Misja zwiadowcza 2023: Wypróbujcie wydarzenia losowe i dynamiczną osłonę
przez Redi ·
Dowódcy!
Interakcje ze środowiskiem na mapie zawsze było jednym z najważniejszych filarów rozgrywki World of Tanks. Obalone drzewa pozwalają na lepsze ukrycie się przed przeciwnikiem, zsunięcie się ze stromego zbocza umożliwia atak na tyły przeciwnika itd. Nieustannie wkładaliśmy wiele wysiłku w zwiększanie ilości trików związanych ze środowiskiem gry, które przydałyby się graczom w bitwach. Aktualizacja 9.13 umożliwiła walkę wewnątrz budynków zapewniających ochronę przed ostrzałem artyleryjskim. Później w aktualizacji 1.0 dodaliśmy pierwszy obiekt ulegający destrukcji, który mógł posłużyć jako osłona.
Najwyższy czas na to, aby wszyscy gracze mogli wypróbować dwie nowe funkcje mapy, które były dostępne dla uczestników testu publicznego aktualizacji 1.20.1: wydarzenia losowe i dynamiczna osłona. Zachęcamy Was do zagrania od 15 maja w trybie Misja zwiadowcza 2023 (poprzez menu wyboru trybu bitew) i do podzielenia się z nami Waszymi opiniami za pomocą zaktualizowanego kwestionariusza.
Dodanie do rozgrywki wydarzeń losowych oraz dynamicznej osłony wzbogaciło ją i urozmaiciło, jednocześnie zaś nie odeszło od jej podstaw. Wydarzenia losowe otworzą przed Wami nowe możliwości, a każda z nich może potencjalnie przechylić szalę bitwy. Dynamiczna osłona (którą można przemieszczać po polu bitwy) to otwarte zaproszenie do improwizacji. Nowe funkcje sprawią, że Wasz zmysł taktyczny i wyobraźnia będą wynagradzane bardziej niż kiedykolwiek. Liczy się to, że udoskonalona rozgrywka, której możecie doświadczyć w Misji zwiadowczej 2023, to przedsmak tego, co właśnie udostępniamy do testowania!
Wydarzenia losowe: części mapy i jej sektory
Wydarzenie losowe znacząco wpływa na duży obszar mapy, tworzy nowe trasy dla pojazdów i/lub blokuje istniejące, stwarza nowe osłony i pozycje strzeleckie. Jednym z głównych celów wydarzeń losowych jest zachwianie statusu quo na polu bitwy. Obszary objęte wydarzeniem (ukazane na poniższej grafice) są Wam już dobrze znane – to miejsca, w których często dochodzi do sytuacji patowych. Wydarzenia losowe potrafią przełamać impas, stwarzając nowe taktyczne możliwości dla obu stron konfliktu.
Zaprojektowano je w ten sposób, by stały się integralną częścią lokalizacji, w której występują i tak, aby odpowiadały jej warunkom. Przykładowo na mapie Bezpieczna przystań znajduje się port morski, i jednym z wydarzeń losowych, które tam może wystąpić, jest wielki kontenerowiec, który rozbija się o nadbrzeże. W Misji zwiadowczej 2023 losowe wydarzenia występują na czterech mapach: Himmelsdorfie, Ruinbergu, Prochorowce oraz Bezpiecznej przystani.
-
Pociąg opuszcza magazyn, jest atakowany i następuje katastrofa. Zniszczona lokomotywa i wagony służą jako doskonałe schronienie oraz pomagają drużynom przejść przez otwartą przestrzeń i zbliżyć się do przeciwnika, zmniejszając ryzyko uszkodzeń.
-
Statek powietrzny zostaje zestrzelony ogniem dział przeciwlotniczych z głównego placu i części zamku. W wyniku tego na tym obszarze oraz w przyległej uliczce powstają naturalne schronienia. Te pozycje dają sporą przewagę i można je wykorzystywać zarówno do obrony, jak i do ataku. Drużyny mogą również zjechać z góry na plac przez wyrwę w murze zamkowym.
