Misja zwiadowcza 2023: Często zadawane pytania
przez Redi ·
Dowódcy!
W teście publicznym aktualizacji 1.20.1 pojawiła się zupełnie nowa funkcja, która przeniesie zarówno stronę wizualną, jak i rozgrywkę na wyższy poziom – zdarzenia losowe na polu bitwy!
Zależnie od mapy takimi wydarzeniami może być na przykład katastrofa okrętu lub sterowca albo przybycie pociągu. W jednej bitwie może wystąpić jedno zdarzenie losowe lub może być ich kilka.
Podstawowe informacje o tym elemencie gry znajdziecie w artykule o teście publicznym, a tutaj omówimy dokładniej i przedstawimy jaśniejszą wizję tej innowacji.
Możliwość rozgrywki podczas testu publicznego stanowi tylko wstępny test stabilności technicznej zdarzeń losowych i dynamicznej osłony w ramach trybu Misja zwiadowcza, który pojawi się jeszcze w maju.
Każdy gracz może doświadczyć zdarzeń losowych na czterech mapach w trybie Misji zwiadowczej w teście publicznym aktualizacji 1.20.1.
Często zadawane pytania
Jaki jest powód wprowadzania zmian w mapach?
Obecnie mapy w naszej grze zapewniają graczom minimum możliwości interakcji. Gracze mogą niszczyć ogrodzenia, łamać drzewa i niektóre duże obiekty, ale to w zasadzie wszystko. Chcielibyśmy dodać możliwość dynamicznego zmieniania sytuacji w bitwie, w tym większej interakcji ze środowiskiem. Chcemy poprawić immersję gracza i stworzyć system, który umożliwi mu większy wpływ na rozgrywkę, a także będzie bogaty i żywy pod względem efektów wizualnych.
Czy zdarzenia losowe zostaną dodane do wszystkich map? Czy zamierzacie wprowadzić więcej zdarzeń na mapach trybu?
Nie zamierzamy dodawać wszystkich wariantów nowej funkcji do wszystkich map. W teorii każda mapa nadaje się do wprowadzenia nowych elementów. Jako ograniczenie widzimy jedynie względy praktyczne. Wprowadzenie zdarzeń losowych albo innych funkcji powinno przede wszystkim służyć zwiększeniu zainteresowania mapą, różnorodności i poprawie doświadczeń z gry. Te elementy nie zepsują koncepcji rozgrywki na mapie.
Aby określić, które elementy i mapy uwzględnić, sprawdzimy wyniki testów, zbadamy opinie i reakcje graczy, a także wskaźniki wydajności technicznej. Każda mapa zostanie oceniona, zanim podejmiemy decyzję.
Czy te zdarzenia losowe zostaną dodane tylko do bitew losowych, czy wejdą także do innych trybów gry, takich jak Natarcie, Linia frontu i Twierdze?
W trakcie testów chcemy się skupić wyłącznie na bitwach losowych, aby zrozumieć pełny potencjał systemu i jego wpływ na statystyki bitew. Rozważamy dodanie tych zdarzeń do innych trybów gry, ale to nie jest obecnie naszym priorytetem i zostanie omówione w późniejszym czasie.
Co wywołuje te zdarzenia? Czy to czas, działania graczy, czy może liczba zniszczonych pojazdów?
Podczas testów zdarzenia będą występować z prawdopodobieństwem 100%, abyśmy mogli w pełni ocenić działanie systemu. Jednak nie chcemy, aby po wprowadzeniu tej funkcji zdarzenia odbywały się na mapie za każdym razem. Zamierzamy stworzyć system, który kontroluje wyzwalanie zdarzeń w oparciu o wypadkową różnych czynników – czasu, sytuacji w grze i zaprogramowanych scenariuszy.
Czy gracze będą się dowiadywać, gdzie i kiedy wystąpi zdarzenie losowe? Jeśli tak, kiedy i jak otrzymają taką informację?
Zdecydowanie chcemy powiadamiać graczy o zdarzeniach, ale na tym etapie nie możemy z całą pewnością omawiać szczegółowo metod wprowadzania tej funkcji. W fazie testowej Misji zwiadowczej zdarzenia będą występować z prawdopodobieństwem 100%. Gracze otrzymają informacje przez różne kanały komunikacyjne, w tym przez ikonę na minimapie, znacznik w scenerii 3D i strefę zdarzenia.
Obecna ilość powiadomień i ich wygląd są prototypowe i służą wyłącznie celom testu. Zdecydowanie poprawimy je w przyszłości.
Zdarzenia losowe są takie same na każdej mapie czy będą podzielone na różne scenariusze?
Wszystkie zdarzenia na mapie zostały zaprojektowane specjalnie dla danej mapy. W czasie fazy testów zastosujemy tylko część potencjalnych zdarzeń. Weźmiemy osobno pod uwagę specyfikę każdego zdarzenia i każdej mapy.
Czy takie zdarzenie może spowodować uszkodzenia niszczące pojazd, jeśli znajdzie się on w strefie działania?
