W Superteście: 🇯🇵 Type 4 Heavy, Type 5 Heavy oraz 🇬🇧 FV4005, cz. 2
Tym razem szczegółowa lista zmian 😉
Niestety wskaźnik mocy na tonę u Japończyków pozostaje bez zmian. Od zawsze współczynnik ten się różnił, w zależności od zamontowanego działa: 14 lub 15 cm i na Superteście nie uległ on zmianie! (tak, wczoraj zapowiedziano coś innego)
🇬🇧 FV4005
Projekt tego niszczyciela czołgów rozpoczęto na początku lat pięćdziesiątych na bazie czołgu Centurion Mk3. Pojazd początkowo wyposażono w zmechanizowany podajnik amunicji, który jednak nie mieścił się w wieży i został później usunięty. Wyprodukowano jeden prototyp i poddano go testom, ale projekt nigdy nie wszedł do masowej produkcji.
FV4005 Stage II. Proponowane zmiany:
Tier: TD-10, Wielka Brytania, standardowy
Wytrzymałość: 1 850
Moc silnika: 950 KM
Waga: 51,010 t
Maksymalne obciążenie: 54,00 t
Moc na tonę: 18,62 KM / t
Maksymalna prędkość / Prędkość cofania: 35 / -12 km / h 32 / -8 km / h
Prędkość obrotu: 30 °/s 26 °/s
Prędkość obrotu wieży: 16,7 °/s
Opór gruntu: 0,959 / 1,247 / 1,822
Zasięg widzenia: 390 m
Zasięg sygnału: 750 m
Pancerz kadłuba: 76,2 / 50,8 / 38,1
Pancerz wieży: 14 / 14 / 14
Działo: 183 mm L4 na amunicji HE Mk. 1
Uszkodzenia: 1 150 / 1 750 / 1 750
Penetracja: 310 / 230 / 92
Szybkostrzelność: 2,086
Średnie uszkodzenia na minutę: 3 650
Czas przeładowania: 28,767 s
Rozrzut na 100 m: 0,364 0,403
Czas celowania: 2,88 s 3,55 s
Ograniczenia opuszczenia/uniesienia działa: -8 ° / +10 °
Załoga 5-osobowa: Dowódca, Celowniczy, Kierowca-mechanik, 2x Ładowniczy.
Rozrzut Celownika:
- po wystrzale działa: 5,753;
- w trakcie obrotu wieży: 0,288;
- w trakcie ruchu pojazdu: 0,307;
- w trakcie obrotu pojazdu: 0,307;
- w trakcie obrotu wieży z maksymalną prędkością: 4,6;
- przy maksymalnej prędkości pojazdu:
10,749,82; - przy maksymalnej prędkości obrotu pojazdu:
9,217,98.
Wartość Kamuflażu:
- kamuflaż czołgu nieruchomego: 2,4 %;
- kamuflaż czołgu w ruchu: 1,5 %;
- kamuflaż strzelającego nieruchomego czołgu: 0,27 %;
- kamuflaż czołgu strzelającego w ruchu: 0,17 %.
————————————————————-
🇯🇵 Type 5 Heavy
Type 5, znany również jako Type 2605, był jednym z wariantów superciężkiego czołgu O-I, opracowanego w czasie 2 w.św. Pojazd zaprojektowano do przełamywania ufortyfikowanych linii obronnych oraz do obrony wybrzeża.
Type 5 Heavy. Proponowane zmiany:
Tier: HT-10, Japonia, standardowy
Wytrzymałość: 2 900
Moc silnika: 1 200 KM
Waga: 151,100 t
Maksymalne obciążenie: 160,00 t
Moc na tonę: 7,94 KM / t
Maksymalna prędkość / Prędkość cofania: 25 / -11 km / h 25 / -15 km / h
Prędkość obrotu: 17 °/s 20 °/s
Prędkość obrotu wieży: 18,8 °/s
Opór gruntu: 1,055 / 1,151 / 1,918
Zasięg widzenia: 400 m
Zasięg sygnału: 782,1 m
Pancerz kadłuba: 270 / 160 / 150
Pancerz wieży: 280 / 210 / 200
Działo: 15 cm/45 41st Year Type
Uszkodzenia: 1 100 / 1 400 900 / 900
Penetracja: 75 / 75 75 / 192
Szybkostrzelność: 3,129
Średnie uszkodzenia na minutę: 4 380 2 815,7
Czas przeładowania: 19,178 s
Rozrzut na 100 m: 0,479
Czas celowania: 2,78 s
Ograniczenia opuszczenia/uniesienia działa: -10 ° / +20 °
Działo: 14 cm/50 3rd Year Type
Uszkodzenia: 600 / 600 / 770
Penetracja: 249 / 282 / 70 252 / 290 / 70
Załoga 6-osobowa: Dowódca, Celowniczy, Kierowca-mechanik, Radiooperator, 2x Ładowniczy.
