Sezon VI Przepustki bitewnej: Przewodnik po wydarzeniu
przez Bin4r · Opublikowane
Dowódcy!
Od 6 września do 8 grudnia, w World of Tanks odbywać się będzie VI sezon Przepustki bitewnej, po którym to wydarzenie oparte na postępach będzie miało krótką przerwę, aż do następnego roku. Oto Wasza ostatnia szansa w tym roku na wygranie masy atrakcyjnych podstawowych i ulepszonych nagród, takich jak wyposażenie z nagród, zupełnie nowe progresywne style 3D, unikalni załoganci i wiele więcej!
Co więcej, szósty sezon przybliży Was do ekskluzywnych czołgów-nagród dostępnych za żetony w specjalnej sekcji sklepu w grze. Dobierzcie właściwe wyposażenie i przygotujcie się na walkę jak nigdy dotąd – to najlepszy czas, aby wydobyć jak najwięcej z ostatniego sezonu Przepustki bitewnej 2021!
Przepustka bitewna. Sezon VI
Od 6 września, 2021, 07:00 CEST (UTC+2) do 8 grudnia, 2021, 01:30 CET (UTC+1)
Przepustka bitewna. Sezon VI: Podstawowe informacje
- VI sezon Przepustki bitewnej rozpoczyna się 6 września i potrwa do 8 grudnia. Będzie się składał z 3 rozdziałów, po 50 etapów każdy.
- Grajcie jak najlepiej w bitwach losowych (poza wielkimi bitwami) pojazdami poziomów VI–X, zbierajcie punkty Przepustki bitewnej i pokonujcie kolejne etapy. Możecie też zdobywać punkty Przepustki bitewnej w większości trybów gry, a w tym w bitwach rankingowych i Linii frontu, a także za wypełnianie misji codziennych pojazdami dowolnego poziomu.
- Szósty sezon wprowadzi trzy nowe podstawowe pojazdy Przepustki bitewnej: Centurion Action X (brytyjski czołg średni X pozviomu), AMX M4 mle. 54 (francuski czołg ciężki X poziomu) i Object 268 (radziecki niszczyciel czołgów X poziomu). Wymienione pojazdy mogą zdobywać 1000 punktów, zamiast 700.
- Każdy ukończony etap da Wam cenne nagrody podstawowe, a w tym elementy wyposażenia z nagród do wyboru, dni konta premium WoT, obligacje, miejsca w garażu i nie tylko.
- Jeśli chcecie zdobyć jeszcze więcej nagród, będziecie potrzebować ulepszonej przepustki, aby otrzymywać przedmioty ze ścieżki ulepszonych nagród. Będzie ona dostępna zarówno za złoto jak i rzeczywiste pieniądze.
- Na początku każdego rozdziału będziecie mogli wybrać jeden z trzech nowych stylów progresywnych dla trzech pojazdów podstawowych. Będą one zmieniać swój wygląd i otrzymywać nowe elementy 2D i 3D po ukończeniu określonych etapów postępu.
- Po ukończeniu każdego rozdziału sezonu możecie zdobyć unikalnego członka załogi.
- Ten sezon to Wasza ostatnia szansa na zdobycie żetonów Przepustki bitewnej, które można wymienić na ekskluzywne pojazdy w specjalnej sekcji sklepu w grze.
Zdobywanie punktów
Sezon VI Przepustki bitewnej potrwa przez 3 miesiące i składać się będzie z 3 kolejnych rozdziałów, po 50 etapów każdy. W tym sezonie będziecie zdobywać punkty Przepustki bitewnej w następujący sposób:
Bitwy losowe (pojazdy poziomów VI-X) i Misja zwiadowcza (pojazdy poziomów VIII–X)
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka/Remis |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 7 | 5 |
Najlepsza 10 pod względem zdobytych PD | 5 | 3 |
Uczestnictwo w bitwach rankingowych pozwoli Wam też zdobywać punkty i ciekawe nagrody ponad te, które są dostępne w tym opartym na rywalizacji trybie.
