Bitwy rankingowe sezon X: wypróbujcie nowy format!
przez Bin4r · Opublikowane
Dowódcy!
Nowy testowy sezon — Sezon X — nadchodzi do bitew rankingowych z premierą 28 czerwca. Pracując nad przyszłością tego kompetytywnego trybu, będziecie mieli okazję wypróbować kilka ważnych zmian, których celem jest uczynienie bitew rankingowych jeszcze lepszymi i przyjemniejszymi. Bardzo chcielibyśmy poznać Wasze opinie, które pomogą nam zdecydować, w jakim formacie zaprezentujemy bitwy rankingowe 2021–2022.
Przed Wami zaktualizowany format bitwy i inne ulepszenia, więc przygotujcie się na żywiołowe starcia w pojazdach X poziomu! Będziecie mieli sposobność zdobycia zupełnie nowego, ulepszonego wyposażenia oraz dyrektyw i innych przydatnych w grze rozwiązań — obligacji, dni konta premium WoT, kredytów i nie tylko. Test jest niezwykle istotny, a Wasza pomoc kluczowa, więc dołączcie do tego eksperymentu i podzielcie się swoimi opiniami!
Bitwy rankingowe sezon X
Daty sezonu
28 czerwca, 2021, 10:00 CEST do 12 lipca, 2021, 10:00 CEST (UTC+2)
Okna czasowe
Dni robocze: 14:00–02:00 CEST (UTC+2) (serwer EU)
Weekendy: 10:00–02:00 CEST (UTC+2) (serwer EU)
Bitwy rankingowe sezon X: zarys ogólny
Sezon X stanowi autonomiczne wydarzenie w grze, które odbędzie się w formacie testowym niepowiązanym z przyszłym cyklem bitew rankingowych 2021–2022. Nie zdobędziecie żetonów stopnia ani nagród rocznych, ale będziecie mieli szansę udziału i przekazania opinii, przyczyniając się w ten sposób do konkretnych decyzji odnośnie przyszłości bitew rankingowych, zdobywając jednocześnie wspaniałe nagrody w sezonie X. Dołączcie i aktywnie włączcie się w to eksperymentalne wydarzenie oraz dajcie nam znać, co o nim myślicie, wypełniając dedykowane formularze. Wasze zdanie jest dla nas ważne!
W sezonie testowym po każdej ze stron dostępnych będzie 10 zamiast 15 pojazdów. By podkreślić szczególny charakter bitew rankingowych, oparty na duchu ostrego współzawodnictwa, zmniejszyliśmy liczbę graczy na drużynę. Podniesie to znaczenie Waszych indywidualnych umiejętności i zapewni większy udział w wyniku każdej z bitew. Dodatkowo, ograniczenie liczebności graczy:
- zapewni drużynom więcej pola do manewrów i zastosowania różnych taktyk.
- zmniejszy zagęszczenie jednostek w bitwie, a wydłuży średni czas bitwy.
- podniesie wagę pracy zespołowej.
Sezon testowy potrwa dwa tygodnie, a nie, jak zwykle, trzy i zakończy się 12 lipca. Jego skrócenie spowoduje, że intensywność starć sięgnie zenitu. Znaczenie każdego zwycięstwa wzrośnie, co będzie dodatkową motywacją, by wycisnąć z siebie siódme poty i walczyć do końca w każdej bitwie!
Zmiany te wpłyną również na system doboru. W czasie trwania wydarzenia do walki można wysłać nie więcej niż 1 działo samobieżne i 2 czołgi lekkie na drużynę.
Wszystkie przedstawione zmiany uwydatnią ducha rywalizacji, który zawsze był fundamentem bitew rankingowych. Wasz wkład w zwycięstwo zespołu stanie się bardziej znaczący i wartościowy.
W sezonie X nadal możecie zdobywać punkty przepustki bitewnej.
POZYCJA W RANKINGU POBITEWNYM | ZWYCIĘSTWO | PORAŻKA/REMIS |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 7 | 5 |
Najlepsza 7 pod względem zdobytych PD | 5 | 3 |
System postępów
W sezonie X zaadaptujemy system postępów do nowego formatu i sprawimy, że będzie łatwiejszy do zrealizowania. Zredukujemy liczbę szewronów potrzebnych, by awansować po stopniach, by zakwalifikować się do lig z 102 do 94. Teraz zdobywanie nowych stopni i docieranie do nowych lig będzie przysparzało mniej problemów.
