Piaskownica 2021 w World of Tanks: pociski OB, załoga i artyleria
przez Bin4r · Opublikowane
Serwer Piaskownicy w World of Tanks jest poligonem do testowania najtrudniejszych i najważniejszych zmian w grze. Wkrótce rozpocznie się nowa iteracja Piaskownicy, która poświęcona będzie zmianom pocisków odłamkowo-burzących, załogi i artylerii. Dołączcie do testu, podzielcie się swoją opinią i wnoście swój wkład w przyszłość World of Tanks.
Witajcie, Dowódcy!
Począwszy od drugiego tygodnia lutego, ruszymy z serią istotnych testów aktualnych mechanik gry na serwerze Piaskownicy. Pracując nad przyszłą formą gry, pokażemy Wam wstępne koncepcje, by otrzymać Wasze opinie, przeprowadzić dyskusję i zdecydować o przyszłości proponowanych rozwiązań. Dlatego też zapraszamy Was do wzięcia udziału w nadchodzących testach i podzielenia się opinią na temat naszych pomysłów na ulepszenie doznań z rozgrywki.
Niektóre ze zmian, które zobaczycie w testach (korekta pocisków OB czy mechanik artylerii), już zostały przedstawione społeczności gry. Wasze sugestie umożliwiły nam rozwinięcie zmian, które teraz poddamy ocenie.
Istotą Piaskownicy jest umożliwienie deweloperom i graczom wspólnego kształtowania ewolucji gry. To metoda współpracy, która nie raz dowiodła swojej skuteczności. Testy, które teraz przeprowadzamy, są kluczowe, a Wasza pomoc cenna, więc dołączcie do nas i podzielcie się swoją opinią. Witamy w Piaskownicy 2021, Dowódcy!
Harmonogram testów
Poniżej przedstawiamy kilka przykładów zmian, które będziecie mogli przetestować podczas testów w Piaskownicy. Poniższa lista jest zamknięta – bardziej szczegółowe informacje będą dostępne w artykułach publikowanych przed uruchomieniem każdego testu:
- Zmniejszone uszkodzenia od pocisków OB uderzających w przód dobrze opancerzonych pojazdów.
- Skrócony czas ogłuszenia artylerii.
- Więcej dostrzegalnych śladów pocisków artyleryjskich.
- „Lampa artyleryjska”— nowa funkcja informująca gracza o wystrzeleniu pocisku z działa samobieżnego przeciwnika.
- Przerobiona Załoga 2.0— nowe i przerobione umiejętności i atuty, premierowy system załóg i ich postępów oraz nowa funkcja instrukcyjna. Dowiecie się również w jaki sposób Wasze obecne załogi zastaną zaadoptowane do nowego systemu.
By zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na temat każdego testu w Piaskownicy i nowych funkcjach, które zostaną poddane ocenie, przeczytajcie specjalny artykuł, który zostanie opublikowany na krótko przed poszczególnym testem. Pierwszy test ruszy 8 lutego, a w nim będziecie mieli okazję sprawdzić zmiany mechaniki pocisków OB w praktyce. Śledźcie wiadomości i zostańcie z nami — sprawy przyjmą interesujący obrót!
Nagrody za uczestnictwo w testach
Testy w Piaskownicy są niezwykle istotne, dlatego też chcielibyśmy podziękować wszystkim aktywnym uczestnikom za ich udział oraz zaangażowanie.
Podczas testów będziecie mieli dostęp do specjalnych misji na serwerze Piaskownicy, których ukończenie przyniesie Wam żetony. Będziecie mogli wymieniać żetony za misje wypełnione podczas każdego testu, na przydatne nagrody na serwerze zwykłym przed rozpoczęciem następnych testów w Piaskownicy. Więcej szczegółów podamy później.
W głównym kliencie gry, będziecie w stanie wymienić je na wybrane przez Was przedmioty.
- Nowy styl 2D*
- Cztery niepowtarzalne naklejki**
- Dni konta premium WoT
- Rezerwy osobiste na kredyty, PD bojowego, wolne PD oraz PD załogi
- Kredyty
* Możecie również otrzymać styl 2D za darmo. By to zrobić, musicie aktywnie uczestniczyć w co najmniej dwóch odsłonach Piaskownicy. Styl 2D nie zostanie udostępniony w Sklepie w czasie testów po pierwszej iteracji, ale postępy gracza w pierwszym teście zostaną uwzględnione przy jego przyznawaniu. Bardziej szczegółowy termin przyznania stylu 2D na konto graczy będzie podany później.
