Prosto z Supertestu: NC 70 Błyskawica
Dziś do Supertestu wkracza zupełnie nowy pojazd: NC 70 Błyskawica, polski niszczyciel czołgów X poziomu . Jest to pierwszy polski niszczyciel czołgów pojawiający się w grze i czołowy pojazd w nowej gałęzi polskich niszczycieli czołgów, która zostanie wprowadzona w jednej z nadchodzących aktualizacji.
Błyskawica posiada nową mechanikę: obrażenia zadawane przez jej pociski zależą od odległości od celu (maleją w miarę oddalania się). Mechanika ta jest aktywna dla pocisków standardowych i specjalnych, ale nie dla pocisków HE. Zachęca gracza do pozostania blisko wroga podczas bitwy i sprawia, że gra w NC 70 jest satysfakcjonująca, ale wymaga też pewnego stopnia świadomości taktycznej.
Pojazdy VIII i IX poziomu nowej gałęzi również będą miały tę mechanikę. Przyjrzyjmy się bliżej, jak to działa.
Nowa mechanika powłoki
„Działa głęboko bruzdowane”: Polskie niszczyciele czołgów wysokich poziomów zostaną wyposażone w „działa głęboko bruzdowane”, unikalne dla World of Tanks. Nadaje to działom nie tylko niezwykły wygląd, ale także umożliwia wystrzeliwanie niezwykłych pocisków z bardzo dużą prędkością.
„Pociski Star Tray”: Kluczową cechą nowej mechaniki jest wprowadzenie pocisków APCR typu Star Tray. Są najskuteczniejsze podczas strzelania do celów oddalonych do 50 metrów. Jednakże wraz ze wzrostem odległości traci energię kinetyczną co oznacza, że obrażenia stopniowo maleją.
Arsenał Amunicji Dzięki nowej mechanice pociski zadają duże obrażenia na bliskim dystansie, ale są mniej skuteczne na większym dystansie. Trzeci pocisk to standardowy pocisk HE.
Zmiany w interfejsie Kiedy używasz w bitwie pocisków z nową mechaniką, zobaczysz specjalny widżet wyświetlający oczekiwane średnie obrażenia w oparciu o twoją odległość od wroga, jeśli jest on podświetlony. Gdy gracze zbliżają się do celu, obrażenia na wskaźniku będą rosły, natomiast wraz z rosnącą odległością będą się zmniejszać. Ta funkcja pomaga podejmować bardziej świadome decyzje i efektywnie korzystać z nowych rodzajów pocisków.
Jak grać w NC 70 Błyskawica
Średnie obrażenia pocisku standardowego i specjalnego NC 70 z odległości 50 m lub mniejszej wynoszą 800 PW. W połączeniu z podstawowym czasem przeładowania wynoszącym 13,7 sekundy, daje to Błyskawicy aż 3504 PW uszkodzeń na minutę, co teoretycznie czyni ją mistrzem wśród wszystkich niszczycieli czołgów X poziomu pod względem uszkodzeń na minutę.
Jednak wykazanie takich wyników w praktyce nie będzie łatwe. Z jednej strony Błyskawica jest dobrze wyposażona, aby przetrwać na linii frontu (tam, gdzie powinna się znaleźć, aby zmaksymalizować zadawane przez siebie obrażenia). Charakteryzuje się dobrą mobilnością (maksymalna prędkość do przodu wynosi 45 km/h), jego nominalny pancerz przedni wynosi 200 mm, efektywna grubość sięga 310 mm a wrażliwe miejsca – dolna płyta i garnek na górze – są stosunkowo zwarte. Z drugiej strony boki tego niszczyciela czołgów są dość cienkie (70 mm), obrót kadłuba jest powolny a kąt obrotu działa wynosi zaledwie 10°. Te wady uzależniają NC 70 od sojuszników i wymagają od gracza ciągłego monitorowania ich sytuacji taktycznej.
