Stalowy łowca 2021: Zasady
przez Bin4r · Opublikowane
Dowódcy, dołączcie do zaciętej walki o przetrwanie!
Stalowy łowca, jeden z najbardziej ekscytujących trybów w grze, złożony jest z czterech osobnych etapów. Gracze otrzymają punkty Przepustki bitewnej w liczbie opartej o ich pozycję w wynikach bitew oraz za ukończenie misji bojowych.
Początek | Koniec | Zawieszenie broni | |
---|---|---|---|
Etap 1 | 15 marca 2021, 07:00 CET (UTC+1) | 22 marca 2021, 04:00 CET (UTC+1) | Od wtorku do piątku, od 02.00, do 07.00 CET
Od soboty do poniedziałku, od 03.00, do 07.00 CET |
Etap 2* | Więcej informacji w kwietniu 2021 r. | ||
Etap 3* | Więcej informacji w maju 2021 r. | ||
Etap 4* | Więcej informacji w czerwcu 2021 r. |
Stalowy łowca: najważniejsze informacje
Jesteśmy pewni, że znane są Wam podstawowe zasady tego trybu, ale na wszelki wypadek przypominamy w skrócie najważniejsze kwestie:
- Jesteście jednym z 20 graczy w walce o zwycięstwo. Każdy stalowy łowca zdany jest tylko na siebie.
- Wybierzcie, czy walczycie solo, czy w jednym z dziesięciu plutonów trzyosobowych (w tym wypadku w sumie będzie 30 graczy).
- Waszym celem jest przetrwanie za wszelką cenę. Zniszczcie wszystkich wrogów i zostańcie ostatnim stalowym łowcą na chodzie.
- Zbierajcie specjalne przedmioty (łupy), które pojawiają się okresowo na mapie. Ich zawartość stanowią zasoby, PD bojowego i ulepszania pojazdów.
- Bitwy będą się toczyć na dwóch dużych mapach które z biegiem czasu staną się coraz mniejsze. Uciekajcie ze stref zagrożenia, które zniszczą Wasz pojazd, gdy odliczanie dobiegnie końca, a Wasz pojazd będzie znajdował się w jej obrębie.
- Całkowity czas bitwy to 15 minut. Przed jej rozpoczęciem, będziecie mogli wybrać spośród kilku punktów odrodzenia na mapie.
Jak uzyskać dostęp do Stalowego łowcy
Kierujcie się do garażu Stalowego łowcy, który znajdziecie na prawo od przycisku „Bitwa”, a następnie:
- kliknijcie przycisk „Bitwa”, by grać solo
- stwórzcie specjalny, złożony z 3 graczy, pluton
Mapy i strefy zagrożenia
Oprócz Strefy 404, w Stalowym łowcy pojawi się nowa, złowieszcza mapa o nazwie Arzagir 4.04
Strefa 404 |
Arzagir 4.04 |
Jest tego samego rozmiaru co Dreamland, ale prezentuje niebezpieczne opuszczone miasto, które dostarczy nowej rozgrywki i wielu możliwości eksperymentowania z różnymi taktykami.
Pojazdy
Pięć zeszłorocznych pojazdów Stalowego łowcy również przyłączy się do polowania w 2021 roku. Każdy z dostępnych pięciu czołgów można ulepszać od poziomu I do VII.
Wareg (ZSRR) |
Walküre (Niemcy) |
Harbinger Mk. IV (Wielka Brytania) |
Raven (USA) |
Arlequin (Francja) |
Dla tych pojazdów zakup amunicji, dodatkowego sprzętu lub elementów personalizacji nie jest możliwy.
Każdy pojazd będzie odgrywał inną rolę:
- Weteran
- Łowca czołgów
- Zwiadowca
Radzieckie i niemieckie czołgi będą pełnić bardziej defensywne role, podczas gdy brytyjskie i amerykańskie pojazdy najlepiej sprawdzą się w ataku i łowach. Francuski czołg najlepiej zrealizuje się w roli zwiadowcy.
