Dziś w Superteście: 🇨🇳 Nowe chińskie czołgi ciężkie
W superteście już bardzo niedługo pojawią się nowe chińskie czołgi ciężkie. W tej gałęzi, biorącej początek od czołgu średniego Type 58, znajdą się cztery pojazdy:
- Poziom VII: BZ-58
- Poziom VIII: BZ-166
- Poziom IX: BZ-68
- Poziom X: BZ-75
Po szeroko zakrojonych i rygorystycznych testach mamy nadzieję, że te nowo wprowadzane pojazdy będą interesujące i niezwykłe, a jednocześnie zbalansowane.
Krótki opis idei
Ta gałąź składa się z szturmowych czołgów ciężkich z mocnymi kadłubami i dobrze pochylonym pancerzem wieży. W zależności od poziomu, pojazdy będą miały do wyboru dwa działa: wysokokalibrowe: 122-152 mm i super-wysokokalibrowe 160-180 mm.
Każde działo wymaga innego stylu rozgrywki i wykorzystania bojowego, więc wyboru dokonujcie na podstawie preferowanego sposobu gry. Oprócz tego każdy z czołgów będzie miał wygodne kąty opuszczenia lufy.
Mimo że mobilność tych pojazdów będzie dość niska ze względu na ich mocny pancerz, z pomocą przyjdzie tu nowa mechanika dopalaczy odrzutowych. W rzeczywistości z urządzeń tych korzystano przy forsowaniu nierównego terenu. Dzięki nim pojazdy bojowe mogły szybko przebyć niebezpieczny obszar lub opuścić linię ostrzału.
Pierwszy pojazd w nowej chińskiej gałęzi, który pojawi się w superteście to czołg premium VIII poziomu BZ-176.
Ma on doskonałe parametry pancerza, sięgające 250 mm na wieży i bardzo grube burty, co czyni go prawdziwie niewzruszoną fortecą.
Kolejną cechą wyróżniającą BZ-176 jest jego haubica kal. 160 mm z dobrym czasem celowania i rozrzutem, ale bardzo długim czasem przeładowania. Ma też doskonałe -11 stopni opuszczenia lufy, uszkodzenia na strzał rzędu 1100 PW pociskiem standardowym oraz 75 mm penetracji. Pocisk specjalny zadaje 800 PW i penetruje 225 mm pancerza.
Jeśli chodzi o parametry mobilności, to BZ-176 rozwija prędkość maksymalną 30 km/h w przód i 15 km/h wstecz. Jego stosunek mocy do masy wynosi 10,5 KM/t, co nie jest czymś wyjątkowym, ale pamiętajmy, że BZ-176 to pierwszy czołg ciężki wyposażony w mechanikę dopalaczy odrzutowych. Przy aktywacji dopalacze podwajają moc silnika i podnoszą prędkość maksymalną w przód.
Na początku bitwy dopalacze potrzebują 5 sekund, by je załadować i przygotować do użycia (odpowiednie powiadomienie pojawi się w postaci paska postępu). Po tym czasie dopalacz może zostać aktywowany. Po aktywacji czołg otrzyma chwilowe doładowanie mocy silnika i maksymalnej prędkości w przód, a także podniesie się jego pęd, co pomoże ciężkim pojazdom bojowym przyspieszyć.
Przy działających dopalaczach odrzutowych pojazd ma problemy ze skręcaniem i jazdą wstecz. Efektu działania nie można zatrzymać aż do momentu całkowitego wykorzystania ładunku. Wtedy trzeba poczekać 5 sekund na przeładowanie dopalacza.
Efekt dopalacza trwa 10 sekund i można go użyć do 4 razy na bitwę z daną ilością paliwa odrzutowego. Po ostatnim użyciu wskaźnik pokaże puste zbiorniki paliwa i nie będzie można korzystać z dopalaczy do końca bitwy.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Przy odpowiednim wykorzystaniu mechanika ta pozwoli szybko przejeżdżać niebezpieczne obszary w krytycznych momentach bitwy, skuteczniej taranować lekko opancerzone cele i szybciej zajmować kluczowe pozycje. Obiektywnie patrząc, jest wiele sposobów na wykorzystanie tej mechaniki, zgodnie z własnym wyczuciem i stylem gry.
