Linia frontu: jakie rezerwy bojowe wybrać
Kiedy mówimy o intensywnych bitwach 30 na 30 graczy w pojazdach VIII poziomu, zawsze przyda się jakaś pomoc. Dlatego też powinniście znać i używać rezerw bojowych Linii frontu. W tej publikacji przyjrzymy się ich efektom i doskonałym połączeniom.
Oto trochę ogólnych informacji, które należy mieć na uwadze przed zagłębieniem się w rezerwy bojowe Linii frontu: jest dostępnych sześć różnych rezerw bojowych. Można je odblokować za pomocą żetonów, które otrzymujecie, kiedy zwiększa się Wasz poziom Linii frontu i ulepszyć maksymalnie do piątego poziomu. Co więcej, można je dodać osobno do każdego pojazdu w garażu, zanim wejdziecie do bitwy na Linii frontu.
Rezerwy bojowe
Nalot | Aktywujcie tę rezerwę, aby zrzucić 60 bomb na duży prostokątny obszar wielkości 50 x 30 metrów. Pojazdy w strefie uderzenia otrzymają uszkodzenia i zostaną ogłuszone na do 26 sekund. Otrzymacie kredyty i PD za zadanie uszkodzeń za pomocą tej rezerwy.
Przy dużej strefie rażenia, ale niewielkich zadawanych uszkodzeniach, Nalot jest zalecany do atakowania szybkich celów lub dużych formacji przeciwnika. Możecie go używać, aby przeszkodzić pojazdom przeciwnika w zajęciu bazy, opóźnić ich atak lub osłabić go przed zaatakowaniem jego linii obronnych. |
---|---|
Ostrzał artyleryjski |
Aktywujcie tę rezerwę, aby wezwać jednostkę artylerii, która wystrzeli 20 pocisków w ciągu 5 sekund w kolistym obszarze o promieniu 10 metrów. Pojazdy złapane w tym obszarze otrzymają mnóstwo uszkodzeń. Otrzymacie kredyty i PD za zadanie uszkodzeń za pomocą tej rezerwy.
Ostrzał artyleryjski jest mniej więcej przeciwieństwem Nalotu. Jego strefa rażenia jest dosyć mała, ale zadaje mnóstwo uszkodzeń. Celujcie w jednego przeciwnika, na którego likwidacji bardzo Wam zależy. Bardzo przydatne, jeśli jest on na umocnionej pozycji, a Wy nie jesteście w stanie go z niej przepędzić np. w momencie, kiedy zajmuje bazę. |
Inżynieria |
Ta rezerwa jest pasywna i zapewnia mnóstwo bonusów: o 50% większą prędkość przygotowania punktów odnawiania zapasów oraz o 100% szybsze zajmowanie bazy. Opóźnia postępy zajmowania przez uszkodzonych przeciwników o 10 sekund. Co więcej, blokuje zajmowanie bazy, jeśli znajdujecie się w jej okręgu.
Inżynieria jest prawdopodobnie najbardziej uniwersalną rezerwą bojową dzięki wielu bonusom, które zapewnia: odświeżenie w punktach odnawiania zapasów i przyspieszenie zajmowania oraz obrony baz! Szybkie czołgi oraz szybkostrzelne pojazdy skorzystają najbardziej. |
Inspiracja |
Aktywujcie tę rezerwę, aby zwiększyć efektywność załogi Waszej i pojazdów sojuszników w promieniu 40 metrów o 15% (ich głównych kwalifikacji). Ten bonus trwa przez 60 sekund oraz dodatkowe 10 sekund, jeśli pojazd opuści bonusowy obszar. Otrzymacie kredyty i PD za każdy punkt zdobyty przez Wasze zainspirowane pojazdy.
Inspiracja jest szczególnie przydatna, jeśli gracie z grupą przyjaciół lub w bardzo mocnym oddziale czołgistów. Ze względu na to, że ta rezerwa jest dzielona z wszystkimi wokół Was, powinniście jej zawsze używać blisko sojuszników. Działanie Inspiracji sumuje się również z wszystkimi innymi bonusami dotyczącymi załogi, co zapewnia bardzo skuteczne połączenia. |
Lot zwiadowczy |
Aktywujcie tę rezerwę, aby wysłać samolot zwiadowczy, który wykryje przeciwników w prostokątnym obszarze wielkości 300 x 750m. Lot zwiadowczy trwa 15 sekund, a przeciwnicy wykryci przez samolot pozostają widoczni przez 30 sekund. Otrzymacie kredyty i PD za każdy punkt zdobyty przeciwko wykrytym przeciwnikom.
W rozgrywce na Linii frontu możecie stracić swoich specjalistów od zwiadu lub zostać odcięci od czołgów lekkich i pojazdów kołowych. Jeśli tak się stanie, pomoże Wam Lot zwiadowczy: samolot będzie dla Was wykrywać. Jest to więc doskonały wybór dla pojazdów skupiających się na dalekim zasięgu takich jak czołgi lekkie, niszczyciele czołgów, a nawet działa samobieżne. |
Zasłona dymna |
Aktywujcie tę rezerwę, aby odpalić pięć granatów dymnych w podanym obszarze wielkości 200 x 50 metrów. Zasłona dymna będzie się utrzymywać przez 50 sekund, w czasie których będzie blokować widoczność pojazdom przeciwnika, ale również zmniejszać zasięg widzenia sojuszników.
