Nowy system atutów załogi: Wypróbujcie go!
przez Redi · Opublikowane
Dowódcy!
Załogi pojazdów to jedna z podstawowych mechanik w World of Tanks i jako takie wymagają dopracowania i odświeżenia. Ze względu na znaczenie tej mechaniki, trzeba zrobić to z wielką ostrożnością – dlatego też, zapraszamy Was do udziału we wczesnych testach nowego systemu atutów załogi, które odbędą się od 10 czerwca do 20 czerwca na osobnym serwerze gry. Zarejestrujcie się od razu, aby zapoznać się z kluczowymi funkcjami nowego systemu:
- Nowe atuty takie jak Praktyczność, Zbrojmistrz, Inżynier i Tuning amunicji (aby wymienić tylko kilka; szczegóły znajdziecie na interaktywnym obrazku poniżej)
- Szereg poprawionych klasycznych atutów (Gaszenie pożaru, Mentor, Desperat itp.)
- Bonusowe atuty dla członków załogi z dodatkowymi kwalifikacjami (np. dowódca/radiooperator)
- Maksymalna liczba atutów ograniczona do sześciu z rekompensatą dla „nadmiernie wykwalifikowanych” załóg
- Częściowo zmienione dyrektywy załogi
Poznajcie nowe atuty
Zapoznajcie się z nowymi (podświetlonymi) atutami poniżej. Zmienione i niezmienione atuty również są wymienione.
ATUTY GRUPOWE
Nowy system atutów: Podstawy
- Maksymalna liczba atutów, którą członek załogi może wyszkolić w ramach głównej kwalifikacji wynosi sześć (wliczając atuty zerowe).
- Dla każdej głównej kwalifikacji można wybrać spośród sześciu atutów indywidualnych (właściwych dla kwalifikacji) i trzech atutów grupowych.
- Trzy atuty grupowe są dobrze znane (Braterstwo broni, Naprawy i Maskowanie). Gaszenie pożaru jest teraz indywidualnym atutem radiooperatora.
- Jeśli członek załogi posiadał wcześniej więcej niż sześć atutów lub wyszkolił wszystkie sześć atutów możliwych w nowym systemie, obowiązują specjalne zasady
- W nowym systemie atutów nie da się uzyskać siódmego atutu poprzez wyposażenie niektórych dyrektyw załogi. Dla każdego pojazdu można używać wyłącznie tych dyrektyw załogi, które wzmacniają atut posiadany już przez przynajmniej jednego członka załogi. Należy pamiętać, że mamy zamiar dodać dwie nowe dyrektywy poprawiające odpowiednio atuty Praktyczność i Wykrywanie dźwiękiem (dyrektywy „Obowiązek przede wszystkim” oraz „Zwiększone skupienie” zostaną wycofane).
Bonusowe atuty dla dodatkowych kwalifikacji
Wielu członków załogi ma dodatkowe kwalifikacje. W większości przypadków dotyczy to pojazdów z ograniczoną liczbą członków załogi. W obecnym systemie atutów często wywiera to dodatkową presję na gracza, który musi zbadać więcej atutów na członka załogi niż zwykle.
Proponowany system atutów ma na celu rozwiązanie tego problemu za pomocą bonusowych atutów. Każdy członek załogi posiadający jedną lub więcej dodatkowych kwalifikacji będzie pasywnie i z prędkością 50% szkolić wybrany indywidualny atut właściwy dla danych kwalifikacji w czasie, gdy szkoli atuty swojej głównej kwalifikacji. Na szkolenie bonusowych atutów nie będą wydawane żadne dodatkowe PD. Ich maksymalna liczba wynosi trzy.
Przykład:
Dowódca Waszego T57 Heavy Tank posiada dodatkową kwalifikację radiooperatora. Na każde dwa w pełni wyszkolone atuty w swojej głównej kwalifikacji (dowódca) będzie pasywnie szkolić jeden indywidualny (nie grupowy) atut radiooperatora wybrany przez Was – łącznie do trzech atutów.