Rozrzut Celownika:
- po wystrzale działa: 4,315;
- w trakcie obrotu wieży: 0,211;
- w trakcie ruchu pojazdu:
0,1730,153; - w trakcie obrotu pojazdu:
0,1920,153; - w trakcie obrotu wieży z maksymalną prędkością: 3,8;
- przy maksymalnej prędkości pojazdu:
4,323,84; - przy maksymalnej prędkości obrotu pojazdu:
3,263,07.
Wartość Kamuflażu:
- kamuflaż czołgu nieruchomego: 0,3 %;
- kamuflaż czołgu w ruchu: 0,2 %;
- kamuflaż strzelającego nieruchomego czołgu: 0,04 %;
- kamuflaż czołgu strzelającego w ruchu: 0,03 %.
————————————————————-
🇯🇵 Type 4 Heavy
Type 4, znany również jako Type 2604, był jednym z wariantów superciężkiego czołgu O-I, opracowanego w czasie 2 w.św. Pojazd zaprojektowano do przełamywania ufortyfikowanych linii obronnych oraz do obrony wybrzeża.
Type 4 Heavy. Proponowane zmiany:
Tier: HT-9, Japonia, standardowy
Wytrzymałość: 2 050
Moc silnika: 1 200 KM
Waga: 161,61 t
Maksymalne obciążenie: 170,00 t
Moc na tonę: 7,43 KM / t
Maksymalna prędkość / Prędkość cofania: 25 / -10 km / h
Prędkość obrotu: 17 °/s
Prędkość obrotu wieży: 17,7 °/s
Opór gruntu: 1,055 / 1,151 / 1,726
Zasięg widzenia: 390 m
Zasięg sygnału: 782,1 m
Pancerz kadłuba: 250 / 140 / 150
Pancerz wieży: 250 / 200 / 200
Działo: 15 cm/45 41st Year Type
Uszkodzenia: 1 100 / 1 400 900 / 900
Penetracja: 75 / 75 75 / 192
Szybkostrzelność: 2,554
Średnie uszkodzenia na minutę: 3 575,5 2 298,5
Czas przeładowania: 23,493 s
Rozrzut na 100 m: 0,499
Czas celowania: 3,07 s
Ograniczenia opuszczenia/uniesienia działa: -10 ° / +20 °
Działo: 14 cm/50 3rd Year Type
Uszkodzenia: 600 / 600 / 770
Penetracja: 249 / 282 / 70 252 / 290 / 70
Załoga 6-osobowa: Dowódca, Celowniczy, Kierowca-mechanik, Radiooperator, 2x Ładowniczy.
Rozrzut Celownika:
- po wystrzale działa: 4,795;
- w trakcie obrotu wieży: 0,23;
- w trakcie ruchu pojazdu: 0,211;
- w trakcie obrotu pojazdu: 0,211;
- w trakcie obrotu wieży z maksymalną prędkością: 3,91;
- przy maksymalnej prędkości pojazdu: 5,27;
- przy maksymalnej prędkości obrotu pojazdu: 3,59.
Wartość Kamuflażu:
- kamuflaż czołgu nieruchomego: 0,3 %;
- kamuflaż czołgu w ruchu: 0,1 %;
- kamuflaż strzelającego nieruchomego czołgu: 0,04 %;
- kamuflaż czołgu strzelającego w ruchu: 0,01 %.
