Aktualizacja atutów załogi – nowy, rewolucyjny system

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

58 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fiolet

Śmieszą mnie osoby które płaczą bo zmieniają coś w załodze która nie była ruszana od początku gry

Kicek

Niech oni się zajmą płatnymi „modami”. Bo tracę chęci na jakąkolwiek grę. Kiedy mam zmaksowany kamuflarz na evenie i gościu mnie blinduje kilka razy pod rząd. Zgłaszanie cziterow totalnie bezsensu. Automat Ci odpowiada, że zrobili przesiew w 2021 roku i jest już git. Tragedia.. masa cziterów.. a gra się uwstecznia.

goop69

polecam nie grać na eu4 ani po nocach, na normalnych serwerach o normalnej porze nie ma cziterow, a jak sie trafi pojedynczy to nic nie szkodzi, bo czity w wocie malo daja w wiekszosci przypadkow i skillem porobisz kazdego czitera.
A jak stoisz w jakims typowym krzaku tym even, to sie nie dziw, ze blindy dostajesz, to normalne

Sinecode

Nawet może nie cheaterzy. Zwróć uwagę w bitwach, że po jednej i po drugiej stronie może się trafić gość który jest AFK albo taki bocik co jedzie w róg mapy i nic nie robi. Wiesz o co chodzi? Typ ma 2 konta, 2 kompy. Wbija do gry w jednym czasie i przy odrobinie szczęścia losuje go w przeciwnych drużynach, a konto AFK robi za podgląd sytuacji w przeciwnej drużynie. Dlatego gość może strzelać blindy i robić wyniki bo po prostu wie gdzie strzelać i gdzie jechać. Na to nie ma żadnego paragrafu, po prostu jest nieetyczne i obrzydliwe a żaden producent nie może z tym nic zrobić. Inny sposób to grasz z kolegą, klikasz z nim w tym samym czasie BITWA i on jest w przeciwnej. On ci mówi co i jak albo masz podgląd na discordzie bo ci odpali streama, Ty jemu i tak sobie kręcą wyniki. Systemy tak proste a skuteczne jak żaden cheat i nie do wykrycia. Są 2 osobne konta? Są. Nic nie poradzimy…

Kabuto

Aha to w końcu wchodzi czy nie wchodzi bo chyba drugi raz w tym roku ma wejść

biejkowski

Dwa razy już próbowali popsuć załogę i dwa razy dostali bana od graczy. Teraz cisza. Nikt się nie buntuje? Kastracja do 6 perków jest ok? Może jeszcze kupcie trochę skrzynek z IX, żeby wspomóc słuszne zmiany i zasilić konta wspaniałych twórców.

M@c

Załogi 6 perkowe w obecnym wocie niewiele ustępują załogom 7-8 perkowym poniewaz te ostatnie perki są juz wybierane zwykle dlatego ze innych nie ma, a nie wnoszą wiele do poprawy parametrów czołgu na polu bitwy 😀 Miło bedzie przytulić ksiązki szkoleniowe za nadwyzki expa ponad 6 perków na kilku załogach 😀
Moim zdaniem najbardziej zyskają załogi 2-3 osobowe bo kiedys faktycznie trzeba było mieć tam z 8 perków a teraz jak dowódca bedzie miał dodatkowo 3 inne funkcje to w cenie 6 perków załogant bedzie korzystał z 15 uzytecznych. Dowódca Manti bedzie miał z 6 perków 12.
Duzy plus za usuniecie gaszenia ze wszystkich poza radiooperatorem – mamy perk gratis 😀
Jedynie jak ktos gra juz te 12-13 lat jedną załogą i nie potrzebuje drugiej, to bedzie stratny bo z jego miliona perków zostanie mu 6 a skoro nie ma innej załogi to nie bedzie miał jak wykorzystac podrecznikow szkoleniowych.
Ze strony streamerów nie słyszałem rowniez narzekania ze z nowymi załogami teraz nie bedzie sie dało grać.
Tak szczerze to ta zmiana ma praktycznie same plusy. Jak dla mnie.