Bitwy rankingowe (pojazdy X poziomu)
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka/Remis |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 7 | 5 |
Najlepsza 7 pod względem zdobytych PD | 5 | 3 |
Gracze, którzy w obu drużynach zajmą miejsca 8-10 w bitwach rankingowych i 11-15 w bitwach losowych i Misji zwiadowczej nie zdobędą punktów, ale też ich nie stracą.
Dodatkowe punkty można zdobywać wypełniając misje dzienne pojazdami dowolnego poziomu. Za każdą z nich oprócz głównej nagrody otrzymacie punkty Przepustki bojowej, w zależności od poziomu trudności misji.
Misja | Liczba punktów |
---|---|
Poziom I | 10 |
Poziom II | 15 |
Poziom III | 20 |
Misja bonusowa | 25 |
Specjalna (za wypełnienie 45 misji) | 50 |
Punkty zdobyte za misje dzienne nie wpływają na limit punktów postępu. Punkty za misje dzienne można zdobywać nawet po osiągnięciu limitu. Grając w bitwach losowych pojazdami poziomów VI–X, będąc w pierwszej dziesiątce pod względem zdobytego doświadczenia, a jednocześnie wykonując misje dzienne, otrzymacie punkty z obu źródeł.
Możecie też otrzymywać punkty Przepustki bitewnej za grę w Linii frontu. Liczba punktów, które możecie zdobyć, będzie zależeć od Waszej pozycji w rankingu pobitewnym według zdobytego doświadczenia Linii frontu, a także od tego, czy Wasza drużyna była zwycięska czy przegrała.
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka |
---|---|---|
1–5 | 25 | 10 |
6–20 | 10 | 5 |
21–30 | 0 | 0 |
Po osiągnięciu każdego kolejnego poziomu Linii frontu (z wyjątkiem pierwszego), otrzymacie również 20 punktów Przepustki bitewnej, jak i nagrodę bonusową w postaci dyrektyw.
Poziom Linii frontu | Punkty | Dyrektywy |
---|---|---|
1 | – | – |
2 | 20 | Czyszczenie wentylacji (x5) |
3 | 20 | Czyszczenie wentylacji (x5) |
4 | 20 | Czyszczenie wentylacji (x5) |
5 | 20 | Izolacja wydechu (x15) |
6 | 20 | Smarowanie stabilizatora (x5) |
7 | 20 | Smarowanie stabilizatora (x5) |
8 | 20 | Smarowanie stabilizatora (x5) |
9 | 20 | Smarowanie stabilizatora (x5) |
10 | 20 | Zamiennik filtra paliwa (x15) |
11 | 20 | Uporządkowany magazyn amunicji (x5) |
12 | 20 | Uporządkowany magazyn amunicji (x5) |
13 | 20 | Uporządkowany magazyn amunicji (x5) |
14 | 20 | Uporządkowany magazyn amunicji (x5) |
15 | 20 | Tuning celowania (x15) |
Łącznie zdobędziecie 280 punktów Przepustki bitewnej, gdy dotrzecie do 15 poziomu Linii frontu.
Pojazdy dopuszczone wyłącznie do Linii frontu nie mają limitu punktów postępu. Otrzymacie punkty w każdym pojeździe Linii frontu i w każdej bitwie, o ile spełnione zostaną powyższe warunki.
Limit punktów postępu
Każdy pojazd ma określony limit możliwych do zdobycia punktów Przepustki bojowej. Po jego osiągnięciu nadal możecie standardowo wejść do bitwy, ale nie otrzymacie więcej punktów w tym pojeździe: będziecie musieli wybrać inny. Po osiągnięciu limitu punktów dla wybranego pojazdu otrzymacie dodatkowe punkty Przepustki bitewnej jako nagrodę – ich liczba zależy od poziomu pojazdu.
