Prosto z Supertestu: Zmiany na mapie Overlord
Dowódcy!
Przedstawiamy nowe zmiany na mapie Overlord, która przeszła gruntowne i bardzo potrzebne zmiany. Usunięto plażę poprzez zalanie oraz znacznie wydłużono zielone tereny, przez co zobaczymy tam więcej czołgów ciężkich takich jak S Conq. czy Kranvagn. Czy są one na + czy na – ? Zapraszam do dyskusji w komentarzach 🙂 .
Overlord
Granice tej mapy zostały przesunięte o 200 m w głąb lądu , usuwając trasę czołgów ciężkich wzdłuż wybrzeża. Dodatkowo, nowa ścieżka została utworzona wzdłuż prawej granicy dla czołgów lekkich i średnich. Trasa pod wiatrakiem została przerobiona, z ulepszoną geometrią klifu i nowymi pozycjami i przejściami dla MT.
- Usunięcie trasy przybrzeżnej i zmiany poziomu wody: Usunięto przestrzeń rozgrywki o długości 200 m wzdłuż wybrzeża, a poziom wody został podniesiony. Całkowicie wyeliminowano trasę przybrzeżną dla ciężkich czołgów. Jednak pozostałe obszary przybrzeżne nadal mogą być używane jako bezpieczna trasa do nacierania czołgów w kierunku bazy wroga po zapewnieniu sobie zwycięstwa w strefie HT.
- Nowa trasa śródlądowa dla LT i MT: Nowa przestrzeń rozgrywki o wymiarach 200 m została dodana w głąb lądu. Ta nowa trasa składa się z kilku pól rozdzielonych wzgórzami i centralnej drogi, a także z nizinnego obszaru ufortyfikowanego wzdłuż krawędzi mapy. Obszar ten jest idealny dla LT i MT, oferując miejsca zasadzek dla niszczycieli czołgów (i bezpieczne strefy dla artylerii).
- Ulepszenia trasy klifowej dla HT i MT: Trasa dla HT i MT wzdłuż klifu została dostosowana, zapewniając lepszą osłonę dla HT w walce wręcz. Zbocze klifu zostało przeprojektowane, aby zapewnić wygodniejszą rozgrywkę dla MT. Posuwanie się pojazdów wzdłuż tej ścieżki i zabezpieczanie linii bitwy zapewni strategiczną przewagę w atakowaniu wrogich HT.
Czy tylko ja mam uczucie, że każda zmieniona mapa staje się za każdym razem co raz mniej grywalna. Żebyś sobie przypadkiem dobrego wyniku nie wykręcił?
Zmiana dobra ale mogła by być lepsza usunięcie plaży to doskonały ruch bo już nie będzie idiotów jeżdżących na plaże i niszczących innym bitwę, jednak te dodane tereny po drugiej stronie trochę z byt puste mogliby dodać jakieś zabudowania itp.
Multi płacze że on w jakimś gruzie wraz z innymi gamoniami nie będzie już mógł jeździć na plażę aby niszczyć normalnym graczom bitwę.
Do kitu zmiana
Nie trzeba było usuwać plaży, wystarczyło samo przesunięcie dalej. Plaża miała swój pierwiastek klimatyczny jako miejsce historyczne…
Tereny dodane powinny zawierać chociażby jakieś zabudowania miejskie, a nie otwarty teren na który nikt nie pojedzie. Gra będzie toczyła się na zaledwie połowie pozostawionej mapy.
Zmian według mnie na spory minus. Usuniecie „plaży” trochę zabija cały charakter mapy i w sumie mogli by w tym mocnienie zmienić nazwę… ale to jest pikuś. Najgorsze według mnie jest to że znika w zasadzie 30% mapy i takim Hewikiem już się tam nie pojedzie – a była to bardzo dobra miejscówka bo można było grać na wieżę i była ochrona przed artą. A jak flankę się przepchnęło to otwierała się możliwość flankwania pozycji wyżej. – przy czym nadal istniało ryzyko że jak my będziemy flankować to nas kto inny oflankuje z racji na „skrzyżowania” przy podjazdach do bazy.
