Sezon 18. Mapy Globalnej: Nowe zasady
przez Bin4r ·
Nadciągają znaczne zmiany w mapie globalnej World of Tanks. Już wkrótce ruszy nowy system przyznawania nagród. Będzie on uwzględniał osobiste osiągnięcia każdego gracza oraz wpływać na pulę złota i obligacji, związaną z ogólną aktywnością graczy na mapie globalnej. Więcej informacji znajdziesz w naszym filmiku lub na portalu gry.
Dowódcy!
Z przyjemnością ogłaszamy rozpoczęcie 18. sezonu na mapie globalnej, który będzie trwał od 25 kwietnia do 19 czerwca.
W eksperymentalnym 18. sezonie wprowadzamy zasadniczo nowy model przydzielania złota i obligacji za grę na mapie globalnej.
W dotychczasowych sezonach złoto zdobywały klany. Za przejmowanie prowincji i wypełnianie zadań klanowych do skarbca klanu trafiało złoto, którym zarządzali oficerowie klanu. Zmieni się to w sezonie 18.
Od teraz złoto będą otrzymywać nie tylko klany, lecz także gracze za swoją aktywność na mapie globalnej. Jednocześnie utrzymamy komponent strategiczny – klany będą potrzebowały zdobywać i utrzymywać terytoria, aby zarabiać złoto.
Sezon 18. mapy globalnej już ruszył
Od 25 kwietnia, 05:00 CEST do 20 czerwca, 04:59 CEST (UTC +2)
Ostatni dzień bitew
19 czerwca
Nowy system dystrybucji
Jak to działa dla graczy?
Na mapie globalnej pojawi się dzienna klasyfikacja osobista dla graczy. Aby się w niej znaleźć, musicie po prostu walczyć w bitwach na mapie globalnej. Za każdą bitwę wszyscy jej uczestnicy otrzymają osobiste punkty sławy.
Po zdobyciu 15 punktów wejdziecie do klasyfikacji i otrzymacie złoto. Im wyżej znajdziecie się w klasyfikacji, tym więcej złota zdobędziecie. Najmniejsza możliwa do uzyskania nagroda za wejście do klasyfikacji, to 10 złota. Największa nagroda to 40 złota. Dodatkowo ci, którzy znajdują się w górnych 50% klasyfikacji, otrzymają także 15–75 obligacji.
Zgromadzone złoto i obligacje możecie zebrać w dowolnej chwili na tablicy klanów.
Klasyfikacja jest resetowana następnego dnia i cykl się powtarza. Zatem za każdy dzień rozgrywek na mapie globalnej uczestnicy bitew będą zdobywać złoto, a najaktywniejsi i najskuteczniejsi otrzymają także obligacje.
Co zmieniło się dla klanów?
Klany będą nadal otrzymywać złoto i obligacje do skarbca klanowego. Ogólna mechanika dla klanów przypomina tę z dużych wydarzeń, ale jest zdecydowanie prostsza. Tygodniowa klasyfikacja klanowa ułożona zgodnie z punktami sławy klanu pojawi się na mapie globalnej.
Klanowe punkty sławy uzyskiwane są za bitwy, za zdobywanie i utrzymywanie prowincji, a także za wykonywanie zadań klanowych. Klany, które osiągną najwyższe miejsca w klasyfikacji, otrzymają złoto, a najlepsze spośród nich otrzymają również obligacje. Ilość złota i obligacji rozdzielana między klanami zależy bezpośrednio od ogólnej aktywności graczy w danym tygodniu.
Całkowita ilość złota i obligacji rozdzielonych między klanami będzie równa sumie złota i obligacji zdobytych przez graczy za ich klasyfikację osobistą przez cały tydzień. Tygodniowa klasyfikacja klanowa jest resetowana na koniec tygodnia i cykl zaczyna się od nowa.
Z tego względu, im większa liczba graczy będzie brać udział w bitwach na mapie globalnej, tym więcej złota i obligacji otrzymają klany do swoich skarbców.
Nagrody sezonu i klasyfikacja sezonowa
Zachowaliśmy tradycyjne pamiątkowe nagrody na koniec sezonu. Ogólna klasyfikacja klanowa sezonu pojawi się na mapie globalnej, a na zakończenie sezonu klany otrzymają tradycyjne nagrody: medale, style i naklejki. Dla uczestników tego sezonu przygotowaliśmy nowy styl 2D – Wojownik Północy. W trakcie tego sezonu Warsztat będzie działać normalnie.