Każdy pojazd w nowej chińskiej gałęzi będzie wyposażony w mechanikę dopalaczy odrzutowych. Ale ich konkretne konfiguracje (tj. dostępna liczba i czas działania) jeszcze będą ustalone. Czekajcie na informacje!
ale gówno xd
Znowu mocno opancerzona linia, znowu mocny atrybut walki na wieże, innymi słowy kolejne wyciągacze golda. Ciekaw jestem modelów fizycznych pojazdów, bo jak znowu będą tylko wielkie czerwone plamy to…a zresztą, szkoda gadać.
a ta chinczyki będą na serwerze testowym czy dla supertesterów?
Początkowo na Supertestach. Po przeprowadzeniu wstępnych modyfikacji zostaną przeniesione na testy publiczne, po których wprowadzą do normalnej gry.
Najpierw nerfią trolla na Type 5, bo gra na niego była toksyczna i bezmózgi mogły robić nim wyniki strzelając HE po 600-800 po wieżach innych heavy tanków, a teraz wprowadzają linie czołgów ciężkich, które mogą grać hulldown, mają dużo lepszy pancerz niż japończyki, o wiele lepszą mobilność i działa kalibru 180mm, które pewnie będą na tych HE mieć około 1500dmg na strzał. Brawo WG, spodziewałem się wiele, ale nie fv4005 co może grać hulldown.
Ciekawe czy premka tez bedzie znowu nowa ,pokroju chinskiego calibana czy tego wz113 II wkoncu dodadza
a dobra nie doczytalem ,ze premka jest juz wyzej xd czyli ten wz113 to albo zapchajdziura bedzie albo zdechnie na s.tescie
Coraz wieksze absurdy w tej idiotycznej grze.
tylko od którego tieru to będzie?
Od typa 58 się będzie zaczynać
Ogólnie to WG sobie tego dopalacza nie wymyśliło. Sowieci testowali takie udziwnienia na T-55 i BMP-1 a do PT-76 od razu wsadzili 2 silniki odrzutowe. Pytanie czy w grze potrzebne są takie mechaniki.
tak, są potrzebne dla urozmaicenia rozgrywki, te dopalacze nid wygladaja na op, wiec tym bardziej nie widze przeciwskazan, zeby nie wprowadzac
… czy ja wiem czy potrzebne. To nie gwiezdne wojny. Już i tak jest sporo dziwactw. Narazie wygrywa ebr skręcający przy 100 o 180 stopni praktycznie w miejscu. Niedługo będą dopalacz pozwalające przeskoczyć kanion 🤣
Zamiast wprowadzać kolejne dziwne czołgi, powinni zacząć wprowadzać nowe mapy oraz zmodyfikowane stare mapy, żeby urozmaicić rozgrywkę. Granie w kółko na tych samych mapach zaczyna robić się nudne. Powinni przede wszystkim powiększyć mapę Ensk, bo 800×800 na X tierach to jest masakra.
Po 10 latach gdy weszły dziesiątki premek i goldowa amunicja straciłem zapał do gry…X tier zrobić to męczarnia.Gra zrobiła się typowo zarobkowa niestety . Nie ma równej rywalizacji.. Płacisz,wygrywasz.
Maży mi się Wot z początku gdy jeszcze grał ojciec Multiego.
Bardzo przyjemnie robiło się drzewka i dość szybko.
Pozdrawiam
co ty pierdzielisz, teraz masz tyle boostow do exp itd, ze expi sie 100 razy szybciej,
a jesli ty sie przez te 10 lat grac nie nauczyles, to nic dziwnego, ze sie meczysz, jesli inni sie nauczyli. Zeby wygrywac trzeba miec skilla, nie trzeba wcale placic.
chłopie masz 200 wna po 7k bitwach, no offence ale nie powinienes sie wypowiadac xD
Papa. Nikt nie będzie tęsknił
Jak napisałem na ogólnym, że developerzy WG to idioci to dostałem bana.
