Piaskownica 2021: Nadchodzi połączony test pocisków OB i artylerii!
przez Bin4r · Opublikowane
Witajcie, Dowódcy!
Przede wszystkim chcielibyśmy wyrazić naszą wdzięczność wszystkim zaangażowanym i oddanym grze graczom, którzy wzięli udział w testach przeprojektowanych pocisków OB i złożonych zmian w pojazdach i artylerii. Dziękujemy za zainteresowanie, zaangażowanie, komentarze i opinie. Wykonaliście świetną robotę i bardzo to doceniamy!
Ale teraz musimy się przygotować na określenie formatu, w jakim przerobione pociski OB oraz zmiany w pojazdach i działach samobieżnych zostaną dodane do gry. Wchodzimy w ostatnią fazę i uruchamiamy najważniejszy, łączony test przedpremierowy. Na tym etapie wszystkie nasze poprzednie propozycje zostaną zebrane i przybiorą niemal ostateczną formę. Dowódcy, to rozstrzygający moment – liczymy na Wasze wsparcie i zaangażowanie!
Piaskownica
połączony test: przerobione pociski OB oraz zmiany w pojazdach i działach samobieżnych
23 marca, 14:00 CET (UTC+1) do 29 marca, 11:00 CET (UTC+2)
Jeśli pod koniec naszego połączonego testu dojdziemy do wniosku, że zmiany mogą zostać wprowadzone do gry, będziecie mogli je prawdopodobnie zobaczyć w okolicach maja podczas testu publicznego. Zostaną dodane równocześnie w ramach jednej aktualizacji. Teraz macie szansę, aby wpłynąć na sposób, w jaki nowa mechanika zaistnieje w grze!
Zgodnie ze zwyczajem, wszyscy aktywni uczestnicy testu otrzymają cenne nagrody w dowód naszej wdzięczności za ich wkład. Więcej na ten temat poniżej.
Rebalans pocisków OB: Pora na ostateczny test!
Po przeanalizowaniu ankiet graczy z dwóch poprzednich testów, możemy śmiało stwierdzić, że obie iteracje Piaskownicy dały dobre wyniki. Potwierdzają to również nasze statystyki: na przykład po przetestowaniu przerobionych pocisków OB, ponad 70% recenzji graczy, którzy grali na serwerze Piaskownicy, było pozytywnych.
Trudno o jednoznaczne zdefiniowanie uczestnika testu. Wielu z nich grało w pojazdach nie używających amunicji OB, w tym w popularnych czołgach ciężkich. Gracze z tej grupy zadali kilka ważnych pytań nie tylko o nową mechanikę, ale także osiągi poszczególnych pojazdów. Postaramy się teraz odpowiedzieć na te najczęściej zadawane.
Dane z testów w Piaskownicy dostarczają nam ogólny wgląd w osiągi pojazdów. Dlatego też widzimy, że nowa mechanika nie sprawia poważnych problemów, co nie znaczy, że jest pozbawiona błędów lub że przejście na nowy system będzie idealne pod względem równowagi gry. Jeśli zmiany wejdą na serwer główny, będziemy nadal aktywnie monitorować skuteczność pojazdów, w tym pojazdów wymienionych poniżej.
Statystyczna skuteczność pojazdów używających pocisków OB jako amunicji standardowej
Szereg negatywnych opinii w czasie testu dotyczył skuteczności określonych pojazdów. Niektórzy gracze informowali na forach i w ankietach, że jakość rozgrywki w pojazdach używających OB jako pocisków standardowych pogorszyła się. Co na ten temat mówią statystyki z Piaskownicy?
Podzielamy tę uzasadnioną obawę i aby to zweryfikować, wzięliśmy dane testowe dotyczące najpopularniejszych czołgów OB (Type 5 Heavy, FV4005/FV215b (183), KV-2/KV-2 (R), Sheridan, T49) i dokładnie przeanalizowaliśmy ich efektywność w Piaskownicy. Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z tych pojazdów.
Type 5 Heavy
Średnia wartość uszkodzeń zadanych przez standardowy pocisk OB tego czołgu nieco spadła, podczas gdy uszkodzenia spowodowane jego alternatywnymi pociskami OB nieznacznie wzrosły. Statystyki pokazują, że uszkodzenia Type 5 uległy nowemu podziałowi: pojazd zadał mniej nieprzebijających uszkodzeń na strzał, ale jednocześnie zanotował więcej trafień z penetracją. Jeśli weźmiemy pod uwagę oba typy pocisków OB – standardowe i alternatywne – łącznie, średnie uszkodzenia pozostały bez zmian. Nie nastąpiły w tym obszarze żadne istotne zmiany.
Za sprawą nowych mechanik żywotność tego groźnego lecz nie najszybszego czołgu wzrosła. Chociaż trafienie w słaby punkt nadal przychodzi dla Type 5 Heavy z trudem, jest on teraz w stanie oddać więcej strzałów i częściej przebijać pociskami OB, podobnie jak inne pojazdy. To skutecznie przyczyniło się do niewielkiego wzrostu liczby uszkodzeń powodowanych przez pociski alternatywne.
Ogólnie rzecz biorąc, skuteczność bojowa pojazdu pozostała taka sama. Obecny stan nie przedstawia uzasadnionych przesłanek do rebalansowania tego pojazdu.