Zduplikowane główne kwalifikacje
Jeśli dwóch lub więcej członków załogi ma tę samą główną kwalifikację (zob. przypadek wielu ładowniczych w niektórych dużych pojazdach z działami dużego kalibru), to każdy z nich musi mieć ten sam indywidualny (właściwy dla kwalifikacji) atut wyszkolony w 100%, aby miał on 100% skuteczności.
Przykład:
Jeden z ładowniczych w Waszym Jadgpanzer E 100 ma Intuicję wyszkoloną w 100%, a drugi ma Idealny ładunek wyszkolony w 100%. Skuteczność każdego atutu będzie w obu przypadkach ograniczona do 50% (zapewniając bonusy odpowiednio 30% i 5%).
Podwójne drugie kwalifikacje
W tej chwili niektóre pojazdy mają takie konfiguracje załóg, gdzie:
- załogant ma drugą kwalifikację, którą ktoś inny w tej załodze ma jako swoją główną kwalifikację, lub
- wielu załogantów ma drugą kwalifikację, której nikt w danej załodze nie ma jako głównej kwalifikacji.
W nowym systemie atutów, dla znacznej większości takich załóg tylko jeden załogant zatrzyma swoją kwalifikację jako główną kwalifikację (w pierwszym przypadku) lub swoją drugą kwalifikację (w drugim przypadku). Uprości to system i sprawi, że będzie wygodniejszy, bez zmniejszania skuteczności Waszych załóg. PD zainwestowane w atuty załogantów, którzy utracą swoje drugie kwalifikacje zostaną zrekompensowane w standardowy sposób.
Przykład:
AMX 50 B nie ma teraz specjalnej pozycji ładowniczego, ale trzech załogantów (dowódca, celowniczy i radiooperator) mają drugie kwalifikacje „ładowniczy”. Po wprowadzeniu nowego systemu atutów tylko celowniczy utrzyma swoją drugą kwalifikację „ładowniczy”.
Naszym celem w testach jest ocena, jak sprawdzają się nowe atuty i jak współdziałają. Dlatego też wszystkie „techniczne” elementy obecnego systemu atutów załogi, takie jak liczba PD załogi potrzebnych na wyszkolenie każdego kolejnego atutu, kary za przeszkolenie członków załogi i zmianę ich atutów itd., pozostają niezmienione. Jedyna różnica polega na tym, że operacja resetowania atutów resetuje teraz również atuty zerowe.
Los super-doświadczonych członków załogi
Proponowany system atutów ogranicza liczbę atutów głównej kwalifikacji do sześciu. Po jego wprowadzeniu dla każdego członka załogi posiadającego więcej niż sześć atutów otrzymacie rekompensatę za PD załogi ponad limit – w podręcznikach dla załogi dla tej samej nacji.
Członkowie załogi, którzy w pełni wyszkolili sześć atutów głównej kwalifikacji będą nadal gromadzić PD załogi. Te dodatkowe PD załogi będą zamieniane na uniwersalne przewodniki w miarę ich gromadzenia i osiągania określonych progów (zaczynając od 100 000 PD), bez limitów.
Oprócz pomocy w szkoleniu Waszych początkujących załóg, ta cecha jest dosyć realistyczna: członkowie Waszych załóg asów stają się tak biegli w walce pancernej, że piszą pamiętniki i traktaty.
Za członków załogi z sześcioma w pełni wyszkolonymi atutami i dowolnymi dodatkowymi kwalifikacjami otrzymacie taką samą rekompensatę w PD załogi jak za tych, którzy mają tylko główną kwalifikację. Będziecie mogli przypisać im trzy bonusowe atuty dla każdej dodatkowej kwalifikacji.
Dlaczego potrzebujemy przerobionego systemu atutów?
Planujemy wprowadzić ulepszony system atutów, aby:
- Przywrócić znaczący wybór: Proponowany system z limitem sześciu atutów dla każdego członka załogi zachęca do wybierania atutów w oparciu o osobisty styl gry i promuje eksperymentowanie z wieloma konfiguracjami. (W obecnym systemie rola wyboru jest ograniczona, ponieważ często możliwe jest zbadanie wszystkich możliwych atutów.)