System ulepszania pojazdów
Możecie ulepszyć każdy z tych pięciu pojazdów poziomów I–VII w trakcie bitwy. By zdobyć PD na te ulepszenia, musicie zbierać łupy i uszkadzać przeciwników. Dla każdego pojazdu dostępne są inne moduły. Na każdym poziomie możecie wybierać pośród dwóch opcji.
Drzewo technologiczne dla wszystkich pojazdów zostało przerobione, ale nadal zapewnia znaczny wybór stylów gry przy każdym ulepszeniu.
Namierzajcie moduły przeciwników, aby zwiększyć swoje szanse na zadawanie krytycznych uszkodzeń! Możecie odnieść się do schematu w garażu, by dowiedzieć się, gdzie się one znajdują. Na podstawie Waszych opinii zbiorniki paliwa zyskały niezniszczalność, by wykluczyć możliwość pożaru silnika lub zbiornika. Jednocześnie dalszym ulepszeniom poddano obrót wież czołgów i moduły obserwacyjne.
Umiejętności
Dla wszystkich czołgów wspólne są dwie umiejętności:
Regeneracja. Stopniowo odnawia określoną liczbę PW pojazdu, ale przestaje działać, gdy otrzymujcie uszkodzenia .
Zestaw naprawczy. Naprawia moduły pojazdu (podobnie do dużych zestawów naprawczych) i skraca czas ogłuszenia.
Efekty umiejętności odnawiających PW nie kumulują się. Jeśli użyjecie więcej niż jednego na raz, najpotężniejszy z nich wyprze pozostałe.
Każdy pojazd posiada również przypisaną do niego umiejętność ostateczną i standardową:
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Doładowania umiejętności mogą znajdować się w każdym typie łupu z wyjątkiem tych z amunicją (żółty dym). Doładowania umiejętności standardowej znajdziecie w materiałach eksploatacyjnych, zrzutach i trofeach wojennych, a doładowania umiejętności ostatecznych dostępne będą wyłącznie w zrzutach i trofeach wojennych.
ZSRR
Wyznaczony cel Intuicja |
Niemcy
Wyznaczony cel Intuicja |
Wielka Brytania
Gładka jazda Strzał z biodra |
USA
Gładka jazda Strzał z biodra |
Francja
Snajper Orle oko |
Grabież
Aby ulepszyć swoje pojazdy, musicie szukać na mapie specjalnych punktów z łupami. Gdy już do nich dotrzecie, będziecie mogli zbierać łupy, które mogą zawierać PD, pociski i doładowania Waszych umiejętności.
Dostępne są cztery (4) rodzaje łupów:
Amunicja
Zawiera pociski oraz PD bojowego. Naprawia również uszkodzone moduły. Oznaczone są żółtym dymem. |
Materiały eksploatacyjne
Zawierają PD bojowego, ale w mniejszym wymiarze niż te, które znajdziecie w amunicji, oraz doładowania umiejętności standardowej. Przywraca PW i naprawia uszkodzone moduły. Oznaczone są zielonym dymem. |
Trofea wojenne
Zawierają wszystkie zasoby zniszczonego pojazdu jak i jedno doładowanie umiejętności ostatecznej. Naprawia uszkodzone moduły. Oznaczone są czerwonym dymem. |
Zrzuty
To najcenniejszy typ łupów. Zawiera jedno doładowanie umiejętności ostatecznej, jedno doładowanie umiejętności standardowej i sporą sumę PD bojowego. Przywraca PW i naprawia uszkodzone moduły. Wielu graczy będzie chciało dorwać się do zrzutów, musicie dać z siebie wszystko by dotrzeć do nich przed konkurencją. Ponadto miejsce lądowania zrzutów będzie widoczne dla wszystkich na minimapach. Oznaczone są niebieskim dymem. |
Mechanika widoczności/celowania
System obserwacji wykorzystuje stożki widzenia i stanowi to jeden z najważniejszych aspektów rozgrywki w Stalowym łowcy:
- Pojazdy wroga stają się widoczne dopiero wtedy, gdy pojawią się wewnątrz, stożka widzenia, który widnieje na minimapie. Aktywacja atutu Szósty zmysł nie jest równoznaczna z ujrzeniem przeciwników. By tak się stało, muszą znajdować się w obrębie Waszego stożka widzenia.