FV4005
Średnie uszkodzenia zadane przez standardowe pociski OB tego pojazdu pozostały właściwie takie same, ale średnie uszkodzenia na strzał alternatywnymi pociskami OB nieznacznie wzrosły. Wyższa wartość penetracji tych drugich skutkowała większą liczbą przebić.
Pomimo małego spadku żywotności, ogólne osiągi bojowe v pozostały takie same, co również wskazuje na brak podstaw do naglących zmian w charakterystykach pojazdu.
Sheridan oraz T49
Za sprawą dobrej dynamiki i możliwości lepszego wykorzystania potencjału nowych pocisków OB pojazdy te odznaczają się teraz znacznym wzrostem liczby penetracji zarówno standardowymi, jak i alternatywnymi pociskami OB. Jednak uszkodzenia strzałów bez przebicia naturalnie się zmniejszyły, podobnie jak w przypadku innych czołgów. Średnie uszkodzenia na strzał pojazdów wzrosły, ale jednocześnie ich żywotność nieznacznie się pogorszyła. Ogólnie rzecz biorąc, skuteczność bojowa tych dwóch czołgów również nie uległa istotnej zmianie.
KV-2/KV-2 (R)
Statystyki wykazały niewielki spadek uszkodzeń strzałów bez przebicia dla tych czołgów. Można zaobserwować ogólny spadek średnich uszkodzeń na strzał, ale mniejszy niż w przypadku innych pojazdów. Podobnie jak Type 5 Heavy, KV-2 cieszy się teraz lepszą przeżywalnością w bitwie. W rezultacie czołgi te są w stanie oddać więcej strzałów na bitwę, co rekompensuje zmniejszenie obrażeń przy strzałach bez przebicia. Podsumowując, ich średnie wartości uszkodzeń pozostają w dużej mierze takie same.
Panhard EBR 105
Panhard EBR 105 zadaje teraz więcej uszkodzeń pociskami OB na strzał, ale również otrzymuje więcej obrażeń od tego typu pocisków. Żywotność tego kołowca pogorszyła się, ale jest to w dużej mierze spowodowane ogólnym charakterem bitew w Piaskownicy, a nie wyłącznie specyfiką nowej mechaniki pocisków OB. Ogólna skuteczność bojowa Panhard EBR 105 również nie uległa znaczącej zmianie.
Jeśli nowa mechanika zostanie wprowadzona do gry, czy pojazdy z dobrymi kątami opuszczenia/podniesienia działa i wytrzymałymi wieżami uzyskają przewagę?
Jest to kolejna rozpowszechniona wśród graczy opinia. Niektórzy czołgiści sugerowali, że nowa mechanika pogorszy osiągi lekko opancerzonych pojazdów, podczas gdy te z mocnymi wieżami i dobrymi kątami opuszczenia/podniesienia działa zdobędą przewagę. Walcząc z przeciwnikiem będącym w pozycji osłaniającej kadłub, mogliście przynajmniej uszkodzić go pociskami OB, co będzie znacznie trudniejsze w ramach nowej mechaniki.
Posłużmy się przykładem czołgu Super Conqueror – dobrze znanym czołgiem ciężkim z solidną wieżą i kątami opuszczenia/podniesienia działa do –10°. Na głównym serwerze trafienia pociskami OB stanowią 11% sumy trafień otrzymanych przez ten czołg. Rzeczywiście, zmiana mechaniki uszkodzeń OB może wpłynąć na wynik konkretnej bitwy, w której ten pojazd będzie wykorzystywał teren. Uwzględniając jednak ogólny wpływ na balans gry, nie wpłynie to znacząco na efektywność pojazdu. Bez względu na to, jak bardzo zmieni się potencjał uszkodzeń od pocisków OB dla Super Conqueror, nie wpłynie to w żaden znaczący sposób na rozgrywkę tym pojazdem, ani na jego skuteczność bojową. Ostatecznie będzie to marginalne zjawisko w statystykach uszkodzeń otrzymanych tego czołgu, a nie przekonujący argument za potencjalnymi zmianami. Dlatego, podobnie jak w przypadku czołgów używających amunicji OB, nie istnieje potrzeba wprowadzania zmian w charakterystykach Super Conqueror ani innych podobnych pojazdów.
Dlaczego inne typy pocisków niż OB były dozwolone podczas testów na serwerze Piaskownicy?
Podczas testu ważne było, abyśmy mogli zobaczyć, jak dany czołg będzie oddziaływać z określonym typem pocisków (OB), przy pominięciu innych czynników. Nie skupialiśmy się na charakterystykach czy blokowanych uszkodzeniach konkretnych pojazdów, ani ich żywotności, statystykach zwycięstw konkretnego gracza itp. Zamiast tego poddawaliśmy ocenie skuteczność nowej mechaniki i ogólne oddziaływanie pojazdów z przeprojektowanymi pociskami OB – penetrację ekranu, zmianę zachowania uszkodzeń od OB itp.