- Zniwelować luki w umiejętnościach: World of Tanks istnieje już od ponad dekady i jest wielu czołgistów z ogromnym doświadczeniem bojowym oraz wybitnymi umiejętnościami gry. W obecnym systemie załogi ze zbadanymi wszystkimi (lub prawie wszystkimi) atutami dają naszym weteranom dodatkową przewagę nad nowicjuszami.
- Zrównoważyć szale wagi: Nowy system jest bardziej sprawiedliwy zarówno dla małych, jak i dla dużych załóg. Jest też ogólnie bardziej ustrukturyzowany z taką samą liczbą możliwych atutów dla każdej głównej kwalifikacji.
Kto może wziąć udział w testach?
Każdy gracz może się zarejestrować. Uczestników wylosujemy spośród kandydatów. Naszym celem jest stworzenie znaczącej puli graczy reprezentatywnej dla naszej publiczności, która jest duża i zróżnicowana (pod względem lat służby, poziomu umiejętności, parametrów demograficznych itp.).
Jeśli zostaniecie wybrani do testów, otrzymacie e-mail z zaproszeniem do pobrania testowego klienta gry (ze specjalnej zakładki w Wargaming.net Game Center, która stanie się dla Was dostępna). Otrzymacie konto testowe z wystarczającą liczbą zasobów, aby do woli eksperymentować z różnymi konfiguracjami atutów. Jeśli nie otrzymacie zaproszenia, koniecznie śledźcie nasze relacje!
W czasie testów będziecie mogli używać systemu masowego uzupełniania/resetowania atutów, aby uzupełnić wszystkie niewyszkolone atuty lub zresetować wszystkie atuty dla każdego członka załogi. (Prosimy pamiętać, że może być konieczna ręczna zmiana niektórych wyborów w celu optymalizacji zestawu atutów postaci dla jej pojazdu.)
Uczestnicy testów będą mogli bez ograniczeń dzielić się informacjami o zmienionym systemie atutów i swoimi wrażeniami.
Jakie są kolejne kroki?
Nadchodzące testy mają na celu wykazanie, że nowy system jest dobrze zbalansowany. Większość zmian powinna trafić do głównej gry jeszcze w tym roku (po ewentualnych poprawkach). Oto, czego można się spodziewać po wdrożeniu nowego systemu:
- Okres karencji począwszy od daty pierwszego logowania po zmianie. W tym okresie możecie za darmo ponownie wybrać dowolne atuty członka załogi (w tym zerowe) nieograniczoną liczbę razy. Ponadto, pierwsza operacja resetowania atutów po zakończeniu okresu karencji będzie darmowa dla każdego członka załogi (w tym dla nowo zwerbowanych). Do końca okresu karencji będziecie mogli automatycznie przypisywać i resetować atuty wszystkich członków załogi na swoim koncie (bez optymalizacji pod kątem ich roli i bieżącego pojazdu). Członkowie załogi zachowają te atuty, jeśli pozostaną one niezmienione na koniec okresu karencji.
- System masowego wypełniania/resetowania atutów, który pozwoli Wam wypełnić wszystkie nieprzypisane atuty lub zresetować wszystkie atuty dla każdego członka załogi na Waszym koncie. (Specyfika poszczególnych pojazdów nie będzie brana pod uwagę, system ma pomóc jak najszybciej wejść do bitwy.)
- Rekompensata PD załogi przekraczających szósty atut dla każdego członka załogi. Obecnie planujemy rekompensatę w podręcznikach dla załogi dla poszczególnych nacji.
- Stały dopływ Uniwersalnych przewodników, gdy członkowie Waszych załóg z w pełni wyszkolonymi wszystkimi (sześcioma) atutami gromadzą dodatkowe PD załogi.
- Efekty wszystkich atutów pokazane w porównaniu pojazdów w garażu (zamiast efektów wybranych atutów).