Błyskawica nie jest pojazdem jednokierunkowym. W razie potrzeby może strzelać z podstawowego rozrzutu 0,35 m na 100 metrów i niezwykle szybkich pocisków APCR: standardowy leci z prędkością 1700 m/s, a specjalny z prędkością 2000 m/s. Ta ostatnia jest obecnie absolutnie najlepszą wartością w grze i udowadnia, że Błyskawica zasługuje na swoją nazwę – „Błyskawica”. Jednak strzelanie snajperskie to „Plan B”, ponieważ obrażenia zarówno standardowego, jak i specjalnego pocisku powoli maleją wraz z zasięgiem (do skromnych średnio 300 PW na 500 m), więc obrażenia na minutę będą w tym przypadku znacznie niższe.
Tier: TD-10, PL. Charakterystyka dla załogi wyszkolonej na 100%:
Maksymalna prędkość / Prędkość cofania: 45 / –15 km / h
Moc silnika: 900 KM
Moc na tonę: 16 KM / t
Prędkość obrotu: 30 °/s
Wytrzymałość: 2 000 PW
Pancerz kadłuba: 200 / 70 / 60
Zasięg widzenia: 370 m
Zasięg sygnału: 730 m
Działo:
Uszkodzenia na dystansie <50 m: 800 / 800 / 800
Uszkodzenia na dystansie 275 m: 550 / 550 / 800
Uszkodzenia na dystansie >500 m: 300 / 300 / 800
Penetracja: 290 / 320 / 85
Prędkość pocisków: 1700 / 2000 / 1000 m/s
Czas przeładowania: 13,7 s
Rozrzut na 100 m: 0,35
Czas celowania: 2,5 s
Ograniczenia opuszczenia/uniesienia działa: -7 ° / +15 °
Załoga 4-osobowa: Dowódca, Celowniczy, Kierowca-Mechanik, Ładowniczy
Skoro pociski typu Star tray tracą siłę kinetyczna (czyli sile z którą przebijają pancerz) wraz ze wzrostem odległości to powinna pena znaczaco malec a nie obrazenia najs wugie
Tak wiem ze normalnie pena maleje wraz ze wzrostem odległości ale w takim przypadku powinni dać wysoka pene ktora znaczaco spada w stosunku do odległości np pestka premium na odległości 50m 360mm peny a na 250 juz 300 itd.
Po co mają wprowadzać coś co i tak jest jak malejąca pena
To jest chociaż coś nowego ciekawego i nikt ci nie każe nim grać jak wejdzie do gry
Oj, myślałem, że ma działo małego kalibru, a się dowiaduje że ma 175mm, ”wróżbitą Maciejem” nie zostanę.
I tak i nie gdyż bruzdowanie ma 175 mm ale sam pocisk to tylko 85 mm 😉
Działo to jest najprawdopodobniej sowieckie „GN-85/175” (ГН-85/175) z końca lat 50 (kształt, prędkość pocisku oraz kaliber się zgadza choć powinno mieć 366 pen na 1000 m).
wiemy jaki Ho Ri 3 jest, niby coś odbije niby nie… ale on ma parę fajnych zalet jak obrót kadłuba mobilność i alfa. Jeśli ten czołg który ma być na bliski dystans nie będzie lepszy w tym aspekcie od Ho Ri 3, to robienie tej linii będzie się mijało z celem.
Kolejne gówno dodają do gry aby coś dać że niby coś robią, które będzie stało w garażu po paru bitwach, niech ktoś mi przypomni czy widać taki czolg jak gonsalo w bitwach? Też się tym każdy podniecał na początku
nie, tylko ty z rodziną się nim podniecałeś.
