Dziś w Superteście: Zmiany balansujące na mapach Berlin, Rzeka Perłowa, Lakeville i Karelia
Podczas supertestu planujemy zająć się zmodyfikowanymi mapami w bitwach losowych.
Te zmiany mają na celu poprawę balansu.
Mapa Berlin
— Obszar miejski położony w zakolu Sprewy to idealne miejsce do walk w zwarciu pomiędzy mocno opancerzonymi pojazdami, a ogromny park Tiergarten to doskonały przyczółek dla niszczycieli czołgów, które znajdą tu osłonę, lub dla szybkich i zwrotnych pojazdów, które przejadą tędy na drugie skrzydło. Złożony, otwarty teren zapewnia wygodne pozycje pojazdom z dobrze opancerzonymi wieżami lub kabinami i przyzwoitymi kątami podniesienia/opuszczenia lufy.
- Osłona została przeprojektowana dla wygodniejszej gry. Dodano przestrzeń w celu umożliwienia wsparcia centralnego dziedzińca i powstrzymania ataku przez most, podobnie jak po przeciwnej stronie.
- Dodano gruzy w rogu budynku. To rozwiązanie zwiększy możliwości defensywy i ograniczy obszar otwarty na ogień z przeciwnej strony. Przestrzeń między budynkami została poszerzona, by zwiększyć komfort manewrowania.
- Linia ognia została zaakcentowana i ulepszona, a na rogu dodano gruzy, by ułatwić odpieranie ataków dzięki większej możliwości wykorzystania nierówności terenu.
- Obszar pozwalający na swobodny ruch pojazdów został rozszerzony.
Mapa Rzeka Perłowa
— Nierówny teren sprzyja różnorodnym taktykom bojowym – zasadzkom, niespodziewanym manewrom oskrzydlającym i walce w zwarciu. Przejazd wzdłuż koryta rzeki pozwoli szybko dotrzeć do bazy przeciwnika i uderzyć od tyłu. Wzgórze w centralnej części mapy to obszar strategiczny, a przejęcie nad nim kontroli pomoże w wyprowadzeniu ataku w praktycznie każdym kierunku.
- Dodano małą skalistą osłonę na centralnej pozycji dla walki z użyciem terenu.
- Zbalansowano podjazd z dolnej bazy na wzgórze (dla średnich i lekkich czołgów). Centralna prosta droga została poszerzona, aby umożliwić swobodniejsze manewry i podjazd na górę.
- Dodano rampę, by zbalansować czas podjazdu na wzgórze.
- Nieco podniesiono poziom gruntu, aby wygodniej można było dojechać na górę (poprawa czasu dotarcia do centralnej części).
Mapa Lakeville
— Izolowana górska dolina na jednej flance i obszary miejskie na drugiej pozwalają podejść do przeciwnika bardzo blisko. Duże jezioro w centrum daje bardzo dobry wgląd w sytuację na polu bitwy i umożliwia użycie artylerii.
- Poprawiono pozycję dla czołgów lekkich nieopodal budynku. Nieco ja przesunięto, by stworzyć możliwość dla wykrywania przeciwników w mieście. Dodano zarośla, aby ułatwić wykrywanie w centralnym obszarze mapy.
- Na skrzyżowaniu, dla dolnej drużyny dodano możliwość przejazdu wzdłuż góry.
Mapa Karelia
— Dwa kierunki natarcia rozdziela bagno. Strona wschodnia nadaje się wyśmienicie do prowadzenia walki pozycyjnej. Strona zachodnia stanowi dobre miejsce do wyprowadzenia silnego ataku. Bagno stanowi ryzykowny, ale potencjalnie zaskakujący przeciwnika kierunek uderzenia.
- Zmniejszono odległość między skałami.
- Zmieniono kształt skał. Dodano kępę zarośli, którą można wykorzystać w grze.
- Zwiększono przestrzeń między skałami.
berlin jeszcze bardziej zepsuli XD
perłowa chyba troche lepiej ale dalej to nie to co trzeba bo zachodnia flanka to gowno
lakeville nie do konca widac ostatni screen ale jesli dobrze zrozumialem to bedzie lepiej (boost zmieni sie w normalna pozycje
a karelia wyglada na lepiej
-mamy trochę siły roboczej, może dopracujmy mapy
-no można, to jakie? ruinberg, kopalnie, kosmicznie niezbalansowane fiordy?
-chyba jesteś chory człowieku, pakujemy wszystko w mapy bazujące na odbiciu lustrzanym, dodamy parę skałek, zablokujemy podjazd z południowego capa na zatoce perłowej na półkę szybkim czołgiem (ale dla północnego zostanie oczywiście).
-masz rację, co prawda ruinberg był mniej więcej odbity lustrzanie i kompletnie spartaczyliśmy próbę jego rebalansu, ale tym razem na pewno się uda
-no i gituwa mordeczko 😎 👍
Kolego akurat Fiordy są jedną z lepiej zbalansowanych map bez odbicia lustrzanego
XDDDD no totalnie południowy cap nie ma absolutnie możliwości kontrolować całej mapy ze środka
gdzie masz balans na fioradach
Co? Przecież jedna drużyna ma 3 kluczowe pozycję do kontroli całej mapy…
Mapy : Berlin, Paryż,Pilzno – najgorsze z najgorszych – przynajmniej w moim mniemaniu. Karelia – jedna ulubionych.
No rozumiem ciężko Ci się gra na arcie
Nie gram artą, po prostu te mapy mi nie podchodzą.
Nie wiem jak wam, ale mi te zmiany wydają się całkowicie nieistotne, zmieniają jakieś bzdury zamiast zrobić coś konkretnego.
co ty gadasz ziomeczku XD dużo istotnych zmian, dużo krzaków do spotowania, przerobiony środek na rzece perłowej, istotne nasypy i przestrzał na berlinie. Jeśli to nie są dla ciebie istotne zmiany to strzelam żeś jest szeregowym czerwonej armii
Zmiany na rzece perłowej moga byc dosc spore, ciekawi mnie tez jak bedzie sie gralo na Lakevilleu w kanionie. Zmiany na Berlinie oraz na Kareli sa malo istotne
Kolego, te zmiany są bardzo istotne w szczególności na rzece perłowej, która z jednej strony pod względem środka była niegrywalna…
Z jedne strony jest mój ulubiony przestrzał na którym grałem na wieże i obijałem czołgi wjeżdżające na środek które nawet jak się chciały tylko wychylić musiały pokazać cały przód wiec zanim wyjechały dostawały pocisk ode mnie i się chowałem. Natomiast druga strona nie miała takiej pozycji i była skazana na duże straty przy wjeździe. Także wjazd na środek z jednej strony był grywalny a z drugiej teraz zmienionej miał słabą sytuacje dlatego nigdy tam nie jeździłem z tej strony teraz się to zmieni