Bez tej pozycji, w zasadzie pozostaję hevikiem lub assault TD jechać na pozycję wyżej a tam nie dość że jest arta to jeszcze TD mają „przestrzały” praktycznie z bazy do bazy.
Niby jest pozbycie się części mapy na którą naprawdę wielu graczy narzekało ale cała reszta zmian jak dla mnie nie zwiastuje nic dobrego. Mapa po zdjęciach daje mocne wrażenie stania się mapą pod camperiade plus jest praktycznie cała odsłoniona co wykorzystają arciarze a gracze HT raczej dodadzą tę mapę na perma block. Kolejna mapa gdzie będzie mocno karana agresywniejsza gra a strata spota będzie oznaczało w 75% przypadkach przegraną nieważne co by się zrobiło.
Wcześniej grałem ciężkimi plaże licząc, że arta została na górze i nie ma na mnie bicia. Na szczęście WG rozwiało moje wątpliwości i nie będę już miał na co liczyć 🙂
Na plażę jeżdżą tylko bociki pozdrawiam.
albo pedzie …
To już nie będzie tej „dynamiczej” wody – tj. zalewania obszarów mapy podczas bitwy? A tak pięknie WG o tym kłamało…sorry mówiło 😀
Tak obiektywnie patrząc zmiany w dobrym kierunku, ale czas pokażę.
Niby dobrze, bo nie będzie już plaży, gdzie zjazd większej liczby czołgów praktycznie gwarantował przegraną.
Z drugiej strony powstała wielka pusta przestrzeń, gdzie czołgi też będą jak kaczki na strzelnicy. A to właśnie tam się powinny przenieść ciężkie czołgi. To nie powinno być puste pole, tylko labirynt zrujnowanych budynków.
Zmiana – płacz i zgrzytanie zębami. Brak zmian – szlochy, achy, rumory, znowu płacz i jęki. Nie dogodzi
Jeśli według Ciebie ludzie nie mają prawa wyrazić swojego zdania na temat zmian jakichkolwiek czy to w grze czy w życiu, to wiedz że to z tobą jest zdecydowanie coś nie tak.
Plaża to jedyne co było fajne w tej mapie, WG klasycznie odbiera smak życia
Plaża na tej mapie to był test na IQ – kto tam jechał to nie zdał.
Wynik potyczki na przepychaczu na plaży w 90% przypadków nie miał znaczenia, bo potem trzeba wyjechać dwiema wąskimi ścieżkami pod górę i obrona tego zwykle nie stanowi problemu ( kto mógł się spodziewać, że tak to się będzie kończyło… robiąc mapę inspirowaną największym desantem w historii w którym było widać jak ciężko się szturmuje takie pozycje mimo gigantycznej przewagi ).
Ale – żeby nie było to co dodali wygląda marnie, a sama plaża jakkolwiek bezużyteczna miała klimat D-Day. No i można było skakać na przeciwników…
Na plażę zawsze jechały jakieś nooby lub gamonie bez wyobraźni co skutkowało przegraną ich drużyny.
Ojej, wreszcie nie będzie „beach boys” i narzekania że pół teamu jedzie na plażę 😀
Trochę szkoda, że usunęli plażę, która była całkiem ikoniczna. Ale dobrze że zrobili zielone, bo nie była ona dobra pod lighty
Zamiast przepychacza zrobili pole i linie krzaków
Po takich zmianach już na pewnio nie opuści mojego limba zbanowanych map
wykastrowali tą mapę specjalnie pod nooby…
nooby to na plaze jezdzily, teraz jej nie bedzie
no to właśnie kolega opisał, że dla noobów wykastrowali. Jeżeli usunęli element gdzie się pchały to chyba zrobili ukłon w ich stronę?
Dalej będą tam biec jak bezmózgie lemingi w to jedno miejsce co zostało.
ale teraz przynajmniej z klifu do wody można skoczyć