Chcieliśmy, by gracze sami decydowali, których pocisków użyć w jakich sytuacjach, tak aby testy były możliwie jak najbardziej zbliżone do rzeczywistych warunków rozgrywek. Z tego też powodu nie ograniczyliśmy wyboru amunicji, nie zmniejszyliśmy ilości amunicji pojazdów ani nie wprowadziliśmy sztucznych zmian do warunków na polu bitwy.
Dlaczego w teście nie było T95 / FV4201 Chieftain, Object 279 oraz innych rzadkich pojazdów?
Wymienione pojazdy rzeczywiście należą do rzadkich oraz bardzo pożądanych przez niemal każdego dowódcę, a ich dostępność w grze jest ograniczona. Nie chcemy, aby punkt ciężkości testu przeniósł się z badania nowych mechanizmów na naukę unikalnych stylów rozgrywki tymi rzadkościami, dlatego nie dodaliśmy ich do testu. W nadchodzącej Piaskownicy również zbraknie tych pojazdów.
W ramach podsumowania możemy potwierdzić, że statystyki z Piaskownicy ani nie ujawniły żadnych poważnych błędów w mechanice, ani nie wykazały żadnych poważnych zmian w skuteczności pojazdów. Dlatego nie ma potrzeby wprowadzania zmian do nowej mechaniki czy charakterystyk pojazdów, ponieważ test wykazał, że wszystko działa poprawnie w obecnym formacie.
Przyglądaliśmy się wynikom poprzedniego testu i planujemy uruchomić ostatnią iterację, w której zbadamy, jak nowa mechanika sprawia się w jednym ekosystemie ze zmianami artyleryjskimi. Jednocześnie będziemy przeprowadzać supertest pojazdów z amunicją OB, aby dokładniej przeanalizować efektywność bojową tych pojazdów. Jeśli zajdzie taka potrzeba, wybiórczo poprawimy parametry tych pojazdów w oparciu o wyniki supertestów, ale nie zachodzi potrzeba, żeby to zrobić przed kolejnym testem w Piaskownicy.
Zmiany w czołgach i artylerii w nadchodzącym teście
Większość z Was pozytywnie przyjęła złożone zmiany, które przetestowaliśmy na serwerze Piaskownicy, a te dobre wrażenia były niezależne od tego, czy graliście działami samobieżnymi, czy innymi pojazdami. Najgorętszym tematem dyskusji były zmiany w pociskach artylerii i ich charakterystykach, a także skuteczność określonych dział samobieżnych i mechanika wykrywania dźwiękiem.
Zmiany dla dział samobieżnych
- Wstępne statystyki pokazują, że pomysł wprowadzenia trzech rodzajów pocisków oferujących różne taktyki się sprawdza i gracze w działach samobieżnych używali lub nauczyli się używać wszystkich trzech typów.
Działo samobieżne | Standardowe pociski, % | Pociski alternatywne, % | Pociski taktyczne, % |
---|---|---|---|
Object 261 | 45 | 36 | 19 |
G.W. E 100 | 49 | 37 | 14 |
T92 HMC | 42 | 46 | 12 |
Bat.-Châtillon 155 58 | 46 | 35 | 19 |
Conqueror Gun Carriage | 48 | 40 | 12 |
- Wszystkie rodzaje pocisków były popularne i aktywnie używane. Według wstępnych szacunków, to zmniejszyło czas ogłuszenia w bitwach o 60-65%*. Szczegółowe wyniki dla konkretnych pojazdów znajdują się w poniższej tabeli.
Pojazd | Czas trwania ogłuszenia w aktualizacji 1.12, w sekundach | Czas trwania ogłuszenia w teście rebalansu dział samobieżnych w Piaskownicy 2021, w sekundach |
---|---|---|
Maus | 22,8 | 5,9 |
T110E5 | 18,3 | 5,6 |
TVP T 50/51 | 8,8 | 3,0 |
STB-1 | 13,6 | 4,3 |
T-100 LT | 6,9 | 2,2 |
- Średnie uszkodzenia na bitwę pozostały niemal bez zmian. Podczas obliczania uszkodzeń bierzemy pod uwagę fakt, że bitwy w Piaskownicy odbywają się nieco szybciej niż na serwerze głównym, zatem artyleria nie miała czasu, by pokazać swój pełen potencjał. Narzędzia używane do przeciwdziałania działom samobieżnym także zagrały tu pewną rolę.
Przeciwdziałanie działom samobieżnym
- Z Waszych informacji zwrotnych i wyników ankiety wynika, że sugerowane przez nas narzędzia do przeciwdziałania artylerii zostały zaaprobowane przez większość członków społeczności. Ocena skuteczności tych zmian wymaga więcej czasu niż 7 dni testów w Piaskownicy.
- Zmodyfikowany atut Intuicja zyskał najwięcej poparcia, nie tylko wśród graczy artylerią. Z naszych danych wynika, że zaczęliście zmieniać rodzaje pocisków o wiele częściej, szczególnie grając działami samobieżnymi.
- Wykrywanie dźwiękiem stało się tematem spornym ze względu na swoją nową i nietypowa mechanikę, która wymaga czasu, aby się do niej przyzwyczaić w bitwach. Musicie dać sobie czas, aby używać jej w świadomy i efektywny sposób. Jednak z Waszych uwag wynika, że ta mechanika miała wpływ na wysokość uszkodzeń od strzałów artyleryjskich, a jej zamysł zyskał ogólne poparcie.