Rozkład szewronów również został dostosowany do zmienionego formatu trybu. Szewrony będą przyznawane zgodnie z poniższymi zasadami:
Do klasyfikacji sezonowej wprowadziliśmy nowe filtry, dzięki czemu teraz będziecie mogli wyszukać Waszych kolegów oraz klanowiczów, by porównywać ich wyniki z własnymi osiągami bitewnymi.
Przeprojektowany system doświadczenia roli
Zaktualizowaliśmy również system doświadczenia roli. Wszystkim rolom pojazdów nadano nowe, bardziej precyzyjne nazwy, a ich działania są teraz bardziej dopasowane do cech pojazdów i ich przeznaczenia w bitwie. Na przykład, ciężkie niszczyciele czołgów (Jagdpanzer E 100 oraz inne niszczyciele czołgów) będą musiały nie tylko blokować uszkodzenia i walczyć na wymianę PW, ale również zadawać uszkodzenia z krótkiego dystansu. Szturmowe czołgi średnie (Object 430U i inne czołgi średnie) zyskają teraz PD roli za blokowanie uszkodzeń i starć na wymianę PW.
Sezon X wprowadza również nową rolę — wszechstronnego czołgu ciężkiego. Tę rolę odegrają pojazdy takie jak Super Conqueror lub T110E5. Aby skutecznie spełniać swoją rolę, czołgi te muszą blokować, wymieniać i zadawać uszkodzenia pojazdom w ich zasięgu widzenia, po tym jak zostaną wykryte.
[/su_tabs]
Wykonywanie czynności związanych z rolą Waszego pojazdu będzie pomocne w zdobywaniu szewronów i awansowaniu do nagród sezonu. Każde skuteczne działanie, które jest zgodne z rolą, zostanie oznaczone specjalną ikoną na Waszym panelu wydarzeń ekranu bitwy.
Dokładna liczba otrzymanego doświadczenia roli jest wyświetlana w zakładce raportu szczegółowego w oknie wyników bitwy.
Misje dzienne dla różnych ról pojazdów będą dostępne zaraz po zakwalifikowaniu się do ligi. Łącznie dostępne będą trzy misje. Te specjalne misje nagrodzą Was obligacjami i dziennymi bitwami bonusowymi.
Dajcie świadectwo swojego mistrzostwa i zdobądźcie ekskluzywne nagrody!
Sezon X wyłączono z corocznego cyklu bitew rankingowych. Nie jest on powiązany z nagrodami rocznymi ani żetonami stopnia, ale oferuje inne wyjątkowe nagrody dostępne wyłącznie w tym samodzielnym wydarzeniu.
Główną nagrodę stanowi nowe ulepszone wyposażenie — ulepszona sprężarka. Jest to ulepszona wersja turbosprężarki, która sprawi, że Wasz pojazd będzie jeszcze mocniejszy. Dodatkowo, będziecie mogli zdobyć zupełnie nowe dyrektywy —zamiennik filtra paliwa. Te unikalne przedmioty są obecnie dostępne tylko w ramach nagród za ligi dla sezonu X bitew rankingowych. Oczywiście, będziecie mieć możliwość zdobycia standardowych nagród, takich jak dni konta premium WoT, dyrektywy, obligacje, kredyty oraz rezerwy osobiste.
W sezonie X nie będzie można gromadzić nowej kumulacyjnej zniżki. Natomiast będziecie mieli szansę wykorzystania Waszych wcześniejszych skumulowanych zniżek osobistych, kupując obligacje. Będziecie mogli użyć obligacji, by uzyskać przedstawione poniżej przedmioty, gdy dotrzecie już do drugiej dywizji.
PRZEDMIOT | KOSZT W OBLIGACJACH |
---|---|
VII Škoda T 45 | 12 500 |
IX Kampfpanzer 50 t | 20 000 |
Ekskluzywny styl 3D Aquilifer dla Progetto M40 mod. 65 | 10 000 |
Ekskluzywny styl 3D Żmija lewantyńska dla T-100 LT | 10 000 |
Spróbujcie swoich sił w nowym formacie i podzielcie się opinią!