Tymczasem developerzy WG:
Nie chcę nikogo obrażać ale mówią, że prawda boli.Coś w tym jest 🙂
Kolejne guwno pokroju lodówki, wyjechać dać za 1100 i zdechnąć
Komu dasz za 1100?? To ma 75 mm peny więc w walce z HT nic nie przebijesz a medy cie objadą 20 razy bo mobilności brak.
taaa…. a z golda jak będziesz strzelał w VII,VI to dopiero będzie MASAKRA
Większość 8 tierów, które grają na 7 i 6 robi masakrę, np. Dwulufa, skoda, nawet burą. Po prostu kolejny czołg, który w chwilę niszczy 6 tiery. Ale przy losowaniu na 10tier ten czołg nic nie zrobi z taką penetracja
Ma pancerz i 1100dmg na standardzie. Może strzelać w obrys 10 i robić 300-400 dmg.
fajny oby jak najszybciej
o widze januszom nie podoba sie ze gra nie stoi w miejscu XD. wszystko byleby narzekac, dobra rada jak sie nie podoba nie grac. Ile moze wyjsc jeszcze „slabych” zmian zebyscie przestali? To tak jakby jesc kupe, niby nie dobra ale jecie dalej
To dzisiaj mamy prima aprilis?
Need for tanks
Oczywiście hulldown z 11 stopniami opuszczenia i jeszcze 240 na kadłubie pewnie tak jak tornvagn żeby ktoś Ciebie czasem nie przebił bez golda jak się źle wychylisz. Do tego oczywiście jedynie goldy mają użyteczną penę żeby za dużo nie zarabiać. Nie przeszkadza mi że wrzucają wymyślane czołgi ale niech będzie to coś ciekawego a nie następny hulldown bez weakspotu
A myśmy naiwni myśleli, że Caliban to była przesada
Niczego nie wykluczaj ,gra sie zmienia na lepsze a jest co raz gorzej :V
https://www.youtube.com/watch?v=xNxHzRsCREk
https://www.youtube.com/watch?v=18Kr_v3y6Zo
Tyle mojego komentarza.
no to wiemy co będzie w tegorocznych paczkach świątecznych
Nowa linia xD
Zapowiedziana linia włoskich HT = Bisonte w paczkach
Zapowiedziana linia czołgów YOH = M-IV-Y w paczkach
Zapowiedziana linia dwururek, to samo co wyżej
Ten schemat powtarza się od 3 lat panowie
W sumie chyba masz racje ,czyli mozna zakladac ze to bedzie 1 z pojazdow w paczkach swiatecznych ,unikalna mechanika-jest ,staty czlogu specyficzne – jest ;P
Z jednej strony fajnie, że rozwijają grę. Ale z drugiej widać, że kończą im się pomysły i coraz większe dziwolągi powstają z coraz dziwniejszymi mechanikami. Odnoszę wrażenie, że poza czeskimi hatekami ostatnio dodane linie to zapchaj dziury, które mają sprawiać wrażenie, że w grze coś się dzieje. Ten tu cudak na jakiś kozacki czołg narazie nie wygląda. Po nerfie ob już burzaki tak nie straszą, a pena 225 na wyższych tierach wrażenia nie zrobi.
Zobaczymy co powiesz jak wprowadzą laserowe czołgi z kierowanymi pociskami z głowicą jądrową i magnetycznym polem siłowym^^ pewnie gdzieś kacapy plany mają pochowane 😛
Pewnie botoksowy o tym marzy. Po czym pyta Szojgu. Co wy tam nowego macie? A minister karnister odpowiada. T 72 od 20 lat nie śmigane więc to praktycznie nówki
Szanowne WG, bierzcie inne piguły. Te są za mocne…
lepsze piguły jak by znowu mieli zacząć pić….
XD
Ehh brak slów nic tylko nowe czolgi im w glowie a za poprawe mm to nie umia sie wziąść ostatnio na randomach tragedia druzyny z horda botów z ktorymi choc bys sie dwoił i troił to nic nie idzie ugrac bitwy 2 minutowe totalna dzicz..
To że gracze to debile nie zależy od wg. A mm nie jest taki straszny przecież :v czasem grasz na topie czasem nie. Nie wiem czy wiesz ale jak tak nie szukasz powodu do płaczu na każdym kroku to lepiej się gra
Nie chodzi mnie o to czy jestem na topie a czy nie a o serie porazek i jednostronnych szybkich bitew w ktorym nie idzie nic ugrac bo team sie momentalnie sklada.
