Wojny czołgów: Jak grać pojazdami Cromwell i Strv 74
przez Bin4r · Opublikowane
Dowódcy!
Brytyjski VI Cromwell i szwedzki VI Strv 74 weszli na ring podczas 3. rundy Wojen czołgów. Każdy z nich reprezentuje inną epokę rozwoju czołgów średnich, ale na polu bitwy oba są jednakowo groźne.
Zapoznajcie się z poniższymi wskazówkami dla gry tymi bohaterskimi czołgami i wybierzcie, po której stronie chcecie grać, zarejestrujcie się do gry i zacznijcie zbierać punkty dla swojej drużyny!
Wojny czołgów: Runda 3.
Rejestracja i wydarzenie będą trwać do 5 lipca, 07:00 CEST (UTC+2).
Jak grać Cromwellem
Prace projektowe nad czołgiem VI Cromwell trwały między 1941 r. a 1942 r. i prowadzone były przez Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (BRC&W). Pojazd ten był masowo produkowany w latach 1943 oraz 1945 i szeroko wykorzystywany podczas Operacji Overlord w 1944 r. Był to pierwszy brytyjski czołg, który łączył w sobie wysoką prędkość osiągalną dzięki silnikowi Rolls-Royce Meteor i przyzwoity pancerz. To idealna kombinacja do prowadzenia zwiadu polowego.
Siła ognia
Cromwella można wyposażyć w pięć różnych dział, z których najpotężniejsze to 75 mm Vickers HV. Łączy on siłę ponad 2000 pkt. uszkodzeń na minutę — nawet bez mechanizmu dosyłającego — i porządne uderzenie z dobrą, jak na ten poziom, penetracją. Opuszczenie lufy wynosi –8 stopni, co pozwoli na pewną elastyczność w pagórkowatym terenie, ale przeciętne wartości rozrzutu i okropne prowadzenie działa zmuszą Was albo do zbliżenia się do przeciwnika albo do pozostania w bezruchu, aby oddać trafny strzał.
Żywotność
Pancerz nie jest mocną stroną Cromwella. Jego rozkład jest w większości płaski i cienki, zatem nie stawia niemal żadnego oporu pociskom przeciwnika. Najlepsza strategia na pozostanie w grze do końca to bycie w ciągłym ruchu lub pozostawanie w ukryciu w zaroślach lub za zasłoną terenową, z pomocą dobrego współczynnika kamuflażu.
Mobilność
Cromwell był najszybszym brytyjskim czołgiem biorącym udział w walkach podczas drugiej wojny światowej, z prędkością maksymalną rzędu 64 km/h, i nadal pozostaje najszybszym czołgiem średnim na VI poziomie w grze. Taka prędkość była nieoceniona przy atakach i w defensywie, a także podczas wymanewrowywania nieprzyjacielskich pojazdów. I to właśnie ta cecha została przeniesiona na pola walki World of Tanks. Grajcie jako oskrzydlający, który atakuje z zaskoczenia, lub jako aktywny zwiadowca, który obnaża posunięcia przeciwnika.
Wyposażenie
Zalecana konfiguracja | ||
---|---|---|
Sugerowana konfiguracja podniesie skuteczność pojazdu, skupiając się na dziale. Jednak powłoka antyrefleksyjna jest słuszną alternatywą dla ulepszonego mechanizmu obracania, jeśli chcecie podnieść swoją efektywność jako zwiadowcy.
Umiejętności załogi
Dowódca | |||
---|---|---|---|
Celowniczy | |||
Kierowca | |||
Radiooperator | |||
Ładowniczy |
Naprawa odgrywa zasadniczą rolę podczas przepraw przez pole bitwy, aktywnego zwiadu lub oskrzydlania przeciwników. Nie chcecie przecież zostać przyłapani z opuszczonymi gąsienicami. Dodatkowe umiejętności podnoszą charakterystyki działa i ogólne osiągi w bitwie. Doświadczeni załoganci dostaną dodatkowe wzmocnienie dzięki atutowi Braterstwo broni.