Podczas testu publicznego pojazdy znajdujące się w strefie zdarzenia zostaną zniszczone.
Jednak jest to rozwiązanie prototypowe na użytek testu, obecnie najłatwiejsze do wprowadzenia. Zamierzamy przerobić je w przyszłości.
Czy myślicie, że zmienianie zasłon i terenu w grze o czołgach to dobry pomysł?
Tak, uważamy, że ten pomysł jest dobry. Sprawdzał się bardzo dobrze we wszystkich testach wewnętrznych, ale rozumiemy, że nie wszystkim graczom przypadnie do gustu. Dlatego właśnie przeprowadzamy test publiczny, w którym mogą uczestniczyć wszyscy gracze.
Przy podejmowaniu ostatecznej decyzji w kwestii dodawania tej funkcji do gry weźmiemy pod uwagę wyniki testu, reakcje i opinie graczy, a także wskaźniki wydajności technicznej, a następnie ustalimy, które zdarzenia wprowadzić na których mapach.
Jak wpłynie to na rozgrywkę?
Na rezultat będą wpływać ustawienia określonych zdarzeń na poszczególnych mapach, ale ogólnie rzecz biorąc, nie chcemy wprowadzać tam drastycznych zmian w rozgrywce.
Czy niektóre obszary zostaną zablokowane i nie będzie się można do nich dostać lub z nich uciec (np. wzgórze na Kopalniach)?
Tak, istnieje taka możliwość. Zależnie od mapy takie zdarzenie może zamknąć lub otworzyć nowe strefy i schronienia.
Jak te zmiany wpłyną na balans na niektórych mapach?
Chcemy zachować balans map jako całości oraz ich poszczególnych stron na obecnym poziomie, a nawet ulepszyć go poprzez wywoływanie zdarzeń.
Jak będziecie równoważyć mapy po wprowadzeniu zdarzeń losowych?
Zdarzenia te mają dużą liczbę parametrów, które możemy swobodnie ustawiać. Planujemy zmienić stopień wpływu zdarzeń na ogólny przebieg bitwy zależnie od wyników testu. Niewykluczone, że zdarzenia zostaną wyłączone na niektórych mapach.
Czy zobaczymy na mapach efekty pogodowe jak burze śnieżne czy piaskowe, które uczyniłyby rozgrywkę bardziej dynamiczną?
Na obecnym etapie nie skupiamy się aż tak bardzo na stronie wizualnej (choć jest ona na pewno ważna dla tego typu elementu), lecz komponencie związanym z rozgrywką, który może dynamicznie zmienić przebieg bitwy. Gdy już upewnimy się, że mechanika działa prawidłowo, dopracujemy komponent wizualny i efekty, a także dodamy nowe, potencjalnie interesujące zdarzenia, w tym zjawiska pogodowe.
Jak te zdarzenia wpłyną na wydajność komputerów graczy?
Testujemy wydajność tej funkcji na różnych systemach i nie możemy jednoznacznie określić, jak duży będzie jej wpływ. Wiemy, że duża część graczy uruchamia naszą grę na sprzęcie o niskiej wydajności. Zrobimy co w naszej mocy, żeby wpływ tej funkcji na wydajność był jak najmniejszy. Wpływ na wydajność powinien dzielić się na dwie części – wizualną i obliczeniową. Na niektóre aspekty nowej funkcji będzie mieć wpływ pamięć graficzna, a na inne – procesor, dysk twardy itd. Wiemy już jednak, że ta funkcja będzie wyglądać lepiej przy wyższych ustawieniach graficznych.
Mamy nadzieję, że te informacje były dla Was przydatne. Pamiętajcie, że możecie wypróbować zdarzenia losowe w teście publicznym. Śmiało dzielcie się swoimi uwagami na forach i w mediach społecznościowych. Jest to dla nas naprawdę ważne.
Do dzieła!
a kiedy będzie można zbierać pokemony czołgami
Da się zdobyć medale na swoje eu konto z tych misji zwiadowczych jak było to rok temu?
Co do zdarzeń losowych to jestem mega pozytywnie zaskoczony ale dwie uwagi 😀
1 Oby był to osobny tryb wolałbym aby losówki pozostały takie jakie są, już wystarczająco RNG urozmaica rozgrywkę.
2 Mogli by poprawić jakość graficzną tych losowych obiektów
dla tych zdarzeń może nawet chwilowo wrócę do gry
Jak dla mnie drugi poziom premium to stanowczo za mało. Chciałbym mieć taki poziom by napindalać moim jebrem w arcioszkę z podobiznom putlera na sąsiedniej mapie.
Weźcie sobie WG ten wasz wyższy poziom i wsadźcie go sobie w dupę. Co mają powiedzieć ludzie którzy mają konto premium prawie od początku grania czyli prawie 10 lat? Chyba już wystarczająco wspierają tą grę. Ale nie, wam ciągle mało… Chcecie bezczelnie wyłudzać kolejne pieniądze. A mówię to z perspektywy osoby która wydała kilkanaście tysięcy zł na tą grę. Jeżeli wprowadzicie WG ten syf plus. To przekroczycie rubikon bezczelności i chciwości….