-
Dwa strącone samoloty spadają na aleję. Pojazdy obu drużyn mogą się kryć za ich szczątkami. Te pozycje pomagają w lokalizowaniu przeciwnika, dając jednocześnie relatywnie bezpieczną pozycję. Na dodatek wraki samolotów zróżnicują atak i obronę na tym kierunku.
-
Płonący samolot rozbija się, lecąc od strony góry. Jego wrak pozwala na zajęcie pozycji na wzgórzu przy mniejszym ryzyku. Służy też jako osłona przed ogniem od strony przejazdu kolejowego i centralnej części mapy. Możliwe kierunki oznaczono zacieniowanymi strzałkami.
-
Pociąg trafia pod ostrzał i rozbija się na przejeździe w centralnej części mapy. Jego wrak pozwala na pewniejsze ruchy przez niebezpieczny obszar przejazdu. Może też chronić graczy przed ostrzałem ze wzgórza. Możliwe kierunki oznaczono zacieniowanymi strzałkami.
-
Domy w centrum mapy zostają zbombardowane z powietrza i część osiedli zostaje zniszczona. Między nimi powstają nowe przejścia, dając drużynom nowe kierunki do ataku.
-
Domy w centralnej części małego miasteczka zostały zniszczone przez bombardowanie. Rumowiska tworzą nowe schronienia, co pozwala drużynom na zbliżenie się bez ponoszenia ryzyka znaczniejszych uszkodzeń.
-
Statek towarowy wbija się w nabrzeże. Ostrzał między pirsami nie jest już możliwy. Zamiast tego drużyny mogą poruszać się wewnątrz hangaru i względnie bezpiecznie zbliżać się do przeciwnika.
-
Bombardowanie bunkra prowadzi do zarwania się sufitu, co zamyka wejście. Aby przejść przez ten obszar, trzeba wybrać inny kierunek. Bunkier nadal można wykorzystać jako tymczasową pozycję do walki.
-
Most zapada się w wyniku bombardowania, blokując przejście między skałami i utrudniając przeprawę. Nie trzeba już kontrolować tylu kierunków. Gruzy mostu częściowo blokują też ataki od strony bunkra. Możliwe kierunki oznaczono zacieniowanymi strzałkami.
Aktualnie nie planujemy wprowadzenia wydarzeń losowych na wszystkich mapach, choć lista takich lokacji może się w przyszłości powiększyć. Dodatkowo w tej chwili dajemy pierwszeństwo bitwom losowym, są one bowiem podstawowym trybem w grze. W przyszłości być może wprowadzimy wydarzenia losowe do innych trybów.
Wydarzenia losowe: Aktualny stan i mechanika
Grając w Misję zwiadowczą 2023, nie będzie można uniknąć wydarzeń losowych. Przed rozpoczęciem wydarzenia usłyszycie ostrzegawczy dźwięk, a jednocześnie na mapie i minimapie pojawią się czerwone granice oznaczające odpowiedni obszar. Rozpocznie się też odliczanie. Pojazdy powinny opuścić teren wydarzenia, zanim licznik dobije do zera. W tej chwili konsekwencją pozostania w obszarze wydarzenia jest zniszczenie pojazdu, jednak może to w przyszłości ulec zmianie.
Misja zwiadowcza 2023 to jedynie jeden z etapów rozwoju wydarzeń losowych. Co więcej, określone funkcje są przeznaczone jedynie do celów testowych i nie będą obecne w nowej aktualizacji. Na przykład wszystkie wydarzenia losowe (dwa lub trzy na mapę) zobaczymy podczas każdej bitwy i każde z nich będzie trwać przez wyznaczony, dość krótki czas. Natomiast taka sytuacja raczej nie wystąpi podczas bitew losowych – tam wydarzenie pojawi się bardziej przypadkowo (lub czasami wcale) i prawdopodobnie będzie inicjowane przez określone czynniki rozgrywki.