Freeeez

Wszystko w tej grze od dawna robione jest pod nowych graczy, których jest coraz mniej.
Wybraz sobie, że dzisiaj zaczynasz grać w WOT i grindujesz czolgi z aktualnie dostępnymi „wspomagaczami” a teraz przypomnij sobie jak to było jak zaczynałeś grę 10-12 lat temu? Cała gra ewoluowała w kierunku: szybciej, łatwiej, drożej i niestety nie ma to nic wspolnego z jakością.

Po1nter

A myślisz, że taki nowy gracz bez tych wspomagaczy zostanie w World of Tanks? Przecież biorąc pod uwagę graczy, którzy siedzą już lata w tej grze, mających meta czołgi, ze starannie wyselekcjonowanymi załogami często na różowych/fioletowych modułach to taki nowy gracz bez dostępu, bo nie oszukujmy się nie nabije prędko 12 000 obligacji na fioletowy setup bądź nie zdobędzie dużej ilości różowych modułów ma szansę z nami walczyć? Wypnie się na grę szybciej niż zaczął w to grać. Jeśli grasz od lat to masz wszystkiego pod korek więc po co te narzekania.

biejkowski

Nie rozumiem dlaczego ma być tylko 6 perków? Każdy wie, że optymalne jest 7 perków. Na złość to ruski robi, żeby zniechęcić starych graczy do gry. Jak będą zamykać serwer to mniejszy krzyk będzie. Nowych graczy w tej grze nie ma od lat, więc argument o wyrównywaniu szans jest z d. Nie potrzebuje stosów podręczników, nigdy ich nie użyje bo mam już wszystkie załogi i nie planuje szkolić kolejnych. Mam też pompę ciepła i do pieca ich nie wrzucę. Masakra te zmiany i strata czasu dla graczy, bo trzeba będzie ręcznie to zmieniać w każdym załogancie.

goop69

Usuwaja gaszenie z grupowych, wiec optymalnie wychodzi 6
Ja jestem starym graczem i mnie to ani troche nie zniecheca, wrecz przeciwnie. To sa bardzo dobre zmiany, tylko noobki placza

Wild_Butter

ja perdole jak by nie można było po prostu skopiować systemu z Armored Warfare albo war thunder tylko jakieś komplikacje wymyslac zeby im sie tam siano zgadzało

goop69

jakie komplikacje xD system pozostaje taki sam jak byl

Konraddno

Czyli dalej wg próbuje pomóc ułomnym (nie da się pomóc komuś choremu nieuleczalnie na głupotę) a tym co grają dłużej rzucić kłodę pod nogi i kończy się zawsze tak samo. Oni zrobią coś dla graczy z dużym stażem? (Nie mam na myśli jakiś naklejek i stylów dla 6 tierow xd) Czy tylko będą tą grę upraszczać i upraszczać, gdzie działa to odwrotnie do zamierzonego celu XD ale zapomniałem że teraz na topie są gry jak frontine czy pub i inne gry souls like gdzie myśleć nie trzeba XD w wocie jakby pokazywali na mapie przeciwników to i tak ludzie by tego nie ogarnęli. Niby się rozwijamy jako cywilizacja ale chyba nie do końca.

Po1nter

Przede wszystkim upraszczają to czego nie powinni. Załogi wymagają przerobienia, obecna forma jest nadal uważam nieakceptowalna. Same załogi powinni ograniczyć do dowódcy jak np. w Armored Warfare. No i to nieszczęsne przenoszenie załóg. Kończysz E75 szkolisz na E100 a oni magicznie zapominają jak prowadziło się E75 przecież to patologia. Był projekt, załogi która miała mieć funkcję działania na 3 maszynach i to było bardzo dobre rozwiązanie, to zaś się odpowiednie grono zesrało i mamy to co mamy.