Go salon to gowno
Niczym nie imponuje
Ani działem ani pancerzem
Ani mobilnoscia
jeżeli magiczne przełączenie na 2 i klasyczne 340mm wystarczy, żeby dziurawić go jak ser to bd to totalny szrot. Jeżeli pancerz bd coś odbijał jak badger albo e3 to bd to nowy meta czołg na przepychacz
10 tier a jak nie polosuje z 500m to udeży za mniej niż 4 tier na trolu
225 dmg 🤣
Te tdnmają zadawać ogromne uszkodzenia w momencie w którym X zadaje 800 to ja już się boję ile będzie zadawać VIII tier w poruwnaniu do takiego isu albo ferdinanda. Skoro x bija za 800 to VIII pewnie będzie biła za 500, a co z 500m? 150 wtedy czy jak. Bawi mnie ta manipulacja na pierwszym filmie gdzie pokazali jakiś nierealny dmg rzędu 1300
maksymalnie mozemy zadać o 60 więcej dmg niż zwykły czołg 750 dmg ale za to w najgorszym scenariuszu jak z daleka nie polosuje aż o 340 mniej niż jak innemu nie pyknie rng
Rzeczywiście, piękne puruwnanie.
chciałem edytować ale wyskakiwał bład🥲
Ale płacz trójkąt enjoyerów, że nie można tym stać w krzaku na redline tylko trzeba ruszyć głową i grać bliżej, ale się to miło czyta xD
Rusz to najpierw Ty głową przed publikacją komentarza…
jest grille15, na co to komu 750 alfy z kazdej odleglosci
Na Grille15 nie pograsz polską nacją. Niemcu
masz bardzo wąskie pojęcie o grze „trójkątem” jak widzę. Nie każdym tdkiem gra się z ukrycia. Poza tym, często Ci kamperzy z krzaka dają ci sporo dmg po asyście dzięki czemu możesz być na koniec bitwy w top 3
Mi on wygląda na zbalansowany. Nie będzie zły na blisko, a na takie średnie odległości też odda.
Przynajmniej nikt nie będzie nim stał na czerwonej… Chyba
Sporo jest takich graczy co byle czym kampi na bazie, a następnie dobija ogryzki i wygrana staje się przegraną, a teraz pomyśleć, że takim czołgiem przeciwnik się ukampi i nikt nie będzie chciał dostać buły za 800. Aż przypomniały mi się czasy gdy grałem na lolkach, gdzie ukampiony M2 medium tank z haubicą potrafił całą drużynę wypstrykać.
słabi gracze zrobią tę linię, ale wyjadą z garażu parę razy, zrobią strzał w bitwie, coś ich wykryje i spłyną do garażu. Czym więcej się tym nie pokażą. Więc nie ma się co bać. Na luzie 😉
Ciężki niszczyciel dla Czerwonych Beretów ha ha ha…
Co za bzdury
Jak chcą robić TD pod preferowaną gre na 50 m, to niech dadzą mocny pancerz i -10 opuszczania armaty, dobre wychyły…….ale przecież to już jest: MINOTAURO. Kara za gre z dystansu to coś śmiesznego w połączeniu z brakiem nagrody za gre na blisko. Strzelamy za 800 na blisko? Serio? To ja wolę te chińską WZtke i jak są warunki gram z bliska mając 395 peny a nie 320! A jak nie ma warunków to strzelam z dalszej odległości za 750 a nie 300 SIC!!!!! CO ZA DEBIL TO WYMYŚLIŁ???? Po zapowiedziach myślałem że z bliska dadzą dmg ok 1000-1500 aby to było coś specjalnego i rzeczywiście była nagroda i fun za grę w zwarciu.
Tylko biegłości nie nabijaj na polskich TD jak wyjdą
900dmg < 100m
700dmg =< 250m
500dmg > 500m
Może by to wtedy miało jakiś sens, teraz to jest taki szrot, że ręce opadają. Przecież obecnie to na 500 metrach to coś ma DPM 5 tieru xD
W sumie tak, ale możesz się obronić gdy przeciwnik szarżuje w twoją stronę i te 800dmg co 13s. jest MEGA
Ludzie kochani, przecież to jest bezsensu… Dajcie spokój, na co to komu.