Kiedyś tak nie było, a botów nigdy nie brakowało, nigdy nie było skill MM. Właśnie przez takie dziwolągi jak ten się tak dzieje. Milion pancerza za mobilnością lighta, jakieś magiczne mechaniki, działa walce po 1000, tony magazynków i inne dziadostwo. Kiedyś bitwy było spokojniejsze, można było robić dmg od początku do końca bitwy, teraz wszystko się czai, albo wylewa. Kto nie grał przed 1.18 nie zrozumie.
kiedyś to było, tęsknię za graniem 4 na 9 albo 5 na 10, tak fajnie wtedy się grało.
Mm losuje z tego co ma. Statystycznie słabych i przeciętnych jest dużo dużo więcej niż dobrych i bardzo dobrych. Siłą rzeczy więc gorszych grajków będzie losowało nam do drużyny częściej niż tych dobrych. Matematyki nie oszukasz.
Tak tylko ze losowania sa nie proporcjonalne w wiekszosci w mojej druzynie sa czerwoni badz pomaranczowi a w przeciwnej zolci,zieloni badz niebiescy gracze wiec w takiej sytacji z miejsca jestem wskazany na porazke…
Tak tylko ze problem w tym ze ten mm zazwyczaj nie dobiera rownomiernie umiejetnosci graczy i wiekszosci mamy taka sytuacje ze w jednej druzynie jeden najlepszy gracz zielony a reszta czerwoni badz pomarancz a w przeciwnej nawet 5 zielonych niebieski a nawet fiolet sie trafi i potem o to taki efekt jak te bitewki wygladaja i z miejsca przez mm jestem wskazany na porazke…
Nie korzystam z modów, więc się w tym temacie nie wypowiem, jak konkretnie wygląda dobór graczy. Xvm miałem zainstalowany przez kilka tygodni dawno temu i źle mi się grało. A co do kolorku to on do końca nie odzwierciedla umiejętności, bo spora część fioletów i niebieskich to resety z kilkoma tysiącami bitew, którzy staty nabijali na low tierach. Jak przychodzi do grania na wyższych tierach, to nagle umiejętności brak. Taki żółty czy zielony gracz, który zagrał kilkadziesiąt tysięcy bitew często będzie efektywniejszy niż farbowany fiolet. Sam pokutuję za swoje lamienie przez pierwsze kilka tysięcy bitew i pomimo utrzymującego w ostatnich kilkunastu miesiącach się średnim recencie na poziomie nie mniejszym niż 1800wn jestem jasno zielony.
I bardzo dobrze, że nie dobiera po średniej umiejętności drużyny, bo wr każdego gracza dążyłby do mniej więcej 50%. Ci lepsi byliby ściągani w dół przez słabych, a słabi byliby carry’owani przez dobrych.
Edit: w sumie nie do końca, bo to zależy od zastosowanego systemu oceny umiejętności gracza, ale w bardzo dużym uproszczeniu do tego się to sprowadza – chcecie aby bitwy nie były jednostronne (poprzez dobieranie drużyn o mniej więcej równym uśrednionym poziomie umiejętności), to przygotujcie się, że będąc bardzo dobrym graczem coraz rzadziej będziecie mieli wpływ na wynik bitwy.
Jeśli coś poplątałem, lub nie zrozumiałem dokładnie, co macie na myśli pisząc o „równomiernym dobieraniu umiejętności graczy”, to mnie poprawcie. Może się mylę.
Tak tylko ze dalej chodzi o to ze jest zbyt duza rozbieżnosc przy losowaniu bo powinno dobierac np.jak w jednej druzynie 3 zielonych i jeden fiolet to tak samo powinno to wygladac w drugiej druzynie a obecnie to wyglada ze w jednej sa czerwoni,pomarancz i zolci a w drugiej po 5 zielonych niebieski i fiolet przeciez to odrazu wiadomo jak sie to skonczy i potem tak te bitwy wygladaja po 2-3 minuty…
ale wn8 to nie wskaźnik wargamingu, i nie mają do niego wglądu, jak mieliby robić matchmaking pod niego, jak nie mają dostępu do baz danych xD
Wg stosuje wskaźnik wtr, który jest średnio miarodajny w porównaniu do wn8. Algorytm liczenia wn jest powszechnie dostępny. Pracownicy wg nie raz pisali, że zbierają dane statystyczne dotyczące bitew, więc jakąś bazę danych do wyliczenia już mają i myślę, że jest ona większa i bardziej szczegółowa niż ta na podstawie której wyliczany jest wn. Podejrzewam, że średnio ogarnięty praktykant z it byłby w stanie stworzyć podobny parametr na potrzeby mm. Więc w przypadku wg to tylko kwestia chęci. Nie liczyłbym jednak, żeby coś takiego zrobili, bo już kilkukrotnie devsi wypowiadali się, że wykluczają stworzenie mm opartego o skilla graczy.