- Jaśniejsze smugi pocisków także zostały dobrze przyjęte. Według Waszych informacji zwrotnych pomogły wam one lepiej określić kierunek ognia artyleryjskiego i użyć tej wiedzy, by zaplanować dalsze ruchy. Jednocześnie nie wykryliśmy żadnych zmian w zachowaniu artylerii i nie odnotowaliśmy wzrostu skuteczności ostrzału przeciwartyleryjskiego.
Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe wnioski, na początku finałowej iteracji postanowiliśmy wprowadzić następujące zmiany:
- Standardowe pociski są zaprojektowane tak, aby wspierać sojuszników i odpierać grupy wrogich pojazdów dzięki ich połączonym możliwościom ogłuszania i uszkadzania. Podczas pierwszej iteracji Piaskownicy wykazały one skuteczność w zadawaniu uszkodzeń podobną do tej u alternatywnych pocisków. Aby podkreślić taktyczny aspekt standardowych pocisków, w porównaniu do alternatywnych, nieco zmniejszymy wysokość ich uszkodzeń w przypadku niektórych dział samobieżnych.
Działo samobieżne | Uszkodzenia wywołane pociskami standardowymi w Piaskownicy: Rebalans artylerii, PW | Uszkodzenia wywołane pociskami standardowymi w Piaskownicy: Połączony test pocisków OB i artylerii, PW |
---|---|---|
Object 261 | 810 | 800 |
G.W. E 100 | 990 | 900 |
T92 HMC | 1170 | 1100 |
Bat.-Châtillon 155 58 | 680 | 680 |
Conqueror Gun Carriage | 1080 | 1000 |
- Na popularność pocisków alternatywnych wpłynęła ich trajektoria lotu. Nie mieliście wielu odpowiednich okazji, by użyć tych pocisków, nawet w sprzyjających temu warunkach. Aby temu zaradzić, przybliżymy ich trajektorię do tej u standardowych pocisków i zmniejszymy ich prędkość, bez zmieniania ich skuteczności na strzał. Wyniki testów pokazały, że ten rodzaj pocisków wykazuje różne stopnie efektywności, zależnie od różnych dział samobieżnych. Aby ją wyrównać dla tego typu pocisków, zostaną one nieznacznie zmodyfikowane (±5%) pod względem uszkodzeń, a ich siła przebicia zostanie zmniejszona o około 17%.
Działo samobieżne | Prędkość alternatywnych pocisków w Piaskownicy: Test rebalansu artylerii, m/s | Prędkość alternatywnych pocisków w Piaskownicy: Połączony test pocisków OB i artylerii, m/s |
---|---|---|
Object 261 | 612 | 546 |
G.W. E 100 | 522 | 465 |
T92 HMC | 552 | 492 |
Bat.-Châtillon 155 58 | 588 | 524 |
Conqueror Gun Carriage | 432 | 385 |
- Taktyczne pociski PP wykazały mniejszą skuteczność od oczekiwanej, nawet podczas poprawnego użycia, co odnotowano zarówno w statystykach, jak i Waszych informacjach zwrotnych. Głównym tego powodem jest ich płaska trajektoria i niewystarczające uszkodzenia przy przebiciu pancerza. Chcemy, by były one używane rzadko i sytuacyjnie, ale też, by ich poprawne użycie przynosiło lepsze efekty. W tym celu planujemy zwiększyć ich uszkodzenia o około 10% w porównaniu z poprzednią Piaskownicą. Co więcej, ich trajektoria zostanie ulepszona, ale ich prędkość się zmniejszy.
Działo samobieżne | Uszkodzenia od taktycznych pocisków PP w Piaskownicy: Test rebalansu artylerii, PW | Uszkodzenia od taktycznych pocisków PP w Piaskownicy: Połączony test pocisków OB i artylerii, PW |
---|---|---|
Object 261 | 470 | 520 |
G.W. E 100 | 525 | 570 |
T92 HMC | 580 | 650 |
Bat.-Châtillon 155 58 | 415 | 450 |
Conqueror Gun Carriage | 565 | 620 |
W nadchodzących testach nie będzie przeprojektowanego systemu załogi 2.0 – nadal nad nim pracujemy po tym i analizujemy Wasze informacje zwrotne.
Żadne parametry, charakterystyki pocisków, ani liczbowe wartości w teście nie są ostateczne. Nadal będziemy nadal nad nimi pracować w oparciu o wyniki testów i Wasze sugestie.
Wasze uczestnictwo jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, więc koniecznie przetestujcie zmiany i wypełnijcie ankiety! Im więcej graczy dołączy do testu i podzieli się swoimi uwagami, tym większa jest nasza szansa na sukces. Doceniamy Wasz czas i poświęcenie, dlatego wszyscy aktywni uczestnicy testów będą mogli zdobyć nagrody, w tym 4 unikalne naklejki oraz specjalny styl 2D nawiązujący do Piaskownicy.
Styl „Prawda w piaskownicy”
— Styl wielosezonowy przyznawany za udział w testach w piaskownicy.
