Topografia: Tryb poświęcony poznawaniu map w World of Tanks
przez Bin4r ·
Prosto z polskiego kanału World of Tanks na YouTube. Przyjemnego oglądania! 😉
Do World of Tanks wchodzi nowy tryb treningowy – Topografia. Głównym jego celem jest pomoc nowo-przybyłym w nawigowaniu map w World of Tanks oraz zapoznanie ich z początkowymi pozycjami i kluczowymi pozycjami. Ta wiedza zwiększy Waszą skuteczność w bitwach. Wypełniajcie misje i poznawajcie tajniki map. Szlifujcie swoje umiejętności i wygrywajcie! Obejrzyjcie to wideo, aby dowiedzieć się więcej o nowym trybie już teraz!
Dowódcy!
Z wielu elementów, które wpływają na wyniki graczy w World of Tanks, znajomość map należy do tych, bez których trudno się obejść.
Udziałem wielu graczy były fatalne w skutkach sytuacje, gdy obranie jednego błędnego kierunku poskutkowało błyskawicznym powrotem do garażu z popsutym nastrojem i statystykami. Obserwując zmagania towarzyszące zaznajamianiu się z mapami zarówno u nowych, jak i doświadczonych graczy, postanowiliśmy wprowadzić nowy tryb treningowy: Topografię. By w mig pojąć, czym jest i jakie korzyści może przynieść, zapoznajcie się z poniższym opisem.
Czym jest Topografia?
Topografia to tryb treningowy dla jednego gracza, w którym dowódcy poznają tajniki nawigacji po mapach World of Tanks. Idea przyświecająca Topografii jest prosta: Rozegracie cztery różne scenariusze, ucząc się jednocześnie typowych dla poszczególnych map „ścieżki ruchu” dla bazy, z której startujecie i typu pojazdu, którym gracie. Wskażemy Wam główne trasy, strategiczne pozycje w których się schronicie i wiele innych lokacji, pomocnych w zrozumieniu, jak uniknąć zniszczenia, a także jak (i gdzie) w pełni wykorzystać potencjał posiadanego pojazdu. Wszystkie scenariusze, w tym sugerowane trasy, linie ognia i zachowanie wroga, bazują na mapach cieplnych z prawdziwych bitew.
A co w tym najlepsze? Za Wasze osiągnięcia treningowe zostaniecie hojnie wynagrodzeni!
Jak to działa?
- Odnajdźcie tryb w kliencie gry.
- Wybierzcie mapę i jeden z czterech scenariuszy.
- Przystąpcie do bitwy.
- Poruszajcie się po mapie według wskazówek.
- Niszczcie sterowanych przez SI przeciwników.
- Zdobywajcie umiejętności i nagrody!
A teraz trochę szczegółów.
Scenariusze
By gruntownie zbadać lokacje z odmiennych perspektyw na każdej z map, będzie można rozegrać cztery scenariusze. W zależności od tego, który wybierzecie, wejdziecie do bitwy z Bazy 1 lub Bazy 2, w zwrotnym lub ciężko opancerzonym czołgu. Oba pojazdy dostępne będą wyłącznie dla trybu Topografia: pierwszy z nich będzie spełniał funkcje czołgu wsparcia, a drugi czołgu szturmowego.
Na każdy ze scenariuszy składa się kilka misji. Ogólnie mówiąc, wszystkie misje polegają na poruszaniu się w określonych kierunkach i niszczeniu określonych celów, sterowanych przez AI przeciwników będących typowymi przedstawicielami pojazdów z odpowiednich poziomów. Te pojazdy będą mogły ruszać jedynie wieżą, ale miejcie się na baczności—potrafią strzelać!
Wszystkie scenariusze mają restrykcje czasowe. Z każdą wypełnioną misją, czas przeznaczony na dany scenariusz zostanie wydłużony. Za rozegranie wszystkich czterech scenariuszy na danej mapie otrzymacie specjalną nagrodę.
Wskazówki
Przez cały czas trwania bitew treningowych, będą wyskakiwały pomocne znaki naprowadzające. Oto one:
- Baza — punkt na mapie , w którym rozpoczniecie bitwę, w zależności od wybranego scenariusza.
- Znaczniki nawigacji — białe znaczniki wskazujące optymalny kierunek do celu.
- Cele — przeciwnicy sterowani przez AI są widoczni jako czerwone kropki na minimapie.
- Cele priorytetowe — pojazdy wroga, nad którymi wyświetlona jest specjalna ikona. Trzeba je zniszczyć, by ukończyć misje lokalne.
- Linie ognia — po wjechaniu do tych stref specjalnych, otrzymacie „lokalną misję” zniszczenia celu priorytetowego. Za ukończenie zadania otrzymacie dodatkowy czas.
- System wykrywania — ostrzega Was o przekroczeniu obszaru wykrywania przeciwnika. W takim przypadku zostanie wyświetlona ikona Szóstego zmysłu, której towarzyszyć będzie sygnał dźwiękowy, a na minimapie wyświetlony zostanie symbol oka.
Mapy
Obecnie Topografia jest dostępna na 15 mapach bitew standardowych i zawiera scenariusze o różnym stopniu trudności.
Łatwiejsze scenariusze będą dostępne dla pojazdów poziomów IV i V i będą rozgrywane na:
W przyszłości poszerzymy pulę map oraz dodamy jeszcze jeden poziom trudności.
Kto może uczestniczyć?