DPM od 1313 do 3503 podstawowo… Potem jeszcze do tego wrócę.
Czołg wygląda podobnie do chińskiej WZ-113G FT ale z – uwaga uwaga – pogorszonym pancerzem*
*wnioskuję to po tym, że naprawdę optycznie te czołgi się od siebie nie różnią. Górna płyta wydaje się być pod tym samym kątem w obu czołgach, ale jej grubość w „Błyskawicy” jest aż o 30mm gorsza – innymi słowy tak jak aby przebić chińczyka w superstrukturę należy czołgiem ciężkim przerzucić na golda, tak w wypadku polaczka może nie być takiej konieczności.
Koniec końców wargaming szukając urozmaicenia do niszczycieli czołgów wymyślił coś, co de facto jest połączeniem wszystkich przeciętnych cech istniejących już maszyn tego typu… brawo. Osobiście dalej czekam na linię z pełnoprawną obracaną wieżą(!!!)
Nie wiem kto wymyślił to, że najbardziej efektywnym dystansem powinien być poniżej 50m?!
W aktualnych bitwach to właściwie jednoznaczne z walką w zwarciu do której ten pojazd się NIE NADAJE. Innymi słowy wychodzi nam potworek typu – jak ktoś niżej napisał – Jagoda. Czołg który zostanie sklasyfikowany jako czołg przełamania, ale koniec końców ma statystyki które pozwalają tylko na jego średnio-efektywne wykorzystanie na duże odległości.
Co w moim odczuciu wprowadzi WG?
Po kolejnej iteracji supertestu uznają, że w takiej formie ten czołg jest już za dobry, więc zaczną kombinować dalej
Potem zapowiedzą premkę, która będzie miała wszystkie zalety 10 tieru przedstawione w „pierwszej poprawce” i przez wielu graczy będzie uznawana za lepszą nawet od drzewkowej 9 i przyjemniejszą do gry od 10.
Skądś znam te schematy i nie mogę oprzeć się wrażeniu, że WG ma tam jakiegoś sabotażystę, który nie pozwala na rozwinięcie rzadnego fajnego pomysłu na nową linię czołgów – ale akceptuje wszystkie słabsze.
przepraszam za błąd – żadnego*
W pierwszej wersji tam było „rzadkiej mechaniki” i zostawiłem takiego babola którego nie mogę edytować -.-
(tworząc nowy komentarz masz limit 750 znaków – odpowiadając tego limitu nie ma, ale jeśli chcesz edytować odpowiedź masz pokazane tylko 750 znaków XD)
🫣 przyjrzę się aby w odpowiedzi też był taki limit.
Dla Was chyba bardziej opłaca się, kiedy użytkownicy piszą dłuższe treści :/
To mogę chociaż wnioskować o zwiększenie limitu? :c
Czołg do gry na blisko z takim pancerzem… Nie widzę tutaj maszyny nawet przeciętnej.
Albo to dostanie pancerz na poziomie Badgera lub E3 z weakspotami, albo działo będzie strzelać za więcej. Już takie 400-1000 byłoby czymś i ta platforma mogłaby zostać.
W tym momencie to jest kandydat do TOP3 najbardziej bezużytecznych czołgów i mechanik. A już myślałem, że po brytyjskich kołowcach, a później japońskich HT, WG wyciągnęło jakieś wnioski.
Idealnie podsumowane, pokazują kompletny szrot żeby po buffach zrobić średniaka – randomowi gracze i tak się ucieszą xD
mi to cos kojarzy się z Ikv 65 Alt II, i pewnie będzie grać się nim podobnie, ewentualnie będzie działać za wsparcie lub krycie, prędkość nie jest taka zła, chyba ze wykrywalność i maskowanie będzie błagało o pomstę do nieba, to będzie najwyżej do kosza
Kozacka ta mechanika nie powiem, średnio mają co wymyślić moim zdaniem, bo to takie kombinowanie na siłę.