Ponieważ wydarzenia losowe są bardzo istotne dla miejsc swojego występowania (jako że drastycznie zmieniają topografię), zwracamy szczególną uwagę na ich wpływ na zbalansowanie mapy. Zamierzamy wykorzystać dane i Wasze opinie pochodzące z Misji zwiadowczej przy modyfikowaniu istniejących już wydarzeń i projektowaniu nowych.
Wydarzenia losowe rozpoczynają się w przypadkowym momencie, lecz ich dalszy rozwój postępuje według unikalnego scenariusza. Dla każdego wydarzenia, jego rozwój, lokalizacja i rozmiar stref zagrożeń oraz kształt nowej warstwy oraz tras będą zawsze takie same. Jednakże już teraz możecie dowiedzieć się, jak rozwijają się poszczególne wydarzenia, aby wykorzystać tę wiedzę do uzyskania taktycznej przewagi w przyszłości.
W misji zwiadowczej wizualne efekty wydarzeń losowych nie przyjęły jeszcze ostatecznego kształtu, ich aktualny stan jest wystarczający dla celów testowych. Gdy wydarzenia losowe staną się częścią bitew losowych na wybranych mapach, eksplozje będą znacznie bardziej efektowne, płomienie będą intensywniejsze itd.
Jesteśmy świadomi, że wydarzenia losowe mogą stanowić wyzwanie dla mniej wydajnych systemów. Zanim pojawią się w bitwach losowych, zajmiemy się optymalizacją obciążenia sprzętowego w różnych konfiguracjach i opracujemy mniej wymagające wersje wydarzeń przeznaczone dla systemów o niższych osiągach, dbając o to, aby nie ucierpiała na tym rozgrywka.
Dynamiczna osłona
W każdej lokacji Misji zwiadowczej znajdzie się dynamiczna osłona: obiekty na mapie, które pojazd będzie mógł przemieszczać i które dadzą mu dodatkową ochronę. Takie osłony można wykorzystać w najróżniejszych sytuacjach taktycznych. Ważne jest rozróżnienie między dwoma rodzajami dynamicznej osłony: osłony, które można zniszczyć i niezniszczalne.
- Niezniszczalna dynamiczna osłona to w tej chwili wagony kolejowe i wraki czołgów (zarówno z wieżą, jak i bez niej). Obiekty te mogą być trudne do przemieszczania przez Wasze pojazdy, lecz nie musicie się martwić o to, że przeciwnik zniszczy je pociskami.
- Zniszczalna dynamiczna osłona zawiera kontenery oraz duże i małe betonowe bloki. Wszystkie z tych obiektów mają określoną pulę PW, którą można rozbić kilkoma strzałami. Dokładna liczba strzałów potrzebna do zniszczenia dynamicznej osłony przeciwnika zależy jej aktualnych PW oraz uszkodzeń zadawanych przez Wasz pocisk.
Planujemy dodać więcej obiektów dynamicznej osłony w przyszłości. W tej chwili liczba takich elementów jest ograniczona, ponieważ testujemy mechanikę i chcemy ułatwić identyfikację obiektów, które można przemieszczać oraz niszczyć.
Misja zwiadowcza 2023: Postępy
Znalezienie się w pierwszej 12 pod względem zdobytych bazowych PD (w swojej drużynie) w bitwach Misji zwiadowczej wlicza się do paska postępu. Aby wypełnić pasek postępu wydarzenia, należy spełnić powyższe warunki w 50 bitwach. Wśród nagród przyznawanych za osiągnięcie poszczególnych etapów ścieżki postępu są dnia konta premium WoT, rezerwy osobiste, dyrektywy, medale i specjalne style 2D!
Postępy zostaną zresetowane po pierwszym tygodniu Misji zwiadowczej (22 maja o 10:00 CEST (UTC+2)), więc możecie ukończyć pasek postępu dwukrotnie –i zdobyć podwójne nagrody!
