Styl „Odlany z brązu”
Styl traktowany jako niehistoryczny element wyglądu zewnętrznego, wyceniony na 750 szt. złota.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i poziomu.
— Styl wielosezonowy przyznawany podczas wydarzenia Sztuka strategii.
Wojna była świadkiem niezliczonej liczby bitew, a wiele z nich okazało się decydującymi w niektórych konfliktach. Te bitwy zostały dokładnie opisane i przestudiowane przez wojskowych na całym świecie starających się wyciągnąć z nich lekcje i opracować na ich podstawie własne strategie. Jednakże dobry dowódca musi rozróżnić fakty od fikcji. Stratedzy powinni wiedzieć, że skuteczna taktyka może zawieść w odmiennych okolicznościach. Informacje mają znaczenie, a nie możemy ryzykować, prawda?
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Geniusz taktyczny |
Szach-mat |
Mistrz manewrów |
Sztuka strategii będzie oferować dodatkowe dzienne misje zarówno dla Stratega jak i Czołgistów. Za ukończenie tych misji otrzymacie kredyty.
Misje bojowe (od 21.04.2022 14:00 CEST do 25.04.2022 04:00 CEST (UTC+2))
Pod kontrolą
Warunki:
Zadać 30 000 pkt. uszkodzeń, grając Strategiem (1 na 1) w dowolnej liczbie bitew.
Ograniczenia:
- Limit na dzień: 3
Nagroda:
100 Informacji
Planowanie strategiczne
Warunki:
Zdobyć 120 punktów Sztuki strategii, grając Strategiem (1 na 1 lub 1 na 7).
Ograniczenia:
- Dostępne dla graczy, którzy jeszcze nie ukończyli kolekcji
- Limit na dzień: 21
Nagroda:
1 losowy element kolekcji, bez duplikatów
Misje bojowe (od 25.04.2022 04:00 CEST do 05.05.2022 00:00 CEST (UTC+2))
Parada Czołgów
Warunki:
Zdobyć 120 punktów Sztuki strategii, grając Czołgistą.
Ograniczenia:
- Dostępne dla graczy, którzy jeszcze nie ukończyli kolekcji
- Limit na dzień: 2
Nagroda:
1 losowy element kolekcji, bez duplikatów
Wzorowa Efektywność
Warunki:
Wygrać bitwę i być w pierwszej 5 graczy pod względem doświadczenia zdobytego podczas gry Czołgistą.
Ograniczenia:
- Limit na dzień: 7
Nagroda:
20 000
Dokładne obliczenia
Warunki:
Wygrać bitwę, grając Strategiem (1 na 1 lub 1 na 7).
Ograniczenia:
- Limit na dzień: 2
Nagroda:
50 000
Gdy już skompletujecie kolekcję, będziecie mogli wypełnić kolejny pakiet misji dziennych i zdobyć kredyty i materiały eksploatacyjne.
Plan działania
Warunki:
Zdobyć 120 punktów Sztuki strategii, grając Czołgistą.
Ograniczenia:
- Dla graczy, którzy skompletowali kolekcję
- Limit na dzień: 2
Nagroda:
- 40 000
- Rezerwy osobiste: +50% PD przez 1 godz.
Podejście praktyczne
Warunki:
Zdobyć 120 punktów Sztuki strategii, grając Strategiem (1 na 1 lub 1 na 7).
Ograniczenia:
- Dla graczy, którzy skompletowali kolekcję
- Limit na dzień: 2
Nagroda:
- 40 000
- Rezerwy osobiste: +50% PD przez 1 godz.
Aby skompletować kolekcję z wydarzenia i zgarnąć wszystkie nagrody, należy wypełnić kolejno wszystkie cztery etapy postępów oraz zebrać odpowiednio 3, 6, 12 i 18 stylizacji. Otrzymacie nagrodę za każdy ukończony etap.
Klasyfikacja w wydarzeniu
W wydarzeniu Sztuka strategii istnieją trzy rankingi: dwa dla graczy Strategiem (w formacie 1 na 1 i 1 na 7) i jeden dla Czołgistów. Aby się w nich znaleźć, gracze muszą rozegrać określoną liczbę bitew w odpowiednim trybie.
Miejsce w rankingu zależy od liczby punktów zdobytych za zwycięstwa, porażki i remisy. Tylko najlepszych 1000 graczy znajdzie się w rankingu. Aby mieć szansę na zajęcie w nim miejsca należy rozegrać przynajmniej 5 bitew. Gracze, którzy uplasują się na szczycie rankingów otrzymają unikalne odznaki i naklejki.
Naklejka Mistrz pojedynków |
Naklejka Przebiegły strateg |
Naklejka Najlepszy z najlepszych |
Odznaka As strategii |
Odznaka Pierwsza liga |
Odznaka Na pierwszym miejscu sa manewry |
Powodzenia, Dowódcy! Wybierzcie, po której stronie chcecie zagrać, kompletujcie kolekcję z wydarzenia i dostańcie w swoje ręce wspaniałe nagrody!
Ź: Portal EU
no i co? mamy 21 a eventu dalej nie ma ;/
kuszą te obligacje. szkoda tylko że nie można czifa i eboli użyć
Ta, a krana zostawili. Idiotyzm. Dlaczego takiego st-II, albo M-V-Y też wyłączyli z trybu to nawet nie pytam. Imo sprawa powinna być prosta: możesz używać takich czołgów, jakie masz i tyle xD
Ja mając na 10 tierze chyba pięć „czołgów-nagród” i jedynie kilka drzewkowych (z czego oczywiście 1/3 jest zablokowana i tak xD) tego trybu nie będę po prostu miał czym grać. Większą część drzewkowych dyszek sprzedałem, do reszty nie mam modułów.
To chyba ze zrozumieniem słuchać i czytać nie umiesz
„Możecie wybrać dowolne występujące w grze możliwe do zbadania i kolekcjonerskie pojazdy X poziomu, z wyjątkiem:
Pojazdów zbytych w ramach różnych aktywności w grze (np. X T95/FV4201 Chieftain , X Object 279 early itd.)
X Panhard EBR 105
X ST-II
X Strv 103B
X M-V-Y
X CS-63”
Odznaki, naklejki i inne odznaczenia w typowym 'ruskim’ wzornictwie, nie dało się neutralnych zaprojektować…
Oj tam nie zsrraj się 😜
Patrzcie ludzie. Gadające pancerne onuce wirtualne.
Eee tam, fajne to matrixowe camo.
XD No ruskie to zle, ale dajmy polskie patriotyczne to dobrze. Puknijcie sie w glowy