Nowy system atutów ma wiele do zaoferowania, więc zapiszcie się do testów i zapoznajcie się z nim z wyprzedzeniem!
Do dzieła!
Są ludzie którzy poświęcili czas i nierzadko wydali pieniądze na szkolenie załogi i teraz będą wydymani przez producenta tej gry. I co by nie napisali lub powiedzieli np.: cyganzor, czy inny strimer który liże cztery litery WG – NIE JEST TO WPORZĄDKU, a książki nie są żadną rekompensatą.
Proponują także perki czasowe premiujące jakieś widzimisię – CO TO MA BYĆ TO JAKAŚ KPINA.
Proponowany system tylko spłaszcza to co jest w chwili obecnej, a wystarczy kilka zmian żeby choć trochę uleczyć rozgrywkę, czyli jedna arta na stronę , drużyny z doborem +1 -1, RNG obniżyć do 15.
Najlepiej niech zrobią 3 perki na zalogę i będziemy mieć kilka załóg w różnych wariantach na jeden czołg i wymieniać jak wyposażenie xD
Ale to już było na samym początku.
Ta gra staję się męcząca. Nie ma już żadnej frajdy… tyle do na prawienia, a oni ujebaaali się na załogę i na siłę będą zmienić coś, co nie ma kompletnie wpływu na grę…
Załoga ma najważniejszy wpływ na grę zaraz po mózgu gracza, którego chyba troszeczkę nie ćwiczysz. Zresztą i tak dla Ciebie te zmiany nie mają znaczenia po się zatrzymałeś w rozwoju w tej grze zaraz po tym jak zacząłeś w nią grać i nie robisz żadnych postępów.
Powiedzmy sobie szczerze. Jak ktoś ma 10 perkową załogę to i tak połowa z tego jest bezużyteczne. WG dając możliwość zamienienia tego w coś użytecznego i tak wychodzi wam mocno na przeciw…
Weź już zamknij morde.
Zmiany na plus tylko na litość boską nie zabierajcie ludziom 7 8 9 10 perkow a nie którym wszystkich,i nie ograniczajcie załogi do 6 perkow to jest najgorsze w tych zmianach tyle moich wypocin pozdro
Oddadzą Ci to w książkach, tym samym będziesz miał więcej załóg z pełnym perkiem 6 kosztem tych kilku załóg z 7 8 9 10 imo dobry deal.
a jak masz na wszystkich czołgach X tieru 7-8 perków to co dobry deal ?możesz sobie wsadzić to 500-700 podreczników do ****
Ja gram z dwanaście lat i nie mam nigdzie więcej niż 7 perka. Jak dla mnie mogą dać 7,8,9 perek, ale można będzie szkolić je tylko z ekspa w bitwie i tylko takiej, w której spłaciłeś swoje HP. B0tom i innym nolifeom dziękujemy…
Dajcie załogę dla 3 pojazdów! :c
Znowu początkujące bociki są faworyzowane. Nawet się im nie dziwię, spadek graczy jest tak duży, że próbują znaleźć nowych.
Lepiej niż faworyzowanie nolifeów
Mógłbyś przedstawić Twoją definicje gracza nolife i jak wygląda taki gracz w WoT?
Mam nadzieję (sądząc po ocenach filmu WG) że ten głupi, niepotrzebny system nowych perków nie wejdzie po raz kolejny i na dobre trafi do kosza.
Największą głupotą jest ograniczenie do 6 perków. Otóż ja docelowo chce mieć wszystkie perki, wiadomo ważniejsze szkoli sie najpierw, ale takie gaszenie pożaru, kamuflaż na ciężkim albo naprawa na lajcie, też sie od czasu do czasu może przydać, a WG mi tu mówi – że bedzie ***********, bo se „dopasuje czołg do stylu”.
Ja mam taki styl: robić dmg, fragi i wygrywać bitwy. Nie będe czołgiem ciężkim kampił na bazie i „wybierał se na nim kamuflaż”. Bo lubie se grać z siatą i lornetą na IS-7 np.