Piaskownica to osobny serwer, na którym twórcy gry i gracze mogą współpracować, aby testować, szacować oraz omawiać nowe mechaniki, czy pomysły i decydować o ich losie. Prawie każdy może wziąć udział w testach. Opinie graczy są brane pod uwagę w pracach nad rozwojem gry i bezpośrednio wpływają na przyszłe aktualizacje World of Tanks.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i poziomu.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
————————————————————-
Nagrody za uczestnictwo w teście
Podczas testów będziecie mieli dostęp do łańcucha 5 prostych misji dziennych. Za ukończenie każdej z misji otrzymacie w nagrodę 2 żetony. Gdy wypełnicie wszystkie 5 misji, 6., finałowa misja w łańcuchu zostanie dla Was odblokowana. Aby ją ukończyć wystarczy rozegrać jedną bitwę, która da Wam w nagrodę 20 żetonów. Możecie ukończyć cały łańcuch misji trzykrotnie podczas testu. Nagrody za ukończone misje zostaną ze sobą zsumowane, jeśli spełniono wszystkie warunki i ograniczenia.
Grajcie CL/CŚ/CC/NC VI poziomu
Warunek:
- Rozegrać 2 bitwy
- Być w swojej drużynie wśród pierwszych 10 graczy pod względem zdobytego doświadczenia
Ograniczenia:
- Raz na dzień
- 3 razy na konto
- Wyłącznie czołgi średnie, lekkie, ciężkie i niszczyciele czołgów VI poziomu
- Bitwy losowe
Nagroda:
- 2 żetony
————————————————————-
Grajcie CL/CŚ/CC/NC VII poziomu
Warunek:
- Rozegrać 2 bitwy
- Być w swojej drużynie wśród pierwszych 10 graczy pod względem zdobytego doświadczenia
Ograniczenia:
- Raz na dzień
- 3 razy na konto
- Wyłącznie czołgi średnie, lekkie, ciężkie i niszczyciele czołgów VII poziomu
- Bitwy losowe
Nagroda:
- 2 żetony
————————————————————-
Grajcie CL/CŚ/CC/NC VIII poziomu
Warunek:
- Rozegrać 2 bitwy
- Być w swojej drużynie wśród pierwszych 10 graczy pod względem zdobytego doświadczenia
Ograniczenia:
- Raz na dzień
- 3 razy na konto
- Wyłącznie czołgi średnie, lekkie, ciężkie i niszczyciele czołgów VIII poziomu
- Bitwy losowe
Nagroda:
- 2 żetony
————————————————————-
Grajcie CL/CŚ/CC/NC IX poziomu
Warunek:
- Rozegrać 2 bitwy
- Być w swojej drużynie wśród pierwszych 10 graczy pod względem zdobytego doświadczenia
Ograniczenia:
- Raz na dzień
- 3 razy na konto
- Wyłącznie czołgi średnie, lekkie, ciężkie i niszczyciele czołgów IX poziomu
- Bitwy losowe
Nagroda:
- 2 żetony
————————————————————-
Grajcie CL/CŚ/CC/NC X poziomu
Warunek:
- Rozegrać 2 bitwy
- Być w swojej drużynie wśród pierwszych 10 graczy pod względem zdobytego doświadczenia
Ograniczenia:
- Raz na dzień
- 3 razy na konto
- Wyłącznie czołgi średnie, lekkie, ciężkie i niszczyciele czołgów X poziomu
- Bitwy losowe
Nagroda:
- 2 żetony
————————————————————-
Ostateczna misja dla CL/CŚ/CC/NC
Warunek:
- Ukończyć misje dla CL/CŚ/CC/NC, poziom VI-X
- Rozegrać bitwę
Ograniczenia:
- Raz na dzień
- 3 razy na konto
- Bitwy losowe
Nagroda:
- 20 żetonów
————————————————————-
Żetony zostaną przesłane na serwery główne po zakończeniu testu. Wszystkie niewykorzystane żetony zostaną zrekompensowane po kursie 10 000 kredytów za żeton.
Jak wziąć udział
W teście mogą uczestniczyć wszyscy gracze!
- Pobierzcie program uruchamiający Piaskownicy.
- Zainstalujcie klienta Piaskownicy, uruchomiając pobrany plik. Jeżeli uruchomiliście Game Center po raz pierwszy, będziecie musieli autoryzować i restartować pobrany plik instalacyjny.
- Poczekajcie, aż klient Piaskownicy zostanie pobrany i zainstalowany.
- Otwórzcie zakładkę World of Tanks, wybierzcie Piaskownica World of Tanks i kliknijcie Graj.
Dowódcy, czas na końcowy wysiłek! Dołączcie do końcowego testu i podzielcie się swoimi uwagami odnośnie proponowanych zmian. Wasze opinie są bardzo ważne!
