Przegląd aktualizacji 1.13: Nowy tryb gry i zmiany balansu
Prosto z polskiego kanału World of Tanks na YouTube. Przyjemnego oglądania! 😉
Aktualizacja 1.13, jedna z największych w tym roku, wkrótce trafi na serwery główne. Lista zmian, które wprowadza jest obszerna i niektórym mechanikom poświęcone są osobne filmiki. W tym filmie przyjrzymy się bardziej precyzyjnym, ale nie mniej istotnym nowym funkcjom:
- Testowemu sezonowi bitew rankingowych
- Nowym zmianom w interfejsie
- Trybowi misji zwiadowczej
- Rebalansowi mapy Mińsk
- Zmianom balansującym w charakterystykach pojazdów specjalnych i premium
- Nowej opcji zdobywania brakujących fragmentów schematu
- Dobrej zabawy i powodzenia na polu bitwy!
Zbliża się aktualizacja 1.13 World of Tanks i takiej dużej nie było od dłuższego czasu! Wprowadza przerobioną mechanikę zadawania uszkodzeń pociskami odłamkowo-burzącymi oraz nowe możliwości walki z działami samobieżnymi. Cały czas pracujemy nad zbilansowaniem popularnych pojazdów i ulepszeniem efektywności bojowej trzech czołgów lekkich i sześciu pojazdów-nagród w Wojnach klanów. W aktualizacji 1.13 poznacie również nowiutki tryb Misja zwiadowcza, nowe rozwiązania w interfejsie, przerobioną mapę „Mińsk” i kilka innych elementów. Dobrej zabawy!
Nowe mechaniki
Z Waszą pomocą ukończyliśmy serię testów w Piaskownicy, publicznych i supertestów. Zmiany, które wprowadzamy w tej aktualizacji, wpłyną na mechanikę pocisków odłamkowo-burzących, dział samobieżnych i innych pojazdów. Było to trudne zadanie, ale razem daliśmy radę! Obejrzyjcie film, aby dowiedzieć się, jak działają nowe mechaniki.
Złożona przebudowa pocisków odłamkowo-burzących
Jedną z najważniejszych części składowych tej dużej aktualizacji jest całkowita przebudowa pocisków odłamkowo-burzących. W nowym systemie pociski te będą mogły penetrować pancerz i zadawać uszkodzenia w miejscu trafienia. Będą też mogły przebijać ekrany, gąsienice, koła pojazdów kołowych w miejscu uderzenia, a także pomniejsze przeszkody, które mogą zostać zniszczone. Więcej informacji o przerobionej mechanice znajduje się w poniższym artykule.
Zmiany w pojazdach i działach samobieżnych
Gracze nie walczący działami samobieżnymi będą teraz mieli do dyspozycji 3 nowe możliwości walki z artylerią: wykrywanie dźwiękowe (znane jako „szósty zmysł artyleryjski”), jaśniejsze pociski smugowe i znaczniki pola ostrzału na minimapie.
Kolejną nową opcją jest przerobiony atut „Intuicja”, którego nadal może się wyuczyć ładowniczy. Stanie się on umiejętnością, która pozwala znacząco przyśpieszyć proces zmiany rodzaju pocisku i będzie dostępna dla wszystkich pojazdów w grze.
Działa samobieżne od teraz będą mogły używać trzech rodzajów pocisków. Każdy z nich będzie miał swój zakres wykorzystania bojowego, trajektorię i prędkość, więc pojawi się więcej możliwości taktycznych. Dwa ich rodzaje nie będą ogłuszać, co znacznie obniży łączny czas ogłuszenia podczas bitwy. Poprawiliśmy również interfejs grających działami samobieżnymi.
Rebilansowanie czołgów premium
W aktualizacji 1.13 ulepszone zostaną trzy czołgi lekkie. Aktualizujemy ich parametry bojowe i zwiększamy ich atuty, aby poprawić ich rozgrywkę.
M41D stanie się teraz pewniejszy w swojej roli szybkiego i mobilnego zwiadowcy. Nieco zwiększyliśmy jego maksymalną prędkość jazdy w przód, a jego zakres widzenia poprawiliśmy z 390 na 410 metrów. FV1066 Senlac także otrzymał większe pole widzenia (z 400 m na 410 m), a jego działo stało się celniejsze. T92 otrzymał trochę większą siłę przebicia zarówno pociskami standardowymi jak i specjalnymi.
Oprócz czołgów lekkich poprawiliśmy też efektywność ISU-130. Ten niszczyciel czołgów ma teraz podniesioną moc silnika i większe poziome kąty celowania. Poprawiliśmy też zdolność penetracji dla standardowych i specjalnych pocisków, a także prędkość standardowych pocisków odłamkowo-burzących.
