Wasz przewodnik po nowym KJPZ TIII Jäger, Object 283 i Jagdtiger Prototype
przez Redi · Opublikowane
Dowódcy!
Potrzebujemy Waszej pomocy! Do walki powróciły legendarne Blitzträgery, a Wy będziecie potrzebować całej swojej wiedzy i doświadczenia bojowego, by powalić te bestie. Epickie nagrody czekają na najbardziej nieustraszonych dowódców podejmujących trudy Waffenträger: Projekt Hyperion, a wśród nich znajdziecie trzy zupełnie nowe pojazdy: KJPZ TIII Jäger, Object 283 oraz Jagdtiger Prototype.
Przygotowaliśmy garść porad i trików, które pomogą Wam wykorzystać te nowe nabytki w grze w możliwie najefektywniejszy sposób. Zapraszamy do lektury, a następnie do szaleństwa na polu bitwy i maksymalizacji zarobków w Waffenträger: Projekt Hyperion!
IXKJPZ TIII Jäger to zwinny mobilny snajper ze świetnym prowadzeniem działa i dużej celności. Ten niszczyciel czołgów, z wyglądu i rozkładu podobny do obecnych już w grze Waffenträger auf Pz. IV oraz Grille 15, ma też podobne do nich parametry. Jäger nie może się pochwalić solidnym pancerzem, ale nadrabia ten niedostatek imponującymi możliwościami strzeleckimi i mobilnością.
KJPZ TIII Jäger wyposażono w działo 120 mm. Może nie jest to największy kaliber pośród niszczycieli czołgów IX poz., ale ten kąśliwy Niemiec zadaje 420 PW uszkodzeń na strzał i ma krótki czas celowania wynoszący tylko 1,6 sekundy. Jego rozrzut na 100 m nie przekracza 0,28 m, a w połączeniu z niesamowitą prędkością pocisków i dużą penetracją zarówno pocisków standardowych, jak i specjalnych, oznacza tylko jedno: nie będziecie strzelali zbyt często, ale kiedy już oddacie strzał, będziecie strzelali bardzo celnie i do dowolnych celów.
Posiadanie wieży jest niewątpliwie zaletą. 60-stopniowy kąt ostrzału w połączeniu z dużą celnością pozwalają skanować całą flankę w poszukiwaniu celów i błyskawicznie reagować na wykrytych przeciwników bez konieczności celowania lub pośpiesznego wystawiania się na potencjalny strzał. Ruszajcie do boju i przebijajcie przeciwników za sprawą 258/298/65 mm średniej penetracji.
Doskonała mobilność pojazdu równoważona jest słabszym pancerzem kadłuba, którego wartości to 30/30/30 mm. W tym przypadku najskuteczniejszą taktyką będzie trzymanie się na dystans i unikanie wykrycia. W pierwszych minutach bitwy najlepiej jest ostrzeliwać cele wykryte przez sojusznicze czołgi lekkie i zestrzeliwać zwiadowców przeciwnika, wykorzystując wysoką prędkość pocisków, mały rozrzut i szybkie celowanie. Następnie, w zależności od przebiegu bitwy, powinniście wspierać czołgi średnie lub ciężkie, w razie potrzeby zmieniając flanki lub pozycje, i ruszyć do przodu, aby wykończyć pozostałe pojazdy przeciwnika pod koniec bitwy – na co pozwoli Wam Wasza mobilność.
Ze względu na brak grubych płyt pancerza, ten niszczyciel czołgów może pochwalić się dobrą, zbliżoną do czołgu średniego, mocą na tonę wynoszącą 17,1 KM/t i prędkościami maksymalnymi 45 km/h w przód i 18 km/h w tył. Pozwala to na szybkie zajęcie kluczowych pozycji na początku bitwy lub wycofanie się na tyły w sytuacji ewentualnego przełamania linii frontu przez przeciwnika.
Zapewnia również przewagę w potyczkach pozycyjnych. Duże prędkości jazdy w przód i tył umożliwiają Wam szybkie przemieszczanie się od osłony do osłony lub opuszczenie pozycji w przypadku wykrycia.
Wyposażenie
Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by Wasz pojazd osiągnął swój maksymalny potencjał. Po więcej informacji na temat tego wyposażenia i innych jego rodzajów zajrzyjcie do kompletnego przewodnika.
ZALECANA KONFIGURACJA | Mechanizm dosyłający |
Powłoka antyrefleksyjna |
Turbosprężarka |
---|
Atuty załogi
Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by załoga czołgu osiągnęła swój maksymalny potencjał. Pełne informacje znajdziecie w naszym przewodniku.
