Bitwy rankingowe. Sezon X
przez Bin4r · Opublikowane
Prosto z polskiego kanału World of Tanks na YouTube. Przyjemnego oglądania! 😉
Sezon X rozpoczyna się 28 czerwca. Jest to sezon testowy, prezentujący nowy format bitew i inne zmiany. Każdy gracz będzie miał sposobność na wypróbowanie nowych funkcji oraz mieć wpływ na dalszy rozwój trybu. Czy walki toczone będą 10 na 10, czy 15 na 15 graczy? Wasze uwagi oraz aktywność zdecydują o formacie trybu w nadchodzących sezonach.
Dowódcy!
Nowy testowy sezon — Sezon X — nadchodzi do bitew rankingowych z premierą 28 czerwca. Pracując nad przyszłością tego kompetytywnego trybu, będziecie mieli okazję wypróbować kilka ważnych zmian, których celem jest uczynienie bitew rankingowych jeszcze lepszymi i przyjemniejszymi. Bardzo chcielibyśmy poznać Wasze opinie, które pomogą nam zdecydować, w jakim formacie zaprezentujemy bitwy rankingowe 2021–2022.
Przed Wami zaktualizowany format bitwy i inne ulepszenia, więc przygotujcie się na żywiołowe starcia w pojazdach X poziomu! Będziecie mieli sposobność zdobycia zupełnie nowego, ulepszonego wyposażenia oraz dyrektyw i innych przydatnych w grze rozwiązań — obligacji, dni konta premium WoT, kredytów i nie tylko. Test jest niezwykle istotny, a Wasza pomoc kluczowa, więc dołączcie do tego eksperymentu i podzielcie się swoimi opiniami!
Bitwy rankingowe sezon X
Daty sezonu
28 czerwca, 2021, 10:00 CEST do 12 lipca, 2021, 10:00 CEST (UTC+2)
Okna czasowe
Dni robocze: 14:00–02:00 CEST (UTC+2) (serwer 201)
Weekendy: 10:00–02:00 CEST (UTC+2) (serwer 201)
Bitwy rankingowe sezon X: zarys ogólny
Sezon X stanowi autonomiczne wydarzenie w grze, które odbędzie się w formacie testowym niepowiązanym z przyszłym cyklem bitew rankingowych 2021–2022. Nie zdobędziecie żetonów stopnia ani nagród rocznych, ale będziecie mieli szansę udziału i przekazania opinii, przyczyniając się w ten sposób do konkretnych decyzji odnośnie przyszłości bitew rankingowych, zdobywając jednocześnie wspaniałe nagrody w sezonie X. Dołączcie i aktywnie włączcie się w to eksperymentalne wydarzenie oraz dajcie nam znać, co o nim myślicie, wypełniając dedykowane formularze. Wasze zdanie jest dla nas ważne!
W sezonie testowym po każdej ze stron dostępnych będzie 10 zamiast 15 pojazdów. By podkreślić szczególny charakter bitew rankingowych, oparty na duchu ostrego współzawodnictwa, zmniejszyliśmy liczbę graczy na drużynę. Podniesie to znaczenie Waszych indywidualnych umiejętności i zapewni większy udział w wyniku każdej z bitew. Dodatkowo, ograniczenie liczebności graczy:
- zapewni drużynom więcej pola do manewrów i zastosowania różnych taktyk.
- zmniejszy zagęszczenie jednostek w bitwie, a wydłuży średni czas bitwy.
- podniesie wagę pracy zespołowej.
Sezon testowy potrwa dwa tygodnie, a nie, jak zwykle, trzy i zakończy się 12 lipca. Jego skrócenie spowoduje, że intensywność starć sięgnie zenitu. Znaczenie każdego zwycięstwa wzrośnie, co będzie dodatkową motywacją, by wycisnąć z siebie siódme poty i walczyć do końca w każdej bitwie!
Zmiany te wpłyną również na system doboru. W czasie trwania wydarzenia do walki można wysłać nie więcej niż 1 działo samobieżne i 2 czołgi lekkie na drużynę.