I na kiego mi 10 podręczników z jakiejś biednej nacji, skoro wszystkie załogi bede tam miał po 6 perków ?
podręczniki są uniwersalne to po pierwsze po drugie powodzenia w wbijaniu „wszystkich” perków. Lat życia Ci nie starczy, ewentualnie zer na koncie 😛
Dramat, po co ten limit max 6 perków?
Bezsensowne dawanie tych samych specjalizacji na ładowniczym żeby miał np. bezpieczne magazynowanie na 100%
Jedyne zmiany w załodze jakie powinni zrobi, to załoga na wiele pojazdów.
Np. załoga zrobiona na KV-1 ,przeszkolona na KV-85 i dalej na IS-a . Chcąc zagrać znowu KV-1 ,nie powinna mieć kary specjalizacji bo przecież wcześniej była przeszkolona na ten pojazd i nie zapomniała jak się nim prowadzi , 0 logiki .
Jakieś tam dodatkowe perki spoko ale nie z limitem do 50 metrów.
A co do argumentu , nowi gracze mają gorzej bo mają słabsze załogi . No życie XD
Zmniejszyć ilość expa i po sprawie xD
tylko idiota szuka tu logiki ….. tu się liczy tylko kasa ….
Byłem na testowym. Nie ma nic nowego. Załogi mam po 7 i 8 perków bez zmian.
Może w wersji kacapów jest inaczej?
Perki zrobiły się mocne. Bycie nolifem nie uprawnia do takiej przewagi nad innymi. Poprawne podejście.
To trzecie podejście do zmiany umiejętności załogi w ostatnich latach. Po dwóch banach od społeczności, wreszcie ktoś „pomyślał” i uwzględnił opinie graczy, którzy chcieli wymany niektórych perków na bardziej przydatne, a nie rewolucji. Może wreszcie coś się zmieni.
Ja po ostatniej zmianie z zaloga mam ksiazeczek za 70+ milionow takze nie potrzebuje nowych, ale jak sie okazuje nie bedzie jednej zalogi na 3 czolgi takze trzeba bedzie jednak troche tych ksiazeczek zuzyc zeby wszystkie uzywane czolgi obsadzic.
Praktycznie każda zmiana systemu załogi była na plus, ale oczywiście za każdym razem ktoś się zesrał. Raz prosi bo nowy system jest na ich niekorzyść, później pomidorki, że im coś nie odpowiada. A finał tego zawsze jest ten sam czyli zero zmian i wina WG. A tak naprawdę to gracze tworzą ten cały toksyczny syf!
Chociaż samo WG też ma swoje za uszami. Fakt, że załoga przeszkolona na nowy czołg magicznie zapomina jak się kierowało starym jest skrają patologią. Rozpierdziel w ilości załogantów i ich funkcji to kolejna patologia. Wrzucają fikcyjne maszyny to już mogliby dostosować załogę do takiego mausa czy e100 na 5 załogantów a nie na koniec dowalać 6.
System samych dowódców by rozwiązałby wszystkie problemy.
Jezeli nowy system ma faktycznie niwelowac luki w umiejetnosciach to fiolety nie powinny miec nawet zarowki a wegielki powinny miec od razu 7 atutow. 🧠🤪
6 perków ? a ja mam wszystkie załogi 7 i 8 perkowe na każdy rodzaj i typ czołgu ( na każdy czołg drzewkowy ) otrzymam milion podręczników tylko pytanie co ja mam z nimi zrobić całego mojego wysiłku golda który posłużył do kupna np 300 % do doświadczenia załogi szlak trafia. Nawet mam 6 perkową załogę gotową na czeskiego laita. po **** mi te książki cały mój czas wysiłek zostaje zmarnowany. Nie wiem chociaż żeby za ten 7 perk dali 1 % do umiejetności załogi było by ok a tak sami strzelają sobie w łeb teraz cały **** bedzie z podreczników które są do zdobycia w przepustce lub innych stalowych łowach. a i jeszce mam 40 dni na wymiane nie potrzebnych załogantów na podręczniki i mi pokazuje że otrzymam 120 dużych podreczników
Weź się obraź i wyjdź na zewnątrz ze swojej jaskini.