Ankieta
Możecie wypełnić ogólną ankietę po rozegraniu 20 bitew Misji zwiadowczej, w których znaleźliście się wśród najlepszych 12 graczy w swojej drużynie pod względem zdobytych bazowych PD. Istnieją jeszcze cztery odrębne ankiety związane z konkretnymi mapami, które są odblokowywane po rozegraniu 8 bitew na danej mapie (przy spełnionym tym samym warunku, czyli znalezieniu się wśród najlepszych 12 graczy w swojej drużynie pod względem zdobytych bazowych PD).
Kwestionariusz został przerobiony. W porównaniu do poprzedniej Misji zwiadowczej zawiera więcej pytań. W ankiecie zachęcamy Was do wyrażenia opinii, nie tylko o wprowadzonych wydarzeniach losowych i dynamicznej osłonie dostępnych na mapach, lecz również o elementach mechaniki rozgrywki, takich jak: losowość, czas, czynniki wyzwalające i kary dla pojazdów, którym nie udało się opuścić stref zagrożenia na czas oraz inne elementy.
Dowódcy! Zagrajcie w Misję zwiadowczą 2023, wypełnijcie kwestionariusz i przyczyńcie się do ukształtowania przyszłości tej gry!
Balans czołgów (szczególnie specjalnych i premium) leży i kwiczy, to jest realny problem. Ja nie wrócę do gry, dopóki WG nie zrobi coś z sytuacją, w której w przeciwnym teamie są po 1 plutonie bezet i burasów, a po drugiej 2x 59 Patton, 2 xPantera 88 i 2x AMX 65t. Nikt mi nie wmówi, że w takiej sytuacji szanse wygranej nie spadają o 30-40%. Kiedyś szanse na wygraną zależały od kolorków graczy w teamach, dziś pomidor w bezecie może na 2 strzały porobić zielonego w T32, IS-3, Tigerze II czy jakiejkolwiek innej normalnej maszynie. Fiolet jakoś się obroni, ale ja nigdy nie mialem takich ambicji. W podobnej sytuacji znalazło się zapewne multum graczy. Brakuje mi skilla by walczyć z czołgami i dodatkami (moduły, załoga itp.) P2W, a kasę wolę wydać na piwo, bilet na mecz albo zbierać na nowy rower.
Mm działa jak należy ci co płacą mają naprzeciw worki hp do farmienia, dlatego żadnych zmian nigdy nie uświadczysz.
Widocznie nigdy nie zapłaciłeś za tę grę, skoro uważasz, że Ci co płacą mają lepszy MM. Ja za darmo nie gram, wydałem na tę grę i z tego co przetestowałem, to:
1) na nubowskim koncie, które nie dotknęło portfela gra działa lepiej. Jest łatwiej.
2) jeśli w jakiś niejasny sposób dołaczysz do puli MM z przegrywusami, tak sam sięnim stajesz i nie masz nic do gadania. Jeśli do tego dojdzie trefne RNG to odcinasz co swoje. Najczęsciej tyle ile masz HP czołgu, lub mniej.
3) Płacenie na grę to nic złego. Tyle, że w WG ma za nic swoje zasady, generalne zasady fair play i do tego od strony etyki biznesowej przedstawiają niskie loty.
To prawda, ale ale wg nie interesuje to tylko stan konta.Póki ludzie dalej płacą dużą kasę, jak np słabe paczki bez golda obecnie to w tej grze się nic nie zmieni.WG widzi zysk i nie szuka naprawiania gry żeby zarobić bo nie widzi powodu.Póki ludzie będą dosłownie wszystko kupować nawet jak wyjdą skrzynki z naklejkami to nie ma szans by się cokolwiek zmieniło.Sam kasę wydaję na inną gierkę i ją wspomagam, już na wota dawno nie wydałem nic i nie zamierzam za to czego od lat nie zrobili, a powinni np to co wypisałeś.Nie zmieni się nic kolego więc możesz sobie grę jak ja darować, pozdrawiam.