DOWÓDCA | Naprawa |
Rozeznanie w sytuacji |
Braterstwo broni |
Maskowanie |
---|---|---|---|---|
CELOWNICZY | Naprawa |
Strzał z biodra |
Braterstwo broni |
Maskowanie |
KIEROWCA | Naprawa |
Gładka jazda |
Braterstwo broni |
Maskowanie |
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
IXObject 283 to czołg-nagroda z umieszczoną z tyłu wieżą, radziecki czołg średni IX poziomu, o uszkodzeniach alfa wynoszących 360/360/480. Umieszczenie wieży z tyłu jest dość niezwykłe jak na czołg średni. Pomimo podobieństwa do czołgów z radzieckiej gałęzi snajperskich czołgów średnich z K-91 na szczycie, jego parametry są bliższe tym z Object 430. Ma mocny pancerz przedni i wieży oraz imponująco grube, wzmocnione ekranami burty.
Uzbrojenie Object 283 to poręczne działo kal. 100 mm, które może pochwalić się nietypowymi dla tego kalibru uszkodzeniami na strzał rzędu 360 PW. Jego celność (rozrzut 0,38 na 100 m), czasy celowania 2,5 s i przeładowania 9,4 s nie są wybitne, ale nie stawiają Was w niekorzystnym położeniu.
Główna charakterystyczna cecha Object 283 – umieszczenie wieży z tyłu – jest zarówno jego wadą, jak i zaletą. Oczywiście, przy takim rozkładzie kadłuba, przedział silnikowy jest zawsze pierwszym, który zostanie trafiony, gdy czołg jest przebijany od przodu. Z drugiej strony taki układ i dobry pancerz pozwalają na łatwiejsze wykorzystanie otoczenia podczas grania na sidecraping (technikę kątowania). Ten czołg średni nie będzie miał problemów z blokowaniem uszkodzeń pojazdów tego samego poziomu, a z pojazdami X poziomu będzie walczył niemalże jak równy z równym.
W porównaniu do innych dobrze opancerzonych radzieckich czołgów średnich mobilność pojazdu prezentuje się średnio. Pojazd przyspiesza do 50 km/h przy jeździe wprzód i, cofając, osiąga 18 km/h – wszystko to przy mocy na tonę wynoszącej 18 KM/t. Takie wartości pozwalają skutecznie kołysać się w przód i w tył, uniemożliwiając wrogowi wycelowanie w kilka małych wrażliwych miejsc na kadłubie i wieży. Taki styl rozgrywki będzie również wspierany przez niską wartość rozproszenia w ruchu i obrót kadłuba.
Wyposażenie
Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by Wasz pojazd osiągnął swój maksymalny potencjał. Po więcej informacji na temat tego wyposażenia i innych jego rodzajów zajrzyjcie do kompletnego przewodnika.
ZALECANA KONFIGURACJA | Mechanizm dosyłający |
Ulepszone wzmocnienie |
Turbosprężarka |
---|
Atuty załogi
Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by załoga czołgu osiągnęła swój maksymalny potencjał. Pełne informacje znajdziecie w naszym przewodniku.
DOWÓDCA | Naprawa |
Rozeznanie w sytuacji |
Braterstwo broni |
Gaszenie pożaru |
---|---|---|---|---|
CELOWNICZY | Naprawa |
Strzał z biodra |
Braterstwo broni |
Gaszenie pożaru |
KIEROWCA | Naprawa |
Gładka jazda |
Braterstwo broni |
Gaszenie pożaru |
ŁADOWNICZY | Naprawa |
Desperat |
Braterstwo broni |
Gaszenie pożaru |
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
VIIIJagdtiger Prototype wyposażono w potężne działo 128 mm. Ta modyfikacja Jagdtiger wyposażona jest w działo 12,8 cm Pak 44/1 L/55. Ogólna koncepcja pojazdu jest taka sama jak jego potężniejszej wersji: nieskrępowane niszczenie pojazdów przeciwnika przy użyciu doskonałego działa.
12.8 cm Pak 44/1 L/55 to coś, co zadowoli fanów potężnych dział. Jego standardowy pocisk przebija 246 mm pancerza, a specjalny pocisk pełnokalibrowy poradzi sobie z pancerzem grubości 311 mm. Dzięki opuszczeniu działa −7,5° i 40 pociskom, działo to może znacząco wpłynąć na przebieg każdej bitwy. Jego średnie uszkodzenia na minutę wynoszące 2200 PW i 490/490/630 PW uszkodzeń na strzał, całkiem niezłe jak na pojazd VIII poziomu, dadzą się we znaki przeciwnikom.