Niech lepiej znerfia magazynki a nie czołgi powolne i świecące się jak łeb łysego pod latarnia mimo zrobionych perkow na camo
Granie tymi ciężkimi czołgami nie jest wcale takie łatwe jak niektórzy myślą:
Prędkość max to 25km ale opory gruntów i wzniesienia robią swoje – toczymy się 8-15km i jesteśmy łatwym celem dla art, medów i td-eków . Gdybyśmy napotkali na swojej drodze np. T95 i chcieli go sprawnie objechać to praktycznie jest to niemożliwe nawet gdybyśmy zdjęli mu gąsienice. Waląc z przodu zadajemy od 100 – 500 dmg a otrzymujemy po 750dmg . Po oddanym strzale, ciężko jest szybko się wycofać, obrócić – a czas ładowania jest bardzo długi …… Obrót wieży jest na tyle powolny, że większość czołgów jest w stanie schować się zanim my skupimy na celu. Działo 14 cali ładuje się trochę szybciej od 15, ale jego celność również jest słaba i praktycznie ciężko nim trafić w weakspoty innego ciężkiego czołgu.
Czy więc proponowane zmiany są niekorzystne? Uważam, że nie. Większość zostanie przy dziale 15 cali na pociskach goldowych. Type5 będzie trochę bardziej ruchliwy, a biorąc pod uwagę penetrację HESH będzie łatwiej zadawać pewne 900 dmg (miękkie cele). Teraz losowanie dmg jest bardzo dziwne i pomimo penetracji wchodzi max za 650,700 a na x bitew czasami za 1250-1500. Bez penetracji to wiadomo losuje od 100 – 550.
Oj no nie wiem WG jak zaczyna mieszać w czołgach to zawsze im to źle wychodzi np Maus ile razy go próbowali balansować , MM jakie z tym były problemy itp .
Niby WG mówi ze słucha się graczy co oni myślą o grze etc . tylko czemu większość graczy narzeka na czołgi którymi nie gra i tu jest problem ,ja mam type 4-5 wiec wiem jak się czasami ciężko gra tymi czołgami, zwłaszcza jak wyjada na ciebie magazynki i np.dlaczego nie znerfią magazynków tylko powolne kolosy którym jak się uda one shoota walnąć to jest święto
Ojoj jeszcze trochę a zaraz wszystkie czołgi zostaną znerfione dzięki graczom którzy nigdy nie grali tymi czołgami o tylko dlatego ze nie mogą go przebić czy tez ze poszli na strzał i wielkie brawo dla WG ze wiedza ja psuć grę
Widze ze redakcja rykoszet info@.... mamją monopol na wolność słowa wiec powtorzę jeszcze raz….:
Typy = mobilnmosc na plus pena na minus
Lodówka ma miec nerfa = rip
PS:tfu wg!
Jak dla mnie gra typem 5 będzie jeszcze łatwiejsza.
Teraz grając na premium ammo ,połowę czołgów to jeden wielki weakspot, tyle tylko ,że mniejsze prawdopodobieństwo oneshota.
A type 4 w losowaniu top3 🙂 To chyba rzeczywiście prima aprilis.
123
Moim zdaniem jest to ponury żart. Sam mam typa 5 i gram na trollu. Powiem cieszy jak wejdzie w policzek mausowi za 400-500, ale właśnie na tym polega zabawa. Mam potem ponad 20 sek na przeładowanie i mogę w tym czasie patrzeć jak się do mnie jakis lajt przyklei i rypie w boczek. Taka jest ta linia od OI aż do typa uczysz się operować trollem a teraz z tego co widzę jestem zachęcany żeby wstawić sobie 14cm, nabić golda i próbować wbić się w jakiś mikro weakspot…. Psują tą linię 🙁
Nie no to jest jakiś kiepski żart jeśli chodzi o FV 4005, przecież to jest teraz już trudne w grze i wymaga umiejętności , celownik skupia wieki a nawet po skupieniu nie ma pewności trafienia a po trafieniu nie pa pewności uszkodzeń a oni to Jeszcze pogarszają, Rosjanie nie mają, a **** logiki. Poprawcie mapy, poprawcie czołgi zamiast je pogarszac, (tylko nie radzieckie), bo mam już coraz mniej ochoty do grania w to i coraz rzadziej odpalam tą grę co w sumie wychodzi mi nawet na dobre.
