Podsumowanie Roku 2023: Część III – rebalans
Witajcie w Podsumowaniu Roku w World of Tanks! To podsumowanie składać się będzie z pięciu części, obejmujących każdy kwartał oraz ogólne podsumowanie roku, z uwzględnieniem aspektów pozytywnych i negatywnych. Każda część zawierać będzie krótkie podsumowanie aktualizacji oraz kluczowych wydarzeń, abyście mogli śledzić dynamiczny rozwój świata czołgów przez cały rok.
Aktualizacja 1.21.1
Aktualizacja 1.21.1 nadciąga i przyniesie ze sobą ekscytujące wydarzenia, Dowódcy!
Od 21 lipca dostępny będzie dodatkowy, czasowo ograniczony rozdział Przepustki bitewnej. Jeśli ukończycie go w wymaganym czasie, otrzymacie za darmo najnowszy polski czołg ciężki premium VIII poziomu! Na początku sierpnia będziecie mogli wziąć udział w ekscytującym wydarzeniu Przeważająca siła ognia, w którym znajdzie się osiem zmodyfikowanych pojazdów z automatycznymi działami. Również tego lata, gracze z klanów będą mogli wziąć udział w nowym wydarzeniu Manewry, w którym zetkną się ze świeżą mechaniką rozgrywki.
Przygotujcie się do wzięcia udziału i osiągnięcia zwycięstwa!
Wydarzenie Przeważająca siła ognia
Lato już dawno jest z nami, ale w World of Tanks zrobi się jeszcze goręcej! Tego sierpnia czeka na Was ekscytujące wydarzenie Przeważająca siła ognia! Znajdziecie w nim osiem zmodyfikowanych pojazdów tego samego poziomu, lecz różnych typów, a wszystkie wyposażone w szybkostrzelne automatyczne działa. Każdy ze zmodyfikowanych pojazdów ma swoje silne strony i charakteryzuje się unikalną rozgrywką.
Dodatkowy rozdział Przepustki bitewnej
Oczekując na huraganowe bitwy w wydarzeniu Przeważająca siła ognia, możecie ukończyć dodatkowy rozdział Przepustki bitewnej, który ukaże się zaraz po premierze aktualizacji 1.21.1! Czasowo ograniczony rozdział Przepustki bitewnej rozpoczyna się 21 lipca i podobny jest do swego standardowego odpowiednika, lecz nagrodą finałową – znajdującą się wśród jego nagród podstawowych – będzie darmowy 56TP, polski czołg ciężki premium VIII poziomu.
Wydarzenie Manewry
Od 14 sierpnia 2023 r. do 28 sierpnia 2023 r.
W połowie sierpnia na serwerze głównym odbędzie się eksperymentalne klanowe wydarzenie w formacie 7 na 7 o nazwie Manewry. W ramach tej dużej akcji wprowadzimy świeże mechaniki rozgrywki i coś nowego dla każdego, więc nie przegapcie eksperymentu! W Manewrach będziecie mieć okazję zaprezentować swoje umiejętności bojowe i zyskać liczne, wartościowe nagrody, w tym pojazd X poziomu jako nagrodę główną. Przygotujcie się do udziału, wykażcie się w intensywnych starciach i zgarnijcie atrakcyjne nagrody!
Pojazdy nagrody
Oto pełna lista czołgów, które było można zdobyć:
Przygotujcie się do złożenia Kampfpanzer 07 P(E)!
Od 3 sierpnia 2023 r. od 19:00 CEST do 10 sierpnia 2023 r. do 1:00 CEST (UTC+2)
ROCZNICA WORLD OF TANKS 2023
World of Tanks obchodzi swoją rocznicę i zaprasza Was wszystkich na uroczystość, która będzie trwać od 10 sierpnia od 06:00 CEST do 21 sierpnia do 06:00 CEST (UTC+2)! Podejmijcie się wykonania jubileuszowych misji, odbierzcie nowiutki czołg lekki premium V poziomu, zdobądźcie jubileuszowe monety do wydania w sklepie jubileuszowym i bawcie się wspaniale!
Powraca Linia frontu ze scenariuszem Zakręty losu!
Dowódcy!
Wasza podróż przez Linię frontu w roku 2023 ma swoją kontynuację w 2. epizodzie, który potrwa od 28 sierpnia, 7:00 CEST do 4 września, 4:00 CEST (UTC+2). Ta odsłona wprowadza ze sobą dodatkowy poziom rezerw bojowych, nowy scenariusz bitewny Zakręty losu i szereg zmian w balansie. Nie zabraknie też, oczywiście, atrakcyjnych nagród! Przygotujcie się na wielkoformatowe bitwy i nowe doświadczenia rozgrywki!
Zakręty losu: nowy scenariusz wyboru rezerwy bojowej
Poprzednio trzeba było ręcznie wybierać rezerwy bojowe w garażu przed przystąpieniem do bitwy w Linii frontu. Scenariusz Zakręty losu wprowadza nowy system, w którym w bitwie będzie dostępny do wyboru losowy wybór rezerw bojowych.