Wszystkie przedstawione zmiany uwydatnią ducha rywalizacji, który zawsze był fundamentem bitew rankingowych. Wasz wkład w zwycięstwo zespołu stanie się bardziej znaczący i wartościowy.
W sezonie X nadal możecie zdobywać punkty przepustki bitewnej.
POZYCJA W RANKINGU POBITEWNYM | ZWYCIĘSTWO | PORAŻKA/REMIS |
---|---|---|
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD | 7 | 5 |
Najlepsza 7 pod względem zdobytych PD | 5 | 3 |
System postępów
W sezonie X zaadaptujemy system postępów do nowego formatu i sprawimy, że będzie łatwiejszy do zrealizowania. Zredukujemy liczbę szewronów potrzebnych, by awansować po stopniach, by zakwalifikować się do lig z 102 do 94. Teraz zdobywanie nowych stopni i docieranie do nowych lig będzie przysparzało mniej problemów.
Rozkład szewronów również został dostosowany do zmienionego formatu trybu. Szewrony będą przyznawane zgodnie z poniższymi zasadami:
Do klasyfikacji sezonowej wprowadziliśmy nowe filtry, dzięki czemu teraz będziecie mogli wyszukać Waszych kolegów oraz klanowiczów, by porównywać ich wyniki z własnymi osiągami bitewnymi.
Przeprojektowany system doświadczenia roli
Zaktualizowaliśmy również system doświadczenia roli. Wszystkim rolom pojazdów nadano nowe, bardziej precyzyjne nazwy, a ich działania są teraz bardziej dopasowane do cech pojazdów i ich przeznaczenia w bitwie. Na przykład, ciężkie niszczyciele czołgów (Jagdpanzer E 100 oraz inne niszczyciele czołgów) będą musiały nie tylko blokować uszkodzenia i walczyć na wymianę PW, ale również zadawać uszkodzenia z krótkiego dystansu. Szturmowe czołgi średnie (Object 430U i inne czołgi średnie) zyskają teraz PD roli za blokowanie uszkodzeń i starć na wymianę PW.
Sezon X wprowadza również nową rolę — wszechstronnego czołgu ciężkiego. Tę rolę odegrają pojazdy takie jak Super Conqueror lub T110E5. Aby skutecznie spełniać swoją rolę, czołgi te muszą blokować, wymieniać i zadawać uszkodzenia pojazdom w ich zasięgu widzenia, po tym jak zostaną wykryte.
Mocno opancerzone pojazdy, które mogą skutecznie wymieniać punkty wytrzymałości i powstrzymać natarcie wroga, pozostając na granicy linii ofensywy.
Działania typowe dla roli:
- Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
- Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
Niemcy | Pz.Kpfw. VII
Maus E 100 |
Japonia | Type 5 Heavy |
ZSRR | ST-II
IS-4 Object 705A |
Pojazdy o dobrej mobilności i solidnym pancerzu, które czynią je skutecznymi zarówno na pierwszej linii ataku w walce pozycyjnej na bliskim dystansie, jak i w czasie manewrów oskrzydlających.
Działania typowe dla roli:
- Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
- Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
ZSRR | IS-7
Object 277 |
Chiny | WZ-111 model 5A
113 |
Polska | 60TP Lewandowskiego |
Wielozadaniowe czołgi, które można łatwo dostosować do każdej sytuacji bojowej.
Działania typowe dla roli:
- Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
- Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
USA | T110E5 |
Francja | AMX M4 mle. 54 |
Wielka Brytania | Super Conqueror |
Pojazdy ze świetnymi działami, których skuteczne zastosowanie wymaga spełnienia określonych warunków. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Działania typowe dla roli:
- Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
- Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
USA | T57 Heavy Tank |
Francja | AMX 50 B |
Szwecja | Kranvagn |
Włochy | Rinoceronte |
Pojazdy z przyzwoitym pancerzem, który sprawia, że najlepiej nadają się do walki w zwarciu i z ciężkimi czołgami.
