Filmowy przewodnik po Wyposażeniu 2.0: Wyjaśniamy mechanikę
Powłoka antyrefleksyjna lub układ widzenia dowódcy? Siatka kamuflażowa lub cichy układ wydechowy? Ulepszony mechanizm obracania lub stabilizator pionowy? Które wyposażenie wybrać uwzględniając typ pojazdu i własny styl gry? Odpowiedzi na wszystkie pytania z forum i czata gry dowiecie się z nowego odcinka programu „Jak to działa”. …I nawet na te pytania, których nie zadaliście. Na przykład, jak przetrwać atak szalonych ciężarków i jaką muzykę woli załoga Bat.-Châta. Tak, to też ważne. Miłego oglądania i powodzenia na polach bitew!
Wyposażenie 2.0 uległo sporym zmianom w porównaniu ze starszą wersją. Uprościliśmy wybór i użytkowanie całego wyposażenia, wprowadziliśmy większą różnorodność obecnego (w tym różne modyfikacje wykorzystywane przez graczy) i zwiększyliśmy przystępność jego cen dla niskich i średnich poziomów.
Opracowaliśmy przekrój zmian zastosowanych w obecnym wyposażeniu oraz zasad konwersji, a teraz mamy dla Was filmowy przewodnik, w którym znajdziecie jeszcze więcej szczegółów związanych z nową mechaniką. Teraz możecie zanurzyć się w World of Tanks, mając pełną świadomość, jak wprowadzone zmiany wpłyną na Waszą rozgrywkę.
Rozumiem WG ze chcąc przyciągnąć do gry jak najwięcej ludzi musieli zrobić kwadratową klasę specjalnej troski odpowiednią dla 7 letnich dzieci i wioskowych przygłupów których przerasta zrobienie 2 strzałów w grze, ale mogli by ograniczyć liczbę klikających pomidorów do jednego na bitwę.
Słabi gracze na wysokich poziomach to główna przyczyna szybkich bitew i niezbalansowanego mm. Kupują czołgi premium i przechodzą przez schematy mimo że nie znają podstaw.taki pomidor robi w bitwie 0 albo 1 strzał. Psują balans i fun z gry innym. Powinni sie uczyć grać na poziomach 1-5. Kilka lat temu granie na X czy nawet VIII zobowiązywało a teraz sa tam pomidory które nie znają map i taktyk.
W pełni się zgadzam. Dziwnym trafem najciekawsze powtórki z bitew na YT to te gdzie nie ma artylerii. Ciekawe dlaczego?
Podobnie jak ty wolę mieć max jedną artylerię na bitwę niż tak jak jest teraz i liczyć, że może raz na 100 bitew trafi się taka gdzie nie ma żadnej…
Wchodzi załoga 2.0, nerf OB, to arta dostanie po 4 literach…
Watpie by osłabili arte. Nie mow hop bo nawet testu publicznego nie było wiec wszystko moze sie zdarzyć. Zaloga 2,0 to jest zlo mam nadzieje ze nie wejdzie bo inaczej to ja chce rekompensatę za stracony czas na szkolenie multum zalog oraz uposleszonych crew members przychodząc z 5 zalogantow na 6. Np z 9t na 10t itd.
Problem w tym że kiedyś, lata temu żeby „zrobić” x tier trzeba było się mocno napocić, a wbijanie trwało miesiącami i suma sumarum chcąc nie chcąc musiałeś się nauczyć grać, średni poziom wyszkolenia na x tierach był minimalny. W dzisiejszych zacnych czasach wbicie x tiera to łatwizna z dopalaczami, schematami itp. WG wie że mając dychę pasowało by mieć konto premium bo szybko się srebro kończy i w tą drogę idzie, wszystko dla wszystkich, a pomidorki myśla że mając topowy tier będąc stać i tylko cyk cyk fragi łapać. Niestety realia są inne a dodając do tej rzeszy czerwonych x tierów totalnie z pupy wyjęte kołowce mecze są tak nieprzewidywalne i szybkie
Większym problemem jest niedostosowanie MM do obecnych realiów w grze. To, że teraz X wbijasz w tydzień też ma wpływ, ale żeby mieć schematy, wolne doświadczenie, „dopałki” to też trzeba być graczem ze stażem. Świeży gracz, który nigdy nie grał w WOT i nie ma wiedzy o wszystkich aspektach gry nie wbije X w tydzień. To, że WG zdecydowało się przyśpieszyć czas potrzebny do wbicia X jest efektem tego, że teraz masz X linii i X dziesiątych tierów. Ciągle wchodzą też nowe. Kiedyś były praktycznie trzy podstawowe linie i to wszystko. Jak zaczynałem grać, 9 lat temu to wybierało się między IS7, a Mausem.