Umieszczenie rezerw w miejscach nie gwarantuje, że będą one dostępne podczas bitwy. Kiedy osiągniesz stopnie, które umożliwiają odblokowywanie rezerw, dostaniecie dwie losowe rezerwy bojowe nieokreślonych kategorii i typu pojazdu. Będziecie wybierać do momentu, gdy wypełnicie wszystkie trzy miejsca przeznaczone na rezerwy.
Pozostałe zmiany balansu
By rozgrywka w Linii frontu była jeszcze bardziej wciągająca, wprowadziliśmy następujące korekty balansu:
- Żywotność wieżyczek z działami dużego kalibru zwiększono do 3500 PW.
- Czas zajmowania stref w pierwszej linii na wszystkich mapach Linii frontu został zwiększony do 170 s.
- Dokonano też innych nieznacznych zmian.
Aktualizacja 1.22
Ruszajcie w wir walki dzięki aktualizacji 1.22, Dowódcy! Wprowadza ona do gry wiele nowości, w tym nową gałąź brytyjskich kołowych czołgów średnich, poprawki balansu dla wielu pojazdów i map, Sezon Lazurowego Pegaza w Natarciu oraz Sezon XII Przepustki bitewnej. Co więcej, znajdziecie tam Historie z unitarki, dodatkowe bonusy WoT Plus i automatycznie obracające się pojazdy.
Brytyjskie kołowe czołgi średnie
- AEC Armoured Car (poziom V)
- Staghound Mk III (poziom VI)
- FSV Scheme A (poziom VII)
- FV601 Saladin (poziom VIII)
- GSOR 1006 Scheme 7 (poziom IX)
- Concept No.5 (poziom X)
ZREBALANSOWANE MAPY
Na dziesięciu mapach dokonano zmian, które poprawiają balans i stwarzają dodatkowe możliwości dla bardziej zróżnicowanych i zniuansowanych podejść taktycznych. Najwięcej uwagi poświęcono mapom: Przełęcz, Zatoka rybacka, Studzianki i Zatoka małży. Murowanka, Urwisko i Dębina zmieniły się w stopniu znacznym, natomiast Lakeville, Ensk i Linia Zygfryda poddano kosmetycznym zmianom.
ZREBALANSOWANE POJAZDY
Stale obserwujemy skuteczność bojową wszystkich pojazdów i opinie społeczności na ten temat. W wyniku tego charakterystyki kilku kategorii pojazdów zostaną zmodyfikowane w aktualizacji 1.22. Do kategorii tych należą nie tylko pojazdy standardowe X poziomu, lecz także średnich poziomów i niektóre pojazdy premium. Oprócz tego nieznacznie zmniejszymy też ogólną skuteczność niektórych pojazdów-nagród X poziomu. Ogólnie rzecz ujmując, obecnie za mocne pojazdy zostaną lekko osłabione, a charakterystyki za słabych pojazdów wzrosną. Głównym celem tych zmian jest uczynienie rozgrywki bardziej zbalansowaną, zróżnicowaną taktycznie i sprawiedliwą.
NATARCIE: SEZON LAZUROWEGO PEGAZA
Nowy sezon natarcia jest pierwszym w trwającym cały rok trzysezonowym cyklu i daje szanse na miłe nagrody, wśród których znajdziecie nowy pojazd X poziomu —Huragan, polski czołg średni z niesamowitym stylem 3D i unikalną załogą. Tak bardzo lubiany tryb 7 na 7 to również zaktualizowany system stopni z bitwami kwalifikacyjnymi (określą one Wasz początkowy stopnień), nowe personalizacje pojazdów, nowe mapy, zrebalansowane umiejętności roli oraz bitwy bez dział samobieżnych.
SEZON XII PRZEPUSTKI BITEWNEJ
Sezon XII Przepustki bitewnej będzie powrotem do Mirny-13. To złowróżbne miejsce wpływa na historie przygód pancernych bohaterów oraz wygląd stylów progresywnych pojazdów podstawowych: Object 140, M-V-Y i Jagdpanzer E 100. Ukończcie etapy i całe rozdziały, zdobywajcie przedmioty, a nawet ich większe ilości z ulepszoną przepustką i pamiętajcie, by wydać wszystkie Wasze żetony do końca Sezonu XII, ponieważ jest to ostatni sezon w roku 2023!
WOT PLUS
Teraz użytkownicy Wot Plus poza ekskluzywnym czołgiem ciężkim TS-54 heavy, rezerwą złota, Ścisłą dyscypliną w drużynie i innymi korzyściami zyskają dzienny bonus za samo zalogowanie się do gry. Co piąte logowanie daje większy zysk, nawet jeśli wcześniejsze logowania nie następowały po sobie dzień po dniu.