Działania typowe dla roli:
- Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
- Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
ZSRR | Object 430U |
Niemcy | E 50 Ausf. M |
Zbalansowane pojazdy zdolne do wykonywania szerokiej gamy zadań bojowych. Z łatwością dostosowują się do specyfiki mapy i sytuacji taktycznej.
Działania typowe dla roli:
- Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
- Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
ZSRR | Object 140
T-62A |
USA | M48A5 Patton |
Wielka Brytania | Centurion Action X |
Chiny | 121 |
Japonia | STB-1 |
Szwecja | UDES 15/16 |
Pojazdy z doskonałymi działami oraz słabym pancerzem, które wykazują skuteczne działanie na długich dystansach.
Działania typowe dla roli:
- Zadawanie uszkodzeń z dalekiego zasięgu.
- Wykrywanie pojazdów przeciwnika.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
ZSRR | K-91 |
Niemcy | Leopard 1 |
Francja | AMX 30 B |
Polska | CS-63 |
Pojazdy ze świetnymi działami, których skuteczne zastosowanie wymaga spełnienia określonych warunków. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Działania typowe dla roli:
- Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
- Wykrywanie pojazdów przeciwnika.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
Francja | Bat.-Châtillon 25 t |
Czechosłowacja | TVP T 50/51 |
Włochy | Progetto M40 mod. 65 |
Pojazdy o niskiej mobilności, ale solidnym przednim pancerzu. Wykazują się wysoką wydajnością, walcząc na liniach frontu.
Działania typowe dla roli:
- Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
- Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
ZSRR | Object 268 Version 4 |
Niemcy | Jagdpanzer E 100 |
USA | T110E3
T110E4 |
Wielka Brytania | FV217 Badger |
Chiny | WZ-113G FT |
Niszczyciele czołgów z uśrednionymi charakterystykami, które są równie skuteczne z każdej odległości.
Działania typowe dla roli:
- Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
- Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
ZSRR | Object 268 |
Pojazdy ze słabym pancerzem, ale przyzwoitymi działami, które w większości sytuacji bojowych sprawdzą się w taktykach polegających na zasadzkach.
Działania typowe dla roli:
- Zadawanie uszkodzeń z dalekiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
Niemcy | Grille 15 |
Szwecja | Strv 103B |
Pojazdy ze świetnymi działami, których skuteczne zastosowanie wymaga spełnienia określonych warunków. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Działania typowe dla roli:
- Zadawanie uszkodzeń z bliskiego i średniego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
Francja | AMX 50 Foch B |
Wielka Brytania | FV4005 Stage II |
Szybkie i zwrotne pojazdy, które mogą zarówno wykrywać, jak i powodować uszkodzenia podczas wykonywania manewrów oskrzydlających.
Działania typowe dla roli:
- Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
- Wykrywanie pojazdów przeciwnika, przy pozostaniu niewykrytym.
- Wykrywanie pojazdów przeciwnika.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
ZSRR | T-100 LT |
Niemcy | Rheinmetall Panzerwagen |
USA | XM551 Sheridan |
Francja | AMX 13 105 |
Wielka Brytania | Manticore |
Chiny | WZ-132-1 |
Pojazdy o wybitnej dynamice, których skuteczne zastosowanie zależy od mapy lub sytuacji taktycznej.
Działania typowe dla roli:
- Wykrywanie pojazdów przeciwnika.
- Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
- Asystowanie w niszczeniu pojazdów nieprzyjaciela.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
Francja | Panhard EBR 105 |
Wsparcie ataków sojuszników z dużego dystansu. Pojazdy pomocnicze, których skuteczność zwykle zależy od sytuacji bojowej i działań drużyn.
Działania typowe dla roli:
- Wspieranie w zadawaniu uszkodzeń poprzez ogłuszanie pojazdów przeciwnika.
- Ogłuszenie dwóch lub więcej pojazdów przeciwnika jednym strzałem.