WG zawsze zaskoczy poco mi podręczniki jak załoga wymaksowana haha to lepiej zrobić że bonus wolnego doświadczenia na koto wpadnie bo przynajmniej by było na warsztat hehe a co jak ktoś lubi exspic zaloge i mieć wszystkie perki ja wolę stary system
Nie wiem ile miesięcy i lat musiałbyś poświęcić, żeby dobijać wszystkie perki na załogach. 10 letnie konta potrafią nie mieć wszystkich a co dopiero takie nowo powstałe. Ten system jest zacofany. Sprawdź sobie ile książek szkoleniowych musiałbyś użyć, żeby zrobić załogę z 0 perkiem tak aby mieć wszystkie. Jest to tak absurdalna ilość, że nawet nie ma sensu o tym myśleć. Zawsze potrzebujesz minimum 3/4 reszta to już dodatek.
Nie, ile czasu poświecił tylko ile „portfela” Teraz płacze że przez to będzie miał mniej efektywną załogę, co jest bzdurą a rzeczywistość jest taka że te zmiany są super, pozdrawiam
Kiedyś okroili drzewka, bo były „zbyt skomplikowane”. Teraz wprowadzają nowe perki i jakieś „usprawnienia”, w których komuś, kto nie gra od jakiegoś czasu będzie się ciężko połapać. To się nazywa żelazna logika.
Załoga powinna zostać zmieniona już bardzo dawno temu. Na każdym czołgu gra się takie same perki i jest to bez sensu. Bardzo dobrze, ze zmieniają załogę. Szkoda tylko, że tak późno.
W końcu jakieś zmiany, byle do przodu. Najlepsze, że pomidory płakały o załogę 2.0 a teraz płaczą, że mało zmian XD
Pomidorów nie interesują zbytnio zmiany – to niedzielni gracze, którzy grają dla przyjemności. Prawda jest taka, że to właśnie no-life i dobrzy gracze jedynie płaczą, jak invil np.
Przecież każdy lepszy gracz mający dużo bitew był za wprowadzeniem tych zmian na początku bo miałbym jeszcze więcej perkow i jeszcze większą przewagę nad nowym graczem a może w końcu czas zacząć nagradzać też weteranów w jakiś sposób a nie tylko nowych graczy? To się spłakali oglądacze streamerow a raczej nikt dobry ich nie ogląda bo po co xd i teraz jeśli mają mi moje niektóre załogi z 8 czy 9 perkami ukrócić to uj im w oko, plus taki, że dojdą nowe sensowne i rebalans bezużytecznych.
Nuda. Ja bym proponował taki perk, żeby po zniszczeniu mojego czołgu mógłbym sie odrodzić, przynajmniej z 50% pulą HP i do tego pogrubionym pancerzem z każdej strony o 10%.
Albo taki perk, np. jak głupio wyjadę na środek „Prowincji”, to gdy zauważą mnie przynajmniej 3 pojazdy, to wszyscy którzy do mnie strzelają będą mieli zwiększony rozrzut do 0,8 przez 15 s.
Generalnie uważam że bitwy są jakie są, ponieważ ochrona noobków w tej grze jest za słaba, to trzeba poprawić, bitwy będą generalnie dłuższe, jeżeli noobka bedzie trudniej zniszczyć.
Może frytki do tego?
ale koniecznie z keczupem, pamiętaj, keczup :}
ja wiem, ironia to ciężki temat, nie każdy wyłapie :{
a post jwg jest skrajnie ironiczny :}
Usunąć nubkow , po problemie
Gdzie jedna załoga na 3 czołgi? Dziadostwo by wugie…
siema nie gram od jakiegoś czasu, wprowadzili już tę opcję z jedną załogą na kilka czołgów? czy najważniejszy aspekt załogi 2.0 został jak zwykle przemilczany?
nie, jeszcze nie ma jednej załogi na kilku czołgach
I raczej nie będzie, gruby twierdzi, że porzucili pomysł.