AUTOMATYCZNE OBRACANIE CZOŁGÓW
Bezradne czołgi leżące na boku lub z gąsienicami do góry i niezdolne do ruchu będą od teraz automatycznie przywracane do standardowego stanu. Gdy stoper odmierzy 15 sekund, zostaną postawione na gąsienicach – gotowe, by kontynuować walkę.
WAFFENTRÄGER: PROJEKT HYPERION
Od 25 września 11:00 CEST do 9 października* o 11:00 CEST (UTC+2)
NOWA MECHANIKA
Obie strony konfliktu przygotowywały się do tej ostatecznej rozgrywki. Blitzträger auf E 110 jest teraz wyposażony w nową technologię Hyperion, która umożliwia zadawanie ogromnych uszkodzeń wielu przeciwnikom. Sojusz otrzymał jeden dodatkowy rodzaj czołgu. W jego puli pojazdów znajdują się teraz cztery potężne maszyny: trzy z dodatkowymi zdolnościami pozwalającymi na zadawanie uszkodzeń od eksplozji i na powolne odzyskiwanie PW.
Plazma zdobyta przez Charty za przeciążenie Generatora teraz wzmacnia siłę ich strzałów i zdolności. Na polu bitwy jednocześnie znajdują się trzy Generatory, a każdy z nich może zostać przeciążony zaraz po tym, jak poradzicie sobie z pilnującymi go botami, Strażnikami. Gracze spotkają również oponentów o podobnym poziomie umiejętności bojowych, a na pokładzie Waffenträgera auf E 100 do wypożyczenia znajduje się załoga ze z góry ustalonymi czterema atutami.
PORTALE INŻYNIERA
Z Portali Inżyniera można uzyskać 12 rzadkich pojazdów premium i pojazdów-nagród. Znajdują się tam KJPZ TIII Jäger, Object 283, Jagdtiger Prototype, CS-52 LIS, ShPTK-TVP 100, M-IV-Y, Object 274a, T54 Heavy, Strv 81, ISU-152K, FV1066 Senlac oraz K-2.
Co sądzicie o trzecim kwartale 2023 roku?
Coś redaktorzy Rykoszetu nie potrafią liczyć – najpierw ceny złota z paczek a teraz ilości czołgów premium:
„PORTALE INŻYNIERAZ Portali Inżyniera można uzyskać 12 rzadkich pojazdów premium i pojazdów-nagród” i wymieniacie 9 pojazdów zapominając o głównych nagrodach – KJPZ TIII Jäger, Jagdtiger Prototype i Object 283.
Coś się chyba Wa, nie przekleiło 😉
A poza tym to standard: RNG i farmerzy pomidorów w kopalni węgla
Wg mnie:
+ zmiany w czołgach (można czepiać się szczegółów, ale kierunek słuszny)
+ okazjonalne eventy (szczególnie powrót Mirnego)
+ nowa zawartość (nic nie zepsuło balansu jak BZ)
– zmiany na mapach (np. ostateczne zepsucie map Studzianki i Przełęcz dla papierowych LT i TD)
– ciągłe grzebanie w Linii Frontu – zostawcie do licha ten tryb takim jaki jest!
– próby wepchania P2W tylnymi drzwiami (vide szitstorm w temacie WoT+)
– dalsze forsowanie śmieciowych pseudoeventów typu dzień kota, psa, szympansa itd., zamiast odniesień do historii i techniki pancernej (przypominam, że to wciąż gra o zimnych stalowych bestiach, a nie animowanych panienkach strzelających tęczą do różowych smoków)
Obojętne: tymczasowy BP (nawet tam nie zajrzałem)
Jakby na to spojrzeć z innej strony to w sumie animowane panienki w tej grze już są xD
w garażu świątecznym są na free cam . I kot z zielonymi ślepiami w surowcach.
Szczerze to moja opinia nie jest obiektywna ponieważ bardzo lubiłem chiefa przed zmianami , ale to co z nim zrobili to jakaś tragedia. Myślałem że osłabią mu pancerz wieży lub parametry które były przesadzone (140 penetracji na hesh, 410 m zasięgu widzenia ) , ale wg pojechało po bandzie i zmieniło ten czołg w guwno. Na pewno sporo osób które wybiorą chiefa na następnej kampanii się zdziwi. Poza tym nic w tym roku nie zabolało mnie tak bardzo jak „przypadkowy” leak o nerfie chiefa/eboli akurat wtedy gdy w warsztacie kpz nie chciał się sprzedawać ( niewiadomo było wtedy czy kpz wejdzie do mety) . Poczułem się opluty przez wg jak nigdy
To teraz pędź czym prędzej peypalika odpal i grzej paczuchy najlepiej z 200
A co ta gra ma wspólnego z historią i techniką pancerną? Hahah
Z historią może trochę ale absolutnie nic z techniką wojsk pancernych. Bo jak wytłumaczyć strzał z działa 122mm w spodnia płytę t34M za zero .
Powie ktoś rykoszet, otóż nie przeciwnik podjeżdża pod górkę za którą ja stoję i wale mu poprosty w „brzuch”i co i kuźwa nic. 😡