Dla graczy którzy wydali kilkanaście tysięcy zł powinni dać osobny order przy nicku, imienne skiny na pojeździe i darmowe konto premium plus dożywotnio, popieram. Za taki wkład powinno już procentować 😉
Bez sensu piszesz ja też wydaje kasę na grę i to raczej za dużo bo zbieram tanki ale to jest bardziej moja wina a nie WG moja pazerność nikt mi nie karze ich zbierać a jak wprowadzą do gry te konto plus to co ci do tego ja tam to popieram jeśli ktoś to kupi to dlaczego nie .
Wyjaśnię co mi do tego. Otóż jestem przeciwny, pomimo tego że płaciłem za tą grę z własnej woli, aby dodatkowe płacenie za grę oprócz konta premium , dawało jeszcze większą przewagę nad tymi którzy nie płacą. Poza tym nie podoba mi się że miałbym płacić więcej pomimo to że już płacę dużo.
No to nie płać nic przecież nie musisz ale masz problem
Rany, tyle kasy! Jeśli Ciebie stać na coś takiego to spoko, Twoja kasa Twoja sprawa – to jest wporzo, ale wyobraźmy sobie, że takich osób są dziesiątki, plus tysiące innych, którzy regularnie płacą mniejsze kwoty – przecież WG powinien tą grę odpicować pod każdym względem – mapy, MM, eventy itd. a tu przecież z miesiąca na miesiąc coraz gorzej jest, naj***li ruskich na nasze serwery, znikające pociski, 5 minutowe bitwy 15:0 / 1 / 2 / 3, chamstwo w trakcie bitew – wczoraj pluton 'ruskich’ (wg xvm – zielonych, dobrych graczy) zepchnął mnie pod wrogi ostrzał (zbili mi pół hp) bo śmiałem szybciej niż oni wjechać na ich ulubioną miejscówkę. Dopóki gracze będą płacić za ten cyrk, dopóty WG nic nie będzie z tym robić – bo zobaczyli, że się da więc się nie starają. To tak jak ze zawiązkami zawodowymi na zakładach pracy – gdyby były 'za bramą’ to musiałyby się starać i coś robić by ludzie chcieli do nich należeć i płacić składki, a tak to kasa leci i nic nie muszą robić.
ja sobie zadaję pytanie: po co ktoś gra w wota, naprawdę warto skończyć
No to mamy nadzieję że nie grasz teraz randomka a faktycznie skończyłeś z grą do czego sam zachęcasz
Zdarzenia losowe pierdu pierdu, ale najważniejszym elementem tego patcha jest premium+ z prawdopodobnie lepszymi losowaniami mm. Te japońskie niszczyciele i wydarzenia losowe to tylko tematy zastępcze aby przepchnąć kolanem niewygodny temat p2w i wyciskać z graczy jeszcze więcej pieniędzy metodą – albo kupujesz Plus albo masz 40% wr z miesiąca.
wijmij buteleczke z nitrem z pupy krzysiu
Ktoś naprawdę wierzy, że jak nie masz premium czy teraz przyszłego premium 2.0, masz gorsze wyniki? Rozumiem, że można być przeciwnym wprowadzeniu premium 2.0 czemu sam jestem przeciwny ale takie teorie spiskowe są trochę… żałosne? Nie zamierzam obrażać ofc 👼
Wiesz, prawda czy nie prawda. Tego sie nie mozemy nigdy nie dowiedziec.
Juz raz wg zostalo przylapane na cichych zmianach do czolgow, jak ktos po tym wierzy im na slowo to pozdrawiam 🙂
A jak juz mowimy o wot plus, to coz mozna powiedziec, przepasc miedzy f2p i tymi placacymi rosnie kolejny raz:)
-expienie zalog offline
-nielimitowane sciaganie fioletowego wyposazenia 🙂 To teraz tylko moda zrobic i bedzie tak samo jak kiedys z lornetka i siatka 🙂
Daj link do tych cichych zmian w czołgach bo coś nie w temacie jestem i nie widzę informacji o tym 🫣
Te ciche zmiany to chyba miał na myśli to, że po dłuższym czasie gracze nauczyli się grać przeciwko nowo wstawionym czołgom do gry.
Mam nadzieję.. 🥹
Nie znalazłem żadnego info o ukrytych zmianach parametrów więc tak mi się wydaje 🫣
Sprawa nowa nie jest. Wystarczy wejsc na tanks.gg i spojrzec na silniki chociazby na FV4005 lub amx 65t i inne z dziesiatek czolgow 🙂
Skoro nowa nie jest to czemu nigdzie nie widzę tego opisanego?
Bo jak widac gracze wota wola sie oklamywac:o
Chyba synuś ciśniesz w gierkę za friko? Zapłać,kup konto premium na więcej niż 30dni i wróć z WR 67%. Ok?