Rebilansowanie czołgów-nagród z Wojen klanów
Przyjrzeliśmy się też bliżej efektywności bojowej sześciu pojazdów-nagród z Wojen klanów. Poprawiliśmy charakterystyki dwóch czołgów X poziomu (M60 i 121B) oraz czterech pojazdów poziomów VII–VIII (IS-5, Т23Е3, Chieftain/T95 i KV-4 Kreslavskiy). Ich rozgrywka nie zmieni się, ale teraz mogą lepiej wypełniać swoje role.
Ulepszenia interfejsu wyboru trybu
Teraz wygodniej będzie się wybierało tryb bitwy! Wprowadzamy standardowy, pełnowymiarowy ekran z osobnymi okienkami dla dostępnych w grze trybów. Każdy tryb będzie miał krótki i bardziej szczegółowy opis na osobnej stronie. Będzie możliwość śledzenia swoich postępów w niektórych trybach.
Dalsze ulepszenia interfejsu!
Nadal implementujemy najbardziej użyteczne rozwiązania inspirowane popularnymi modami. Teraz będzie możliwość śledzenia puli PW zarówno sojuszników, jak i przeciwników w liście graczy i na minimapie, więc będzie więcej możliwości do podejmowania mądrych strategicznych decyzji. Dzięki kamerze dowódcy będzie również możliwość lepszej analizy sytuacji bojowej na polu bitwy i wynajdywania korzystnych pozycji, okazji do zmian skrzydeł i przeprowadzania innych manewrów. A korzystając z widoku taktycznego, będzie można zaglądać za przeszkody i obserwować wykryte pojazdy przeciwnika
Rebalans mapy Mińsk
Wielu graczy prosiło o ulepszenia mapy „Mińsk”, by bitwy na niej były wygodniejsze i bardziej wciągające. Zgodnie z otrzymanymi opiniami wprowadziliśmy kilka ulepszeń do kolebki Wargaming, czyli:
- obniżyliśmy poziom wody w Świsłoczu, co spowodowało pojawienie się wielu dodatkowych schronień i pozycji strzeleckich;
- usunęliśmy niektóre obiekty, które zasłaniały linie ostrzału;
- zoptymalizowaliśmy liczbę helikopterów i samolotów przelatujących nad mapą;
- a także wprowadziliśmy inne zmiany bilansujące.
Dodatkowo pora roku na mapie to teraz jesień i w związku z tym widoczność w niektórych miejscach uległa poprawie.
Teraz mapa jest bardziej wszechstronna, jeśli chodzi o wybór skrzydeł i pozwala drużynom na realizowanie nowych, ciekawych taktyk.
Zamiana fragmentów schematów
Ulepszyliśmy też system schematów. Teraz kraje z różnych narodowych formacji z kampanii misji osobistych Drugi front będą ze sobą współpracować. Jeśli, podczas składania schematu zabraknie Wam narodowych fragmentów, możecie je zastąpić narodowymi fragmentami sojuszniczych krajów po kursie 1:6. Na przykład, jeśli do stworzenia fragmentu schematu dla niemieckiego pojazdu będzie potrzebny jeden narodowy niemiecki fragment, będzie można użyć sześciu narodowych japońskich fragmentów w jego miejsce.
Odkryjcie nowe mapy w Misji zwiadowczej!
Do World of Tanks wkracza nowy tryb – Misja zwiadowcza. W tym trybie eksplorujecie mapy znajdujące się w późnych stadiach projektowania. Po rozegraniu określonej liczby bitew w Misji zwiadowczej będzie możliwość zagłosowania na jedną ze zbadanych map i wzięcia udziału w specjalnym badaniu. Zebrane informacje pomogą nam lepiej zrozumieć, jakie poprawki są potrzebne w dalszych etapach prac nad mapą.
Przygotujcie się na V. sezon Przepustki bitewnej
Dowódcy, przygotujcie się na mnóstwo fajnych nagród w V. sezonie Przepustki bitewnej! Potrwa on 3 miesiące, a składać się będzie z trzech rozdziałów, po 50 kolejnych etapów każdy. W V. sezonie Przepustki bitewnej wystąpią trzy nowe pojazdy podstawowe: AMX 50 B, CS-63 i FV217 Badger.
Na początku każdego rozdziału będziecie mogli wybrać jeden z trzech nowych stylów progresywnych dla trzech pojazdów podstawowych. Pokażcie swoje umiejętności w zaciętych bitwach, a będziecie mieli szansę zdobycia nowego wyposażenia z nagród (cichy system wydechowy z nagród), do trzech specjalnych członków załogi i innych wartościowych nagród!