Mówiąc prościej, Zasłona dymna to jeden wielki krzak, który możecie posadzić w odpowiednim momencie, aby pomóc w zajęciu bazy lub uniemożliwić przeciwnikom odkrycie Waszych pozycji. W istocie, Zasłona dymna może zmniejszyć Wasz zasięg widzenia do 2/3 jego wartości, ale sygnał radiowy pozostanie taki sam. Najlepiej nadaje się dla niszczycieli czołgów wspieranych przez oddziały zwiadowcze i oddziały chcące zaatakować lub obronić jakiś cel. |
Co wybrać w skrócie
- Czołgi lekkie (3 miejsca): Inżynieria + Ostrzał artyleryjski/Nalot + Lot zwiadowczy
- Czołgi średnie (1 miejsce): Inspiracja lub Inżynieria
- Czołgi ciężkie (1 miejsce): Wszystko poza Lotem zwiadowczym
- Niszczyciele czołgów (2 miejsca): Lot zwiadowczy/Zasłona dymna + Nalot/Ostrzał artyleryjski
- Działa samobieżne (3 miejsca): Inżynieria + Ostrzał artyleryjski/Nalot + Lot zwiadowczy
Ź: Portal EU
Prośba o pomoc odnosnie trybu Linia Frontu: czy ktoś mógłby podać klawiszologie do tego trybu, albo linka do takiej? np. jak włączyć tryb „freeview” w czasie oczekiwania na czołg? albo inne ciekawostki.
Moim zdaniem inspiracja dla arty jest super hiper ale tylko w trybie obrony. Mam na arcie lot zwiadowczy, nalot i inspiracje, ale jak gram w trybie ataku to wolałbym mieć ostrzał artyleryjski. Uważam że powinni dać możliwość ustalenia osobnych rezerw dla trybu ataku i obrony. Poza tym na całej tej ogromnej mapie są tylko 3 arty na drużynę, czasami (zapewne poprzez błąd) dopuszczana jest czwarta. Problemem są randomki – tam na malutkich mapach też są po 3 arty na drużynę i to jest problem. WG powinno ograniczyć arty na randomkach do jednej.
siema, dawno nie grałem i nie orientuje sie za bardzo co sie dzieje w wot teraz a chce wrócić do gry. Może mi ktoś wyjaśnić pokrótce co to jest ta linia frontu? To jest bitwa z randomami czy klanówki? Z tego co widze to są jakieś naloty czyli randomy odpadają chyba. Co to ma wspólnego z bitwami 30v30 na X tierach? pozdrawiam
To taki trochę random na mapie 3X3km gdzie grasz 8 tierami, więcej info tutaj https://rykoszet.info/2019/02/08/wszystko-o-linii-frontu-2019/
Nie wiem kto to pisał w skrócie, ale ta oba nie ma bladego pojęcia o czym pisze
czołg lekki – lot zwiadowczy (po co jak masz sam light ma dobrego spota)
Działa samobieżne – inżynieria (proszę o scrina jak arta przejmuje bazę bo to totalna herezja
Ty się nie znasz arta z inżynieria może wydłużyć czas zdobycia bazy o 2-3 min. 1 trafienie 10 sekund pauzy w capowaniu, wiec taka m40 z małym działem co 25 sekund jak strzela to baza jest prawie nie do zdobycia.
Kiler Ty to chyba łeb z dupą zamieniłem.
W tym trybie powinni artę usunąć i tak ludzie mają naloty i bomby więc arta jest tu niepotrzebna
jak by nie było art to bys narzekał na te naloty przestań kampic i rusz sie z miejsca to arta nie bedzie do Ciebie strzelała !!!! ta mapa jest wielka i pociski zanim doleca do celu to kilka razy sie przestawisz ale jak kampisz to pierwszy dostaniesz bułe od arty
Właśnie problem jest taki że arta nie strzela do kamperów tylko do tych co kampią w pierwszej lini
Co za bzdury ,arta strzela do tego co widzi ,a widzi tylko tych co chcą coś zrobić w bitwie ,a nie do kamperów w krzakach
Dlaczego serwery na testowym są nieaktywne ?? ;/
Jak ktoś cały czas nie wie o co chodzi w LF i myśli, ze najważniejszym celem jest jak najszybciej podjechał pod działa i je zniszczyć to niech pamięta, że zawsze może skorzystać z pomocy w tym trybie. Należy nacisnąć przycisk J na klawiaturze i długo przytrzymać.
Należy powtarzać operację po każdym odnowieniu. Powodzenia! 😉
Przycisk J powinien być wprowadzony na stałe na randomy. w niektórych bitwach po 10 sekundach człowiek tylko modli się o szybki koniec. Najgorzej jak nie ma się gdzie utopić.
Za celowe zabijanie sie w bitwie powinny byc bany. Jedyne co moge to przynajmniej raportowac i wrzucac takich delikwentow na czarna liste. Jak sobie wyobrazasz noobie poprawic swoja gre, kiedy nawet nie probojesz wygrac tylko liczysz na innych?!
A co mam zrobić jak sie czarna lista wypełniła jakieś 3 lata temu a Wg nie chce powiększyć?
A każde użycie takiego „J” powinno skutkować banem na co najmniej tydzień.
Dokładnie, wczoraj mi zabrakło dwóch strzałów do generała bo debile rozwalali działa na 12 minut przed końcem. Oczywiście jako jedyny miałem majora w bitwie.
Bardzo przydatny artykuł 🙂
Raczej nie przydatny. Co robi można przeczytać w grze. A zalecanie zwiadu LT i nie branie go HT to największa głupota. Ja gram z ze zwiadem na wszystkim poza LT. A inspiracja jest na LT. Arta oczywiście, ze ostrzał artyleryjski, a nie nalot. Wybierasz HT, stawiasz na gąsce i spokojnie odpalasz ostrzał.