M@c

Tez bym zyczył sobie system 1 załogi na 3 czołgi. Sądze ze wymagałoby to zmiany w załodze ze musiałby zostac sam dowódca bo czasem z poziomu na poziom zmienia sie skład załogi. Nie mówiąc juz o tym ze w niektorych liniach na 8 tierze jest np LT a na 9 juz Med. Czy na 8 Med a na 9 juz HT. jak by to miało działac w systemie kar dla załog innych klas pojazdów? Mam nadzieje ze jakos zostanie to rozwiązane bo miło by miec 4 załogi na całą linie 10 pojazdów 😀 a nie 10 załóg :/ ( zwykle mniej bo nizszych tierów mniej jest niz topowych )

Grek

Tego typu komentarze pokazują w jakim opłakanym stanie jest community wota

Wociszek

Oczywiście że musieli wyru***ć graczy: „Liczba PD rekompensowana w podręcznikach dla załogi odpowiedniej nacji jest równa liczbie PD czołgisty podzielonej przez 4,5”

Czyli ktoś sobie grał 1 czołgiem żeby mieć super załoge, a teraz dostanie jedynie 20% rekompensaty… ładnie to sobie wymyślili

Bob

Chyba nie do końca o to chodzi… Ale na takiej Manti jak ktoś robił mega załogę to straci kosmicznie… Za to jeżeli dobrze to rozumiem to opłaca się teraz wydawać wszystkie podręczniki na czołgach, które mają 5, a najlepiej 6 załogantów (o ile ma się tam 6 perkow zrobionych). Wtedy dostanie się więcej podręczników niż się włożyło. Dobrze to rozumiem?

Fisbfofbeoc fk

Tak, dobrze rozumujesz. Jeżeli czołg ma 4 załogantów lub mniej, ogólnie gracze tracą dzięki przelicznikowi wg 4,5. Gdy pojazd ma 5+ można na tym “zarobić”

M@c

Jak ktos na dowódcy Manti zrobił 6 perków to teraz bedzie miał 12 gdzie tu strata? Chyba ze ktos zrobił z 9 ( ale ciezko sobie to wyobrazic 😛 bo skad brac tyle expa jak masz kilkaset innych załog na czołgach i większosc chcesz miec dobrą 😀 )
Ale nawet w takiej sytuacji z 9 perków zrobi Ci sie 12 a nadwyzke dostaniesz i bedziesz mogł sobie zorbic kolejną wypasioną załogę.

Bob

Ale fakt, jak któryś załogant ma 7 perkow, a Ty robisz na dowódcy 8 itd. to za tych, którzy już nie mają perkow nic nie dostaniesz, więc strata jeszcze większa…

mgssnake

Gdzie jest nowy MATCHMAKER ? Oni sie zajmują załogami … Bitwy 3:15 dalej w modzie. Jak widze w XVM jak to losuje to szlag jasny trafia… nie dość ze masz połowe teamu nowicjuszy to jeszcze chu..owsze czołgi. Jakim cudem to możliwe w randomowym algorytmie.

Frendzel

Zawsze był taki MM. Problem jest w tym, że BC zamiast się zatrzymać i nie trafiać, to wpakuje cały klip w locie i pojedzie dalej. Dpm, mobilności, stabilizacja, kiedyś rzadkość teraz każdy czołg to ma i jak jest wylew to wszystko się składa w sekundę…

Po1nter

DPM, mobilność i stabilizacja jest akurat na plus i powinni właśnie w tym kierunku iść a nie produkować kolejne rozrzutniki gnoju w których to celujesz do samego końca i walisz kartoflem.

Frendzel

Stabilizacja nie ma nic wspólnego z tym, że na wycelowanym nie trafiasz, ale czego oczekiwać do dzieci wota. Ciężko stwierdzić, czy gorzej by było jakby WG was słuchał, czy jakby sami myśleli.

Po1nter

Brawo geniuszu, ale wpływa na twoją celność w trakcie jazdy co przekłada się na dynamikę oraz jakość szybkich manewrów w ruchu. Zdejmij klapki z oczu i patrz na temat perspektywicznie a nie tylko w jeden punkt.