Pojazd | Limit punktów | Nagroda po osiągnięciu limitu punktów |
---|---|---|
Poziom VI | 100 | 15 |
Poziom VII | 250 | 20 |
Poziom VIII | 400 | 25 |
IX poziomu | 550 | 30 |
Poziom X | 700 | 35 |
Pojazdy podstawowe | 1000 | 35 |
Pojazdy podstawowe
W VI sezonie Przepustki bitewnej następujące jednostki będą posiadać status pojazdów podstawowych:
Wszystkie trzy mają limit punktów zwiększony do 1000. Zdobywać one będą również punkty Przepustki bitewnej w bitwach losowych i Misji zwiadowczej zgodnie z następującymi zasadami:
AMX M4 mle. 54
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka/Remis |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 9 | 7 |
Najlepsza 5 pod względem zdobytych PD | 7 | 5 |
Najlepsza 10 pod względem zdobytych PD | 5 | 3 |
Centurion Action X
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka/Remis |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 10 | 8 |
Najlepsza 10 pod względem zdobytych PD | 5 | 3 |
Object 268
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka/Remis |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 8 | 6 |
Najlepsza 10 pod względem zdobytych PD | 6 | 4 |
W bitwach rankingowych pojazdy podstawowe zdobywają punkty zgodnie z poniższymi zasadami:
AMX M4 mle. 54
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka/Remis |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 9 | 7 |
Najlepsza 5 pod względem zdobytych PD | 7 | 5 |
Najlepsza 7 pod względem zdobytych PD | 5 | 3 |
Centurion Action X
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka/Remis |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 10 | 8 |
Najlepsza 7 pod względem zdobytych PD | 5 | 3 |
Object 268
Pozycja w rankingu pobitewnym | Zwycięstwo | Porażka/Remis |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 8 | 6 |
Najlepsza 7 pod względem zdobytych PD | 6 | 4 |
Aby poznać maksymalną liczbę możliwych do zdobycia punktów w VI sezonie Przepustki bitewnej, spójrzcie na poniższą interaktywną grafikę. Pamiętajcie, że do wyliczenia całkowitej liczby punktów możliwych do zdobycia, w tym punktów za wypełnienie misji bonusowych, liczba wypełnionych misji dziennych każdego poziomu trudności – I, II i III oraz misje bonusowe – musi być taka sama. Widżet nie uwzględnia punktów, które można zdobyć w Linii frontu, które przyspieszają postępy w zależności od Waszej efektywności.
INTERAKTYWNY WIDGET DOSTĘPNY NA PORTALU WOT
Nowe style progresywne
Sezon VI wprowadza trzy nowe style progresywne dla trzech pojazdów podstawowych, a wszystkie one dostępne są na ścieżce nagród podstawowych. Style progresywne mają cztery poziomy i można je zastosować tylko na odpowiadającym im pojeździe.
Na początku każdego rozdziału wybieracie jeden ze stylów i od razu otrzymujecie jego I poziom. W miarę pokonywania kolejnych etapów, Wasz styl otrzymuje kolejne elementy 2D i 3D. Maksymalny, IV poziom jest przyznawany na końcu rozdziału. Po zakończeniu VI sezonu będziecie mogli użyć złota, by kupić brakujące poziomy dla stylów, które wybraliście.
Styl 3D “Primipilus” dla czołgu 🇬🇧 Centurion Action X
Styl 3D “Gascon” dla czołgu 🇫🇷 AMX M4 mle. 54
Styl 3D “Svyatogor” dla czołgu Object 268
Nowi bohaterowie Przepustki bitewnej
Po ukończeniu każdego rozdziału tego sezonu automatycznie zostanie Wam przyznany unikalny członek załogi; jest ich łącznie trzech. Będziecie mogli wybrać ich narodowość i główną specjalizację.
Christophe Lemartin | Louise Hamilton | Andrey Pokrovskiy |
W tym sezonie dostępni są Christophe Lemartin, za ukończenie Rozdziału I i Louise Hamilton, za ukończenie Rozdziału II. Trzeci członek załogi, Andrei Pokrowski, zostanie przyznany za ukończenie Rozdziału III. Każdy z członków załogi posiada Braterstwo broni jako atut zerowy i wystarczającą liczbę PD, aby wyszkolić jeszcze dwie umiejętności lub atuty.