Zmiany w porównaniu z poprzednimi sezonami
- Zmienił się system dystrybucji złota na mapie globalnej.
- Dochody prowincji w złocie są wyłączone.
- Prowincje o wysokim dochodzie są wyłączone.
- Pojazdy do wypożyczenia są wyłączone.
- Aukcje i wpływy są wyłączone.
- Klasyfikacja polityczna jest wyłączona.
- Sztaby są wyłączone.
- Blokada pojazdów jest wyłączona.
- Dywizje można tworzyć w każdej prowincji.
- Tworzenie i utrzymywanie dywizji jest bezpłatne.
- Bunty są wyłączone.
- Plądrowanie jest wyłączone.
- Prowincje startowe są dynamiczne i zmieniają swoje położenie po zakończeniu bitew inwazyjnych.
Klasyfikacja osobista
- Klasyfikacja jest tworzona w oparciu o osobiste punkty sławy zdobyte danego dnia. Aby wejść do klasyfikacji, musicie zdobyć co najmniej 15 osobistych punktów sławy. Zależnie od swojej pozycji w klasyfikacji na koniec dnia wszyscy znajdujący się w niej uczestnicy otrzymują określone nagrody.
- Najmniejsza nagroda, którą możecie uzyskać za wejście do klasyfikacji, to 10 złota. Największa nagroda to 40 złota. Gracze z najwyższych 50% klasyfikacji otrzymają także 15–75.
- Złoto i obligacje zdobyte przez graczy w ciągu dnia na zakończenie tego dnia trafiają do specjalnego skarbca.
- Złoto i obligacje zdobyte przez graczy w ciągu dnia mogą zostać odebrane ze skarbca w specjalnej sekcji tablicy klanów.
- Całe zebrane złoto i obligacje możecie odebrać w dowolnej chwili. Trafią do Was automatycznie po zakończeniu sezonu lub gdy opuścicie klan.
- Klasyfikacja jest resetowana wraz z rozpoczęciem bitew następnego dnia.
Wszyscy gracze w drużynie otrzymają osobiste punkty sławy w równej liczbie poprzez ich akumulację za każdą bitwę stoczoną według następujących zasad:
ZWYCIĘSTWO | PORAŻKA | Turniej pretendentów w zwykłej prowincji | Bitwy z właścicielem prowincji |
---|---|---|---|
12 | 5 | 14 | 14 |
Niezależnie od zwycięstwa lub porażki drużyny punkty zostaną przydzielone graczom tylko wtedy, gdy drużyna zniszczy co najmniej pięć pojazdów przeciwnika.
Klasyfikacja klanowa
- Klasyfikacja klanowa jest tworzona w oparciu o klanowe punkty sławy. Klany mogą otrzymać złoto i obligacje do skarbca zależnie od miejsca zajmowanego na koniec tygodnia.
- Ilość złota i obligacji rozdzielanej między klanami jest równa ilości złota i obligacji zdobytej przez graczy za wejście do klasyfikacji osobistej w ciągu tygodnia.
- Klanowe punkty sławy możecie zdobywać za bitwy, za zdobywanie i posiadanie prowincji, a także za wypełnianie zadań klanowych.
- Klasyfikacja klanowa jest resetowana na koniec tygodnia.
Wzór na obliczenie liczby klanowych punktów sławy zdobywanych w bitwach:
Klany otrzymują 12,000 klanowych punktów sławy za pierwszą zdobytą prowincję. Pierwsze przejęcie prowincji zapewnia klanowe punkty sławy raz na sezon.
Klany otrzymują klanowe punkty sławy za kontrolowanie prowincji. Liczba klanowych punktów sławy za kontrolowanie prowincji zmniejsza się z każdym dniem jej posiadania.
Kiedy prowincja jest wielokrotnie przejmowana (z wyjątkiem przejęcia po opuszczeniu mapy globalnej), bonus pozostaje taki sam, jak gdyby klan posiadał prowincję bez przerwy.
Po opuszczeniu mapy globalnej bonus za posiadanie prowincji znowu jest przyznawany w całości, jak gdyby klan wcześniej nie posiadał tej prowincji.
Przykładowo, jeśli klan posiada prowincję przez trzy dni, następnie ją straci i odzyska kolejnego dnia, to otrzyma 3,000 klanowych punktów sławy za pierwszy dzień ponownego posiadania prowincji i 0 klanowych punktów sławy za następny dzień.
