T-72AV (TURMS-T) – Prawie idealny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dzisiaj sprawdzimy kolejną drogą zabawke premium, która posłuży za konia roboczego w czasie odkrywania naziemnego drzewka ZSRR. Zapraszam na krótki opis i opinie na temat sławnego „Turmsa”.
Krótko i na temat:
Turms jest jednym z najlepszych czołgów premium w okolicach BR 10.0. Dobry pancerz (nie licząc dolnej płyty ale o tym później), bardzo dobre działo z potężnym pociskiem oraz celownik termalny strzelca jak i dowódcy czynią z tego pojazdu bardzo przyjemnego snajpera.
BR 10.0 jest idealnym dla niego miejscem ponieważ nasz lineup na tym poziomie jest chyba najlepszy w całej grze.
Nie jest to niestety pojazd bez bolączek mniejszych i większych takich jak max prędkość wstecz na poziomie 4km/h oraz bardzo złe możliwości ruchu działem w pionie to jego największe problemy. Poniżej postaram się rozwinąć temat.
Pancerz:
Jak możecie zauważyć na poniższej grafice, pancerz „Turmsa” jest na akceptowalnym poziomie. Standardowo jak to na wysokich poziomach strzał w kadłub będzie prawie zawsze śmiertelny. Wieża natomiast jest bardzo dobrze opancerzona jak na swój poziom. W skrócie, „Turmsem” powinniśmy grać ostrożnie. Granie „na wieże” powinno być naszym najlepszym przyjacielem. Niestety pancerz kadłuba jest problemem w całym drzewku ZSRR.
Przeżywalnosć:
„Turms” to nic innego jak zmodyfikowany T-72. Mamy tutaj więc do czynienia z trzema członkami załogi:
- Dowódcą (wieża)
- Strzelcem/Celowniczym (wieża)
- Kierowcą (kadłub)
Ważną kwestią jest również sposób w jaki magazynowana jest amunicja. Nie dość, że mamy tutaj automat ładujący połączony z karuzelą to kolejnym problemem znanym z chyba wszystkich pojazdów ZSRR jest brak paneli wybuchowych chroniących nas przed zabiciem załogi w przypadku wybuchu amunicji znanych z np. Abramsów lub Leopardów. Słaby pancerz kadłuba połączony z wcześniej wymienionymi faktami czyni z tego czołgu pojazd w którym bardzo łatwo głupio umrzeć.
Siła ognia:
W tej właśnie kategorii „Turms” zbiera najwięcej celujących ocen. Mamy do czynienia z działem 125mm, które na najlepszym pocisku (który mamy dostępny od razu ze względu na status premium) przebija 445mm pancerza na odległości 500m. Na swoim poziomie nie znajdziemy nic co będzie problemem. Czas przeładowania na poziomie 7.1s nie jest najlepszy ale nie jest też zły a fakt, że mamy tutaj automat ładujący, który działa tak samo nawet przy dwóch załogantach jest swego rodzaju plusem. „Turms” najnormalniej na świecie morduje co chce, gdzie chce i kiedy chce.
Mobilność:
Szczerze mówiąc to o mobilności tego czołgu nie mogę mówić za wiele. Dobra prędkość w przód w granicach 72km/h. Tragiczna prędkość cofania na poziomie 4km/h. Jest to problem w praktycznie każdym rosyjskim MBT dlatego jeśli jest to dla was znaczący minus to odradzam drzewko ZSRR w całości.
Konkluzje:
T-72AV (TURMS-T) jest czołgiem idealnym dla każdego kto chce odblokować drzewko pojazdów lądowych ZSRR. Połączenie okej pancerza i cudownej siły ognia jest na tyle przyjemne, że grając nim jesteśmy w stanie zapomnieć o słabej przeżywalności i mobilności.
Z czystym sercem polecam wam zakupić ten zestaw na najbliższych przecenach ponieważ przyniesie wam on wiele godzin przyjemnej rozgrywki. Nie trzeba się nim nadmiernie starać, wystarczy trochę uwagi a „Turms” sam odwdzięczy się wynikami.
Dla tych, którzy są zainteresowani zakupem zapraszam na oficjalną stronę sklepu War Thunder.
Szczerze mówiąc jeśli chodzi o radzieckie premki na 10.0 wolę 2s38. Więc może zobaczymy recenzję tego pojazdu. Jeszcze jest t-80UD który ma lepszą ere niż turmsik.
2S38 to jeden z najlepszych pojazdów w grze także nie ma co porównywać nawet. Chociaż też łatwo umrzeć jak się nie uważa.