Ź: Portal EU
70% komentarzy pozytywnych wg WG, a na ankiecie na YouTube u QuickyBaby’ego na pytanie czy to zmiany na lepsze czy gorsze 78% uważa je za negatywne przy 9100 oddanych głosach 🙂 także ciekawe – wiadomo, że głosy widzów danego streamera będą często bliskie jego opinii, ale prawie 10k osób to już nie tak mało 🙂
WG traktuje nas jak idiotów. I dojne krowy. A część CCów im wtóruje.
no niestety to prawda, zwlaszcza VDR
nerf dla HE jak najbardziej konieczny
nerf dla art rowniez ale jest zbyt maly, nie zrobili najwazniejszego ograniczenia 1 arty na team
zaloga 2.0? pomysl do smietnika, najlepiej zeby udawac ze sie to nie wydarzylo
jeśli wolisz aby parametry czołgu były zależne od sytuacji w bitwie tzw. chwilówki których nikt by nie ogarnął w ferworze walki w dodatku nie da się określić w sumie jaki czołg miał jaki DPM jaki zasięg widzenia itd. Do tego podziel sobie te chwilówki przez RNG 25/25 ping oraz szczęście i jeśli wg ciebie to była dobra zmiana to jesteś większa małpą niż te na 10 tierach które jeżdżą i psuja balans oraz rozgrywkę doświadczonym graczom. Jak chcesz wejść do bitwy przy piwku by zdechnąć jak bot na środku mapy proszę bardzo ale zrób to grając max do 7 tieru. A jeśli chodziło ci tylko o to by rozmnożyć sobie załogi ktorych na 10000% ci zwyczajnie brakuje to powiem tyle… trzeba było latami szkolić załogi. Pozdro
Dlaczego ludzie z Wg nie ozywają mózgu ???
bo go nie maja
Oj mają :V Co jak co, ale potrafią exploitować swoje community; i to dość skutecznie, bo przez aż tyle lat co gra funkcjonuje
RIP załoga 2.0 ;C
Prosze Was wszystkich o zagraniu na tej piaskownicy i wypelnieniu ankiety-moze cos zmienimy na lepsze bo WG pluje nam prosto w buzke 🙂
powinna być max jedna arta na team i z limitowanym zasięgiem widzenia do 445m żeby nie było stania w rogu i strzelania poza zasięgiem
te zmiany są w miarę ok ale powinien być limit do 1 arty na bitwę
He niech dodadzą i to szybko
Wg zrobi i tak co im się żywnie podoba ostatecznie ubierając to w bezsensowne zdania tłumaczące sytuacje. Szkoda mi czasu na to. Trochę to tak jakby mówili że zależy im na zdaniu graczy a w praktyce wychodzi ze chodzi o cos innego.
Siemanko, czy piaskownica działa tak samo jak test publiczny? Czyli będę miał 100mln kredytów i expa? Czy będę musiał się męczyć z moim starym kontem.
Więcej Golda!!!! Efekt będzie jeden ludzie będą walili goldem i o to WG chodzi, będą strzelać gdzie popadnie bo po co ryzykować ruską ruletkę z oszukanymi pociskami OB.
Najlepsze jednak jest zmienianie trajektorii pocisku arty że względu na amunicję. Logic fail.
Generalnie nie gram za dużo na czołgach, które słyną z łojenia HE, ale te zmiany nie do końca mi się podobają. Zostawiłby pociski HE takie jakie są z jedną zmianą. Bez przebicia nie ma uszkodzenia modułów wew/załogantów. Można uszkodzić działo, wizjer, ewentualnie wieżę i tyle. W dostaniu za 400 z HE od 60TP najbardziej wkurza mnie nie sam dmg, ale to że mam pół czołgu rozwalone w środku i muszę naprawiać/leczyć na 2-3 tury zestawów eksploatacyjnych, bo jeżdżę zazwyczaj na zwykłych.
prawda
to samo przy arcie
LOGIKA: Czołgi zadają wiecej obrazeń bo dluzej zyja – otrzymuja od tych samych pocisków wystrzelonych przez przeciwnika mniej obrazen…. WTF albo zadaja czolgi wiecej obrazen bo dluzej zyja albo nie. Zaznaczam ze przeciwnicy maja takie same pociski. czyli wg zmian zyjemy dluzej i zadajemy wiecej ale pula hp jest bez zmian…wszyscy zadaja wiecej bo zyja dluzej to kto zadaje mniej?
Zgadza się a do tego kłamstwo, że czołg żyje dłużej, przecież jak żyje dłużej to można do niego strzelać i już nie żyje, czy to jest takie trudne do zrozumienia?
Type5. Ogólnie rzecz biorąc, skuteczność bojowa pojazdu pozostała taka sama. Buhahaha
Pisanie takich bzdur to jak plucie graczom w twarz. Nie mogę tych bredni czytać bo to bezuzyteczny text. Type 5 aby być op wcale nie musiał przebijać. I tak byl to wolny paździeż. Teraz to tylko wolny paździeż wiec fakt nic się nie zmieni dla mięsa do bicia. Podobne brednie do pozostałych pojazdow wypisane.