Każdy! Ponieważ jednak nowi gracze najbardziej potrzebują szkolenia z nawigacji, to właśnie oni będą mieli pierwszeństwo. W praktyce oznacza to, że jeśli zbyt wielu graczy będzie chciało grać w trybie Topografia w tym samym czasie, zostanie uruchomiona kolejka, a nowi gracze wejdą do niej jako pierwsi.
Jakie korzyści odniesiecie z Topografii?
Poza wzmocnieniem swoich umiejętności nawigacji i wzrostem efektywności w grze otrzymacie nagrody, wśród których będą kredyty, wolne PD oraz materiały eksploatacyjne — te ostatnie pod warunkiem ukończenia wszystkich misji. Poza tym, gra w World of Tanks jest o wiele przyjemniejsza, gdy znacie pola bitew jak własną kieszeń!
Uwaga: ścieżki ruchu wyświetlane w trybie Topografia stanowią jedynie rekomendacje. Rozgrywka na prawdziwym polu bitwy będzie wymagała od Was zaadaptowania Waszej ścieżki do bieżącej sytuacji i obranej przez drużynę strategii.
Ź: Portal EU
Ja taki tryb już dawno mam, założyłem drugie konto, odpalam laptopa i zapraszam drugiego siebie do bitwy treningowej. Wtedy mogę sobie pojeździć po mapie, trenować wjazdy na busty, sprawdzać przestarzały itd. Jak ktoś jest kumaty to też tak zrobił.. 🙂
fajna sprawa, ale ideałem by był tryb, żeby szkoleniowo postrzelac sobie do konkretnego czołgu, jak ktoś ma kumpla z klanu to moze go poprosic na szkoleniówke z ebolą czy czifem, bezklanowcy mają pod górę
No i fajnie, jak ktos poswieci troche czasu to bedzie lepszym graczem. Niestety znajac zycie wiekszosc grupy docelowej nawet tego trybu nie odpali, a szkoda. No ale oni graja „for fun”, wiec niby po co maja byc lepsi w jakas gre komputerowa?
A to wejdzie w 1.14 czy potem?
Tryb ten wejdzie wraz z aktualizacją 1.14. Dodatkowo WG poinformowało nas, że niebawem po wypuszczeniu 1.14 przywrócony zostanie tryb misja zwiadowcza – tryb ten pozwoli graczom grać na prototypach przyszłych map.
,,W przyszłości poszerzymy pulę map oraz dodamy jeszcze jeden poziom trudności.” Ciekawe czy to będzie kolejna obietnica jak ze zmianą w sklepie za obligacje co pół roku xD
siadło
Spoiler: za ukończenie wszystkich map w 100% dostaniemy:
123 duże zestawy naprawcze,
123 duże apteczki,
123 duże gaśnice,
41000 wolnego XP,
3 280 000 kredytów.
Fakt, może i trzeba dużo grać, ale ilość materiałów eksploatacyjnych i kredytów bardzo kusi.
Na pewno ?
Jeśli to prawda to sztos.
Dla samych kredek się opłaca + free exp też wpadnie.
NICE¡
Trochę skłamałem, bo tymczasowo będzie dostępne 15 map, wydaje mi się że jeszcze w tym roku dodadzą kolejne.
Skąd niby te wartości? Jakieś źródło? Bo wygląda to na jakieś bzdury wyjęte z palca. WG niby za nic miało by dać ponad 4mln kredek (misje + materiały) oraz free xp warte 1640 złota?
Patrz. Za jedną mapę ukończoną w 100% dostajesz 80000 kredytów, 1k XP i po 3 duże zestawy gaśnice i apteczki. Mnożysz sobie to przez ilość map w grze (41) i wychodzą ci identyczne wyniki. Chyba że WG coś przed wprowadzeniem tego trybu pozmienia.
te laserki zaczerpneli z pomysłów cziterów ???
Fajne. Szkoda tylko, że spóźnione o jakieś 10 lat… kiedyś nauka była metoda prób i błędów.
Szkoda, że dalej nie można sprawdzić z poziomu gry modelu kolizyjnego..
Dla nowych graczy taki tryb to coś fajnego. Będą mogli zapoznać się z każdą mapą i poznać parę miejscówek by nie jechać jak boty.
Dla „starych dziadów” też git opcja :>
o ile ogarną, że taki tryb jest
Chyba WG może wprowadzić tryb który nakieruje nowych graczy na ten właściwy tryb. To chyba nie jest takie trudne
o ile ten tryb bedzie działac i nie wycofają go po 24h
Tru xD
Jeśli nic nie zmienili od testowego to było tam trochę takich tras dzięki którym w ”normalnym” randomie giniesz za zero. Przykład na Linii Manerhaima z lewego capa na ht każą jechać na mordor lewą stroną a nie przy wodzie. Chyba nie trzeba tłumaczyć czym to się skończy. Poza tym to nie jest często na tej mapie z tego capa sensowne podejście. Czasem lepiej jest jechać nawet na ht drugą stronę mapy olać mordor który jest łatwy do zatrzymania przez campe koło capa więc jechanie tam nie zawsze jest dobrym wyjściem.
Wiem że WG chciało to zrobić coś dobrego ale wiadomo że w tej grze nie ma czegoś takiego jak jechanie w to samo miejsce niezależnie od sytuacji.
Na dodatek jechanie na Ht na piaszczystej rzece w ten dołek na środku to samobójstwo
Czemu usunęli przełęcz!?