Nagrody Przepustki bitewnej VI
Sezon VI przynosi mnóstwo atrakcyjnych nagród podstawowych, które otrzymacie za wypełnianie poszczególnych etapów postępów dla każdego rozdziału, a w tym:
- Dni konta premium WoT
- Obligacje
- Kredyty
- Miejsca w garażu
- Rezerwy osobiste
- i wiele więcej!
Po otrzymaniu ulepszonej przepustki możecie dostać dodatkowe ulepszone nagrody za każdy ukończony etap.
Będziecie mogli wybrać jeden element z całego dostępnego wyposażenia z nagród w grze, za każdy ukończony rozdział. Co więcej, możecie wybrać dodatkowy element wyposażenia z nagród po wypełnieniu 90. etapu w ścieżce nagród podstawowych II Rozdziału. Łącznie, w tym sezonie Przepustki bitewnej możecie zdobyć cztery elementy wyposażenia z nagród do wyboru.
Pełna lista dostępnego wyposażenia z nagród
- Układ wydechowy z nagród
- Celowanie z nagród
- Mechanizm dosyłający z nagród
- System naprowadzania z nagród
- Wentylacja z nagród
- Optyka z nagród
- Stabilizator z nagród
- Technologia ochrony z nagród
- Mechanizm obracania z nagród
Co więcej, poza wyposażeniem z nagród będziecie mogli wybrać standardowe wyposażenie (sześć elementów na sezon) z różnych kategorii. Możliwe też będzie wybranie kraju dla fragmentów narodowych i podręczników dla załogi. Kliknijcie w przycisk w prawym górnym rogu menu postępu, aby przejść do specjalnego ekranu, na którym możecie wybrać nagrody.
Jeśli nie dokonacie wyboru nagród przed końcem VI sezonu Przepustki bitewnej, zostaną one automatycznie przyznane według następujących zasad:
Zasady dotyczące nagród
Rozdział I
- Progresywny styl 3D dla AMX M4 mle. 54
- Fragmenty narodowe (Francja)
- Książeczki szkoleniowe (Francja)
- Przewodnik szkoleniowy (Francja)
- System obserwacji dowódcy (za etap 39.)
- Ulepszone wzmocnienie, klasa 1 (za etap 49.)
- Układ wydechowy z nagród (za etap 50.)
Rozdział II
- Progresywny styl 3D dla Centurion Action X
- Fragmenty narodowe (Wielka Brytania)
- Książeczki szkoleniowe (Wielka Brytania)
- Przewodnik szkoleniowy (Wielka Brytania)
- Turbosprężarka, klasa 1 (za etap 89.)
- Układ wydechowy z nagród (za etap 90)
- Ulepszony mechanizm obracania, klasa 1 (za etap 99.)
- Mechanizm dosyłający z nagród (za etap 100.)
Rozdział III
- Progresywny styl 3D dla Object 268
- Fragmenty narodowe (ZSRR)
- Książeczki szkoleniowe (ZSRR)
- Przewodnik szkoleniowy (ZSRR)
- Ulepszone radio (za etap 139.)
- Stabilizator pionowy, klasa 1 (za etap 149.)
- Wentylacja z nagród (za etap 150.)
Spektakularne stylizacje 2D
A teraz – wisienka na torcie! Poza imponującymi progresywnymi stylami i innymi nagrodami, VI sezon Przepustki bitewnej przynosi również stylizacje 2D, a w tym:
- Do trzech stylów 2D – po jednym za rozdział
Styl „Szczyt świata”
Tak prezentuje się jeden z trzech zestawów stylizacyjnych z nadchodzącego, szóstego sezonu Przepustki bitewnej. Styl traktowany jako niehistoryczny element wyglądu zewnętrznego, wyceniony na 750 szt. złota.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i poziomu.
— Styl wielosezonowy przyznawany na określonym etapie Przepustki bitewnej: Sezon VI.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
————————————————————-
Styl „Płytka woda”
Tak prezentuje się jeden z trzech zestawów stylizacyjnych z nadchodzącego, szóstego sezonu Przepustki bitewnej. Styl traktowany jako niehistoryczny element wyglądu zewnętrznego, wyceniony na 750 szt. złota.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i poziomu.