Bitwy rankingowe. Sezon X
Nowy sezon testowy – sezon X – już wkrótce w bitwach rankingowych. Rozpoczyna się 28 czerwca i jako że to sezon eksperymentalny, pojawią się w nim nowy format bitew i inne zmiany. Sezon testowy potrwa dwa tygodnie, a nie, jak zwykle, trzy. Bitwy w X sezonie będą toczyły się między dwiema drużynami, po 10 graczy każda, a liczba szewronów, które trzeba zdobyć, by przejść między stopniami, zostanie zmniejszona.
Sezon X nie jest powiązany z nagrodą roczną ani żetonami stopni, ale ma unikalne nagrody: nowiutki element ulepszonego wyposażenia (ulepszona sprężarka) i nową dyrektywę – zamiennik filtra paliwa Przygotujcie się na pełne adrenaliny bitwy i dzielcie się swoimi wrażeniami! Wasze opinie pomogą nam podjąć decyzję, jaki będzie format kolejnego cyklu bitew rankingowych w latach 2021-2022.
Konto premium
Gracze posiadający konto premium otrzymają dodatkowe 24 godziny czasu konta premium WoT w ramach rekompensaty za okres wprowadzania aktualizacji. Jeśli chcielibyście dokonać jakichś zakupów w grze, poczekajcie, aż serwery na nowo wystartują.
update 1.13
Wyłączenie
Serwery gry będą wyłączone 23 Сzerwiec w godzinach 2:30–8:30 CEST (UTC +2), abyśmy mogli sprawnie przeprowadzić aktualizację.
Gracze w 60tp – wyniki po bitwie 500 dmg, 900 dmg – X tier only. Jak widać rozum nie idzie w parze z użytkownikami tego pojazdu.
Zagrałem 1 bitwe na bt7a i nie da sie nim grac. Ten czolg jest stworzony typowo pod gre na he, a teraz jest darmowym workiem z hp. Bije po smieszne 10 w inne czolgi OD BOKU. Rozumiem rebalans HE i jestem za nim, ale czolgi typu bt7a mogli zostawic w spokoju
Masz jeszcze AP z podobnym przebiciem i obrażeniami. Sory, Wargaming zamienia tą grę w gameplayowy monolit, przy okazji gnębiąc mniejszości :V
No pomysł WG ma świetny. Skoro ludzie płaczą, że lata za dużo golda to zamiast to naprawić i zrebalansować pociski premium – uwala się HaEki jako tańszą alternatywę na niektórych czołgach. Teraz golda będzie fruwało jeszcze więcej, bo używanie HaEków traci większy sens. Ważne, że teraz kasa będzie się bardziej zgadzać, bo pociski premium kosztują, to i konto premium się przyda, i jakieś czołgi premium również. Tak właśnie WG słucha graczy.
Mogę się mylić, ale podejrzewam, że to będzie kolejny rak xD. Coś jak z kołowcami
Nowa mechanika pociskow OB/HE – jesli sa zbyt malo skuteczne to zaladuj Golda, a jak Cie nie stac to kup konto premium i premke osmego poziomu. Tyle w temacie 😎
Wszyscy się podniecaja zmianami , a tak naprawdę chodzi tylko o to aby nie nawalać do ruskich tanków z HE , przecież tak się starali aby pochować im włazy do środka , a i tak nic to nie dało bo dostawały wpierdziel poprzez HE i teraz będą dumni z przemysłu zbrojeniowego ZSRR mimo, że ich jedynym dobrym czołgiem XX w. był IS-3. Dramat
Z tym IS 3 to pojechałeś – IS3 zrobił wrażenie innowacyjnością, ale tak naprawdę to był bubel
Sporo tego jak na jeden raz. A doświadczenie pokazuje, że wizje nie zawsze idą w parze ze sprawnością działania produktu WoT. Czy jest już dostępna lista rzeczy zepsutych i niedziałających w grze?
Nic się nie dzieje: źle. Dają dużo nowości, które były testowane razem z graczami: źle. Daliby wszystkie rzeczy po kolei i zarazem znaczyłoby, że jest mniej nowości w aktualizacjach i dłużej mogłoby to trwać: źle. Wy naprawdę nie macie prawdziwych problemów i musicie wymyślać? Posłuchaj Gierek: ciągłe narzekanie nie spowoduje, że zabłyśniesz, a jedynie przedstawi Twoją osobę w złym świetle. Dziękuje, do widzenia.
Od razu Gierek? Może to Edward Nożycoręki z filmu a nie Gierek…
Widzę chłopczyku, że nie rozumiesz. Po dużych zmianach czeka nas fala małych aktualizacji, w których naprawia się „pewne problemy techniczne”. Gra utyka.
No ale jak się włącza grę tak jak ty, byleby ci pobłyskało coś przed oczami… Później bez zrozumienia próbuje się błysnąć w komentarzu.
Patrząc po twoim logo, to może nie włączaj już komputerka i stań w nocy pod kościołem i pilnuj, żeby diabły krzyża nie urwały.
Gierek, skończ waść wtydu oszczędź