Juz lecę by brac w tym cyrku udział po te marne naklejki xD
Na każdym serwerze testowym markuje Sheridana na 100% (po prostu tylko tym czołgiem miło mi się tam gra xD) Biorąc go do bitew na piaskownicy, nie wierzę ku*wa, że jego osiągi nie zmieniły się. Bo się zmieniły. Ciężej jest o soczysty dmg a strzały, które są w nim na porządku dziennym, czyli w ruchu w pojazd średnio opancerzony, nie mają już sensu, bo dmg bez przebity osiąga śmieszne wartości. Trochę go szkoda ale cóż… PRZECIEŻ NIC SIĘ NIE ZMIENIŁO
(O T5H, KV-2 nie wypowiem się, bo to śmiech na sali co oni napisali i o mało nie posikałem się ze śmiechu.)
strzały w ruchu na porządku dziennym? pls nie mów że grasz na trollu i ciągle w ruchu strzelasz
Gram zawsze na trollu. Strzelam często jak i w ruchu jak i po przycelowaniu. Zależy to od sytuacji.
polecam zwykłe działo albo celowanie w słabe punkty 🙂
to dobrze że nie będzie strzelania w pancerz i zadawania po 800dmg fv bez przebicia
nie przebijasz nie zadajesz uszkodzeń
FV akurat i stracił ale w słusznym celu jak i zyskał, bo teraz o wiele ciężej będzie o bitwę niesamowitą z 5kdmg. Co do działa w sheridanie testowałem oba, jednak troll daje banana na twarz przy grze 😀
A co z misjami osobistymi? Jak mam zrobić 3200HP po moim ogłuszenie jak czas ogłuszenia zmniejszyli 3 razy?
czytać nie umiesz? przecież na pociskach tych z ogłuszeniem czas ogłuszenia się nie zmienił.
Pokaż mi akapit gdzie jest napisane, że czas ogłuszenia się nie zmienił, bo chyba jednak nie potrafię czytać
Po co pisać o czymś co nie uległo zmianie, naucz się czytać ze zrozumieniem i wyciągać wnioski gościu…
Był kwik kwik że ebry już hehełkami nie będą srać… wynik sandboxa? Ebry robią większy dmg hehełkami 🤣🤣🤣😂 gdzie u typka i kv spadł dmg nie penetrujacych 🤣😂 well done WG <3
tylko każdy HE w ebr jest teraz przebiciem bo nie wchodzi w opony
Raczej takie sytuacje będą miały miejsce sporadycznie. Z HE będa strzelać tylko gracze lajtow, którzy podejmą walkę kołową z eberem. Średnie i ciężkie nie będą ładować gównianych znerfionych HE na wypadek spotkania z kołowcem, będą jeździć z AP, żeby móc przebić inne czołgi. TD i snajperzy też nie będą strzelać, z daleka, z HE bo te mają słabą prędkość i trudno nimi trafić takiego kółkowca.
po to jest intuicja (ten perk)
To tak na prawde wszędzie pisza ze nic nie uległo zmianie, obrażenia przezywalnosc .. To po cholerę to wszystko?
Żywotność KV-2 wzrosła po zmianach? Mają takie dane chyba tylko dla tego że w bitwach tłukło się 3xKV-2 na 4xKV-2 i srali się wzajemnie burzakami. Na normalnych serwerach 90% < strzałów przyjętych przez KV-2 to AP z jakichś T-34, Cromwelli itp, jakoś nie widzę wzrostu jego wytrzymałości? Taką trochę gimnastykę mentalną tu odprawili, bo już przy EBR wzięli pod uwagę nietypowe sandboxowe warunki, w jakich kroiły się jego statystyki :V No ale nic, KV-2 dostał nerfa i kappa
Czekam, aż w końcu husarze z rykoszeta przestaną grać na HE, będzie to jedna z najlepszych zmian w tej grze.
+1
i jeszcze golda zabrać
Przecież po to nerfią HE, żeby latało więcej Gołda.
po to aby nie było podpały w działo lub garnek
wspomnisz moje słowa, że husarze będą teraz jeździć full gold. Przy zastosowaniu golda, weakspoty są większe i jest ich więcej, znalezienie ich nie będzie problemem – trzeba walić kiedy znacznik zapali się na zielono… gra się prawie tak samo łatwo jak na HE.
no nie, przecież goldem nie strzelisz w obrys z dmg a z HE to co innego
Grałem tylko troll tankami na piaskownicy. Zwłaszcza KV-2 i lodówka robiły mi znacząco mniej uszkodzeń na strzał. Galem jeszcze typem i T-49 tu wychodziło mi niewiele gorzej. W każdym razie jestem na nie. Teraz jak ci campi cziftejn na wierzę to pyk go z OB. Z nową mechaniką cziftejn będzie mógł być bezpiecznie op. Mi się zmiany nie podobają, według ankiet ludziom też nie, ale w ankietach wg się podoba. Podejrzane.