Jagdtiger Prototype charakteryzuje doskonała wytrzymałość 1600 PW, która jest jedną z najlepszych na jego poziomie. 250 mm pancerza w kabinie, w połączeniu z rozsądnym korzystaniem z osłony, znacznie utrudni przeciwnikowi zniszczenie pojazdu. Pancerz kadłuba pojazdu nie należny do najlepszych – słaba górna i dolna płyta pancerza, powinny być jak najmniej odsłonięte. Zasięg widzenia na poziomie 370 m z pewnością nie jest wybitny, ale nie spowoduje żadnego dyskomfortu, jeśli użyjecie odpowiedniego sprzętu i atutów załogi.
Prędkość maksymalna 38 km/h to doskonały parametr dla tak dużego pojazdu, a jego dobra zwrotność czyni go jeszcze bardziej komfortowym w prowadzeniu. Mobilność Jagdtiger Prototype pozwala mu na czas dotrzeć do miejsca starć czołgów ciężkich.
Wyposażenie
Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by Wasz pojazd osiągnął swój maksymalny potencjał. Po więcej informacji na temat tego wyposażenia i innych jego rodzajów zajrzyjcie do kompletnego przewodnika.
ZALECANA KONFIGURACJA | Mechanizm dosyłający |
Powłoka antyrefleksyjna |
Turbosprężarka |
---|
Atuty załogi
Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by załoga czołgu osiągnęła swój maksymalny potencjał. Pełne informacje znajdziecie w naszym przewodniku.
DOWÓDCA | Naprawa |
Orle oko |
Braterstwo broni |
---|---|---|---|
CELOWNICZY | Naprawa |
Snajper |
Braterstwo broni |
KIEROWCA | Naprawa |
Jazda terenowa |
Braterstwo broni |
RADIOOPERATOR | Naprawa |
Rozeznanie w sytuacji |
Braterstwo broni |
ŁADOWNICZY | Naprawa |
Bezpieczne magazynowanie |
Braterstwo broni |
ŁADOWNICZY | Naprawa |
Desperat |
Braterstwo broni |
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Jak zdobyć ten pojazd
Odblokujcie Rozruszniki Inżyniera, wypełniając misje wydarzenia Waffenträger: Projekt Hyperion w Blitzträger auf E 110 oraz pokonując rzadkiego Blitzträger auf E 220. Użyjcie tych rozruszników, by aktywować Portal Inżyniera, który może Was obdarować przedmiotami czterech różnych kategorii do wykorzystania w grze. Jedną z tych kategorii są pojazdy premium i pojazdy-nagrody w tym KJPZ TIII Jäger, Object 283 oraz Jagdtiger Prototype.
Rozruszniki Inżyniera można zdobyć również za osiągnięcie niektórych kamieni milowych postępu lub za darmo w specjalnych zestawach w Sklepie Premium. Pełny opis tej mechaniki znajdziecie w przewodniku po wydarzeniu.
Aktywujcie Portal Inżyniera przed 9 października, 10:00 CEST (UTC+2), by otrzymać szansę na dodanie KJPZ TIII Jäger, Object 283 i Jagdtiger Prototype do Waszych kolekcji i zapoznajcie się z naszymi uwagami i wskazówkami, które pomogą Wam w pełni wykorzystać możliwości tych nowych pojazdów!
Smacznej Herbatki!
Czy jak mam Obj. 283 na wypożyczenie na 30 bitew to mogę pomimo tego go dostać z portalu, bo pokazuje że już go mam w garażu.(nie pytam, czy warto)
U mnie trafiło senlaka i isu niby dobrze ale guu..
283 dostalem na stale w zeszlym roku, od razu sprzedalem, ten syf jest nawet tanszy od szrotu z battlepasa
Czy te czołgi można wymieniać za inne premki jak rynek będzie? W sensie z dopłatą na jakąś 8, faktycznie trzymanie tych czołgów ma sens tylko jak się jest kolekcjonerem
Jedyny ciekawy czołg z tej trójki to Jaga pr, obie 9 są conajwyzej przeciętne a jaggdtigerem na downtierze idzie coś pograć
Jager jest super pojazdem. Masz go w ogóle ? Ja go wylosowałem, zagrałem nim ok. 40 bitew i śmiało mogę stwierdzić, że jest bardzo dobrą konstrukcją.
jest gównianą konstrukcją i jeszcze ten brak pełnego obrotu wieży masakra, gówno czołg
A po co komu IX? Drzewkowe ok, bo odblokowują X, ale nie drzewkowe to pomyłka. Ogólnie słabe wszystkie te trzy wozy. Szkoda miejsca na ekranie dla nich.
Kpz i 283 to szroty
Kpz niema przecież.
Ale opinia Wojtasa jest xd.