- Uszkadzanie dział samobieżnych.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu | Pojazdy |
---|---|
ZSRR | Object 261 |
Niemcy | G.W. E 100 |
USA | T92 HMC |
Francja | Bat.-Châtillon 155 58 |
Wielka Brytania | Conqueror Gun Carriage |
Wykonywanie czynności związanych z rolą Waszego pojazdu będzie pomocne w zdobywaniu szewronów i awansowaniu do nagród sezonu. Każde skuteczne działanie, które jest zgodne z rolą, zostanie oznaczone specjalną ikoną na Waszym panelu wydarzeń ekranu bitwy.
Dokładna liczba otrzymanego doświadczenia roli jest wyświetlana w zakładce raportu szczegółowego w oknie wyników bitwy.
Misje dzienne dla różnych ról pojazdów będą dostępne zaraz po zakwalifikowaniu się do ligi. Łącznie dostępne będą trzy misje. Te specjalne misje nagrodzą Was obligacjami i dziennymi bitwami bonusowymi.
Dajcie świadectwo swojego mistrzostwa i zdobądźcie ekskluzywne nagrody!
Sezon X wyłączono z corocznego cyklu bitew rankingowych. Nie jest on powiązany z nagrodami rocznymi ani żetonami stopnia, ale oferuje inne wyjątkowe nagrody dostępne wyłącznie w tym samodzielnym wydarzeniu.
Główną nagrodę stanowi nowe ulepszone wyposażenie — ulepszona sprężarka. Jest to ulepszona wersja turbosprężarki, która sprawi, że Wasz pojazd będzie jeszcze mocniejszy. Dodatkowo, będziecie mogli zdobyć zupełnie nowe dyrektywy —zamiennik filtra paliwa. Te unikalne przedmioty są obecnie dostępne tylko w ramach nagród za ligi dla sezonu X bitew rankingowych. Oczywiście, będziecie mieć możliwość zdobycia standardowych nagród, takich jak dni konta premium WoT, dyrektywy, obligacje, kredyty oraz rezerwy osobiste.
W sezonie X nie będzie można gromadzić nowej kumulacyjnej zniżki. Natomiast będziecie mieli szansę wykorzystania Waszych wcześniejszych skumulowanych zniżek osobistych, kupując obligacje. Będziecie mogli użyć obligacji, by uzyskać przedstawione poniżej przedmioty, gdy dotrzecie już do drugiej dywizji.
PRZEDMIOT | KOSZT W OBLIGACJACH |
---|---|
VII Škoda T 45 | 12 500 |
IX Kampfpanzer 50 t | 20 000 |
Ekskluzywny styl 3D Aquilifer dla Progetto M40 mod. 65 | 10 000 |
Ekskluzywny styl 3D Żmija lewantyńska dla T-100 LT | 10 000 |
Spróbujcie swoich sił w nowym formacie i podzielcie się opinią!
Przygotujcie swoje pojazdy X poziomu, wypróbujcie wszystkie wprowadzone zmiany i podzielcie się opiniami używając specjalnych kwestionariuszy! Będą on pomocne w zrozumieniu, czy kierunek w którym podążamy jest właściwy i zadecydowaniu o tym, jaki format przybiorą bitwy rankingowe w nadchodzących sezonach. Sprawmy, by ten bazujący na rywalizacji tryb sprawiał jeszcze więcej przyjemności, więc wskakujcie do gry, oddajcie się bitwom 10 na 10 i wykorzystajcie swoją szansę na zdobycie ekskluzywnych nagród!
Życzymy powodzenia w sezonie X, Dowódcy!
Ź: Portal EU
Czyli znowu nie dopuszczą czołgów specjalnych? Bez sensu, nie po to wbijałem ebolke, 260 i chiefa żeby się kurzyły w garażu. Na szczęście będzie grane ebrem..
Mozesz grac na randomie i farmic pomidorów swoim niezniszczalnym op czolgiem
jakie niezniszczalne? salwa HaEków + trochę golda i te zabaweczki wracają do garażu po 2min bitwy
Spokojnie juz niedlugo nerf haekow I bedziesz bil w ebolke i czipstejna zamiast po 200 to po 20, kacperki beda sie mogli dowartosciowac
I bardzo dobrze. Po co masz grać pojazdami psującymi balans ?