„Zniwelować luki w umiejętnościach”
XD, czyli gra zamiast nagradzać doświadczenie w grze będzie Cię karać, czyli po co się starać jak i tak jakiś bob po 3 miechach będzie na twoim poziomie XD
Nikt w 3 msc nie zrobi 6 pełnych perków chyba, że wyda grube tysiące na książki.
XD, czyli gra zamiast nagradzać doświadczenie w grze będzie Cię karać, czyli po co się starać jak i tak jakiś bob po 3 miechach będzie na twoim poziomie XD
Dla mnie też ta zmiana to czysty debilizm. Mam kilka czołgów 9 perków, większość 5-6 perków, a teraz będzie kara za to, że robiło się lepsze załogi na ulubionych czołgach.
a co się stanie jeżeli na 121 mam po 7\8 perków?
Pewnie nadwyżka doświadczenia zmieni się w podręczniki
W takim razie dostłabym ich w pi***. Późniejsze perki wymagają dużo dużo więcej ekspa, dla mnie fajna sprawa gdybym dostał podręczniki.
Chociaż jeden trzeźwo myślący.
Spoko zmiany, słabe perki połączyli bądź dali im buffa, dodali parę ciekawych perków
Która to już ich próba zmian w systemie umiejętności załóg? Trzecia czy czwarta?
Muszę powiedzieć, że o dziwo ten system nie jest tak mocno przekombinowany jak te poprzednie. Nie wiem tylko czy 6 perków na załoganta to optymalna ilość. W czołgach ciężkich dwa miejsca odpadają od razu na naprawę i BiA. W lekkich i średnich 3 miejsca zajęte z góry, chyba że rezygnujemy z naprawy na lekkich i snajperskich średniakach lub camo na medach pokroju 430 czy e50.
Dużo kombinacji, które pewnie i tak sprowadzą się do jakiejś ogólnie przyjętej „mety” po kilku miesiącach i większość graczy będzie wybierać te same umiejętności w dłuższej perspektywie.
Plus za więcej miejsc dla załogantów z wieloma specjalizacjami.
No ale to co mówisz to nadal fantastyka bo wbicie 6 pełnych perków jest niesamowicie trudne przy obecnym systemie. Nadal będą królowały załogi z 4 pełnymi perkami i 5 w trakcie. I tak zawsze wszyscy dajemy to samo naprawa, bia, camo, albo naprawa, bia, perki do spota i strzelania w ruchu.
50 mll. i masz 6 perk w dwie minuty.
w AW jest najlepszy system potem WT a na końcu ten skomplikowany niepotrzebnie system w WOT..
Limit 6 perków dla bocików. Nagle załogi z perkami zerowymi tracą sens.
Nie dokońca, będziesz potrzebował mniej expa aby wbić pozostałe 4 perki (jeżeli masz załoganta z 2 zerowymi perkami)
Nie jest skomplikowany trzeba tylko myśleć co się robi .
Limit perków ustawiony na 6 mi się nie podoba. Na MT/LT de facto oznacza to 3 perki klasy, a na HT 4, ale bez kamo.
Wolałbym limit 7 + jakiś perk dobry do gry w zwarciu szkolony na każdym załogancie.