Jezu jaki ty jesteś gluchy na problemy gry, jakim cudem uważasz ze jedynym problemem czołgiem grającym na hulldown jest cheiftain których jest 30 tys na serwerze, a nie reszta ruskich wynalazków z równie małymi weakspotami i zdecydowanie lepszym pancerzem kadłuba. Zrozumcie do cholery, że problemem nie jest jeden czolg nagroda tylko większa grupa czołgów. Nie płaczecie o obj 260, obj279e, is 7, obj 705, obj 705a, is4, 60 tp, obj 430u, obj 430, t29, obj 263, su100m1, super conqueror, badger, t110e3, obj 703 II tylko o jeden czołg, na którym prawie każdy jego posiadacz wie co się dzieje w bitwie, gra głównie na „goldzie” na najlepszych konfiguracjach, a nie na czymkolwiek co akurat mieli w garażu. Jeśli już czepiacie sie zbyt mocnych czołgów na zajętych pozycjach to mówicie o wszystkich czolgach
Nie płaczemy o inne pojazdy, bo nie jest to ogromnym problemem dla nich:V To problem lokalny chiefa, bo se obrywa za 400 z polaka. W inne pojazdy wchodzi zwykle za 200, w zależności z jakiego działa walisz. Problem burzaków jest mocno wyolbrzymiony, tym bardziej że wszyscy mogą se w drugiego gracza posrać z HE – to nie jest AW, gdzie dostęp do tego typu amunicji jest zależny od pojazdu w którym siedzisz
Oni patrzą głównie na ankiety Rusków nie Polaków
i całe szczęście 😉
bo w ankietach na takim rykoszecie to głosują odłamki z 100wn8 i widzowie multiego(to samo)
i to są dobre zmiany (ale nie dla 100wn8 graczy)
hahahah taaa już biorę PP na T92 żeby za 5 razem jak trafie w czołg i za 3 jak przebije walnąć za 650 XD hahahahahahahaha to niezły balans XD
„Za sprawą nowych mechanik żywotność tego groźnego lecz nie najszybszego czołgu wzrosła. Chociaż trafienie w słaby punkt nadal przychodzi dla Type 5 Heavy z trudem, jest on teraz w stanie oddać więcej strzałów i częściej przebijać pociskami OB, podobnie jak inne pojazdy. To skutecznie przyczyniło się do niewielkiego wzrostu liczby uszkodzeń powodowanych przez pociski alternatywne.
Ogólnie rzecz biorąc, skuteczność bojowa pojazdu pozostała taka sama.Obecny stan nie przedstawia uzasadnionych przesłanek do rebalansowania tego pojazdu.”
No kulwa nie moge z tego hahaha-smialem sie z 10 minut. Type 5 Heavy jeszcze bardziej znerfiony i nie potrzebuje buffa a najlepsze jest to, ze wszyscy wala do niego z golda a nie z pociskow HE i niby wiecej przetrwa hehehe. To jest kulwa dramat!
na typie gra się na 140mm nie na HE gunie
Typem się nie gra
gra się o 3 w nocy żeby kolegom do wbicia eboli pomagać
Dobre zmiany, w szczególności do arty (nawet jak nikt nie będzie używał innych pocisków niż z ogłuszeniem to mniejszy dmg i bez uszkadzania załogi)
Skuteczność bojowa KV 2 nie spadła, do teho KV 2 ma lepsdzą przeżywalność!!??? HA HA! Większych bzdur nie dało się wymyślić! Czy KV 2 dostało buffa do pancerza lub HP? Nie! Więc jak wzrosła przeżywalność? No bo z HE to i tak nikt nie strzela do KV, chyba że drugie KV 2 xD! Spadek zadawanych obrażeń jest natomiast znaczny! Zamiast średnich 300- 400 dmg bez przebicia jest teraz 100-200 xD! Podobnie sprawa wygląda w innych troll tankach. Ale WG ma chyba inny świat!
walisz po te 100-200 ale od boku zawsze przebijasz bo nie wchodzi w gąsienice za kilkaset tylko za 1k
WG o tak ma wszystko ustalone, testy są by udawać dialog i nie przeciąć z P2W, nowe mechaniki to aktualnie rozwiązywanie problemów tworząc dwa kolejne, rako-mózgi!
mam nadzieje że masz już swoją foliową czapkę bo już za tydzień przylecą kosmici!!!!:0!!
(ja już czapkę mam )
Jak tam wasz najlepszy tryb rankingowy się wam podoba ? Nic tylko grać ?
Tak mnie pasie, Concept 1B już zdobyty tylko czekać na dostawę
U mnie drużyny takie, że grać się nie da. 30% WR po 40 bitwach…
WG jak politycy – analizują tak by było odwrotnie od rzeczywistej sytuacji.
„Wprowadzimy lockdown jak przekroczymy próg 25 tyś. zachorowań na dobę. I myk 100 tyś. testów.”
Wg się chwali że gracze ciepło przyjęli zmiany pocisków w artach i wkleja tabelki % użycia. Tylko, że to serwer testowy więc ludzi używali wszystkiego, żeby po sprawdzać. Logiczne myślenie kuleje. Zobaczymy po miesiącu od wprowadzenia czy ktokolwiek będzie używał PP.
Strzeliłem jeden raz pp z obj261 do tvp. Ponad 300mm penetracji i „nie przebito” kartonu. Więc jaki jest sens strzelania w pancerne czołgi?
Pewnie że będą używać, po to teraz zwiększają im dmg o 10% i ulepszają trajektorię, aby lepiej wrzucać za górki i były używane. Penetracje mają super wysoką, jak nie będziecie przebijać typa 5 heavy to nie wina pocisku, a wasza że wybieracie taki cel. A odbijanie się od papierów jest na porządku dziennym, pierwszy raz gracie w tą grę ? Wystarczy myśleć przy wyborze pocisku i skuteczność arty będzie nawet większa niż teraz
A czego ty oczekujesz od typowych arciarzy? Myslenia? nie badz zabawny
oczekuje że jeden mirek z drugim januszem nie będą mnie fokusować i całą bitwę trzymać na ogłuszeniu, póki co wszystko zmierza we właściwą stronę 🙂