Jak grać Strv 74
Pod koniec lat 50. szwedzkie siły zbrojne zgłosiły zapotrzebowanie na lekki i zwrotny czołg średni. Postanowiono zmodernizować niezawodny Strv m/42, który został wycofany ze służby kilka lat wcześniej, poprzez wyposażenie go w nową wieżę i lepsze uzbrojenie. Tak narodził się VI Strv 74 , a od 1957 r. do 1960 r. wyprodukowano łącznie 225 tych pojazdów. Pozostały one w służbie w szwedzkiej armii do końca 1984 roku.
Siła ognia
Strv 74 jest domyślnie wyposażony w potężną armatę kal. 7,5 cm, którą można zmienić na lepsze, szybsze i jeszcze celniejsze działo 7,5 cm kan strv 74. Jego doskonała precyzja i szybki czas celowania, w połączeniu z wysoką prędkością pocisków, dają mu sporą przewagę na polu bitwy. Jednak prawdziwym asem w rękawie jest znakomite opuszczenie lufy wynoszące –15 stopni.
To najlepsza wartość w tej klasie, co oznacza, że nie tylko będziecie z łatwością wyglądać zza wzgórz, ale po prostu zajmować pozycje, których inne czołgi średnie nigdy nie odważyłyby się zająć.
Jego słabością są niskie uszkodzenia na minutę. Bez problemu uderzycie w słabe punkty, nawet z dużego dystansu, ale osiągnięcie porządnych uszkodzeń zajmie trochę czasu z powodu długiego przeładowania i średnich uszkodzeń alfa na poziomie 150 pkt.
Żywotność
Pancerz grubości kartki papieru, zarówno na wieży jak i kadłubie, będzie Waszą zgubą, jeśli nie będziecie się pilnować. A jego spora sylwetka nie pomaga w podniesieniu wartości maskowania. Dlatego czołowe ataki nigdy nie skończą się dla Was dobrze, a ukrywać powinniście się tylko, jeśli nie macie innego wyjścia. Drogą do zwycięstwa poprowadzi Was dobra mobilność, a także Wasze celne działo, które unieszkodliwi każdego przeciwnika.
Mobilność
Strv 74 nie należy do najszybszych średniaków w grze, przy prędkości maksymalnej na poziomie 45 km/h, jednak jego całkiem przyzwoity stosunek mocy do masy oraz doskonała zwrotność pozwolą Wam wyjść cało z trudnych sytuacji, jeśli taka się pojawi. Polecamy dobranie się z innymi czołgami średnimi i polowanie w grupie, aby zniwelować niektóre wady tego Szweda, takie jak nie robiący wielkiego wrażenia zakres widzenia.
Wyposażenie
Zalecana konfiguracja | ||
---|---|---|
Sugerowana konfiguracja ma na celu zrekompensowanie różnych słabych stron tego pojazdu. Mechanizm dosyłający przyspiesza powolne ładowanie, a ulepszona wentylacja i powłoka antyrefleksyjna pozwalają usprawnić małe pole widzenia.
Umiejętności załogi
Dowódca | |||
---|---|---|---|
Celowniczy | |||
Kierowca | |||
Ładowniczy |
Naprawa jest zalecana przy zaciętych walkach, a dodatkowe umiejętności poprawią ogólną efektywność czołgu, niwelując jego wady.
Ź: Portal EU
Na dom1nie jest srednio zazwyczaj 0 komentarzy pod kazdym artykulem. Jesli rykoszet wprowadzilby system dom1na to tutaj tez tak bedzie.
Olać słaby event! Nie grać!
Co za cymbał wymyślał te proponowane skille 😀
Bez kitu. Nie wiem wgl jak można rozbijać braterstwo kolejnością.
jakby się zastanowić to to jest tak uniwersalny zestaw (dla strv 74) że na wszystko można te perki dać i będzie dobrze tylko zastanawia mnie gdzie jest ten 6. zmysł arty czy coś (masz powiadomienie jak arta do ciebie strzeli) bo strv 74 jest papierowy czyli jest mokrym snem każdego arciarza, cromwell też jest papierowy ale nie aż tak i jeździ szybko (a tego o strv nie można powiedzieć)