Problemem jest MM, który nie rozróżnia klasy kołowców od lightów. W mojej opinii czołgi z nagród też powinny być rozróżniane przez MM. Szybkie bitwy wynikają najczęściej z tego powodu, że przed startem bitwy patrząc na składy jesteś w stanie osądzić kto wygra bitwę z skutecznością 85%. W jednej drużynie masz Chieftaina i Ebole plus dwa EBR w plutonie, a w drugim Type 5, IS-4 i sheridana plus rhm. Kto ma większe szanse? Czołgów z nagród jest już tyle, że mogą być spokojnie ujęte w MM. Podobnie jak kołowce, zwłaszcza że ma wejść kolejna ich linia. Wyrównane drużyny pod względem składu to klucz do wydłużenia bitew. Słabi gracze są, byli i będą i tego nic nie zmieni. Jak spojrzysz na dane z serwera to 75% to gracze słabi… od czerwonego do żółtego.
A pomopowanie DPM’u ( globalnie jak i poprzez ulepszone wyposażenie) dodawanie kolejnych magazynków nie przyspiesza bitew? Jakoś szybkie bitwy to nie jest problem tylko X tierów.
Sam DPM maszyny bitwy nie wygrywa, trzeba go potrafić jeszcze wykorzystać. Który, ostatnio dodany magazynek okazał się „game changerem?” Progetto X tieru jest statystycznie gorsze od starego obj 140 czy E50M. Podobnie Progetto VIII premium, na którym gracze robią mniej niż na T44-100, Lisie, Obj 274 czy Lansenie.
Jakby było tak jak mówisz, to najlepsze czołgi to by były te z najlepszym DPM, a wśród HT VIII tieru jedne z najlepszych maszyn to WZ-111 i Defender, które nie mają najlepszego DPMu.
Zgadzam się z Tobą, najlepszy przykład ebr’y vs lighty. Przykład, auto celownik gdy light Cię okrąża, Ty obracasz się wokół osi,skupienie jest, trafiasz. Gdy ebr kołuje wokół Ciebie pomimo skupienia nie trafisz, automatyczny celownik nie ma wyprzedzenia na te kolowce, w młynku z ebr musisz celować recznie pomimo najbliższej odległosci. Po drugie primo one jadąc na pełnej ******* z połowy mapy na auto aimie trafiają prawie w 100%, gdzie tu logika. Wiem że WG realiów nie oddaje ale to jest kabaret. Dziesiątki lat historii ulepszeń broni pancernej to ślepy zaułek, mogli w kołowe inwestować
Kołowce deklasują lighty. Zmieniły całkowicie grę i wyparły taktykę na „pasywnego” spota. Teraz jak grasz t100lt i w przeciwnej drużynie masz dwa EBR to nie masz dla siebie typowego miejsca na takiej mapie jak np. Malinówka. Drużyna się na Ciebie wścieka, że nie spottujesz, a nie mogą zrozumieć że z każdego krzaka zostajesz wykryty przez szarżujące kołowce… Taka bitwa kończy się przeważnie wynikiem 15:3. Jeszcze do niedawna T100lt to był mój jeden z ulubionych czołgów, a obecnie go sprzedałem bo granie nim to już nie jest to samo i poszedł w odstawkę kosztem EBR.
Ogólnie nie mam nic przeciwko dodaniu kołowców, ale mechanika gry i MM nie została pod to odpowiednio przygotowana. Po nerfie kołowców już nie są aż tak irytujące jak wcześniej i teraz wymagają większego skilla.