DNI POSIADANIA PROWINCJI PRZEZ KLAN (W DNIACH GRY) | KLANOWE PUNKTY SŁAWY |
---|---|
1 | 12,000 |
2 | 9,000 |
3 | 6,000 |
4 | 3,000 |
5+ | 0 |
Klany posiadające grupy prowincji zdobywają klanowe punkty sławy.
LICZBA PROWINCJI POD KONTROLĄ KLANU | NAGRODA W KLANOWYCH PUNKTACH SŁAWY |
---|---|
1 | – |
2 | – |
3 | – |
4 | 18,000 |
5 | 18,000 |
6 | 36,000 |
7 | 36,000 |
8+ | 90,000 |
Ogólna klasyfikacja klanowa
Wszystkie punkty sławy zdobyte przez klan są gromadzone w klasyfikacji sezonowej. Na zakończenie sezonu wszyscy członkowie klanu otrzymują nagrody zależnie od ich miejsca w klanie.
NAGRODY | |||||
---|---|---|---|---|---|
NAJWYŻSZE MIEJSCE | NAJNIŻSZE MIEJSCE | MEDAL | STYLE | NAKLEJKI | EMBLEMAT ZA UCZESTNICTWO |
1 | — | Style 2D Wojownik Północy i Żywioł ziemi | Tak | ||
2 | — | ||||
3 | — | ||||
4 | Najlepsze 10% | ||||
Najlepsze 10% | Najlepsze 50% | Styl 2D Żywioł ziemi | |||
Najlepsze 50% | Najlepsze 70% | — | — | — |
Styl „Wojownik Północy”
Styl traktowany jako niehistoryczny element wyglądu zewnętrznego, wyceniony na 750 szt. złota.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i pojazdów poziomów VIII-X.
— „Nasi dziadowie chodzili po tych ziemiach. I dziadowie naszych dziadów – aż po pierwsze pokolenie, też chodzili po tych ziemiach. Byli tu, gdy łódź z wiosłami zwano drakkarem, a Igora Ingvarem. A teraz jesteśmy tu my, wśród tych lasów i wzgórz. Nie istnieje siła, która zdołałaby nas stąd ruszyć. Przed nikim nie pochylimy głów w poddańczym geście. Nad nami krążą kruki w oczekiwaniu na żer, wiedząc, że to nie my się nim staniemy. Nasze topory są ostre – czują, że nadchodzi czas uczty, na której najedzą się do syta. Stoimy tu my i nasi bracia i odejdziemy stąd tylko do wieczności. Dziś Północ zdobędzie nowych bohaterów, a na naszych ziemiach powstaną nowe kopce i zapłoną ogniska. Wiatry Północy, nasi sojusznicy – niosą wieść do obozu wroga: wczoraj podróżowaliśmy od Waregów do Greków; dziś ruszamy ku wieczności”.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Styl „Żywioł ziemi”
Styl traktowany jako niehistoryczny element wyglądu zewnętrznego, wyceniony na 750 szt. złota.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i pojazdów poziomów VIII-X.
— „Nadal chcesz pojazdów o wielu wieżach? Gdybyś tylko wiedział, jak to jest mieć trzy głowy – jedną zawsze wkurzoną (KOŚCI! MIĘSA! WIĘCEJ MIĘSA!) i drugą, która zawsze śpi – a ja muszę dźwigać nasze wielkie i ciężkie cielsko, pilnując, by nikt nie uciekł z Hadesu (ŁGARZ! ŁGARZ! OBRZYDLIWY KŁAMCA! Pilnujesz bram tylko wtedy, kiedy ja szukam dla nas jedzenia!).
A ona znowu to samo! Zawsze chce jeść. Chcesz pojazdów o wielu wieżach? Postaw się w mojej sytuacji, a potem pogadamy. (ŁGARZ! Ej, ty, pobudka! Powiedz jej, że nasza trójka ma ten sam żołądek!).”
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Na jedno konto przyznawana jest jedna sztuka stylu. Można je przenosić między pojazdami bez ograniczeń. Na jedno konto przyznawanych jest sześć sztuk emblematów za uczestnictwo i naklejek.
