Biuletyn deweloperów do aktualizacji 0.10.5
WAŻNE! Aktualizacja jest wciąż w fazie testów, więc informacje zawarte w biuletynie są umowne i odzwierciedlają stan gry na czas jego publikacji. Niektóre zmiany i nowe funkcje mogą zostać ostatecznie całkowicie usunięte bądź wprowadzone w zupełnie innej formie do czasu wprowadzenia aktualizacji. Zrzuty ekranu, konkretne wartości i szczegóły mechanik w grze niekoniecznie znajdą swoje odzwierciedlenie w ostatecznej wersji gry po wydaniu aktualizacji.
Uwaga: nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą różnić się od tych na serwerze zwykłym.
Wielka bitwa
Czeka na Was nowy, tymczasowy typ bitwy — wielka bitwa — a jej cechą szczególną jest obecność superpancerników. Zniszczenie legendarnego pancernika Yamato przez lotniskowce było zapowiedzią dominacji lotnictwa w wojnach na morzu. Superpancerniki to okręty, które mogły zaistnieć, gdyby okrętownictwo rozwijało się dalej w kierunku, zgodnie z którym główna artyleria byłaby decydującym czynnikiem w bitwach.
W wielkiej bitwie dostępne będą dla Was dwa superpancerniki:
- Satsuma to projekt powstały w oparciu o Yamato, którego główne uzbrojenie stanowiły działa kal. 510 mm w czterech podwójnych wieżach.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
- Hannover to wersja projektu H-42 z działami kal. 483 mm w czterech podwójnych wieżach i artylerią dodatkową złożoną z dział uniwersalnych kal. 128 mm.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Rzeczy, które warto wiedzieć
- Format bitew to 9 na 9, okrętami IX–X poziomu, w tym superpancernikami. Ograniczenia: nie więcej niż trzy superpancerniki na drużynę.
- Gdy aktualizacja 0.10.5 zostanie wprowadzona, otrzymacie możliwość wypożyczenia okrętów Satsuma i Hannover.
- Żeby wejść do bitwy dowodząc superpancernikiem, konieczny będzie nowy zasób tymczasowy — raporty wywiadu. Weźcie udział w wielkich bitwach grając okrętami z poziomów IX–X, żeby zdobyć nowy zasób tymczasowy.
- Do nagród zaliczyć można jednorazowe kamuflaże „Deformujący”, pamiątkową flagę i naszywkę Wielka bitwa.
Ogień korygujący
Do superpancerników dodany został nowy element mechaniki — ogień korygujący. Każda salwa, która trafia w namierzony cel lub spada blisko niego, wypełnia wskaźnik ognia korygującego. Gdy tylko wskaźnik się zapełni, niektóre cechy okrętu zostaną tymczasowo wzmocnione. Satsuma otrzymuje premię do celności głównej baterii, a Hannover premię do zasięgu i celności dział dodatkowych.
Premie mogą być zastosowane nieograniczoną ilość razy w trakcie pojedynczej bitwy. Jeśli okręt przez jakiś czas nie będzie strzelać, postępy w zapełnianiu wskaźnika zostaną wyzerowane.
Dzięki nowej mechanice okręt można wzmocnić bezpośrednio w bitwie, ale żeby wykorzystać tę funkcję w pełni, należy planować swoje działania i rozważnie dobierać pozycję. Dzięki temu rozgrywka będzie bardziej interesująca i różnorodna.
Uszkodzenia zadane sojusznikom
W wersji 0.10.5 wyłączamy możliwość zadania uszkodzeń sojusznikom. Wpłynie to pozytywnie na rozgrywkę — sojusznicy nie będą już mogli uszkodzić ani zniszczyć Twojego okrętu.
Główne zmiany
- Nie można już uszkodzić sojuszników, poważnie uszkodzić ich modułów, wywołać eksplozji ani zniszczyć. Nie można im także zadać uszkodzeń przez taranowanie.
- Wszystkie rodzaje uzbrojenia nadal jednak będą trafiać w sojuszników. Na przykład nadal nie będzie można trafić torpedami w przeciwnika znajdującego się za sojusznikiem.