— Styl wielosezonowy przyznawany na określonym etapie Przepustki bitewnej: Sezon VI.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
————————————————————-
Styl „Prototyp 027”
Tak prezentuje się jeden z trzech zestawów stylizacyjnych z nadchodzącego, szóstego sezonu Przepustki bitewnej. Styl traktowany jako niehistoryczny element wyglądu zewnętrznego, wyceniony na 750 szt. złota.
Dostępny dla pojazdów każdej narodowości i poziomu.
— Styl wielosezonowy przyznawany na określonym etapie Przepustki bitewnej: Sezon VI.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
- Do trzech nowych naklejek – po jednej za rozdział
- Unikalny medal (po ukończeniu wszystkich 150 etapów postępu w wydarzeniu)
Wykonajcie ten ostatni wysiłek, by zdobyć unikalne pojazdy!
Ten sezon to Wasza ostatnia szansa w Przepustce bitewnej 2021, aby pokazać, co potraficie i zdobyć żetony – specjalną walutę w grze. Otrzymacie je po ukończeniu określonych etapów. Łącznie dostępnych będzie 18 żetonów, równo rozłożonych na obu ścieżkach nagród. Można je wymienić na dowolne z pięciu rzadkich pojazdów IX poziomu w specjalnej sekcji sklepu w grze. Jeśli nie posiadacie wystarczająco dużo żetonów, skorzystajcie z tej ostatniej szansy i dajcie z siebie wszystko, by zdobyć ich więcej! Oto szybki przegląd tych imponujących pojazdów:
Kunze Panzer: niemiecki czołg średni z hydropneumatycznym zawieszeniem (tryb ostrzału) i świetną dynamiką. Doskonale sprawdza się w roli wsparcia ogniowego z drugiej linii. Koszt pojazdu to 18 żetonów.
K-91-PT: pierwszy radziecki niszczyciel czołgów-nagroda IX poziomu z wieżą z tyłu. Działo wyróżnia się dużą szybkostrzelnością, a doskonała mobilność pojazdu pozwala mu dogonić czołgi średnie lub krążyć wokół szybkich czołgów ciężkich jako groźny satelita. Koszt pojazdu to 12 żetonów.
IX Object 777 Version II — radziecki czołg ciężki o niskiej sylwetce. Pojazd ma duże uszkodzenia na strzał, dobrą mobilność i niezły przedni pancerz wieży. Koszt pojazdu to 9 żetonów.
IX Char Futur 4 — francuski czołg średni wyposażony w działo z automatycznym ładowaniem na 4 pociski. Szybki i zwrotny pojazd o doskonałym maskowaniu, zadający 390 pkt. uszkodzeń na strzał. Pomnóżcie to przez 4, aby zrozumieć, dlaczego nawet najgroźniejsze czołgi ciężkie obawiają się tego francuskiego muszkietera! Koszt pojazdu to 9 żetonów.
IX AE Phase I — wszechstronny amerykański czołg ciężki o segmentowanym 4-gąsienicowym zawieszeniu (po dwie gąsienice na stronę). Mocne strony pojazdu to dobre parametry obsługi działa, przyzwoite uszkodzenia na minutę, niezły pancerz na przedniej wieży oraz doskonałe kąty opuszczania i podniesienia działa. Koszt pojazdu to 9 żetonów.
Wszystkie te czołgi mają wbudowany duży zestaw naprawczy, który na pewno się przyda.
Dział sklepu w grze „Przedmioty za żetony” będzie dostępny do 19 grudnia 2021 r. Do tego czasu możecie kupować przedmioty w grze za żetony. Po zamknięciu sekcji „Przedmioty za żetony” wszystkie niewykorzystane żetony zostaną wymienione na obligacje po kursie 1:100.
Ulepszone nagrody i nabywanie etapów postępów
Każdy etap Przepustki bitewnej posiada dwie ścieżki nagród: nagrody podstawowe oraz ulepszone. Ścieżka nagród podstawowych obfituje w mnóstwo możliwych do zdobycia za darmo przedmiotów, ale jeśli to Wam nie wystarczy, będziecie potrzebować ulepszonej przepustki, by uzyskać nagrody ze ścieżki ulepszonych nagród. Możecie ją kupić dla każdego rozdziału za 2 500. Będzie też dostępna jako część specjalnego zestawu.
