Stalowy Łowca: Zasady
przez Bin4r · Opublikowane
Przeczytajcie najnowsze informacje o nowej mechanice i innych elementach tego wyjątkowego trybu.
Dołączcie do nowego wydarzenia Łowca stali! Strefa 404 to miejsce, gdzie każdy liczy tylko na siebie. Wypatruj specjalnych skrzyni, ulepszaj swój pojazd, wybierając moduły, ale najważniejsze – przetrwaj za wszelką cenę. W końcu zostanie tylko jeden. Stań się najgroźniejszym łowcą!
Od 26 sierpnia do 16 września, World of Tanks będzie areną dla nowego wydarzenia na wielką skalę – Stalowego łowcy. To jedno z najbardziej niezwykłych i niepowtarzalnych wydarzeń, które kiedykolwiek stworzyliśmy z mnóstwem nagród i nowiuteńką podstawową mechaniką rozgrywki. Jesteśmy pewni, że przypadnie Wam do gustu, więc czytajcie dalej by poznać szczegółowe informacje dotyczące tego wydarzenia!
Stalowy łowca
26 sierpnia 2019, 09:00 UTC – 16 września 2019, 02:00 UTC
W skrócie
W wydarzeniu Stalowy łowca, każdy czołgista walczy o swoje! Bitwy rozgrywać się będą na 20 (w trybie solo) lub 21 graczy (w trybie trzyosobowych plutonów). Waszym głównym celem jest przetrwanie za wszelka cenę przy jednoczesnym zbieraniu pojawiających się skarbów i unikanie stref zagrożenia w odpowiednim czasie. Na koniec bitwy na polu bitewnym powinien zostać tylko jeden dowódca lub jeden zwycięski pluton.
W wydarzeniu Stalowy łowca możecie również:
- Ulepszyć swoje pojazdy w trakcie bitwy
- Ograbiać zniszczone pojazdy
- Zbierać zrzuty – najcenniejsze łupy w grze
- Używać unikalnych bojowych materiałów eksploatacyjnych by wpłynąć na wynik bitwy
- Wykrywać przeciwników z użyciem nowego systemu mechaniki widoczności/celowania
- Wykrywać przeciwników i skarby wykorzystując nowiusieńką mechanikę – detekcję radiową
- W tym trybie wdrożyliśmy całkowicie nowy system widoczności przy celowaniu – przeczytajcie o nim poniżej
Jak mogę zacząć grę?
1. Przejdź do garażu Stalowy łowca przez rozwijane menu po prawej od przycisku „Bitwa!”.
2. Użyj obiektu 3D w swoim garażu. Po jego kliknięciu zostaniesz przeniesiony do garażu Stalowego łowcy; wybierz czołg i kliknij przycisk „Bitwa!”
3. Stwórz specjalny pluton dla tego trybu. Zwerbuj pozostałych 2 z 3 graczy do plutonu, wybierz unikalny pojazd i ruszaj do boju!
26 sierpnia w garażu Stalowego łowcy znajdziecie 3 specjalne pojazdy do wyboru: po jednym z USA, Niemiec i ze Związku Radzieckiego. Nie będziecie mogli zamontować żadnego dodatkowego wyposażenia na tych czołgach. Nie istnieje również możliwość ich personalizacji. Wybierzcie jeden z czołgów i kliknijcie na przycisk „Bitwa!”, by rozpocząć Waszą ekscytującą bitewną podróż.
Grzechotnik | Czerwony świt | Ognisty miecz |
Pojazdy specjalne, ulepszanie w trakcie bitwy
Każdy z trzech dostępnych czołgów może zostać ulepszony z poziomu I do poziomu VIII w samym środku bitwy. By zbadać Wasze czołgi musicie zdobyć bojowe PD poprzez grabienie skarbów i niszczenie/uszkadzanie przeciwników. Każdy z pojazdów posiada unikalne drzewo modułów.
Po zdobyciu wystarczającej liczby bitewnych PD, możecie ulepszyć swój czołg. Każdy poziom oferuje dwa moduły do wyboru. Zmieniają one charakterystyki oraz wygląd czołgu w trakcie bitwy. Pomimo swojej prostoty Drzewo technologiczne oferuje dobrze przemyślany wybór pomiędzy pojazdami o rożnych stylach rozgrywki, z każdym kolejnym zastosowanym ulepszeniem. Sprawdźcie sami.
Wasz garaż wyświetla diagram elementów czołgów podatnych na uszkodzenia. Gdy przeciwnik zaatakuje któryś z nich, szansa na otrzymanie krytycznych uszkodzeń jest o wiele większa niż w przypadku otrzymania ich w bitwach losowych.
Załogi
Załoga przypisana jest do pojazdu i zablokowana, więc nie możesz wysłać jej do koszar, zwolnić lub zmienić rozmieszczenia atutów i umiejętności Załoga nie otrzymuje również PD załogi. Jej niezmienny zestaw atutów w każdej z maszyn wygląda następująco:
- Szósty zmysł
- Orle oko
Zranienie członków załogi nie jest możliwe – apteczka nie jest używana w tym trybie.