- Teraz będziemy wystosowywać ostrzeżenia za niesportowe zachowanie po kilkukrotnym trafieniu sprzymierzonych okrętów dowolnym rodzajem uzbrojenia, z wyjątkiem trafień artylerią dodatkową. Będziecie otrzymywać ostrzeżenie za niesportowe zachowanie tylko wtedy, gdy traficie sprzymierzone okręty torpedami lub pociskami głównej baterii przynajmniej 15 razy.
- Jeśli nadal będziecie łamać zasady, zostaniecie wykluczeni ze wszystkich rodzajów bitew z wyjątkiem bitew kooperacyjnych, klanowych i treningowych.
- Ponadto, nie będziecie zdobywać żadnych kredytów ani PD za bitwy, w których otrzymacie ostrzeżenie za zaatakowanie swoich sojuszników. Jeśli w kolejnych bitwach przestrzegać będzie zasad, będziecie normalnie otrzymywać wszystkie należne zasoby.
- Uszkodzenia, które okręt otrzymuje w ramach kary za uszkadzanie sojuszników, będą teraz rosły z każdym kolejnym trafieniem w okręt sojusznika.
- Efekty kamery towarzyszące odnoszeniu uszkodzeń nie będą aktywowane, gdy okręt zostanie trafiony przez sojusznika.
- Ostrzeżenie o sojuszniczych torpedach również zostało usunięte, ponieważ nie zadają już one uszkodzeń.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Uszkodzenia sojuszników zostały wyłączone we wszystkich typach bitew.
Zmiany w samolotach szturmowych
W aktualizacji 0.10.5 zmienia się mechanika strzelania rakietami. Samoloty szturmowe będą teraz strzelały karabinami maszynowymi małego kalibru przed atakiem. Nie spowoduje to uszkodzeń, ale pokaże gdzie dokładnie trafią rakiety. Informacja ta, wraz z wydłużonym czasem ataku, pomoże kapitanom zwrotnych okrętów, głównie niszczycieli, wykonywać uniki w celu zmniejszenia potencjalnych uszkodzeń.
Zmiana zostanie wprowadzona dla samolotów szturmowych wszystkich lotniskowców.
Pozostałe zmiany
Dodano nową nację — Holandię. Holenderska gałąź krążowników, która jest aktualnie testowana, zostanie do niej przeniesiona po wprowadzeniu wersji 0.10.6. Trafi do niej także okręt Friesland.
Rozbudowaliśmy funkcję punktów rekrutacyjnych. Staną się teraz bardziej wszechstronnym zasobem, który można zdobyć poprzez uczestnictwo w rozmaitych aktywnościach. Będzie je można wymieniać na rzadkie i wartościowe przedmioty.
- Punkty rekrutacyjne zostały przemianowane na żetony społeczności.
- Żetony będzie można zdobyć uczestnicząc w programie Stacji rekrutacyjnej, w aktywnościach na serwerze testu publicznego, za oglądanie oficjalnych streamów World of Warships i w trakcie rozmaitych aktywności regionalnych oraz globalnych.
- Żetony społeczności można wydać na różne przedmioty w Zbrojowni: okręty, kontenery, stałe i jednorazowe kamuflaże, pamiątkowe flagi i inne nagrody.
Zmieniliśmy sortowanie i filtry w sekcji „Okręty” w Zbrojowni. Dzięki temu nawigacja będzie łatwiejsza i pozwoli na szybsze znalezienie właściwych okrętów.
- Okręty zostały pogrupowane w zestawy tematyczne.
- Można je teraz posortować według rozmaitych kryteriów — np. ceny albo nazwy.
- W filtrach można teraz określić przedział cenowy dla danego zasobu.
- Dodano także filtr pozwalający wybrać okręty ze zniżką.
Zmieniliśmy wygląd ulepszeń w zakładce Wyposażenie.
- Teraz w każdym miejscu pojawia się pełna lista ulepszeń dostępnych do zakupu.
- Natomiast z zakładki Wyposażenie w Porcie można teraz przejść bezpośrednio do Zbrojowni, aby kupić specjalne lub unikalne ulepszenia.
- Zaktualizowaliśmy sortowanie ulepszeń.
- Do okna statusu zakupu dodaliśmy przycisk pozwalający na powrót to zakładki Wyposażenie.
Ź: WoWS EU