Troche przegiecie ze kv2 ma bedzie mialo lepsze dzialo od 10t ht na OB
właśnie dlatego nie warto robić żadnych OP top tierów, bo i tak wcześniej czy później je znerfią i będą się kurzyć w garażu, szkoda czasu i nerwów na expienie.
Czy jest sens zwiększania rozrzutu na FV4005 II i zmniejszania go przy pełnej prędkości/obrocie pojazdu? Ale na serio się pytam, bo według mnie to nie ma trochę sensu. Jeszcze przy obrocie to rozumiem, ale kto tym jedzie i strzela xD?
To chyba żart na 1 kwietnia jest??!!?
W stosunku do lodówy – na to wygląda. Wielkiemu i papierowemu tedekowi, bez kamuflażu i z niską mobilnością zabierają prędkość poruszania się oraz sprawiają, że trzeba będzie dłużej czekać na skupienie się celownika. Logiki w WG nie stwierdzono.
Powoli się biorą za porządki z goldem, dobrze. Popieram. I pozdrawiam☺
Porządki, jakie porządki dopiero teraz będzie się sypał gold.
Będzie się sypał, nawet więcej, ale jego użycie będzie dużo droższe. Mniej dmg, więcej pocisków by uzyskać ten sam rezultat. Full gold będzie błyskawicznie drenował kredy. Pzd.
no i to wedlug Ciebie jest porzadek 😀 ?
kolego chyba slepy jakis, bo typ ma taki sam dmg na goldzie jak na standardzie
i gitara xD
Czołgi dla zje*** trzeba nerfic
dali wcześniej bufa do silnika dla typa a teraz rezygnują co im to przeszkadzało 1 koń więcej by ich nie zbawił do tego to działo zwykłe powino mieć zamiast 252 peny to 262 peny tak żeby na wekspoty wystarczało nigdy nie grałem trolem na japońcu ale zawsze z golda do mnie pruli mimo że ja grałem na zwykłych pociskach ale wg samo zdesperowało ludzi do trola bo ile zrobisz zwykłą armatą a ile trolem szczegulnie ruskim tankom walącym goldem w ciebie wg samo nie umie zbalansować tej gry robi przesadzoną gold amunicję jakby nie dało się np dać peny normalnie zabalanowanej a takto ruski med ma 219 peny a na złocie 330 peny 111 peny wiencej to jest balans według wg zamiast mieć 219 peny podstawowej i na złocie z 250 to wg przesadza z amunicjom i gold siecze wszystko bo pancerz nie istnieje
Ta a IS-7 i 60TP na zwykłych mają 250 mm, rusek na goldzie 303 a polak 317. Przede wszystkim niech zajmą się MT 262 mm peny na standardzie i 330/340 na goldzie.
Tak, MT które są lata świetlne przed HT mają być traktowane na równi :D. Jeżeli medy mają dostać po penie to HT dostaną po pancerzu i wszystko w normie 🙂
Tak tylko ze wiekszosc medow (oprocz francuzow,E50m,Pattona i 430) ma dziala z X tieru a z jakiegos powodu WG stwierdzilo ze fajne jest jak med IX tieru ma mniej peny niz medy na VIII to jest fajne (bo zakladam ze o T-54 ci chodzi) jak wiekszosc medow z paroma wyjatkami ma okolo 220 peny.Nie wiem czemu medy na tym tierze nie maja dzial z X tierow albo chociaz podbitej tej peny jakby T-54 mial te 245 peny i 300 na goldzie to bylby przyjemny.
Medy nie powinny mieć penetracji umożliwiającej przebijanie pancerza czołgów ciężkich na wprost (nie mówię o dolnej płycie, czy cycku E5). Ale obecna sytuacja, gdzie medy mają penetrację równą lub wyższą (chyba tylko AMX 30B i TVP T 50/51 mają niższą) niż czołgi ciężkie to nieporozumienie. Od boku, ok – nie powinny mieć problemów z przebijaniem. Można by zmniejszyć penetrację na goldzie, żeby pancerz odgrywał na tym samym poziomie jakąś rolę.