** Po każdym uruchomieniu Piaskownicy nowa naklejka będzie udostępniona do wymiany za żetony w Sklepie. Wszystkie 4 naklejki staną się dostępne po ukończeniu czwartej i ostatniej iteracji testu. Po uruchomieniu Piaskownicy, możliwa będzie wymiana Waszych żetonów na jedną unikalną naklejkę (za testowanie przeprojektowanych pocisków OB). Będziecie mogli ją nabyć dowolną ilość razy.
Wszyscy uczestnicy, którzy rozegrają przynajmniej 5 bitew będą mogli podzielić się swoją opinią w specjalnym kwestionariuszu. Zebrane z niego odpowiedzi będą stanowiły główne źródło informacji, które ułatwią Wam zrozumieć, jak dobre są proponowane zmiany. Jest to najskuteczniejszy sposób wyrażania opinii i wpływania na przyszłe zmiany w World of Tanks.
Jeżeli wyniki testów okażą się niesatysfakcjonujące, zmiany nie zostaną wprowadzone do gry!
Jak wziąć udział w testach Piaskownicy
- Pobierzcie program uruchamiający Piaskownicy.
- Zainstalujcie klienta Piaskownicy, uruchomiając pobrany plik. Jeżeli uruchomiliście Game Center po raz pierwszy, będziecie musieli autoryzować i restartować pobrany plik instalacyjny.
- Poczekajcie, aż klient Piaskownicy zostanie pobrany i zainstalowany.
- Udajcie się do zakładki World of Tanks, wybierzcie „Piaskownica” World of Tanks, a następnie kliknijcie „Graj”.
Pierwszy serwer Piaskownicy ze zrewidowaną mechaniką pocisków OB zostanie udostępniony w poniedziałek, 8 lutego.
Potrzebujemy Waszej pomocy, by gra w World of Tanks dostarczała jeszcze więcej przyjemności! To Wasza okazja, by wpłynąć na kierunek rozwoju i przyszły kształt Waszej ulubionej gry. Weźcie udział w nadchodzących testach, przetestujcie zaktualizowaną mechanikę i podzielcie się swoją opinią – postaramy się odnieść do wszystkich uwag! Będziecie mieli również sposobność wypełnienia związanych z testem ankiet, by wypowiedzieć się o naszych propozycjach.
Do zobaczenia na serwerze Piaskownicy, Dowódcy!
Ź: Portal EU
a kiedy będzie piaskownica załoga.
Jak będzie można wymienić te żetony za gre na piaskownicy?
a czy to jest tak jak common test z 20 tys golda
Już działa
jeszcze nie włączyli a napisane jest że 8 lutego jest włączone. a u was już działa
U mnie nie działa
chcialbym aby wlaczyli
działa ta piaskownica juz.
gdzie niby piaskownica ?
Znając WG napiszą nam, że o 16:00 naszego czasu, a będzie o 23:00 naszego czasu XD
wsm bym sie nie zdziwil
żeby tylko arta ucierpiała na zmianach najmocniej
I misje na arte, żeby łatwiejsze były
Zamiast ograniczyć ilość złotej amunicji (o pardon – specjalnej) to zabierają się za pociski OB. Przecież już teraz OBki o małej penie i niskich obrażeniach jeżeli trafia na jakiś zrost pancerza to zadają całe 0 dmg, albo w zasadzie to się odbijają (taki podobny odgłos).
Tego właśnie nie rozumiem. Jako że nie gram w ogóle amunicją premium to dla mnie OB to jedyna szansa aby zadać jakiekolwiek uszkodzenia. W takim obrocie spraw jestem na randomach bezsilny 🙁
jeśli grasz tak bo masz mało kredek lub je oszczędzasz na czarny rynek to ok ale jak nie to Yebanny yt murowany z ciebie xD albo husarzek to zależy
Oj trochę będzie trzeba poklikać, dużo załóg posiadam. Pewnie będzie coś to kosztować.
Chciałbym zobaczyć reakcję miłosników arty francuskiej po nerfie HE… gdy już teraz praktycznie nic nie robi a będzie jeszcze mniej po nerfie jeszcze ogłuszenia xddd
Arty nie dostaną nerfa ich He typie
O, ktoś tutaj z WG grał w Armored Warfare (ostrzeżenie o nadlatującym pocisku SPG) 😀 Najwyższa pora na jakieś zmiany. Mam nadzieję szczególnie na zmiany dot. załogi, bo aktualnie to jest jakiś żart z XPieniem i umiejętnościami.
