Wyjaśnienie mechaniki: zasięg widzenia i maskowanie
Prosto z polskiego kanału World of Tanks na YouTube. Przyjemnego oglądania! 😉
W bitwie bez znaczenia jest to, w jakim pojeździe się znajdujecie. Zawsze musicie rozumieć dwie rzeczy: jak wykryć wroga i jak pozostać niewykrytym.
W World of Tanks mamy setki pojazdów: masywne, drobne, mocarne, zwinne…a każdy z nich posiada własny styl gry i rolę na polu bitwy.
Dowiedzcie się więcej o tym, jak Wyposażenie 2.0 wpłynie na Wasze doświadczenia z gry z tego filmu, w którym analizujemy interakcje między zakresem widzenia a maskowaniem.
Cały system spottowania to jedno wielkie g#&* . Wystarczy ze Twój pojazd dajmy na to light jest poniżej pojazdu spottowanego. Wjezdza po pochyłej. Wiele razy miałem taką sytuacje. Jest w zasięgu mej lornety polowej i nagle znika. Strv strzelający z idlegosci 100 M bez krzaka ale z nasypu torowego? Bez spotta.
Siemka. Kto chce potarmosić we wspólnym plutonie
Jak wyjaśnić, że w jednej bitwie czołgi jeżdżą obok 60-70m i Cię nie widzą, ty je za to widziałeś od 300m, a w następnej tym samym tdkiem stoisz w krzakach i 49m od Ciebie wyjeżdża czołg ciężki i Cię rozstrzeliwuje bo ma magazynek. Na tdeku 62% kamo i zasięg widzenia 460m. Aaaa, już wiem jest jeszcze RNG…
powtórka or it didn’t happen
Mogli też wyjaśnić jak działa RNG na grę 🙂
wyjaśnienie masz w filmie – trzeba zobaczyć i użyć mózgu do przetworzenia informacji .. (nie) wyszkolona załoga i moduły .. lub ich brak
serio tak trudno to ogarnąć ?
Gram prawie od początku tej gry, więc mi nie mów o wyszkolonej załodze i modułach… Wyjaśnienie, jest jedno RNG.
RNG przede wszystkim to oddziałuje na obrażenia, penetrację oraz celność.
A tak poza tym… 50 metrów to zasięg gdzie ZAWSZE jesteś wyspotowany. Zapomnieli w tym materiale o tym wspomnieć i tyle.
a wpadles na to, ze gosc tez moze grac od poczatku gry i miec jeszcze lepsza zaloge i moduly od ciebie? ; D
No napewno. HT nie ma praktycznie kamo, a moduły? Pewnie chodzi ci o zestaw pomidora czyli: optyka, siata i lorneta lub tłumik ha ha ha…
rng nie ma wpływu na spotowanie, koniec tematu
RNG w tej grze ma wpływ na wszystko. Nawet na znikanie czołgów, w szczerym polu 200-300m. Mi kiedyś zniknął na Dębinie KV-5 na linni A po wyjechaniu z miasta, jechał do naszej bazy na płn capie. Stałem przy capie przy budynkach i nagle „cyk” czołg zniknął… Po czym wyjechał zza budynku przy czerwonej linii…
No to widocznie wolno sie uczysz bo akurat mechanizm spotowania nie jest zalezny od RNG. Jedyne dziwne rzeczy dzieja sie przy probkowaniu na serwerze ale ogolnie zasady spotowania sa stale i jak ktos Cie wyspotowal w dziwny sposob to jest to twoj blad. Uwierz mi gram lajtami i wiele razy nie ogarnialem jak to wysylalem powtorke do innych i szybko dostawalem info co zle zrobilem.
Zapewne zdarzyło się to na Prohorówce. Tam krzaki na wschodniej flance są zdradliwe.
To akurat proste, zostałeś wyspotowany na proxy; w promieniu 50m nawet schowany za budynkiem dostaniesz spota a co dopiero za krzakiem
Jemu chodzi o to że tego ciężkiego nie wykrył, tylko pojawił się dopiero na proxy.
Bo gęste krzaki działają w dwie strony. Dają kamo, ale zabierają spota.
Trzeba również dodać, że te „niewidzialne linie” łączące punkty wizji oraz wykrycia nie są ciągłe tylko wysyłane w odstępach czasu w zależności od dystansu zgodnie z poniższym.
0 – 50 m range – every 0.1 sec
* 50 – 150 m range – every 0.5 sec
* 150 – 270 m range – every 1.0 sec
* 270 – 445 m range (maximum indirect visibility range) – every 2.0 sec
Więc jadąc w krzakach nie zawsze punkt wykrycia będzie złapany przez wiązkę.
Chyba, że przy wprowadzeniu któregoś update to się zmieniło to proszę poprawić. 😉
Na 50m jest perm spot nieważne czy grasz i jaka masz załogę i czy stoisz za domkiem górka itp.
Czołgi podczas ruchu tracą maskowanie wyjątkiem są czołgi lekkie które podczas ruchu nie tracą wartości kamuflażu, czołgi ciężkie maja kamo bliskie 0 więc się świeca z odległości prawie 445m a na medach i tdkach zależy od załogi i krzaków w których stoisz z jakiej odległości ktoś cię zaswieci pozdro w bitwach