WoT: Blitz Reforged wiadomość od twórców
Wargaming ostatnio opublikowało wiadomość na temat opinii aktualizacji Reforged.
„
Wyniki pierwszego ultra testu aktualizacji Reforged
Witajcie, drodzy gracze!
Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi przemyśleniami na temat wyników otwartego Ultra Testu aktualizacji WoT Blitz Reforged: czego się nauczyliśmy i co będzie dalej.
Kiedy w styczniu ogłosiliśmy otwarty test, naszym celem było pokazanie tego, nad czym pracowaliśmy przez ostatnie kilka lat. Jednak teraz zdajemy sobie sprawę, że wprowadzenie tak wielu zmian na raz, bez podania dokładnego uzasadnienia, doprowadziło do zamieszania i frustracji.
Niektórzy z was uważali, że zmiany były zbyt drastyczne, a brak komunikacji tylko pogorszył sytuację. Pierwsze wprowadzenie aktualizacji Reforged nie zostało przeprowadzone tak dobrze, jak powinno. Chcielibyśmy, abyście pozwolili nam spróbować zrobić to właściwie, zaczynając od przejrzystego podsumowania waszych opinii i tego, jak zamierzamy sobie z nimi poradzić.
Otrzymane opinie (największe problemy)
Wielu z was wzięło udział w testach, wypróbowało nowe funkcje i podzieliło się szczerymi opiniami w komentarzach i na Discordzie. Szczególne wyrazy uznania dla tych, którzy wypełnili ankietę – doceniamy wasz czas i poważnie potraktowaliśmy wszystkie wasze opinie.
Zaobserwowaliśmy silne reakcje na kilka kluczowych funkcji pierwszej wersji testowej gry. Oto najważniejsze obszary problematyczne:
– Dowódcy: Obawy o styl samych dowódców, utratę kluczowych umiejętności załogi, sprawiedliwy balans nowych umiejętności oraz obawy, że najlepsze umiejętności i dowódcy będą płatni.
– Zestawy i progresja: Trudności w poruszaniu się po zestawach, w tym możliwość łatwego znajdowania czołgów, obawy o to, jak postępy sprzed aktualizacji zostaną przeniesione do nowego systemu, a także zamieszanie związane z tym, jak teraz działa progresja.
– Ekonomia: Obawy związane ze zmniejszeniem zarobków przy jednoczesnym wprowadzeniu nowych wymagań dotyczących wydatków.
– Interfejs bitew i nawigacja: Wiele osób uznało zaktualizowany interfejs za nieintuicyjny, narzekając na wybór kolorów, czytelność i ogólny układ.
– Problemy z rozgrywką: Niektóre mechaniki, takie jak czołgi tracące zbyt dużą prędkość podczas skręcania, wydawały się nienaturalne i frustrujące.
– Wydajność: Spadki liczby klatek na sekundę, problemy z optymalizacją i inne błędy były również istotnymi kwestiami.
Pomimo pewnych obaw, jednym z obszarów, który został ogólnie dobrze przyjęty, były wrażenia z walki. Wielu graczy doceniło świeżość mechaniki walki, ulepszoną oprawę wizualną i ogólne wrażenia. Niektóre aspekty nadal wymagają dopracowania i będziemy je nadal ulepszać.
Działamy w oparciu o opinie graczy
Chcemy podkreślić, że nie tylko naprawiamy błędy – wprowadzamy prawdziwe zmiany w oparciu o wasze opinie. Niektóre z nich są już w toku, w tym:
– Dowódcy: Odkładamy na półkę niektórych dyskusyjnych dowódców i przerabiamy wizualizacje innych, aby lepiej pasowały do tożsamości Blitz. Wprowadzamy również opcję przełączania się na narodowe głosy załogi i nadal balansujemy umiejętności i wartości, aby rozgrywka była sprawiedliwa.
– Ulepszenia nawigacji w czołgach: Wprowadzamy modyfikacje interfejsu użytkownika do zestawów, aby wyglądały i działały bardziej jak stare drzewa technologiczne. Wprowadzamy również wiele zmian, aby karuzela czołgów odzwierciedlała dotychczasowe wrażenia z gry w Blitz.
– Transfer postępów gracza: Postępy będą przenoszone na podstawie badań nad czołgami, a nie tylko za zakupione czołgi. Jeśli chodzi o statystyki gracza, współczynnik zwycięstw, średnie obrażenia i inne kluczowe statystyki zostaną w pełni przeniesione i wyświetlone.
– Naprawa problemów z prowadzeniem pojazdów: Zajmujemy się nadmierną utratą prędkości podczas skręcania i dostosowanie ogólnego zachowania czołgów do tego, jak zachowują się w obecnej grze.
– Interfejs bitewny: Przywrócenie tradycyjnego zielonego koloru zamiast turkusowego dla sojuszników.
– Poprawa balansu ekonomicznego: Przegląd zarobków i cen oraz innych obszarów w celu zapewnienia bardziej sprawiedliwego postępu.
– Stabilność i poprawki błędów: Naprawa kluczowych problemów technicznych zgłoszonych podczas pierwszego Ultra Testu.
Patrząc w przyszłość
Wiemy, że same słowa nie wystarczą – chcemy widzieć rezultaty. Dlatego skupiamy się na wprowadzeniu znaczących zmian w kolejnym Ultra Teście.
Jednocześnie chcemy być transparentni: zakres poprawek znacznie się rozszerzył po zebraniu waszych opinii. Wiele z nich wymaga głębszych zmian w mechanice gry, balansie i systemach. Z tego powodu wprowadziliśmy już zmiany w naszej wewnętrznie zaplanowanej dacie następnego Ultra Testu, przesuwając ją z powrotem, aby wprowadzić te zmiany.
Niektóre poprawki będą wymagały czasu – nie wszystko zostanie rozwiązane natychmiast, ale jesteśmy zobowiązani do wprowadzania ulepszeń krok po kroku. Nasz cel jest jasny: ulepszyć Blitz dzięki waszemu wkładowi.
Dowiedzieliśmy się również, że nasza komunikacja musi być lepsza. W przyszłości będziemy częściej informować o nadchodzących zmianach. Ponadto planujemy rozszerzyć sposoby zbierania opinii społeczności na temat naszych zmian w fazie rozwoju, aby umożliwić nam dostosowanie rzeczy przed podjęciem ostatecznych decyzji lub szerokim wprowadzeniem dalszych testów.
Gdy zbliżymy się do następnego testu, zaprosimy cię z powrotem, abyś mógł osobiście doświadczyć ulepszeń. Bądź na bieżąco!
Dziękujemy!
Naprawdę doceniamy czas i wysiłek włożony w testowanie i przekazywanie opinii. Wasza pasja do Blitz jest tym, co napędza nas do jego ulepszania. Już teraz ciężko pracujemy nad ulepszeniami, a wasze głosy kształtują przyszłość gry.
Zespół World of Tanks Blitz”
Co myślicie o tych zmianach?