DEV Q&A – PROJEKTOWANIE
Hej, fani! Usiedliśmy z jednym z deweloperów z zespołu projektowego i zadaliśmy mu kilka pytań, na które odpowiedzi mogą was zainteresować. Nie chcę psuć ich wstępu, więc zapraszam do lektury!
Kim jesteś?
Nazywam się Danylo i jestem głównym projektantem gry w ProjectCW. Dawno temu byłem Beta Testerem w WoT, a następnie Video Bloggerem, który tworzył filmy o grze. Zawsze interesowałem się pojazdami wojskowymi i ich historią; grałem w wiele gier skupiających się na II wojnie światowej.
Niektórzy pewnie pamiętają grę Faces of War (2006), która jeszcze bardziej zainspirowała moją miłość do pojazdów wojskowych. Przed PCW pracowałem nad WoT przez kilka lat, skupiając się głównie na nowych pojazdach, mechanice gry i innych rzeczach.
Czym się zajmujesz?
Moim zadaniem jest dopasowanie do siebie wszystkich elementów układanki. Obejmuje to wszystkie mechaniki i systemy gry, od podstawowej rozgrywki po progresję, w tej maszynie jest wiele ruchomych elementów. Aby tak się stało, współpracuję z zespołem projektowym, inżynierami, artystami (lista jest długa), nic nie może być zrobione przez jedną osobę, tworzenie gry to proces myślowy, który angażuje wszystkich w zespole.
Jako przykład możemy wziąć nowego bohatera, aby go stworzyć, zaczynamy od podstawowego pomysłu na to, jaki powinien być, co jest w nim wyjątkowego itp. W niektórych przypadkach zaczynamy od tablicy opisującej mechanikę, taką jak tryb strzału, ruch i umiejętności, a dopiero potem wybieramy pojazd, który odpowiada naszym potrzebom. Jest też inne podejście, gdy mamy już pojazd w głowie i wybraliśmy go ze względu na to, że jest już wystarczająco unikalny, ma unikalną broń, pewną bazę umiejętności itp.
Zwykle jest to kombinacja tych dwóch podejść, które skutkują postaciami takimi jak Ray, Punch i inne. Wiąże się to również z dużą ilością pracy ze strony zespołu Czołgów; wykonujemy zarówno prace koncepcyjne 3D, jak i 2D, aby nasze pojazdy wyglądały zarówno fajnie, jak i wiarygodnie. Zarówno w przypadku pojazdów, jak i funkcji rozgrywki mamy rurociąg, który zaczyna się od pomysłu, ale nawet dobry pomysł nie przyniesie nic dobrego, jeśli nie będzie można go wypróbować w grze, ten etap nazywa się prototypowaniem. Po prototypowaniu można faktycznie zagrać w grę, aby przetestować ją razem z zespołem. Nie wszystkie funkcje można odpowiednio przetestować w zespole, w takich przypadkach potrzebujemy prawdziwych graczy, aby otrzymać odpowiednią informację zwrotną.
Jaka jest twoja ulubiona część pracy?
Tworzenie nowych rzeczy i oglądanie rezultatów swojej pracy (a także zadowolonych graczy). Projektowanie to kreatywna praca; gry są kształtowane przez nią i wokół niej. To tworzenie całej sfery możliwości i to jest dla mnie najważniejsze.
Jaka jest najtrudniejsza część twojej pracy?
Tworzenie gier i projektowanie gier w szczególności wiąże się z pracą z wieloma niewiadomymi, niektórzy ludzie mogą pracować z niewiadomymi, inni nie. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że nigdy nie można być pewnym wyniku końcowego, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak wiele rzeczy jest w to zaangażowanych.
Jest to również powód, dla którego widzimy tak wiele sequeli/remake’ów zarówno w branży gier wideo, jak i filmowej. Tworzenie czegoś nowego jest przerażające.
Którego agenta wybierasz?
Będę szczery, nie mam żadnego faworyta, wszyscy są fajni na swój sposób i będą jeszcze fajniejsi. Estetycznie lubię Chopper (Abrams), Ray (ATR-EDS) i Fantome (Leopard 2FK).
To ten Pan dzięki któremu wyniki są 15 do 4 ?
Dlaczego PROJEKT CW jest na razie nie dostępny i nie można teraz grać?
Hey, bo zakończyła się alfa 1. Następne testy alfa będą na wiosnę
Gdzie newsy z wot express? WG zakazało kopiować? 🙁
WG nie ma wpływu na to co pojawią się na stronie więc xd. Po prostu osoby odpowiedzialne za wot pc stwierdzili, że nie dają aktualnie nic wartościowego
gtgt40 ja mam do Ciebie pytanie. Czy ty jesteś jakimś opłaconym słupem WG który ma poprawiać im PR czy o co tutaj chodzi? czytam każdy wasz post o project CW i nie wierzę w to co widzę. Dosłownie włosy sobie z głowy wyrywasz żeby tylko wybronić kolejną gówno gierkę. Wystarczy poczytać trochę discorda project CW żeby zaciągnąć prawdziwej opinii o tym szrocie.
Bo grałem i oceniam na tej podstawie. Na serwrze pcw wszędzie widzę pochwały oprócz graczy z wt, którzy myśleli, że to będzie realistyczna gra bez dmg i hp
DMG i HP nie mają nic do realistyczności, ta gierka po prostu jest niepoważna jak ostatnie lata wota, dla niepełnosprytnych dzieci
tylko ta gra jest skierowana do amerykanskiego odbiorcy, ktory wydaje wiecej, jest go wiecej oraz tak wolna gra jak wot go nie interesuje
Po co w tej grze w ogóle są agenci? Tego elementu nie ogarniam, czołgi są bohaterami tej gry, to je rozwijasz, a agenci co mają reprezentować i co dodawać mechaniczne do rozgrywki? Bo wydają się po prostu kompletnie nietrafionym pomysłem Jeszcze jakbyśmy swojego agenta tworzyli i mogli go zmieniać/dostosowywać do siebie i byłby jakąś formą wizualnej reprezentacji konta/gracza to bym ich obecność zrozumiał.
Tak wydają się kompletną wydmuszką, która jest o dziwo promowana w ich materiałach.. nie rozumiem tego. Chyba, że o czymś nie wiem.
Rzeczy z nimi nie są skończone. Mają odgrywać większą rolę. Jaką? Nie wiadomo ale wiadomo, że rzeczy z nimi związanych będzie więcej
Wypad z tym czymś daleko z tąd pa pa
*stąd się pisze.
tylko przeciszovia przeciszów anty kuny