Dziś w Superteście: Zmiany balansujące na mapach Daleki Wschód, Kanion i Stocznia
Mapa Daleki Wschód
Ulepszona wersja mapy Daleki Wschód wchodzi do supertestu. W oparciu o informacje zwrotne graczy z Misji zwiadowczej stwierdziliśmy, że trudno było przekroczyć pas startowy zarówno dla atakujących, jak i wycofujących się. Zgłaszaliście też, że centrum mapy niemal nie było wykorzystywane, co poprawiliśmy w obecnej wersji. Co więcej, pojawiały się problemy z zajmowaniem bazy podczas ataku od strony góry, gdy siły były nierównomiernie rozłożone w lewym dolnym rogu mapy. W takim przypadku prawa drużyna zazwyczaj szybciej docierała do bazy.
- Od strony miasteczka dodano małe niezniszczalne osłony w obrębie bazy. Poprzednio, dom w okręgu bazy można było zniszczyć, co oznaczało brak osłony.
- W celu zbalansowania czasu podejścia w obu drużynach, teren i osłonięte pozycje w lewym dolnym rogu mapy poddano nieznacznym modyfikacjom.
- Wprowadzono znaczne zmiany w centrum mapy. Opierając się na uwagach graczy, dodaliśmy ścieżki i osłony, aby urozmaicić centralny obszar i sprawić, że będzie częściej wykorzystywany.
- Zgodnie z sugestiami graczy, dodaliśmy małe osłony na pasie startowym nieopodal baz na wzgórzu, w celu ułatwienia przemieszczenia się z jednej strony na drugą.
Mapa Kanion
- Tryb: bitwa standardowa
- Rozmiar mapy: 1000×1000 metrów
Po przeanalizowaniu głównych negatywnych aspektów mapy, uznaliśmy, że należy skoncentrować się na rozgrywce czołgami lekkimi, niszczycielami czołgów i działami samobieżnymi. Jej komfort powinien się zwiększyć.
Dla czołgów lekkich, przy aktywnej i mobilnej rozgrywce tymi jednostkami, główne pozycje są teraz lepiej chronione. Niszczyciele czołgów również otrzymały ulepszenia do swoich pozycji: przy właściwej grze, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo bycia wykrytym, co przekłada się na skuteczniejszą pomoc drużynie.
Działom samobieżnym staraliśmy się zapewnić trochę więcej opcji w kwestii liczby pozycji na mapie – w poprzedniej wersji miały one jedną główną pozycję. Teraz mogą je zmieniać.
- Pozycje niszczycieli czołgów zostały nieco od siebie oddalone, a zarośla przerobiono tak, aby lepiej ukrywały wysokie jednostki.
- Zbocze nie jest już tak strome, co umożliwia szybszy podjazd. W pobliżu mostów są teraz ścieżki wzdłuż góry, więc zjeżdżanie nie jest konieczne. Na górze w kierunku dolnej bazy znajdują się teraz dwa pola ze stanowiskami strzelniczymi. Zwiększono również ilość roślinności u stóp góry wzdłuż rzeki oraz dodano osłony pośrednie.
- Obszar z wydmami również został poddany przemodelowaniu, w wyniku czego powiększył się i zawiera teraz zarówno osłony jak i zarośla do skuteczniejszej gry na tym kierunku. Obecnie możliwe jest bezpieczniejsze podjechanie pod wydmy oraz ich opuszczenie.
- Nieznacznie przeprojektowano pozycje czołgów średnich blisko krawędzi mapy. Teraz obie drużyny mogą je wykorzystać do przejęcia kontroli nad kierunkiem.
- Nieznacznie poprawiono możliwość zmiany pozycji dla dział samobieżnych. Z myślą o nich dodano zarośla.
Mapa Stocznia
Po pierwszym etapie Misji zwiadowczej przeanalizowaliśmy uwagi graczy, na podstawie których przeprojektowaliśmy mapę Stocznia.
- Tryb: bitwa standardowa
- Rozmiar mapy: 1000×1000 metrów
Zmieniono dwie strefy: kierunek dla czołgów średnich (1) i cześć centralną mapy, przeznaczoną dla czołgów lekkich (2).
Główne zmiany i ich cele:
- Zwiększyć zainteresowanie strefą dla średniaków poprzez stworzenie połączenia z centrum mapy, dodając nowe pozycje i osłony.
- Ulepszyć pozycję czołgów lekkich na mapie poprzez modyfikację terenu i dodanie roślinności.
- Zwiększyć liczbę pozycji dla niszczycieli czołgów.
- W tej strefie dodano tunel, jako obiekt dobrze nadający się do prowadzenia walk. Tory zostały przesunięte bliżej skraju mapy. Dodano wiele nieregularności terenu, a także dużo roślinności.
- Centrum mapy łączy kierunki dla czołgów średnich i ciężkich. Teren, osłony i zarośla sprawiają, że jest to obszar korzystny dla czołgów lekkich.
… A ja się pytam kiedy w końcu … TA firma… weźmie się za dźwięki silnika nigdy tego nie zbufowali…. to juz w Blitz’u brzmi to bardziej jak silnik czołgu ale w grze w którą graja miliony graczy to pie….( to pytanie retoryczne do WG) po 9 latach gry przestałem grać rok temu z wielu innych powodów… WG brnie od dawna w kierunku przepaści… ale jestem ciekaw czy modyfikacja dźwięków silnika w ogóle jest na stole rozważań WG.
A X tiery płaczą nadal
fajnie, że będą nad nimi jeszcze pracować. czekam na nowe mapy bo to fajne urozmaicenie (a po za tym nowa muzyka)
Bardzo dobre zmiany
Co z wierzchołkiem drzewa ? Bo jutro kończy się na centka.
na oficjalnym kanale wota i na ich stronie w specjalnych ofertach na marzec, powiedzieli, że zmieniają wierzchołek drzewa, pewnie nowe mechaniki i misje czy coś
Tak z innej beczki. Ktoś wie, jakie są misje w PRZEPUSTKA BITEWNA: POSIŁKI ten pakiet za 36zł?
tak, bardzo proste typu 10 fragów, 3k expa, coś takiego. Do zrobienia w jeden dzień nawet
dzięki 🙂
Fajne zmiany 🙂