Przygotujcie swoje pojazdy X poziomu, wypróbujcie wszystkie wprowadzone zmiany i podzielcie się opiniami używając specjalnych kwestionariuszy! Będą on pomocne w zrozumieniu, czy kierunek w którym podążamy jest właściwy i zadecydowaniu o tym, jaki format przybiorą bitwy rankingowe w nadchodzących sezonach. Sprawmy, by ten bazujący na rywalizacji tryb sprawiał jeszcze więcej przyjemności, więc wskakujcie do gry, oddajcie się bitwom 10 na 10 i wykorzystajcie swoją szansę na zdobycie ekskluzywnych nagród!
Życzymy powodzenia w sezonie X, Dowódcy!
Ź: Portal EU
Niezły skok na obligacje… Co im szkodziło dać zniżki jak zwykle za rozegranie 100 gier w ligach będąc w top10
A ja z innej beczki dzisiaj zagrałem 10 bitew z czego w 9 zostałem podpalony/dostałem magazyn na strzał max dwa, a no i jeszcze na eberze z 400 m chłopy potrafią trafiać z modułami przy moim max speed, więc dzięki wg za wspaniałego antycheata w grze xd.
no tak bo cheaty rng ci zmniejszają lul
No po zagraniu 20 bitew jestem zadowolony
10 vs.10 to strzal w 10 🙂
Nie ma glupich kamp, duzo wiecej teraz zalezy od indywidualnych umiejetnosci, arta uja warta w tym trybie, nie widzialem bitwy w ktorej arciarz zrobil wiecej niz 1k dmg
Ebr, szybkie HT to TOP tanki
Ja mam inne zdanie… na 20 bitew 14 to bitwy przegrane do 1 max 2 … może to zależy od szczęścia no ale, jestem rozczarowany. Trafiałem na ameby które jadą każdy w swoją stronę i giną jak boty na open. Odechciało mi się grać w tym trybie. Przez to że teraz dużo zależy od skilla i dobrego supportu jak trafisz na ameby to nic nie zrobisz w pojedynkę. Arta się zgodzę że za wiele nie znaczy 😉 Ebry robią sieczkę jak robiły.
Jakimi czołgami gracie w tym trybie jestem ciekaw 😉
w kwalifikacjach zagralem 14 kranem, 3 ebrem i 3 na 113
Ja gram głównie Obj 140 albo STB-1. Co wiecej, zrobiłem swój max dmg w życiu – 7600. Tak, wiem, dla fioleta nic wielkiego, ale ja mając 2k wn8 to jest coś 🙂
przeciez 2k wn8 to jestes juz w malym procencie najlepszych graczy, jest latwiej bo jest wiecej miejsca na granie ”mini gry” dla siebie i nikt sie nie wtraci.
Nie ma sie z czego cieszyc, nie chodzi mi o dmg tylko ogolnie.
Zapewne masz rację, na bijatyce 7×7 też grało mi się przyjemniej niż random 15×15. Ale również zasługa leży w tym, że w tych rankingówkach i bijatyce nie ma art lub jest tylko jedna :). A co do wn8 – i tak często czuję, że mogłem zagrać lepiej, podjąć lepsze decyzje 😛
zawsze można coś więcej zrobic
napisal chlop grajacy op tankami do trybu i jeszcze wmieszal w to umiejetnosci,lol, w 15vs15 rowniez duzo zalezy od umiejetnosci, jakby zwiekszyli mapy o 50% byloby podobnie a bitwy mogly by byc dluzsze.
Mi sie fajnie gra rankedy. W poprzednim sezonie krolowal 430u, ebr i arta, a teraz cisne koniem i ebrem na zmiane.
Niezaeznie od trybu i zasad rankedow ebr zawsze w mecie 😉 no troche za mocny ten pojazd jest, taka prawda. Pozostaje nim grac az usuna z gry albo dadza prawdziwego nerfa a nie 0,1 do celowania 😉
A w sklepie za obligacje nadal po staremu ;>
Jak byście w tym trybie wyłączyli pierd…y RNG i grało by się polegając na swoich umiejętnościach to wtedy bym zagrał… Pewnie nie tylko ja…
Nie gram już z miesiąc i polecam wszystkim
Po ostatnim update zapewne nie tylko Ty przestałeś grać. Gram w tą gierkę od 2011 i jeszcze tak ogromnej niechęci do niej nie czułem jak teraz 😀
Nic dziwnego, w koncu gra przestala na bezmyslnym klikanku 3 i przebijaniu takiej e3 gdzie popadnie
Zacytuję wpis kolegi z innego tematu.