Medale
Zwycięzca sezonu 18, klasa I | |
Zwycięzca sezonu 18, klasa II | |
Zwycięzca sezonu 18, klasa III | |
Elita sezonu | |
Weteran sezonu |
Warsztat
W sezonie 18. gracze będą mieli dostęp do Warsztatu, w którym będą mogli wytwarzać różne nagrody, korzystając z zasobów zdobytych w bitwach na mapie globalnej.
Ilość zasobów jest taka sama dla wszystkich członków drużyny i zależy od następujących czynników:
- Klany zdobywają więcej zasobów za zwycięstwo niż za porażkę.
- Im więcej pojazdów przeciwnika zostanie zniszczonych, tym więcej zasobów otrzyma klan.
- Jeśli klan nie zniszczy co najmniej jednego pojazdu przeciwnika, gracze nie otrzymają zasobów za tę bitwę.
Przedmioty, które można wyprodukować w Warsztacie:
NAZWA | ZAWARTOŚĆ | LICZBA |
---|---|---|
50 | 50 | 10 razy na konto |
Zestaw rezerw osobistych | 3 rezerwy osobiste: +50% PD bojowego przez godzinę
3 rezerwy osobiste: +200% PD załogi przez godzinę 3 rezerwy osobiste: +300% wolnych PD przez godzinę |
5 razy na konto |
Zestaw stylów | Styl 2D Klanowy miejski
Styl 2D Zmierzch Styl 2D Cyfrowy, zaadaptowany |
Raz na konto |
Najlepszy zestaw | 5 rezerw osobistych: +50% kredytów przez godzinę
5 rezerw osobistych: +50% PD bojowego przez godzinę 5 rezerw osobistych: +200% PD załogi przez godzinę 250 750 000 |
Raz na konto |
Jednocześnie można konstruować tylko jeden przedmiot. Jednak inne mogą zostać dodane do kolejki produkcyjnej. Przedmioty stworzone w Warsztacie zostaną przekazane na konto gracza natychmiast po ich wyprodukowaniu. Przedmioty w kolejce produkcyjnej mogą być w niej przesuwane lub całkowicie z niej usunięte, z pełnym zwrotem zasobów do magazynu.
W warsztacie znajduje się dziennik bitewny. Wyświetla on liczbę zasobów zdobytych we wszystkich bitwach od początku 18. sezonu. Warsztat będzie dostępny do końca 18. sezonu do 20 czerwca, 4:59 CEST. Wszystkie niewykorzystane zasoby i wyprodukowane komponenty zostaną odliczone.
Arena gry
Sezon 18. będzie miał miejsce w Ameryce Południowej. Dochód z prowincji, które są zawsze obecne na mapie, jest wyłączony.
Na mapie globalnej będzie dostępnych łącznie 600 prowincji, z których około 25% będzie prowincjami startowymi.
MAPY | ||
---|---|---|
|
|
|
Okno czasowe sezonu: od 19:00 do 22:00 CEST. W 50% prowincji czas rozpoczęcia bitwy jest przesunięty o 15 minut, zależnie od ich okna czasowego.
Prowincje startowe
Maksymalna liczba zgłoszeń do prowincji startowych to 32.
Maksymalna liczba aktywnych zgłoszeń do inwazji, które mogą być wysłane przez jeden klan (jeśli klan ma przynajmniej 90 członków dysponujących pojazdami X poziomu) to sześć.
Prowincje startowe są dynamiczne i zmieniają swoje położenie po zakończeniu bitew inwazyjnych.
Klany, które już posiadają prowincje, mogą zgłaszać się to turniejów inwazyjnych na mapie globalnej.
Klany nie mogą atakować prowincji startowych lądem.
Dzień pierwszy i ponowny podział świata
W pierwszym dniu sezonu wszystkie prowincje na mapie globalnej będą prowincjami startowymi. Gdy zakończy się okno czasowe, prowincje przełączą się w tryb główny, zgodnie z ogólnymi zasadami sezonu.
Liczba uczestników turniejów inwazyjnych podczas ponownego podziału świata to 16.
Jeśli bitwa o prowincję startową zakończy się remisem, to zostanie ona zaliczona jako porażka pretendentów.
Kary za niestawienie się w bitwie
Klanowe punkty sławy zostaną odjęte od sumy punktów zdobytych przez klan w ciągu tygodnia. Ta sama liczba zostanie odjęta od ogólnej klasyfikacji klanowej sezonu.