Po zakupie ulepszonej przepustki otrzymacie wszystkie ulepszone nagrody za ukończone już etapy. Odblokujecie również ulepszone nagrody za ukończenie kolejnych etapów.
Jednak jednoczesne nabycie ulepszonej przepustki na dwa rozdziały sezonu nie jest możliwe. Można ją kupić dla następnego rozdziału dopiero po ukończeniu poprzedniego.
Ulepszona przepustka może być również nabyta jako część dwóch specjalnych zestawów za rzeczywiste pieniądze, po niższych kosztach niż w przypadku kupowania jej za złoto.
Jeden z dwóch dostępnych pakietów zawiera również przydział złota. Przez 30 dni od zakupu tego pakietu będziecie otrzymywać 250 sztuk złota dziennie za samo logowanie się do klienta gry i rozegranie bitwy. Pamiętajcie, że za dni bez logowania do gry i rozegrania bitwy nie otrzymacie dziennego przydziału złota.
Jeśli zakupicie zestawy ze Sklepu premium (a nie ze sklepu w grze), pamiętajcie, by wejść do gry przed końcem sezonu (8 grudnia, 00:30 UTC), aby odebrać wszystkie przedmioty wchodzące w ich skład.
Posiadanie ulepszonej przepustki umożliwi również nabycie dowolnej liczby etapów postępu, co zniesie konieczność zdobywania punktów. Teraz możecie zaopatrywać się w etapy w dowolnym momencie od początku Przepustki bitewnej, ale tylko w ramach rozdziału, dla którego została kupiona ulepszona przepustka. Jeśli kupicie ulepszoną przepustkę za rzeczywiste pieniądze na cały sezon, będziecie mogli nabyć etapy w dowolnym momencie dla dowolnego rozdziału.
Do zobaczenia na polu bitwy w tym sezonie Przepustki bitewnej, Dowódcy! Cieszcie się ostatnią częścią tego epickiego wydarzenia w wydaniu na rok 2021 i wyciśnijcie z siebie ostatnie poty, by zdobyć niesamowite pojazdy!
Ź: Portal EU
Nie no tragedia przecież te czołgi za żetony to już chyba każdy posiada tyle tego już było
Fajnie jest, maraton na pierwszą 9 premium i ani razu serwery EU nie przebiły 100K. Brawo wy.
Czy punkty z sezonu V przechodzą na sezon VI? Czy zostaną one wymienione na obligacje?
do któregoś grudnia więc chyba nie
Jeśli chodzi ci o żetony to tak przechodzą na sezon 6. Z sezonu 6 na następny nie przechodzą
Dlaczego obj 268 zdobywa mniej pkt niż pozostałe tanki?
Liczyłem na jakiś historyczny styl.
Jak teraz mam 9 tych ptk. a nie mam co kupić to przechodzą na kolejny sezson czy nie ?
UMIESZ PISAĆ A CZYTAĆ JUŻ NIE? TAK, PRZECHODZĄ
Ty to umiesz czytać ze zrozumieniem 😀
Weź nie doradzaj ludziom lepiej…
Toxik jakich w wocie nieststy dużo smutno
ja mam futura i phase i styka, nie spinam sie na inne bo szału ni ma i tak je rozjeżdżam swoimi czołgami a ilość żetonów z lekka przesadzona.
zastanawia mnie czy kiedy już wszystkie style 3d będą wklepane w grze na X tiery co się stanie z przepustka.
Pewnie będą na 9
no to za miesiac zdobede kunze akurat 9 zetonow brakuje
powodzenia ja wezmę char futura 4
mam już z przepustek Kunze, Char futura i Phase`a … i więcej nie warto 😉
teraz już tylko obligacje
Ja ma te same tenki, ale jeszcze sie chyba skuszę na tego sowieckiego tadeusza
wszystkie warto, bardzo dbore pojazdy :).