„Co w tym update jest dobre?
TO NIE JEST DOBRY UPDATE> TO KOLEJNY SKOK NA KASE. WYMUSZENIE GRY GOLDEM< ZAKUPU ZŁOTA I KONTA PREMIUM> ”
Wypowiedź kolegi w samo sedno problemu z tą giereczką 😀 Nie rozumiem że ludzie którzy dziennie przy tej grze wulgaryzmami rzucają potem jak wierne psy bronią dobrego imienia WG…
„XD” tylko tak to moge skomentowac, zamiast dyskutowac na temat update to ten bezmyslnie kopiuje komentarze. Pytanie z poczatku brzmi
„Co w tym update jest dobre?”
Zamiast odpowiedziec na pytanie ktore samemu sie zadalo wypisujesz ogolniki innych rzeczy i problemow. I jak tu z kims takim dyskutowac.
Rzeczowa odpowiedź. Szacun. Zdanie „już pomijam, że perki są mało istotne” kończy jakąkolwiek próbę dyskusji. Samozaoranie. @Krytyczny Moment całkowita racja.Pzdr
W jaki niby sposób zdanie “już pomijam, że perki są mało istotne” dyskredytuje wypowiedź kolegi wyżej? Nonie nawet zgrabnie wypunktował ogromnie luki w rozumowaniu autora poprzedniego wpisu. Nie jestem „wiernym psem WG” i jeśli z uważam, że z grą dzieje się coś złego to nie wychwalam devsów. Natomiast ta aktualizacja wyszła grze zdecydowanie na duży plus. Po pierwsze, kłamstwem jest, że sytuacja z artami generalnie nie uległa zmianie i ciągle jest tak samo źle (tak właśnie kolega napisał na początku wpisu). Arty robią mniej i jest ich nawet mniej w bitwach, bo ludziom odechciewa się nimi grać (całe szczęście) Co do EBRa, kołowiec dostał nerfa, jest teraz mniej efektywną maszyną. Łatwiej jest go przebić taką lodówą, lub ogólnie z HE z chociaż przeciętną penetracją, bo pocisk nie wybucha na kółkach, tylko przelatuje dalej delikatnie tracąc penetrację i przebija pancerz właściwy. Tak, czasami pocisk HE może pleciecieć przez koło i nie trafić nawet w pancerz i mamy strzał za zero. Coś za coś. Pamiętać należy jeszcze i tym, że EBR dostał dużego nerfa do stabilizacji. Dalej kolega wspomina o 3-minutowych bitwach. I tutaj ma akurat rację, z tym nic nie zrobiono, bitwy dalej są szybkie. Następnie pisze coś o nerfie golda, nie zamierzam się tu rozpisywać. Nonie chyba dobrze wyjaśnił o co w tym chodzi. Wymiana schematów, fakt – jest dość słaba, ale powinieneś się cieszyć, że dostałeś cokolwiek. W żaden sposób nie wpływa to tak naprawdę na ogólny stan gry. I jeszcze wisienka na torcie, czyli płacz o to, że ebola i chief (s.conq, 277, 705a, E3 i wiele innych drzewkowych czołgów bazujących na pancerzu) już nie są tak podatne na HE. No i co? I bardzo dobrze, że czerwone boty używając wszystkich swoich dwóch szarych komórek nie mogą już ze swojego 60HE z trudem wymierzyć w obrys czołgu i strzelać po 400. To dopiero była patologia. Z czołgami specjalnymi jest taki problem, że stworzyły dość toksyczną metę na cw. W wocie jest jeszcze wiele do naprawienia, naprawdę wiele, ale ten patch to był krok w dobrą stronę.
no bo są, masz 3-4 przydatne perki reszta nic widocznie nie zmienia
Masz rację, nie warto robić kolejnych. Na 4 kończymy robienie załogi. Logiczne i rzeczowe. Pzdr
Polecam jeżdżenie E3 przodem a nie tyłem do wroga
Niestety WG postanowiło zepsuć też LINIE FRONTU. Nasz ulubiony youtuber 5złoty podał że na LF w tym roku będą 8t i 9t. Masakra
jedyny event warty straty czasu
Wiadomo o tym od dawna, ale nie wiadomo jak to koniec końców będzie wyglądać, może 8 będą grały z 8, a 9 z 9. Jakby nie było, +1 mm jest całkiem w porządku. No i fajnie by było w końcu wyciągnąć pojazdy nagrody na 9 tierze do czegoś sensownego.
