Dyscyplina bojowa: wyłączenie bratobójczego ognia
„Zielone okręty są po naszej stronie. Nie strzelaj do nich.” Ten żart z naszego filmu instruktażowego może okazać się jednak bardzo przydatną radą dla części z naszych graczy.
Bardzo prawdopodobne, że co najmniej raz zostaliście trafieni przez torpedę sojusznika lub byliście świadkami bezczynności sojusznika w bitwie. Ten rodzaj zachowania członków drużyny może wpłynąć na to, jak bardzo cieszycie się z rozgrywki i na zepsucie zabawy. Aby zmniejszyć liczbę takich przypadków, mamy wprowadzony system zapobiegania niesportowemu zachowaniu.
Począwszy od aktualizacji 0.10.5, nie będziecie mogli zadawać uszkodzeń sojuszniczym okrętom. Oto zestawienie zmian i przypomnienie o innych istniejących zasadach.
Jak działa system?
Jeśli gracz „śpi”, strzela do sojuszników lub przedwcześnie opuszcza bitwę:
- Zobaczy ostrzeżenie opisującego jego przewinienie.
- Jego nazwa użytkownika robi się różowa.
Aby usunąć ostrzeżenie, będzie musiał rozegrać kilka bitew bez naruszenia zasad.
Jeśli gracz nie ustaje w łamaniu reguł po otrzymaniu ostrzeżenia, jego dostęp do bitew kooperacyjnych, klanowych i treningowych zostanie ograniczony na pewien czas. Jego nazwa użytkownika zmieni się na pomarańczową, lecz tylko w porcie — w bitwach nadal będzie różowa.
By znieść karę, będzie musiał rozegrać kilka bitew kooperacyjnych i przestrzegać zasad. Więcej przewinień oznacza więcej bitew kooperacyjnych.
Liczba bitew, jakie należy stoczyć, by znieść karę, jest wyświetlana w specjalnym, wyskakującym oknie w porcie.
Wciąż możecie uczestniczyć w bitwach klanowych z tym statusem. Przywódca klanu może zdecydować, czy taki gracz powinien uczestniczyć w bitwach.
Niesportowe zachowanie
Strzelanie do sojuszników
Wraz z aktualizacją 0.10.5 wyłączamy uszkodzenia sojuszników we wszystkich typach bitwy. Wpłynie to pozytywnie na rozgrywkę — gracze nie będą już mogli uszkodzić ani zniszczyć sojuszniczego okrętu.
Główne zmiany
- Nie możecie już uszkodzić lub zniszczyć sojuszniczych okrętów, wyłączyć ich modułów lub spowodować wybuchu. Taranowanie również nie zada żadnych uszkodzeń sojuszniczym okrętom.
- Jednocześnie sojusznicze okręty wciąż będą stanowić przeszkodę dla pocisków, torped i innych typów uzbrojenia.
- Ostrzeżenie o zbliżających się torpedach sojusznika zostało usunięte.
Nawet jeśli nie możecie już więcej uszkodzić sojuszniczych okrętów, trafienie ich wciąż będzie rejestrowane przez system zapobiegania niesportowemu zachowaniu. To pozwoli nam na karanie graczy, którzy umyślnie strzelają do swoich kolegów z drużyny. Tego rodzaju zachowanie koliduje z wrażeniami z gry innych Kapitanów i nie zwiększa szans na odniesienie zwycięstwa drużynowego.
- Gdy gracz trafi sojusznika dowolnym typem uzbrojenia, z wyjątkiem pocisków baterii dodatkowej, zostanie ostrzeżony o tym, że musi zaprzestać ostrzeliwania sojuszniczego okrętu.
- Jeśli gracz nie zaprzestanie strzelać do sojuszników i trafi 40 razy ten sam okręt lub 50 razy różne okręty w tej samej bitwie, otrzyma ostrzeżenie. Jego nazwa użytkownika zrobi się różowa.
- Gracz, który otrzyma ostrzeżenie, nie zdobędzie żadnych PD lub kredytów w tej bitwie.
- Po przyznaniu ostrzeżenia graczowi nakładana jest kara za bratobójczy ogień. Łamiący zasady otrzyma uszkodzenia w zamian za kolejne trafienia sojuszników. Liczba uszkodzeń zadanych przez karę za bratobójczy ogień zależy od obecnych PW łamiącego zasady i rośnie wraz z kolejnym, nowym trafieniem sojuszniczego okrętu.
- Awanturnik otrzyma normalną wartość PD i kredytów w następnej bitwie, o ile nie złamie zasad ponownie. Jeśli wciąż będzie popełniał występki, nie będzie mógł uczestniczyć w bitwach żadnego typu z wyjątkiem bitew kooperacyjnych, klanowych i treningowych, a jego nazwa użytkownika w porcie stanie się pomarańczowa.
Bierność w bitwie
Jeśli gracz jest nieaktywny w bitwie, również otrzymuje karę. Aby zapobiec karze, gracz musi spełnić co najmniej jedno z poniższych kryteriów.
Znaczniki aktywności dla krążowników, niszczycieli i pancerników
- Pokonanie pewnego dystansu. Popchnięcie nieaktywnego okrętu przez inny okręt nie jest liczone jako pokonanie dystansu.
- Uczestnictwo w zajmowaniu lub obronie stref kluczowych.
- Uszkadzanie okrętów wroga dowolnym uzbrojeniem, z wyjątkiem dział baterii dodatkowej. Uszkodzenia spowodowane taranowaniem nie są brane pod uwagę.
Znaczniki aktywności dla lotniskowców
- Uszkadzanie okrętów wroga dowolnym uzbrojeniem, z wyjątkiem dział baterii dodatkowej. Uszkodzenia spowodowane taranowaniem nie są brane pod uwagę.
- Niszczenie wrogich samolotów lub utrata własnych jednostek.
Przedwczesne opuszczenie bitwy
Jeśli gracz aktywnie uczestniczył w bitwie przez mniej niż 75% jej trwania (z powodu opuszczenia bitwy lub problemów technicznych), jest uznawany za tego, który opuścił ją przedwcześnie. Na przykład gracz walczył w bitwie przez 7,5 minuty i opuścił bitwę przed jej zakończeniem, a jego okręt nadal unosi się na wodzie. Jeśli ta bitwa trwa dłużej niż 10 minut, gracz otrzyma stosowne ostrzeżenie lub potencjalnie dostanie ostrzejszą karę, jeśli przewinił już w ten lub inny sposób.
Niestety nikt nie może się zapobiec nagłym rozłączeniem od serwera lub nieprzewidzianym sytuacjom w życiu. Jeśli gracz nie łamie zasad regularnie, prawdopodobieństwo otrzymania statusu „pomarańczowego” i ograniczenia dostępu do typów bitew jest marginalne.
System jest bardziej pobłażliwy dla tych, którzy puścili swoje stery w związku z nieprzewidzianymi sytuacjami. Niemniej jednak dotkliwie wymierzy karę tym, którzy umyślnie i wielokrotnie złamią zasady. Dzięki systemowi zapobiegania niesportowemu zachowaniu bitwy w World of Warships staną się bardziej komfortowe dla wszystkich graczy, którzy trzymają się zasad i walczą o zwycięstwo.
Szanujmy innych graczy i ich czas! Powodzenia w bitwie, Kapitanowie!
Ź: WoWS EU