Gracze są jednym z czynników, które wpływają na na szybkość bitew i ich wyniki. Kolejnym jest też dobór maszyn. Np taki 277 jest bez porównania lepszą i uniwersalniejszą maszyną niż dziadek maus czy type5. O czołgach specjalnych pokroju chieffa i eboli nie wspominając, bo te są w większości w posiadaniu dobrych lub bardzo dobrych graczy, którzy ich atuty potrafią jeszcze lepiej wykorzystać, a defekty jakoś ukryć. Dodatkowo są maszynami wyraźnie lepszymi od swoich drzewkowych odpowiedników. Pomijając jednak kwestię skilla „kierowców” czołgów jeżeli w jednej drużynie widzę mausa, a w drugiej takiego 277 to już można powiedzieć, że ta druga ma lepsze losowanie. Zwłaszcza, że przy wszechobecnym goldzie pancerz już nie za wiele znaczy. Bardziej liczy się mobilność i uniwersalność. Tak samo na VIII widzisz pluton t56 u przecienika vs pluton t32 u siebie i wiesz już, że masz przej*bane. Jest za duża dysproporcja pomiędzy maszynami tej samej klasy i ma to znaczący wpływ na bitwę.
Zabawa z mm to stąpanie po kruchym lodzie. Mogą rozwalić go jeszcze bardziej. Fajnie, że chociaż robią coś w kierunku zmniejszenia art na stronę, czy wprowadzeniu takiej samej ilości kołowców na drużynę.
Bo ty masz być mięsem armatnim dla tych co płacą.
Prawda jest taka, że po aktualizacji 1.18 nie ma sensu w tej grze wydawać kasy na czołg premium. Jak grałeś premkami 10 bitew to jakieś 5-7 miałeś MM na 8-kach, po aktualizacji na 10 bitew masz raptem 2-3 na swoich tierach reszta bitew na 9-10 tierach. A więc jaki sens jest kupić czołg pod zarobki skoro grasz na 10 tierach. MM był dobry to jak zwykle zaczęli go ulepszać nie wiem po co. RNG też pozostawia dużo do życzenia ostatnimi czasy.
Jeżeli każdy z nas ciągle przegrywa, to kto w takim razie wygrywa 😕
Wygrywa ten kto ma wiekszy fart przy losowaniu bo jesli wylosuje slaba druzyne to nawet skillowy fiolet nie jest w stanie sam wygrac bitwy bo team sie momentalnie zlozy po 2-3 minutach…
Rozkład matematyczny powoduje że w zdecydowanej większości bitew jest w miarę równo. Mówienie o tym że cały czas jest nierówno jest zaklinaniem rzeczywistości. Zdarzają się bitwy zupełnie jednostronne które zapadają w pamięć ale to nie znaczy że ogół bitew tak wygląda.
większość szóstek na strzał, brawo debile z wg
Grając ósemką widuję szóstki tylko w weekendy i może raz na 8-12 bitew. Pewnie na początku będzie dramat, ale później się to zbilansuje. Zobacz jaki Vipera siała zamęt na ledwo parę dni temu. Ludzie pograli tydzień i się skończyło.
Dodają takie zwymyślone mechaniki a dalej nie dodali mechaniki obsługi paru wież
ludzie nie ogarniają jednej lufy, jak mają ogarnąć 2 wieże?
Pewnie nigdy nie dodadzą skoro wielowieżowe pojazdy są raczej na niskich tierach a nieskie tiery WG praktycznei usunęło z gry wrzucając je do lamusa zwanego pojazdami kolekcjonerskimi.
Biere! 🇨🇳
chińczyk (z reguły łatwopalny) + paliwo odrzutowe = w każdej bitwie pochodnia?
więcej czołgów pod hulldown, balans wytrzyma 💀👍
I oczywiście małe cycki na wieży, żebyś za łatwo nie trafił jak się wychyla
Jaki balans :tf:
Jeszcze trochę i czołgi w tej grze będą latać, jak pracownicy wargamingu po wciąganiu
co nie zmienia faktu że wygląda kozacko ;D