Ja również od 2 lat prawie nic nie kupilem (nie licząc jednorazowego zakupu pół roku premki po 30% zniżce), od stycznia WoT praktycznie porzuciłem. Nie wiem czy WG to odczuje, raczej nie. Niestety zwyklemu graczowi coraz bardziej doskwiera trudność w konkurowaniu z hordami P2W, do czego dochodzi stały od lat odsetek klanowych tryhardów, którzy wyfarmili Ciptejna i Ebolę, s…ją goldem, mają po 8 perków i nie widzą poza tą grą życia. Przez ostatnie lata odeszło tysiące (może wręcz większość) zielonych i żółtych graczy, z którymi kiedyś toczyło się normalne pojedynki na randomach. Teraz bitwa wygląda tak, że albo my wroga miażdżymy, albo on nas. Kiedys to były niemalże pancerne szachy, dziś to pancerne kibolskie ustawki, gdzie spotkamy albo gimbusa który „myśli, że umie się bić”, albo zawodowego osiłka z kastetem.
Święta prawda. Gra klanowa mogła by to wszystko ratować ale kiedy przychodzi dobór czołgów do składu i słyszę kto ma Czifa bierze Czifa a jak nie to Ebolę to już wiem że będę musiał moimi drzewkowymi robić dobre wyniki bo jedna gorsza bitwa i będzie marudzenie zmień czolg. Tam też nie ma wielkiej różnorodności na tyle maszyn ile jest w grze a stosuje się 6 lub 7 z czego skład opiera się na specjalnych.
Czego nie rozumiesz? Przecież WG ma wpływ poprzez MM i RNG na wygraną/przegraną bitwę i to robi. RNG w locie na bieżąco buffuje albo nerfi czołgi w bitwie, celność, pancerz itd. Parametr WGR głównie zależy od tego czy bitwa jest przegrana, bądź wygrana. Chodzi o to żebyś miał cały czas te około 50% win ratio.
Też mam pewność,że to robią. Przecież to nawet nie jest zabronione prawnie czy regulaminowo itp. może tylko w aspekcie moralnym można się czepiać. Nawet ich nie potępiam bo sam prowadząc taki biznes chciałbym mieć na wszystko wpływ. Wystarczy tzw. losowy dmg i pancerz nikt się nie przyczepi bo przecież to los zsyła nam wyniki. Dziwi mnie tylko krzyk jaki się podnosi jak ktoś zadaje pytania o sterowanie rozgrywką. Oczywiście pomijając ludzi którzy żyją z tej gry lub ludzi którym wyniki w grze pozwalają utrzymać poczuciem własnej wartości w życiu codziennym.
Podpisuję się obiema rękami.
Kurde jeszcze misja marsjańska trwa a tu już zwiad wygląda zza winkla dużo tego na raz.
Może to ja, może to coś innego, ale po 9 latach mimo tylu zmian na raz, gra mi się wydaje nudna jak nigdy… Na randomach w większości OP premki typu Burr, ELC czy iron Arnie. Gry po 15:1 czy 15 : 2, co zawsze jest malo satysfakcjonujące niezależnie od strony.