Zastosowanie kołowców w grze nie ma nic wspólnego z rzeczywistością czy historią. Tak samo jak granie artylerią, która ma celownik z „satelity” i jest w stanie trafić czołg prosto w punkt na drugim końcu mapy. Arta w trakcie wojny była wykorzystywana w głównej mierze do ostrzału piechoty i bombardowań miast lub okopów wroga. W bitwach pancernych nie miały większego zastosowania, ale WG doprowadziło że jest to klasa pojazdów mająca największy wpływ na bitwę…
Jak miło widzieć Twoją sensowną opinię. Absolutnie zgoda. +1 na zachętę. Pzdr
Tak, tylko kiedyś miałeś kilka X do wyboru, a teraz masz kilkadziesiąt 😀 Jakby kiedyś gracze mogli tak szybko wbijać X to by szybko się nudzili. WG musiało najpierw zbudować bazę graczy i odpowiednią ilość „posiadanych” przez nich czołgów. Jakby teraz wbijało się X kilka miesięcy tak jak kiedyś to by życia brakło żeby mieć wszystkie X lub większość z nich 😀 Maszyny są coraz lepsze, VIII mają parametry jak kiedyś IX, nowe klasy pojazdów jak kołowce, coraz więcej magazynków i czołgów niezgodnych ze swoją klasą powoduje, że mamy to co mamy.
YHM a gdzie jest mowa o SPECJALNYM wyposazeniu do ktorego dostęp mana tylko fioletowi graczy i tak zwany „CC-kowie” (każdy wie o kim mowie ale nikt ich nigdy nie widzial). Oni mają dostęp do specjalnych modułów do ktorego nam zwykłym graczom nigdy nie zamontujemy na czolgu
masz na myśli przycisk CCka?
Napisz na priv to Ci powiem jak zainstalować moda, który odblokowuje specjalne wyposażenie i powoduje, że widzisz wszystkich przeciwników bez konieczności spotowania. Wiedzą to tylko fiolety!
Zmiany w grze są fajne. Zawsze jakieś urozmaicenie. Oby tylko mój Burasek zbytnio na tym nie ucierpiał.
Cierpi na tym, że nim grasz…
Pod koniec filmu widać prawdopodobnie zapowiedz możliwości podglądu modułów (zbiornika, amunicji itd) z poziomu garażu 😉
Pewnie bialoruskie tegie umysły na 3 etaty haruja zeby to wprowadzić wkoncu po10 latach gry
Osobiście chciałbym zobaczyć moduł poprawiający penetrację czołgu
o 8%.
A ja moduł poprawiający pancerz (wykluczony na niektóre pojazdy), bo to żeby hevik 8 tieru dziurawił 10 tier heavy to porażka.
Jeszcze można by coś dodać jak np. wyposażenie zwiększające prędkość pocisków AP czy HE
Dosyłka, powinna mieć taki bonus.
W sumie dosyłacz powinien odpowiadać tylko za prędkość ładowania, ale za to mogliby dodać np. dodatkowy ładunek miotający i wtedy miałoby to sens.
Dodatkowy ładunek wybuchowy??? Do alfy. To jeszcze co Ty mówisz i byłoby super.
ulepszone celowanie przy dobrej załodze za dużo nie da przy złośliwie działającym RNG
Zależy jaka maszyna. W takim obj 268 4 jest to zbędny moduł, ale w lodówce już coś daje. Podobnie na arcie.
Zgadza się. Na durnym M44, które i tak jest dosyć celne jak na artę daje to bardzo dużo szczególnie na dużych odległościach.
Ulepszonego celowania nie da się zamontować na artach.
No co ty nie powiesz 😀
A może coś co by pozwalało dłużej jechać w zanurzeniu by realizować „taktyki wodne” np butla z tlenem 😀
Szczególnie przydatne dla arciarzy bo nie wiedząc czemu lubią zajmować podwodne miejscówki.
Nie trolluj już
Ale tego wyposażenia niema jak włączam artę.. Mama wie że ćpacie?