LICZBA OPUSZCZONYCH BITEW W OKRESIE ROZLICZENIOWYM |
MAKSYMALNA LICZNA ZGŁOSZEŃ DO INWAZJI | KLANOWE PUNKTY SŁAWY | OKRES ROZLICZENIOWY |
---|---|---|---|
1 | 6 | Bez kar |
3 dni |
2 | 5 | –10% | |
3 | 3 | –10% | |
4 | 1 | –10% |
Ustawiane bitwy i naruszanie zasad
- Ustawiane bitwy są zabronione przez Regulamin. Klany i gracze, którzy naruszą zasady, utracą wszystkie swoje punkty sławy (zarówno klanowe, jak i osobiste), a ich konta w grze zostaną zablokowane.
- W przypadkach spornych związanych z dodawaniem punktów sławy (podejrzenie ustawionych bitew itp.) administracja rezerwuje sobie prawo do zażądania dostarczenia powtórek z bitwy, zrzutów ekranu i innych informacji związanych z bitwą. Jeśli żądane informacje nie zostaną dostarczone, administracja podejmie decyzję w oparciu o posiadane dane. Zdecydowanie zalecamy graczom użycie opcji Włącz nagrywanie bitew w ustawieniach gry.
- Niedozwolone jest używanie gry w sposoby, które nie zostały przewidziane w Umowie licencyjnej, zasadach gry i innych zasadach Wargaming, a także w sposoby wykraczające poza zakres standardowej rozgrywki. Pasywne (pacyfistyczne) zachowanie względem członków innych drużyn, klanów lub sojuszy klanowych jest niedozwolone. Jeśli wykryte zostanie naruszenie, klan zostanie usunięty z mapy globalnej. W przypadku powtarzających się naruszeń na klan mogą zostać nałożone poważniejsze kary.
Zasady ogólne
- Bitwy odbywają się w formacie 15 na 15 pojazdami X poziomu.
- Czas trwania bitwy wynosi 15 minut.
- Mgła wojny jest włączona.
- Zadania klanowe są włączone.
Powodzenia na polu bitwy!
Ź: Portal EU
Że ludzie te mapy globalne grają to jest hit haha
Bo liczy się że CZIFA się zdobędzie, potem okazuje się że trafia się na OP klany, raz się wygra raz przegra i nic się nie zdobywa prócz garści obligacji może lipny czołg premium i tyle.
Powinny za każdą bitwę być obligacje bez limitów bo mam wrażenie że więcej na randomie zdobywam przy tak długim czasie jak jest na mapie globalnej.
bo mapę się gra głównie dla czołgu, a nie obligacji. Obligacje to się na rankedach farmi.
ps. grając całą kampanię na dyrektywach byłem jakieś 2000 obligacji na minus
od kiedy z mapy globalnej można wgrać czołg?
Napisałeś „Bo liczy się że CZIFA się zdobędzie” i automatycznie myślałem, że mówisz o kampanii, a nie po prostu o sezonie mapy globalnej xD. WG samo chyba miesza nazewnictwo. No ale fakt, z mapy globalnej (nie kampanii) czołgu się nie wygra. Generalnie mapa nie oferuje zbyt dużo.
a, i czołg zdobyłem grając w sumie w bardzo bardzo przeciętnym klanie
Kpz 07 RH to czołg który nie jest warty kogokolwiek czasu. Jego dpm, mimo że nie tragicznie mały nie dorównuje innym VII. Jego prędkość też nie zachwyca, choć prędkością cofania dosięga nawet 30 km/h. Mimo że jest strasznie wolny, jego pancerz jest tragiczny i ma tylko 130mm. Długość celowania jest błyskawiczna, choć sam gun handling działa jest okropny. Podsumowując, nie starajcie się o ten czołg, nie jest warty świeczki.
Nawet nie pytam dlaczego akurat pod tym postem ta informacja i nawet się nie będę kłócić czy to dobry czołg. Twoje kompetencje do wypowiadania się o danym czołgu idealnie podsumowuje teoria jakoby kpz miał dpm, który nie dorównuje innym VIII (chociaż napisałeś VII). Sęk w tym, że ma drugi najwyższy dpm wśród medów, a do pierwszej pantery 8,8 brakuje mu zaledwie 34 w podstawowej konfiguracji.
co do prędkości to kpz tez wymiata xD także koledze wyżej sie coś odkleiło delikatnie
ty sie dobrze czujesz wogole?
Chyba seba troll jesteś, a nie tatar. Na pierwszy oist orzy obj. 274 dałem.się nabrać. Teraz już cię nie nakarmie.