Frendzel

Nie rozśmieszaj mnie. Perspektywa? t
Twoją jedyną jest to, że dzieciuch chce sobie lepiej strzelać w ruchu. A wpływ na całą grę? W tej kwestii jesteś totalnie ślepy. To co napisałeś to definicja wylewu 3:15

Shever

Standardowa logika by WG szukanie na siłe problemu tam gdzie go tak na prawde nie ma robiąc przy tym nie potrzebne zamieszanie i bałagan zamiast zająć sie tym co tak na prawde wpływa na rozgrywke.Te perki tak na dobrą sprawe nic nowego nie wnioszą bo po czasie bedzie jeden i ten sam schemat ze większość graczy na daną klase pojazdu bedzie z automatu ładować te same perki jak dla mnie glupota i nic wiecej…

Freeeez

MM, RNG… Wszystko po to żeby ustawiać wyniki, żeby słabsi nie byli najsłabsi, a dobrzy nie byli najlepsi. Nigdy się to nie zmieni. To dotyczy wszystkich gier, w których działa RNG (nie tylko w tym gniocie jakim jest wot) W tej grze od Ciebie zależy tylko to gdzie pojedziesz i gdzie staniesz. Reszta to to losowania.

Karlospl81

Ktoś kto ma załogi 7,8,9 perłowe bądź większe został porobiony bez mydła brawo wg róbcie tak dalej i czekajcie końca takie decyzje tylko zniechęcają do gry ta załoga to patologia

gonzo

No naprawdę straszny dramat. Zwłaszcza że te 7,8,9 perki są bezwartościowe.

SwójChłop

W jakim sensie moja Mantikora z dwuosobową załogą ma bezwartościowe perki?

Tweed

No właśnie, co z takimi czołgami jak mantykora, gdzie załoganci mają wiele ról przypisanych? Limit 6 perkow to dramat w takim przypadku.

olo

Przeczytaj artykuł, wszystko w nim ładnie wyjaśnili.

Tweed

Co niby wyjaśniono? W czołgach z minimalną ilością załogantów nie będzie można uzbierać kompletu sensownych perkow, jeśli będzie ich max 6. Przy mantykorze widać to idealnie, trzeba będzie rezygnować z perkow „must have”, bo braknie ci slotów.

Flapu7

Umiesz ty czytać? 6 perków podstawowych i po 3 do każdej dodatkowej specjalizacji załoganta. Poza tym to był główny zamysł tych zmian – żeby jednak trzeba było pomyśleć i wybrać które perki robimy.

Bogver

ale masz 3 dodatkowe zamiast kolejnych 6 – bo jak masz dowódcę radiooperatora – będzie on słabszy perkowo niż osobno dowódca i osobno radiooperator – tam będziesz miał 2 x 6 perków, a w pierwszym przypadku 6+3 – więc ?

goop69

nie bedzie wcale slabszy, bo jak bys mial osobnego radiooperatora to i tak bys musial 3 sloty na grupowe perki przeznaczyc, wiec zostaly by ci i tak 3 perki, tak jak w pierwszym przypadku

M@c

Manti ma limit 12 perków na dowódcy wiec wiecej niz bedziesz miec w obecnym systemie załóg i dostaniesz gratis perka na gaszenie na jednym załogancie bo tylko na radiooperatorze bedzie go trzeba/mozna robić 😀

krzychot666

skomplikowane

peter

a jesli juz, to przynajmniej powinni dac ksiazki w przelicznoku 1:1. to co zrobili (1:4,5 bodajże) jest ZŁODZIEJSTWEM!

Frendzel

Perek magicznie zwiększający prędkość pocisku przy jednoczesnym magicznym braku wpływu na penetrację. Ta gra stacza się do poziomu kolorowych badziewst jak fortnite

M@c

fajnie by było jakby predkosc pocisku + 10% dawało tez +10% do penetracji 😀 a mozna z NIA i Wentą chyba jeszcze lekko podnieść 😀 IS 7 wreszcie miałby dobrą penetracje 😀
ale na tym straciłyby wszelakie pojazdy bazujaca na armorze 😀
PZ II J wreszcie mogłby przebijac drugiego PZ II J w bok i tył 😛
poproszę…

Elkins

„Liczba PD rekompensowana w podręcznikach dla załogi odpowiedniej nacji jest równa liczbie PD czołgisty podzielonej przez 4,5”
Na pewno sie ucieszą, ci co władowali sporo czasu i kasy żeby szkolić załogi ponad 6 perków..