Rundy ?? Serio nie umiecie tłumaczyć i uzywacie translatora ? Moze przeczytajcie co piszecie i podstawcir słowo „pocisk”
Skoro jest zrozumiałe to chyba nie muszę marnować 10 minut w pracy na przepisywanie z angielskiego na polski ręcznie tylko mogę poprawić jak już skończę. Np. teraz 🫣
zawsze coś nowego, chociaż pewnie czołg to wymyślona konstrukcja przez 2 devów po pijaku ale mechanika fajna
Jak by miał pancerz T110E3 i 200dm więcej na każdej z odległości, to by był niezły kozak.
Nachylone 200mm to będzie około 350 ekwiwalentu
Napisali, że 310mm, a znając WG to tyle będzie przy jarzmie 😛 Ale nie przesądzam póki nie dadzą go do testów. Kto wie może będzie przyjemny do grania
W artykuke podali ze efektywnie bedzie 310
Wiec szału nie ma :/
Ten pojazd będzie gorszy od badgera, nie możesz na blisko bo papier, daleko bo dpm i celność, peny też nie ma. Jak go nie zbafują to będzie tyle wart co chiński light
Polskie drzewko to takie niemieckie tylko upośledzone.
60TP – gorsza E-100
CS-63 – gorszy Leopard (na randomy)
Ten szrot – gorszy Jagdpanzer
Jako kolejny pojazd obstawiam ponowne wprowadzenie tankietki TKS tylko jako X tier light, odpowiednik Rheinmetalla
Chociaż w sumie to będzie bardziej gorszy obj.268. Co nie zmienia faktu że nie jest kolorowo xd
Dawno nie widziałem bardziej idiotycznego komentarza xD. GdzieE100jest lepsze od 60tp jak obecnie to jest czołg bardzo często używany w randomach jak i w klanówkach na dodatek o wiele lepiej się tym gra. Odnośnie leoparda jest to samo, jeśli potrafisz wykorzystać możliwości CS jest to o wiele przyjemniejszy czołg nawet na randomy.A co do Polskiego TD to jeszcze dużo się może zmienić więc ocenianie jest bez sensu. Podsumowując kolegę mocno odkleiło lub nie reprezentuje zbyt dużego poziomu gry.
E100 lepsze od 60tp? W jakim świecie????
Zwiększyć mu DMG na 50m do 1100
Potem do 800 na 275
I do 560 powyższej 50
Tym samym wydłużyć mu przeładowanie o 3s i dać 30peny więcej na hołdzie
Prędkość pocisków 2000 m/s 😁
Tego małego szczegółu to narzekacze nie zobaczyli, to będzie OP
OP strzelanie w EBRy za 300? 🤣
200 armora? czyli jakieś 300 czyli useless na blisko czołgiem który powinien grać na blisko
W wot talkimi td strzela się najcześciej od 100 do 300m czyli 550 dmg. Lepszy w takim razie jest np obj 268 v4 bo robi to samo i dmg większy na strzał.
300dmg na 500m+ przy 13s reload, 0.35 celnosci i słabej penie jak na td gdzie często strzela sie na ponad 400m trochę śmierdzi XD
Ten pojazd nie ma sensu. Rekordowa prędkość pocisków w pojeździe, który nie powinien strzelać na dalekie odległości? A po co? Jedynie 50 dmg na strzał więcej niż inne TD ma rekompensować ten ogromny handicap w postaci spadku DMG z odległością?