- Jeśli przeciwnicy znajdują się od Was w promieniu 50 metrów, automatycznie stają się widoczni.
- Kiedy są w zasięgu wzroku, wyświetlane są ich znaczniki i PW.
- Przy celowaniu w przeciwnika wyświetlana jest również sylwetka pojazdu.
Mechanika detekcji radiowej
Wszystkie pojazdy specjalne wyposażone są w detekcje radiową która wyświetla punkty z łupami i czołgi przeciwnika na minimapie w swoim zasięgu działania. By ją aktywować wciśnijcie klawisz „X”. Pamiętajcie, że detekcja radiowa w momencie jej aktywacji ujawni Waszą aktualną pozycję na minimapie wszystkim graczom w zasięgu radia mierząc od zajmowanej przez Was pozycji.
Przyspieszcie swoje postępy w Przepustce bitewnej dzięki misjom.
Stalowy łowca w tym roku nie będzie mieć własnego systemu postępów. W jego miejsce będziecie zdobywać punkty Przepustki bitewnej w liczbie powiązanej z pozycją zajętą w rankingu pobitewnym.
Dodatkowo możecie otrzymać punkty Przepustki bitewnej, wypełniając misje dzienne. Możecie je wypełniać raz dziennie. Jeśli zostaną wypełnione pomyślnie, każda z tych codziennych misji przyniesie Wam korzyści w postaci 20 punktów Przepustki bitewnej. Oprócz tego, dostępna będzie dodatkowa powtarzalna misja dostępna zarówno dla graczy solo, jak i dla plutonów, dzięki której zdobędziecie mnóstwo kredytów.
Ranczo demolki
Warunek
- Zadać 4500 PW uszkodzeń w dowolnej liczbie bitew.
Ograniczenia
- Raz dziennie
Nagrody
- 20 punktów Przepustki bitewnej
————————————————————-
Strzelanie do kaczek
Warunek
- Zniszczyć 4 lub więcej nieprzyjacielskich pojazdów w dowolnej liczbie bitew
Ograniczenia
- Raz dziennie
Nagrody
- 20 punktów Przepustki bitewnej
————————————————————-
Trzymaj linię
Warunek
- Znaleść się w najlepszej 10 graczy w trybie solo, lub wśród 5 najskuteczniejszych plutonów
Ograniczenia
- Można powtarzać do 5 razy
Nagrody
- 40 000 kredytów
System dobierający
Teaming, czyli ustawki, jest uważany za niesportowe zachowanie, więc podjęliśmy środki przeciwko tym, którzy czynią ten tryb mniej przyjemnym dla odpowiedzialnych graczy. Obecnie system dobierający stara się minimalizować możliwość występowania tego zjawiska. Kolejnym środkiem zaradczym jest przedłużanie zawieszenia broni w dni powszednie przy jednoczesnym umożliwieniu dłuższej rozgrywki w weekendy.
Ścieżka dźwiękowa
Nowa mapa Arzagir 4.04 stanowiła główną inspirację przy tworzeniu nowej ścieżki dźwiękowej, by przenieść Was w odludny krajobraz Azji Środkowej.
Te wpadające w ucho kompozycje odzwierciedlają zarówno muzykę etniczną Azji Środkowej, jak i dźwięki progresywnego rocka rodem z zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych połowy lat 90. Został on powołany do życia przez orkiestrę symfoniczną, bez której trudno sobie wyobrazić muzykę World of Tanks.
Tak jak w przypadku poprzednich sezonów Stalowego Łowcy, ciężkie riffy gitary elektrycznej naśladują typowe dla Azji Środkowej instrumenty (ghijak, rabaab oraz sherter), ale w nowoczesnym wydaniu. Usłyszycie również dźwięki armeńskiego duduka, pieczołowicie opracowane w serii przetworzeń w procesorach efektów dźwiękowych. Sprawdźcie sami!