Zjadłbym rybe

Dokładnie. Łap piwo.

Joey

Tą akcją kopnęli w jaja wszystkich, którzy: wydali wolne doświadczenie, wydali książki uniwersalne oraz poświecili czas dla konkretnej nacji. Po wszystkim każdy będzie miał taką samą załogę bo meta była jest i metą będzie. Wszyscy będa mieli 6 perkowe załogi i książki z danej nacji zalegające w magazynie. Za parę miesięcy wprowadzą załogę, która będzie przypisana raz do danej linii i w końcu ruszymy nieodebranych rekrutów, a miejsca w koszarach będą deficytowe 😛

JWG

Za 26 książek, tj. 52 mln kredek ( a to jest ponad dwukrotnie mniej, niż tysiące graczy wydają na czołg z warsztatów), można sobie kupić full załogę 6 perków w nowym systemie, może i mało kto tak bedzie robił… ale to pokazuje – jak szybko wszyscy bedą mieć takie same załogi, bo oczywiście najbardziej efektywne „bildy: szybko zostaną odkryte 😉

Nu, ale WG twierdzi, że każdy bedzie miał „unikatową” załogę hahaaha, a dajmy na to mam załogę z Proga 65 i wrzucam ją na Carro 45t, dwa zupełnie inne czołgi w gameplayu. I wcześniej miałem wszystkie perki, a teraz mi będą nie pasowały niektóre z proga do Carro i takie przykłady można mnożyć 😀

Po1nter

Jak wszystkie perki? To ile ty w to władowałeś? Przecież to są jakieś astronomiczne ilości doświadczenia.

Mistrz_Uderzenia

Jesli smigales po TW i LF w Proggu 46 (VIII) to akurat zaloga na nim a tym samym na Proggu 65 i Carro 45t jest i bedzie wypasiona. Do tego specjalni zaloganci i pytam sie: – czego jeszcze nie wiesz?

Zapalony_Artylerzysta

Bingo! Odkryłeś sens tych zmian. Za chwilę być może pojawią się dodatkowe perki „do wyboru”, w sklepie będziesz mieć załogantów z 3 zerowymi perkami itd.
Ja już teraz robię nowe załogi na premkach, bo perki mi się nie spinają.

M@c

niektore premki mają inne układy funkcji w załodze – np Skorpion G w stosunku do X tierowych TD niemieckich z drzewka.

Zapalony_Artylerzysta

Zobaczysz że nie będą mieli. Patrzycie na zmiany tu i teraz, a WG na piaskownicach i podczas długich testów pokazało kierunek. Celem do którego będą dążyć będzie wymuszenie na graczach posiadania kilku załóg w zależności od planowanej roli w bitwie i pewnie pojawi się w tym jakaś forma monetyzacji.
To nie jest ostatnie słowo WG jeśli chodzi o załogi.

M@c

Ksiązki zalegające w magazynie? Nawet jak ktos ma marne 200 czołgów z drzewka w garazu to nie wiem czy zrobi kazdą załoge na 6 perków i mu zostanie zapas ksiązek.
A co z kolekcjonerami ktorzy mają wszystkie tanki? cos koło 500szt załóg potrzebnych?

Le Zciul 0,7l Kpc bólpanzer

3/4 czołgów czea bedzie nerfić, bo będą zbyt celne z nową załogą 😀

Po1nter

Nie ma czegoś takiego jak zbyt celny czołg w tej grze. Im celniejsze tym przyjemniej się nimi gra. Polecam nie sprawdzać Armored Warfare gdzie czołgi mają celność głowy od szpilki.

XxxxxS

Nie zrozumiałeś sarkazmu… 💩

Po1nter

A przyznaję, nie zrozumiałem.