Jak dla mnie czołg ten i cała reszta z rodziny t 72 to śmietniki, słaba depresja działa, czołg ten uwielbia płaskie tereny wystarczy niewielki pagórek i możecie zapomnieć o graniu na wieżę.Brak wstecznego całkowicie przekreśla ten czołg,jak spartolicie strzał to raczej na wstecznym nie ucikniecie.Osobiście polecam leoparda 2A4 premke oczywiście bo dobrze zarabia,jest mega mobilny i do przodu i do tylu ma gorszą termowizje ale nadrabia mobilnoscia i depresją działa,pance też nie jest zły jeżeli chodzi o wierzę bo kadłub to papier na tym Jeśli chodzi o Ruskie śmietniki na topce to uwielbiam T80 BWM przyjemny drzewkowy czołg.
Powiem szczerze, że zastanawiałem się przejść na WT. Nie znam tylko gry i nie wiem które premki są dobre. A nie chce tak jak w wocie kupować co wydaje się spoko i teraz mam ok. 60 premek, a 90% to złom. Sprzedałbym je, ale później się jeszcze mi znowu w paczce jakiejś trafią. Fajne, że są artykuły odnośnie innych gier. Powiem szczerze, że chyba kupię tego tanka.
P.s.
Jakie jeszcze się opłaca premki z innych nacji ?
Minusem jest to że on kosztuje z 270 zł, premki w tej grze są absurdalnie drogie
Niby drogo, niby nie. WG teraz też ma powalone ceny. Za szroty chcą po 200zł.
Polecam poczekać na przeceny, które będą za niedługo bo praktycznie wszystkie zestawy będą tańsze o 50%. Czołgi premium ery 7 są w stanie wyexpić całe drzewko dlatego są droższe niż czołgi w WOT, po prostu mają o wiele więcej zastosowań. Co do innych nacji to polecam szwecje i CV90105 oraz niemcy Leopard2 PZBTL123. W ciągu kilka dni postaram się zrobić opis wszystkich premek z 10.0, może zdąże przed przecenami.
Do 1 listopada jeszcze masz czas haha
Z tego co widzę (zacząłem interesować się WT po odejściu z WoTa) tamtejsze premki też się „degradują”. Zarówno z powodu power creepa (co jakiś czas dochodzą wyższe tiery maszyn, a przy różnicy +2 jest już 50% kary do przekazywanego expa), jak i zmian w balansie. Taki np. chiński Type-69 II G kiedyś był mocarną maszyną, obecnie prawie nikt nim nie gra.
Lepiej nie kupować premek wysokiego br do swojego pierwszego drzewka. Polecam swoje pierwsze drzewko w wt grindować maszynami z drzewka, lub premium niższych br, bo na 10.0 mierzy się z bardzo doświadczonymi graczami, nie zna się map, szybko i łatwo się umiera. Jak napisałem najlepiej najpierw nauczyć się gry i map grając na niskich br i równomiernie progressować ucząc się nowych map (niektóre są dostępne od konkretnego br) i mechanik.
Powiem szczerze, że zastanawiałem się przejść na WT. Nie znam tylko gry i nie wiem które premki są dobre. A nie chce tak jak w wocie kupować co wydaje się spoko i teraz mam ok. 60 premek, a 90% to złom. Sprzedałbym je, ale później się jeszcze mi znowu w paczce jakiejś trafią. Fajne, że są artykuły odnośnie innych gier. Powiem szczerze, że chyba kupię tego tanka.
P.s.
Jakie jeszcze się opłaca premki z innych nacji ?
To nie jest takie proste szczerze mówiąc.
Zależy czego oczekujesz od maszyny.
Pamiętaj że w WT nie grasz nigdy 1 maszyną więc kupowanie wyższego lvl premki i wyjście z meczu po 1 zniszczeniu trochę sabotuje wygraną. Najlepsza inwestycja jest kupienie konta premium na pół roku za 90zl (na urodziny gaijin to jest (1 listopada) i na dzień zwycięstwa.
I wtedy lepiej sb tak grać ew jak coś ci się podoba to kupić talizman (ulepszenie na czołg z drzewka dzięki któremu Expi jak Przemka). Dopiero później można się zastanowić nad premiami wyższego lvl. Najlepiej kupić na zniżkach, do Niemiec i Szwecji baaardzo polecam Leoparda 2a4 premiowego jak już. Ruskie mają trochę inny styl gry i na topce musisz trochę ogarniać lepiej żeby to wykorzystać
Fajne jest to, że coś się dzieje z artykułami NT war thundera, bo wota już trochę za dużo :p
Spoko materiał.