Wydajność komputera a Stalowy łowca
Stalowy łowca będzie wymagać większych zasobów, niż zwykłe bitwy losowe. Jest to spowodowane kilkoma kwestiami powiązanymi z charakterem rozgrywki w trybie Stalowego łowcy, takimi jak duże rozmiary map i liczba rozmieszczonych na nich obiektów. Gracze z 32-bitowymi systemami operacyjnymi i małą ilości dostępnej pamięci RAM mogą mieć problemy z wydajnością podczas korzystania z tego trybu. By ich uniknąć i cieszyć się bezproblemową grą, zmieńcie ustawienia grafiki w kliencie gry zgodnie z możliwościami Waszych komputerów.
Dowódcy! Przygotujcie się na nowe poziomy ekscytacji i udowodnijcie, że w World of Tanks nie ma groźniejszego stalowego łowcy od Was!
Ź: Portal EU
Jak przełączyć na widok całej mapy ,obecnie wyswietla mi tylko sektory a nie całą mapę ,muszę nacisnąć tab ,żęby robić podglą mapy
Zagrałem wczoraj kilka bitew żeby zrobić misję i przyznam, że na tym skończę. W poprzedniej formie bardziej mi się podobało.
Dla graczy, którzy lubią ten tryb powinien zostać system poziomów z mniejszymi nagrodami a tak to nic w tym praktycznie nie ma poza punktami do przepustki. Trochę mało frajdy. WG może zobaczy jak w kolejnym SŁ będzie dużo mniej graczy tak jak chyba w tej edycji.
Fajny tryb szkoda że bez nagród.
Opłaca się tylko wbić żetony z przepustki bitewnej a potem zapomnieć.
Wcześniej były poziomy obligacje rezerwy no i najważniejsze czołg 9 poziomu do wygrania.
A teraz graj trać czas a i tak nic nie wygrasz
Kocham ten tryb, w każdej bitwie jestem top2.
Lubię ten tryb, ale mało ludzi teraz będzie w niego grać, no cóż smutno 🙁
Hej,
Wydaje mi się, że w którymś filmiku WG wspomniało o tym, że w Stalowym Łowcy będzie można zdobyć żetony na czołg?
W stalowym łowcy można zrobić dużo punktów przepustki bitewnej a z przepustki wpadają żetony, które można wymienić na czołgi.
Kiedy bitwy rankingowe 2021?
Tryb dla kamperów. Gdzie jest linia frontu?
Są jakieś informacje nt. tego jak zostały zrebalansowane pojazdy? Jestem ślepy chyba, bo nigdzie nie mogę tego znaleść a chciałbym wiedzieć czy ru/ger/fra dalej będą karmą dla brytola 😀
Hehe i dobrze nie będzie trzeba w to grać bo nie przepadam za tym trybem pewnie linia frontu na podobnych zasadach ale tam przynajmniej kredki się na stuka 😉
usmiercili ten tryb ????
No właśnie. Ktoś mi wytłumaczy jakie są teraz korzyści z grania stalowego łowcy?
Ja zaraz padne ze smiechu, a jakie masz korzysci z grania w wota?
Grając randomy zarabiasz kredki, grindujesz czołgi, expisz załogę a nawet robisz misje kampanii. Grając stalowego grasz tylko stalowego
Ludziom sie w d poprzewracalo. Juz nie graja w gry 4fun, graja bo musza kredyty i czolgi expic XD
Niewolnicy wlasnej glowy.
Dla mnie ten tryb nigdy nie był for fun. Grałem w zeszłym roku bo musiałem. Randomy sprawiają mi większą frajdę nawet walki 15:3. Linia frontu daje mi frajdę. W stalowym zawsze się nudziłem.
Też chciałbym wiedzieć, jakieś nagrody za ten tryb czy tylko satysfakcja?
Chyba coś w stylu obligacje i może trochę kredek. A no i punkty do przepustki.
Nie ma nagród więc już nie muszę grać tego trybu. Dzięki WG:)
no czyli teraz taki tryb na max 2-3 bitewki dziennie i w sumie ok bo grind tego był szybki ale i nużący
Już widzę jak ktoś włączy teraz Stalowego Łowcę xD