Na ilu czołgach masz 7 pełnych perków? Zanim przeciętny gracz wbije taką załogę to już dawno sobie odpuści granie. Na dzień dzisiejszy potrzebujesz, naprawa, maskowanie, braterstwo broni, zwiad, gładka jazda, strzał z biodra, rozeznanie w sytuacji oraz intuicja cała reszta jest raczej z tych mało istotnych co w ogólnym rozrachunku daje ci konieczność posiadania 4-5 perków na załodze, cała reszta to takie dodatki drugiej klasy. Więc 6 pełnych to jest już naprawdę kocur załoga. Wolałbym mieć więcej załóg 6 perkowych i dostać książki na dopełnienie reszty załóg niż maltretowanie 1 czy 2 maszyn, żeby wbić tam 7+
zamiast ograniczać do sześciu wolałbym ograniczenie do siedmiu perków bo jak ktoś ma załoge np. type 5 i chce przerzucić na stb1 za kredyty to potem np. może takiego maskowania brakować ;p a jak ma się wszystkie perki to nie ma z tym problemu
Type 5 Heavy 6 załogantów
STB-1 4 załogantów
Nie dość, że różne klasy ( większa kara za przeniesienie) to jeszcze pomieszane perki na załodze (inne na HT inne na MT). Kolejna sprawa to wbij na takiej załodze 7 perków przecież to jakieś Sci-Fi. Zdecydowanie wolałbym mieć 2 załogi 6 perkowe na obu maszynach niż się bujać z przenosinami za srebro/złoto i znowu je dobijać do 100% za każdym razem jak to zrobię. Gdzie sens i logika w takim działaniu co opisałeś?
nagraj ktoś jakiś film z dokładnym omówieniem tego bo nie bedę tego czytał i mi się nie chce
3-minutowy filmik – za długo,
Jedna strona A4 tekstu – za dużo
Ale już ma wystarczająco dużo czasu, żeby czekać na jakiś komentarz.
Społeczeństwo idiotów.
Typowa społeczność tego bloga
https://www.youtube.com/watch?v=WGqSS0J_d6g
klatke to se na penisa załóż i potem przeczytaj
„Zniwelować luki w umiejętnościach: World of Tanks istnieje już od ponad dekady i jest wielu czołgistów z ogromnym doświadczeniem bojowym oraz wybitnymi umiejętnościami gry. W obecnym systemie załogi ze zbadanymi wszystkimi (lub prawie wszystkimi) atutami dają naszym weteranom dodatkową przewagę nad nowicjuszami.”
Klasyczne xD! RNG +/-25%, gdzie -15; -25% spotyka tych, którzy maja srogie załogi, wiedza jak grac. Gra już teraz nie pozwala na pełne karanie głupców. I nie mam na myśli nowych graczy.
Jedyne kogo karze ta gra, to nieuków, co nie znają podstaw prawdopodobieństwa, statystyki i może wybranych obszarów ludzkiej psychologii.
BTW. Wygodnie wam ciągle chodzić w tych foliowych czapeczkach?
Jak ktoś jest pomidorem z natury to nic mu nie pomorze. Właśnie tacy jak ty będą mieli kolejny „powód” że ich bitwy to jeden strzał i że to wina gry, a nie ich
No to fajnie jak wydawalem golda na szkolenie 9 perkow a oni mi dadzą książeczkę szkoleniowa xd
Kto normalny wydaje złoto na perki dla załogi xD??
Krzysiek
Słowo „normalny” było kluczowe w tym pytaniu. Tego typu założenie wobec Krzyśka może być zbyt optymistyczne.
Dobra, znalezli sie znawcy. Pewnie i tak robie więcej średniego moją 9 perkowa kv-5 niz wy na dyszkach
🙂
;]
A skąd wytrzasnąłeś tą jedną książeczkę szkoleniową? Do wyszkolenia dziewiątego skilla względem szóstego skilla potrzeba masę doświadczenia, więc pewnie jako rekompensatę dostaniesz wiele podręczników szkoleniowych, których będziesz mógł sobie użyć na innych załogach.
jak ja mam praktycznie wszędzie 6 perków na czołgach więc tej rekompensaty w postaci tych książeczek moze nie bede miał gdzie użyć
Ja mam sporo po 7 perek no i dostanę podręczniki to mi się nie podoba dla czego nie wolne doświadczenie bo kiedyś robiłem za pomocą tego doświadczenie .tak bym albo zostawił na inne czołgi czy załogi czy warsztat ,a tak dostanę szajs podręcznik słaba wymiana .
Są goście co twierdzą że zmiany spoko ja raczej nie