Powinno być tak:
I mamy maszynę, która sieje postrach na blisko, czyli tak jak powinna i traci połowę potencjału strzelając ponad 275 m, bo mało, że DMG to jeszcze bazowa słaba celność nie pozwala na wiele. Skoro już WG chcę takie pojazdy wprowadzać, to niech będą wysoko wyspecjalizowane, a więc ciekawsze. A tak chyba chcieli, żeby coś miał innego…ale nie do końca i w sumie im wyszło wielkie NIC.
Jak już to 1100-1200 na 50m
850 na 275
Pewnie jest to działo 100mm (tego nie wiemy) i ze zmniejszeniem odległości dostaje buffa do obrażeń. Myślę że właśnie w ten sposób trzeba patrzeć na te TD, a nie patrzeć na obrażenia niczym z dział 150mm (sam artykuł jest tak napisany, by zmusić ludzi do myślenia jak by to był np. nowy Obj268). Tak samo było z brytyjskimi medami, ludzie zaślepieni byli kółkami i porównywali je z ”kółkowcami” zamiast z medami.
To może być pozostałość po tym że u Lesty polskie TD mają być z turbinami gazowymi i do zwalczania innych TD na daleki dystans. Także nieźle WG się bawi kiedy nadal do wprowadzenia są jeszcze chociaż prawdziwe projekty i czołgi w metalu.
320 peny to trochę mało jak na TD
Ps. penetracja na obrazku a opis się nie pokrywa.
Ma punkty obserwacyjne w rogach na przodzie. Ajć, chyba tam będzie wchodziło.
Myślałem, że one będą walić za ponad 1k, a 800 trochę może być mało… ale to jest tylko moje zdanie.
w wizjery to predzej za zero
Na zdjęciu wcześniej było że pół życia na strzał zabiera mausowi z bliska.
Obecnie gniot.
Populacja Kacperków-Husarzy zwiększa się.
Jaki to ma dpm tylko głupio trochę bo trzeba grać do 50m więc ciężko będzie to wykorzystać.bo często to będą odległości 50-150m
Pewnie będzie tak samo jak z ”dwururkami” ludzie za wszelką cenę będą chcieli walić za 800 i to będzie się kończyć zgonem. Efektowne, ale nieefektywne.
Przy tej „nowej mechanice”, skręt EBRa w miejscu o 360 stopni przy 80 km/h jest jak najbardziej zgodny z prawami fizyki. Nie mam nic przeciwko wymyślonym czolgom, no ale niech te „nowe mechaniki” mają jakiekolwiek umocowanie w rzeczywistości.
To po jaką cholerę pokazują na filmie, że mausowi zadaje grubo ponad 1000hp, jak tu jakieś mizerne 800 to max.
Ring +/- 25%
Niezły tedek tak szczerze, a tym tymczasem jutro u pewnego jutubera na kanale …
„NAJSZYBSZE POCISKI W WOT ? TEN CZOŁG ZNISZCZY WOTA ?!”
Możliwe że nawet jeszcze dziś! 😀
Akurat dał normalny
„Nowy Polski niszczyciel czołgów NC 70 BŁYSKAWICA.” xd
Widział, że ktoś go uprzedził z tytułem to dlatego.
Jak zobaczyłem ten okuratny i sprawiedliwy czołg to aż łzy dla mnie poleciały po nogawce.
„Mechanika ta jest aktywna dla rund standardowych i specjalnych, ale nie dla rund HE.”. Jak widać ciężko jest przeczytać tekst z translatora przed wrzuceniem go na stronę.
Pociski 2000 M/s XD
Ale to tylko do 275 m
obrażenia mają skalowanie do dystansu, prędkość pozostaje a obecnie chyba najszybsze pociski ma K-91 1700m/s. Dla mnie to niesamowite odklejeństwo z tymi obrażeniami ale zobaczymy jak to na testowym wyjdzie w praniu.. słabo oceniałem magazynek Minotauro a wyszło, że bardzo lubię :p
2000m/s na goldzie, a nie do 275m
A no rzeczywiście ale to i tak niczego nie zmienia bo tym td nie będziesz snajpił