No nareszcie fioletowe turbo. Jeszcze HP fioletowe i CVS a reszta modułów bez znaczenia bo są bez sensu
No a sklep za obligacje pozostaje ten sam ;P
Ten tryb to totalna porażka.. Wszyscy „PRO” siedzą w bazie i nosa z krzaka nie pokażą żeby nie oberwać. Jak przyatakujesz żaden nie pomoże .. w dodatku to nie rankedy tylko arty party. Ten tryb to powinien byc bez klikerów albo 7×7
Co do formatu trudno się wypowiadać. Na pewno zwiększanie liczby rozdawanych szewronów przyśpieszy postęp. Na plus również możliwość porównywania wyników ze znajomymi i klanowiczami
Arty i kółkowce powinny w ogóle zniknąć z tego trybu. To samo przydzielanie szewronów powinno całkowicie się zmienić – coś bardziej liczone całościowo jako wkład w bitwę i na jej podstawię dystrybucję szewronów, a nie, że nic nie zrobiłeś, jesteś w wygranej i bez zmian w szewronach, a ktoś po przeciwnej stronie coś zrobił, ale nie pykło i traci. Traktowanie każdego po równo, niezależnie od ostatecznego wyniku, powinno już być dawno wprowadzone. A tak to ogólnie zmiany wydają się ciekawe.
Krzysiu z tymi szewronami to się zgodze bo jest tak jak piszesz, arty i kołowe w tym trybie bym ograniczył a najgorsze są kołowce niewiesz kiedy a już za tobą i wali Z OB
3 turbo za wejście do złotej, oj trzeba przejść przez tę katorgę chyba…
uprasza się idiotów o niegranie artylerią
Nieważne, w jakiej lidze będziesz 1 dostajesz tylko.
to słabo, w takim razie schemat wprowadza w błąd
Fajna sprawa, szkoda tylko ze nie dali do wyboru wyposażenia za wejście do lig
Może jeszcze frytki do tego?
Mocno solone poproszę 🙂 osobiście wolałbym różowe wyposażenie z nagród do wyboru niż to ;p
co prawda fioletowe demontuje się za golda, ale i tak masz 1 proc. większy bonus niż różowe po ulepszeniu
Fioletowe demontuje się za 200 obli.
Frytki i dwa kebsy POPROSZE
Uguem jako nagroda powinna być butelka nitro. Przepraszam że tak powiedziałem
Dobre zmiany ograniczenie ***** i dodanie 10vs10
10 vs 10 to akurat bezsens, wygra team który się nie rozdzieli i zrobi push jedną stroną. Co do ograniczeń art i lightów to tak, na +
Dzień dobry państwu kochani moi. Skoro dodadzą bitwy 10×10 to będzie sie lepiej grało sie.
Bo za raz dadzą 5 na 5, po tym 3 na 3 aż będą rankingowe 1 na 1
Gdyby nie fakt, że ludzie w bitwach rankingowych zbyt często lamią, kampią i gdzies mają drużynę, tak ten tryb byłby dużo ciekawszy. Często odnosi się wrażenie, że w grze uczestniczy banda botów.
Lepiej 15 na 15 co by sie artą łatwiej grało
Artą się za prosto gra na rankedach. Ja staram się nią nie grać, ale jak nie idzie to wejdę na artę i mam pewne sewrony na zwycięstwie, a rzadko tracę na porażkach.
Na ostatnich rankedach mimo 7 porażek z rzędu dopiero na himmlu stracilem 1 szewron, a na otwartych mapach bardzo czesto mam 2 sewrony w przypadku zwycięstwa. Uważam więc że format 10 vs 10 dobrze zrobi artom i nie będzie to już sposób na free szewrony, a przynajmniej nie tak dobry.
Precz z artyleryjskimi *******