Wystarczy nauczyć się grać i zacząć markować czołgi, ale jeśli jesteś za słaby to faktycznie może się nudzić niestety
Wiem, żeś troll ale ci odpiszę.Powiedz mi jak chcesz markować czołgi jak twoja drużyna składa się jak domek z kart co bitwę, a ty zostajesz sam nawet jak umiesz grać i masz 5k wn8 co ? Każdą bitwę wygrasz tak ? to podaj nick pewnie masz ze 30k bitew i 100% wr no to pochwal się ocenimy jaki z ciebie PRO.Pierwsze skrzypce gra tutaj MM i jak bitwe za bitwą grasz z botami które nie robią nic oprócz tego, że jadą a sam robisz 3k dmg na bitawę, a twój team nic to jak chcesz wygrywać ?Sam nie wygrasz każdej bitwy powie ci to każdy kto gra w tą grę i ty wiesz też o tym.Nauczenie się grać na poziomie fioleta i tak ci nie pozwoli wygrać każdej bitwy jeszcze raz powtarzam póki mm będzie ci wrzucał botów do drużyny, a do przeciwnej na odwrót „przypadek, że tam są lepsi co bitwę ” 😉 oczywiście nie jest tak codziennie ale miałem takie sesje, że w danym dniu nie dało się ugrać nic i trzeba było gierkę wyłączyć.
Może nie jestem weteranem markowania ale moim zdaniem do markowania nie musisz wygrywać a na przegranych bitwach często łatwiej jest zrobić dmg. A poza tym wiadomo, że sam bitwy nie wygrasz ale twój wkład może okazać się decydujący w bitwie. Pozdrawiam cieplutko
Najwięcej się nastrzela gdy przeciwnik na lekką przewagę 😀 Z naciskiem na „lekką” 😀 Poza tym nikt nie zmusza zaczynać markowania od X tierów 😀 Osobiście nie rozumiem parcia na gre samymi X tierami 😀
Czego tu nie rozumieć, grasz dyszką i zawsze cie losuje na topce xD
Czołgi markuję. NIe wszystkie jescze, przy niektórych się męczę ale krok po kroku idzie. Pytanie czy wiesz jak się je markuje? Liczy się DMG + asysta albo po spocie albo po zgąskowaniu, zależy czego więcej. No i teraz clou tematu. Jak tego nabić jak jeszcze zanim zajmiesz pozycję 5, 6 czołgów w drużynie zeszło. Weź ELC z poprawionymi modułami na widoczność przez zarośla. Jedynie głupi gracz da się wyspotować.Ale OK. Liczę, że dasz nam parę rad w odpowiedzi…
Fajnie to wygląda, może to też polepszyć balans na tych mapach
Ciekawe co na to PC graczy 😂
Wydaje mi się, że wymagania sprzętowe za dużo to nie skoczą, a po za tym zawsze jest też przecież gorsze ustawienia grafiki
Żadne gorsze ustawienia grafiki poniżej 4k nie wchodzą w ta grę😁. Ja mam bardzo dobry komputer i podczas nagrywania filmu na
YouTube w 4k mam już problem by to czynić w ultra jakości… a co dopiero będzie jak wprowadzą takie cuda hehe mam nadzieje, że PC nie odleci 😀 .
Ps. Ostatecznie trzeba będzie zainstalować przemysłową klimatyzacje przy PC 🤣 .
co nazywasz dobrym komputerem?
A monitor jest FullHD??
Kwestia optymalizacji. Skoro robią to na obecnym silniku widać się da. Wot nie ma kosmicznych wymagań. Na starym lapku z kartą gtx1050 i procesorem i5 serii 7000 mi lata na średnich. Większość graczy ma pewnie dużo lepsze maszyny, więc nie będzie problemu.
i9-9900K 8x 5GHz, RTX 2080 8GB GDDR6, 64GB DDR4 – i na ultra już mi od jakiegoś czasu nie poleci 😁.
Jak chcesz się bawić w 4k, jednoczesny streaming czy nagrywanie to co się dziwisz?:) Ilu graczy wociszka bawi się w coś takiego? Kilkuset? Osobiście na stacjonarce na ryzenie 7 3700x 4,1ghz, rtx3060ti i 32gb ramy w 1440p mam stabilne 144fps na ultra. A komp ma już prawie trzy lata, więc nie jest jakąś mega mocną konfiguracją.
Nie za dużo tych eventów w jednym czasie?
Do tego ta komunikacja… Wczoraj info o aktualizacji praktycznie zniknęło.
Które info Ci zniknęło