Rankedy w wot to najgorsze co może być. Bitwy są jeszcze bardziej jednostronne niż randomy a wysyp toksycznych graczy chyba jest potrójny… Teraz wystarczy mieć w teamie z trzech debili by bitwę już przegrać z kretesem… Z każdym rokiem ta gra jest co raz gorsza…
Kolega chyba nie wie że na rankedach gra się inaczej niż na randomach, dzisiaj 24 bitewki, grało się bosko w porównaniu z poprzednimi edycjami. Arty w MM prawie nie było, miałem ja w bitwie może 3x, w formacie 10vs10 nie ma zwyczajnie sensu grać arta bo robi się mniej i jeszcze po tym delikatnym nerfie, cudo po prostu. Gra nie polega na obijaniu się po ryjach na mordowniach tak jak to się dzieje na 15v15, teamy o wiele bardziej zgrane, dogadują się na temat strategii czy to pchanie całym teamem jednej flanki czy podział na obronę bazy, do tego niezłe usprawnienia balansu, zwyczajnie wróciło mi zamiłowanie do tej gry. Jak jest tylko 10 graczy w zespole to łatwiej wygrywać jak robi się sensowne rzeczy, ma się większy wpływ na wynik i to jest w tym wszystkim najlepsze. Co ciekawe kwalifikacje były o wiele cięższe niż 3 dywizja, no ale podejrzewam że dobrzy gracze albo zaczynaja dopiero rankedy albo pną się już po dywizjach wiec stad taka sytuacja.
nie wiesz co piszesz, 15vs15 pojedynczy gracz ma bardzo duzy wplyw na wynik a wg to jeszcze zwiekszyl. Ta, rankedy staly sie szybsze, krotsze i nudniejsze. Dobra zmiana dla dobrych graczy bo szybciej wbija sobie poziomy i maja wiecej miejsca do gry ktore beda potrafic wykorzystac ale takich graczy to maly %. Ta, dla nich to przyjemna malo wymagajaca farma. Bez sensu, magazynki i szybkie pojazdy maja przewage gdy jest wiecej miejsca, najlepsi sa ci co graja ebrami ale mysla ze jest op i powinien zostac usuniety, parodia.
„Sezon iks rozpocznie się 28 lipa” Brawo dla tłumacza, który nie odróżnia June od July.
Szkoda ze tylko 1 arta na team
Jak już się pod kogoś podszywasz to przynajmniej dokładnie przepisz nick. Patologia wychodzi na powierzchnię. Niech wraca do ścieków gdzie jej miejsce.
Mogliby dać 5 art na team i wszyscy byliby szczęśliwi szczególnie ludzie co chcą w ogóle w tym trybie grać ciężkimi 😉
Kiedyś w wocie czasami było w bitwie 11 art i cztery LT. Sam miałem kilka takich bitew. Najwięcej to 13 art i po dwa LT. Nikt wtedy nie płakał. Ulubiona moja arta wtedy t S-51 waliła po 1800. Teraz artami nie gram, bo wolę HT i MT.
Kto gra artą w tym trybie XD
Ciekawe jakie mapy. Przy ograniczonej liczbie czołgów bedzie jeszcze większe znaczenie mobilności i magazynków.
Po części racja, TVP wymiata, dodałem do niego intuicje i w 4s zmieniam cały magazynek zależnie od sytuacji. Próbowałem grać progetto ale czasami nie mogłem nadążyć za sytuacja i wchodziłem w głęboki reload. Jednak lepiej wsadzić cały magazynek co 20s niż przeładowywać wszystkie pociski ponad 40.
no nie po czesci tylko w 100% a z intuicja to jest mega op i dobrym graczem, chcialo Ci się grac i farmic ludzi za darmo?, co to za wyzwanie?, niestety w ta strone coraz bardziej wot zmierza, wszystko latwiej i brak balansu miedzy czolgami.
WG bedzie sie potem chwalil liczba walk z trybu, jaki to on popularny i jaki to sukces.
Po części, bo waśnie się przekonałem że conq czy stb robią nawet lepszą robotę, z tvp miałem ścianę na 8 poziomie 3 dywizji, teraz kolejna na 2 poziomie 2 dywizji ale stb mnie dość szybko tam doprowadził.