Rodzaje łupów
Aby zbadać Wasz pojazd, musicie również znaleźć skarby i specjalne stacjonarne punkty z łupami na mapie. Kiedy znajdziecie się już w tych miejscach, będziecie w stanie zebrać wszystkie łupy, które mogą zawierać bitewne PD, pociski oraz materiały eksploatacyjne.
Łącznie dostępne są 4 typy łupów:
Amunicja
Zawierają materiały eksploatacyjne i bitewne XP. |
Materiały eksploatacyjne
Zawierają materiały eksploatacyjne i bitewne XP. |
Trofea wojenne
Łup ze zniszczonych pojazdów zawierający wszystkie ich zasoby i bitewne PD Nieograbione Trofea wojenne będą oznaczone czerwonym dymem. |
Zrzuty
Najcenniejszy łup trybu dostarczany drogą powietrzną, zawiera większe ilości cennych materiałów eksploatacyjnych i bojowych PD. Wielu graczy będzie chciało dorwać się do zrzutów, musicie dać z siebie wszystko by pokonać konkurencję. Co więcej, miejsca zrzutów będą widoczne dla wszystkich graczy na ich mini mapach. |
Zniszczenie pojazdów przeciwnika również skutkuje pojawieniem się łupu w miejscu unicestwienia czołgu. Punkt z łupami powstały po zniszczeniu czołgu nieprzyjaciela zawiera:
- Wszystkie materiały eksploatacyjne, które w chwili zniszczenia pojazdu przeciwnika były na jego wyposażeniu
- Wszystkie pociski znajdujące się na wyposażeniu zniszczonego czołgu
- Dużo bitewnych PD
Mechanika widoczności/celowania
System widoczności w trybie Stalowego łowcy jest nowością w World of Tanks, a oparty został na zasadzie stożka widzenia. Nieprzyjacielskie pojazdy będą widzialne tylko gdy pojawią się w Waszym sektorze widoczności przedstawionym na minimapie.
- Kiedy przeciwnik znajduje się Waszym polu widzenia, wyświetlają się jego znacznik i PW
- Przy celowaniu w przeciwnika wyświetlany jest również obrys modelu
Jednak jeśli przeciwnik znajduje się w odległości do 50 metrów automatycznie stanie się widoczny, jak to ma miejsce w standardowych trybach World of Tanks. Przy ulepszaniu czołgów, możecie również zwiększyć ich sektor widoczności.
Domyślnie wszyscy gracze będą posiadać atut Szósty zmysł, ale jego aktywacja nie jest równoznaczna z tym, że będziecie w stanie zauważyć nieprzyjaciela – ten musi znaleźć się dokładnie w Waszym stożku widzenia by stać się widzialnym.
Mapa i strefy zagrożenia
Bitwy rozegrają się na ogromnej mapie miejskiej o nazwie Strefa 404, która kurczy się w miarę upływu czasu, zostawiając coraz mniej przestrzeni na rozgrywkę i przetrwanie. Całkowity czas rozgrywki wynosi 15 minut. Przed bitwą możecie wybrać sektor mapy w którym się odrodzicie.
Mapa będzie również zawierać tak zwane strefy zagrożenia – niebezpieczne śmiercionośne miejsca. Gdy znajdziesz się w obrębie strefy, a zmieni ona kolor na pomarańczowy, będzie to oznaczało, że wkrótce zostanie zamknięta i musicie opuścić ją w mgnieniu oka. Po zamknięciu, strefa zagrożenia zmienia kolor na czerwony i pojawia się licznik. Po upłynięciu wyznaczonego czasu, Wasz czołg będzie miarowo uszkadzany, dopóki nie zostanie zniszczony.
Mechanika detekcji radiowej i muzyka towarzysząca rozgrywce
Detekcja radiowa to wyjątkowa mechanika taktyczna wyświetlająca na minimapie stacjonarne punkty z łupami oraz czołgi przeciwnika. Aktywowana jest manualnie przy użyciu przycisku blokada kadłuba / przełączanie trybu (domyślnie przycisk „X”). Bądźcie jednak ostrożni; używanie detekcji radiowej w chwili aktywacji automatycznie ujawni Waszą obecna pozycję na minimapie wszystkim użytkownikom
Poczucie strachu przed nieznanym, niepewności i nieustannego zagrożenia jest potęgowane przez ścieżkę dźwiękową. Użyte w tym trybie utwory wzmacniają atmosferę szaleńczego pościgu, w którym przestaje być jasne kto jest zwierzyną, a kto łowcą. Pełne energii i momentalnie wpadające w ucho melodie zachęcają do pozostawania w ruchu i nie zatrzymywania się choćby na sekundę.