To jeszcze niech wg wywali korytarzowe mapy gdzie ekhm te wasze ciężkie czołgi da się objechac. Rozumiem, że czołg ciężki ma mieć pancerz i być nie do przebicia ale zauważcie, że wysoko tierowe medy to są już praktycznie czołgi podstawowe więc nie uważam, żeby je karać tylko z tego powodu, że ktoś gra ulomnym kwadratowym ciężarem i med najlepiej niech ma penetracji 200 bo przecież więcej nie trzeba. Ciekaw jestem kiedy zaczęłyby się płaczę ale jak to on tak często strzela tym medem hur dur nerfic. Błagam was przestańcie już płakać o tego Golda bo jak masz sobie poradzić z gościem na korytarzowej mapie? Masz przegrać grę bo typa 5 czy nawet typa 4 nie ograsz bo nie wiem jakim cepem trzeba być by dać się objechac.
No cóż jak się nie umie grać i objeżdżać bo jest się umysłową amebą to wszystkie mapy wyglądają na korytarzowe. W grze, w której od dawna nie są zachowane realia historyczne nie trafia do mnie argument, że MT X tieru to czołgi podstawowe. Jak nie ma w WoT zachowanych realiów historycznych to niech będzie chociaż balans.. zmniejszą im penetracje to może gracze w MT się w końcu grać nauczą i objeżdżać, a nie z 500 metrów przebijać Typy, mausy, e100 itp. w przedni pancerz. Jak komuś taki pomysł nie pasuje to niech będzie sprawiedliwość i zostawmy działa typów w spokoju, żeby one też mogły równie dotkliwie odpowiedzieć. Gram i medami na X tierach i typami więc mam porównanie. Powiem krótko, każdy kto posiada iloraz inteligencji pozwalający na ukończenie innej szkoły niż tylko podstawowa rozwali typa 5 bez większego problemu.
baron dobrze gada, i tak przełączenie nie daje gwaranci auto peny, jakby wywalili artę to HT były by wystarczająco mocne
prosta sprawa żeby zgasić wszystkie te dymy musi być nerf gold ammo w postaci dużo mniejszego dmg. bo jeżeli bijesz za np 300 sredniego na gold dostaniesz 180. Boli? ano ma boleć, zacznie się myślenie skoro gram na gold ammo i robie 1000 dmg na bitwe to słabo. No to zaczynamy gre na zwykłych pociskach. grasz medem musisz zaczac objeżdzać pomagać ciężkim a nie snajpić. Ciężkie też bedą zmuszone do gry na bliższy kontakt a nie celowanie z 200 metrów i przebijanie wieży. I skoro gramy głownie na zwykłych pociskach no to e100 maus czy typ czy jaki inny wolny dobrze opancerzony czołg bedzie odbijał, i można będzie nerfić HESH i te duże HE. Typa 5 boli to że grając na 14 nie zrobi dmg bo go zjada goldem i racja skoro med w wieze strzeli z golda ze 3 razy zanim ty przeladujesz no to boli dlatego musi wrocic znaczenie pancerza w tej grze
pancerz w tej grze i tak ma za duze znaczenie, upier sie gowniak na wieze i z golda nie ruszysz. jedynie typy, maus, czy e100 jest do przebicia, wiekszosc ht, cczy nawet mt dinga w uj na hulldownnie
wszystko kloce pokroju maus e100 nie powinny walczyc z nowoczesnymi maszynkami. powinny klepac is 3, a nie walczyc z 277, czy 430 to cos to na 11 tierze powinno byc
tak tylko ze zmieniają je na hesh.
type 5 192 peny na goldowych burzakach dobrze widze?
Hesh
a jaka to różnica?
Pocisk hesh nie przechodzi przez ploty i drzewa.
Poczytaj troche ksiazek fachowych to bedziesz wiedzial.
HE też się rozbija na obiektach więc to tobie brakuje wiedzy
tak jak wyżej według WG HESH to burzak z większą peną, co oczywiście jest nie prawda, ale w wocie jest jak jest więc równie dobrze może się to i to burzakiem nazywać