Ja nie narzekam na Xpienie załogi. Jak masz czołg premium i sobie grasz tym co najczęściej się gra lub tym co najbardziej lubisz to nie widzę problemu. Ja mam 7 parkowych załogantów na tym na czym najczęściej gram – nie zwróciłem uwagi na to nawet kiedy tak szybko wbiłem 🙂
Czekam aż w końcu zrobią coś z amunicją premium. Te plany zmniejszenia dmg już poszły w niepamięć?
chłopie im bardziej znerfią golda tym więcej trzeba będzie z niego strzelać i to nie zmniejszy problemu tylko go pogłębi
Ja jestem już „weteranem” WOTa . Za moich czasów gdy był dostępny czat pomiędzy drużynami a premium było jedynie za złoto sporo się działo w kwestii negowania pocisków premium. Od początku gram tylko podstawową amunicją. Zero goldowej (pomimo iż płacę WOTowi w paczkach świątecznych np.) i mam około 1800 WN8. Przez co czekam na nerf amunicji premium bardzo mocno gdyż moje statystyki mocno wzrosną przy tej zmianie. Oczywiście każdy gra jak chce i nie mówię iż każdy kto używa geld amunicji to noob bo do tego przyzwyczaił nas wargaming. Jedynie kreuję swoje zdanie na podstawie swoich doświadczeń i czego bym oczekiwał. Zmniejszenie dmg na premium ammo moim zdaniem zdecydowanie mocniej faworyzowało by graczy czysto skillowych. Hejt more than welcome. To moje zdanie i tego nie zmienię.
każdemu ogarniętemu graczowi statystyki pójdą do góry jak golda by znerfili. To tylko słabsi dostaną po dupsku. Pomijając że są czołgi które bez golda sporo tracą, lodówka chociażby, czy też ciężkie magazynki, (50b, t57 heavy)
i jest sporo więcej.
Wiadomo są też czołgi co zyskają, ofc jak by zwiększyli dmg podstawowej a nie nerfili dmg golda, no to np właśnie jadzia, leopard, progetto nawet (x) I wiadomo sporo innych co mają wysoką bazową pene lub mogą sobie z łatwością objeżdżać
raczej bym powiedział, że na niektórych czołgach jest to w jakimś sęsie buff i zasada „zwiększyć o 20%dmg” na podstawowych to ciężkie do zbalansowania. Wyobraź sobie Jpz który na podstawowych już ma gigantyczną alfę. 🙂
Dlatego ja na przykład wybieram pojazdy z wysoką penetracją. Jeżeli jest czołg np jak type 5 heavy to jego zaletą jest dobry pancerz. Który nic nie znaczy w dzisiejszym WOCie… Jeżeli jest czołg ze słabą peną to ma inne zalety jak na przykład mobilność i powienien objeżdzać przeciwników a nie ładować im w wieże z golda. Teraz cięzko grać na X tiery bez gelda więc czekam aż to zmienią. Nawet moim starym AMX 30B ładują we mnie z gelda … I to nie jest spowodowane tym iż cięzko mnie przebić. A jedynie tym iż wszyscy mają po sufit załadowane geld. Ja żeby grać znowu na X oprócz Jadzi i Strv czekam na lepsze czasy gdzie bardziej liczy się taktyka niż lepsza pena i geld po sufit.
Zapraszam Wszystkich do aktywnego uczestnictwa. To najlepszy moment by wyrazić swoją opinię o kształcie zmian. Pamiętajcie „po odejściu od kasy reklamacje nie są uwzględniane”. Pzdr
od kiedy są te testy
Pierwszy test ruszy 8 lutego, a w nim będziecie mieli okazję sprawdzić zmiany mechaniki pocisków OB w praktyce. Śledźcie wiadomości i zostańcie z nami — sprawy przyjmą interesujący obrót!
Link z artykułu nie działa – zamyka się zaraz po kliknięciu, żaden program się nie pobiera…
Świetne zmiany, husarze na HE będą od teraz mniej toksyczni i łatwiej będzie unikać artylerii.
gj wargaming
No właśnie trochę słabo… bo taka ebola i chieftein beda jeszcze bardziej OP. Tak to można było ich tłuc z HE, albo gracze w tych czołgach bali się Lewandowskiego czy niszczarek na HE. A teraz może być lipa. Lepiej by zmniejszyli obrażenia dla mniej opancerzonych pojazdów czy części czołgu, bo dostanie za 1200 od arty jak jedziesz na full speedzie takim 277 to jest śmiech na sali…
Ebole i chiefa można na spokojnie przebijać nawet nie używając golda, więc nie wiem w czym problem, mówienie, że te czołgi są op jest równie bezsensowne.
Twój komentarz jest bezsensowny albo jesteś trollem
xD
Dokładnie.
Buff dla twardowieżowców. Czy „przypadkiem” dużo ruskich nie ma twardych wież?
Teraz każdy jednen czołg ma twardą wieżę
trzeba byc zapisanym czy kazdy moze dolaczyc ?
„Test jest otwarty dla wszystkich graczy.” czytanie boleć, moja rozumieć.
kazdy moze dolaczyc