Materiały eksploatacyjne
W trybie Stalowy łowca dostępne są 4 unikalne rodzaje materiałów eksploatacyjnych:
Turbosprężarka
Tymczasowo zwiększa maksymalną prędkość i przyśpieszenie czołgu |
Regeneracja
Stopniowo przywraca określoną liczbę PW |
Śledzenie celu
Poprawia czas potrzebny na celowanie, stabilizację działa i inne parametry bojowe |
Zestaw naprawczy
Naprawia wszystkie uszkodzone moduły, tak jak duże zestawy naprawcze w bitwach losowych. |
Amunicja w Waszym czołgu na początku wydarzenia (dla pojazdów poziomu I) składa się z ośmiu pocisków, jednego Zestawu naprawczego, jednej Turbosprężarki i jednej Regeneracji.
Możliwości
Oprócz materiałów eksploatacyjnych można aktywować globalne możliwości, na które składają się:
Strefa regeneracji
Tworzy tymczasową strefę, w której Wasz czołg i inne czołgi sojusznicze odnawiają PW |
Nalot
Pozwala na atakowanie przeciwników bombami zrzucanymi z samolotu |
Pułapka
Tworzy tymczasową strefę, w której czołgi przeciwnika są spowalniane |
Zasłona dymna
Tworzy obłok dymu chowając Was przed nieprzyjacielem |
System postępów
Postępy wydarzenia oparte są na systemie stopni. W sumie dostępnych jest 25 stopni. Osiągając ostateczny 25. stopień otrzymacie specjalne nagrody – medal oraz unikalną odznakę, obligacje i kredyty, style 2D i dni konta premium WoT.
- W zależności od waszej efektywności w bitwach, możecie zdobyć lub utracić szewrony.
- Liczba szewronów, którą możecie zdobyć lub utracić zależy od Waszej pozycji w pierwszej dwudziestce w przypadku trybu solo, lub pierwszej siódemce w przypadku trybu pluton. Liczba szewronów potrzebna do osiągnięcia różnych stopni jest zmienna.
- Jeżeli będziecie nieskuteczni w bitwie i uplasujecie się na końcu listy, stracicie zdobyte szewrony. Jeżeli uplasujecie się w połowie listy, nie utracicie szewronów, ale też nie zdobędziecie nowych.
- Otrzymanie wymaganej liczby szewronów da Wam stopnie.
- Tak jak w przypadku szewronów, utracicie stopnie, jeśli Wasza skuteczność w bitwie będzie kiepska. Jednocześnie, stopnie 5., 15. i 25. są „stałe” – kiedy zostaną już osiągnięte, nie będziecie już w stanie spaść niżej w przypadku utracenia szewronów.
Za osiągnięcie każdego ze stopni otrzymacie m.in.:
- Obligacje
- Kredyty
- Medale
- Naklejkę
- Odznaki
- Dni konta WoT premium
Co więcej, osiągnięcie poziomów 15. i 25. zostanie nagrodzone dwoma unikalnymi stylami 2D:
Styl „Łowca – Amator” (za osiągnięcie 15. stopnia)
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
————————————————————-
Styl „Profesjonalny Łowca” (za osiągnięcie 25. stopnia)
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Misje
Misja codzienna w trybie – musicie dostać się do czołówki 15 graczy w pierwszych 5 bitwach grając w trybie solo, lub pierwszej piątki w przypadku gry w plutonie. Zadanie może być wypełniane raz dziennie, a nagrodzone zostanie 105 000 kredytów.
Wybieram się na łowy! Część 1.
- Bądź wśród najlepszych 15 graczy, walcząc solo w trybie „Stalowy łowca”
- 4 razy na dzień
Nagroda:
20 000, x1
————————————————————-
Wybieram się na łowy! Część 2.
- Bądź wśród najlepszych 15 graczy, walcząc solo w trybie „Stalowy łowca”
- Zdobądź x4
- Raz dziennie
Nagroda:
20 000, x2
————————————————————-
We’re Going Hunting!
- Bądź wśród najlepszych 5 graczy, walcząc w plutonie w trybie „Stalowy łowca”.
- 5 razy na dzień
Nagroda:
20 000 kredytów
Ź: Portal EU
Za kiepskie nagrody podziękuje i życzę wam udanej gry 🙂
Słabe te nagrody .. nawet nie warte grania….
Za system szewronów mam w ***** ten tryb
Myślę tak samo….
dokladnie wyjebane w ten tryb , szkoda czasu
nie radziecki tylko sowiecki od CCCP 😀
Czyli rozumiem że 6 dobrych/średnich bitew potrzeba na 205 tyś. kaski, szału nie robi chyba że w łupach też kasa będzie?
A no tak, a ja mam wyjebane na nich i na ten tryb… mam grać po to by zdobyć 1,1 mln kredek i jakieś tam style ??? niech mnie pocałują w sam srodek….
wot royale …. nie tędy droga
A gdzie ten E75, słabe te nagrody
nie ma … i to jest powód do tego by olać ten tryb…
nie ma to jak skopiować 1 do 1 z WOT’A ;D
ty glupi czy udajesz?